Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lastensuojelun asiakas?

Vierailija
05.01.2010 |

Millainen / kenen tekemä lastensuojeluilmoitus johtanut asiakkuuteen?

Mikä on ollut perheenne ongelma?

Mitä palveluita teille on tarjottu sieltä / olette joutuneet ottamaan vastaan?

Jos huostaanotettu niin miksi?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaajalla on musta/valkoinen kuva lastensuojelutyöstä...Me pääsimme useamman vuoden taistelun jälkeen asiakkaaksi=)

Vierailija
2/85 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi iloinen! Olen itse entine tuollainen nuori, mutta en selvinnyt ihan yhtä helpolla.

Itse otettiin yhteyttä aikoinaan sossuun ja syy oli meidän vanhin lapsi ja sen rajaton käytös. Ei saatu sitä millään kuriin, ei hyvällä eikä pahalla. Kiltistä ja tottelevaisesta lapsesta tuli murrosiän kanssa tottelematon ja päihteitä käyttävä lapsi, jonka takia meidän elämä pyöri melkein kokonaan tämän lapse ympärillä. Oli pakko nostaa kädet ylös ja todeta että yksin me ei hänen kanssa pärjätä.

Lasta ei huostaaotettu, mutta saatiin muita apuja. Lapsi kävi kävi nuorille suunnatussa päihdeterapiassa (keskustelua) ja saatiin perhetyöntekijä hänenlle (keskustelua). Tehtiin myös lapselle selväksi että jos ei näihin meidän vaatimiin juttuihin sitoudu, niin sitten hänen paikkansa on jossain muualla kuin kotona. Alun takkuilun jälkeen kaikki kääntyi lopulta hyvään suuntaa ja nyt lapsi on nuori joka osaa ajatella omilla aivoilla ja jonka elämä ei pyöri päihteiden ympärillä.

Otettiin härkää sarvista kiinni jo heti aika pian eikä odotettu ikuisuuksia. Meille sanottiin että se oli hyvä juttu ja aina pitäisi heti tarttua ongelmiin kiinni pian, eikä vasta sitten kun monesti on jo liian myöhäistä.

Rankkaa oli, mutta se oli sen arvoista. Nykyään käydään vain harvoin sossuja moikkaamassa, viimeksi viime kesänä käytiin vähän juttelemassa ja kertomassa kuulumisia, puhuttiin siitäkin että jos mitään ei tule niin tän talven aikana päätetään meidän lastensuojelun asiakkuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te siellä aina jostakin teette syyllisen se on kyllä huomattu.Teidän koulutus menee alusta asti pieleen kun siellä opetetaan että aina toinen vanhemmista on syyllinen joka asiaan ja vielä sekin että eri asiantuntioiden lausunnot muuttuvat teidän toimesta aina toisinpäin

kokemusta on teidän toimista!!!

Vierailija
4/85 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun erosin lasten isästä. Isä polttaa sitä parjattua ja vaaratonta/haitatonta pilvee.

Ainoastaan olen saanut keskusteluapua ja siihen olen tyytyväinen.

Vierailija
5/85 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olette lastensuojelun asiakkaita. Lastensuojelulaki jo sanoo, että jos on asiakas, epäillään kykyä turvata lapselle kunnollinen lapsuus. Ei hyviä vanhempiä epäillä kyvyttömiksi...

Ärsyttää tälläiset yksioikoiset ihmiset! Kuka tahansa voi kohdata kriisejä elämässään ja tarvita toisten/yhteiskunnan apua, eikä se ole häpeä! Häpeä on olla hakematta apua silloin kun sitä tarvii. Seuraukset on sillon paljon pahemmat etenkin lapsen kannalta. t. Sossu

Vierailija
6/85 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteluun kantaa ottamatta itseäni kiinnostaisi tietää enemmän siitä, että jos lastensuojelun asiakkaaksi joutuminen on johtunut väsymisestä arjessa ts. jaksamattomuuteen hoitaa kotia ja lapsia niin miksi apua eivät ole antaneet isovanhemmat, sukulaiset tai ystävät? En tiedä yksityiskohtia, mutta eikö erotilanteessa tai leskeksi jäädessä lähipiiri auta? Minua huolestuttaa se, että onko perheet todella niin yksin, että on vain yhteiskunnan tarjoama tuki ainoa mitä saa? Todella vaikea käsittää tätä asiaa, koska en tunne yhtään tuttua enkä tutun tutun tuttua, joka ei olisi saanut elämän kriisitilanteissa ensisijasesti apua omalta lähipiiriltään. Keitä ovat nämä yksinäiset perheet/ihmiset. Täällä maalla ei ketään jätetä yksin. ei tulisi mieleenkään, että leskeksi jääneen tarvitsisi pyytää apua. Sitä tarjotaan hänelle itsstäänselvyytenä.

Vierailija
7/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaaksi päätyy, on oikeasti huono vanhempi.

Kuten täällä on todettu, ei sinne edes pääse mitenkään "yhdellä puhelinsoitolla" kuten tuo yksi tuossa selittää.

Ja miksi ihmeessä pitää päästää ls-asiakkaaksi saadakseen hengähtää? Jokin mättää, jos tällaista väittää.

Vierailija
8/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaaksi päätyy, on oikeasti huono vanhempi.

Kai ymmärrät olla siirtämättä asennevammaasi lapsiisi?

18

Vierailija
9/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erityislapsia. Sana "lastensuojelu" ei ole tosiaan sitä mitä ennen. Kuten esim. ne tukiperheet menevät lastensuojelun kautta. Ei se tarkoita huonoa vanhemmutta. Mutta en jaksa tätä sen enempää tyhmille vääntää...

Vierailija
10/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä asennevammaa? Kirpaiseeko totuus? Kyllä vanhemmalla jossakin mättää, jos tuohon asti päätyy. Totuus se vain on.

Kysypä seuraavalla kerralla siltä perhetyöntekijältä, mitä siellä virastossa ajatellaan teistä.

Eikä tuokaan ls-työntekijä asiakkaaksi halunnut. Tai kukaan muukaan ls-työssä toimiva.

Jos se kerran on vain meriitti, miksi he itse pitävät sitä häpeänä? Mietipä sitä.

Vierailija
11/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden määrähän on räjähtänyt käsiin.

Ja kyllähän lapsille saa hoitajan esimerkiksi MLL:stä. Ei siihen tarvita lastensuojelua.

Vierailija
12/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden määrähän on räjähtänyt käsiin.

Ja kyllähän lapsille saa hoitajan esimerkiksi MLL:stä. Ei siihen tarvita lastensuojelua.

Vierailija
13/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n lastenhoitaja.

Vierailija
14/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, sellaisen kun voi palkata vaikka joka päivä.

Vierailija
15/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa voi ns joutua lastensuojelun asiakkaaksi minä päivänä tahansa. Mistä kukaan tietää mitä ihmiselle seuraavana päivänä esim käy. Et esim yhtäkkiä jonkun onnettomuuden takia voikaan itse hoitaa lapsiasi ja muuta tukiverkostoa ei ole. Kaikilla vain ei aina elämä mene niin putkeen.

Ajatelkaa ihan oikeasti mitä tänne palstoille annatte tulla!

Vierailija
16/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa myöntää myös oman rajallisuutensa ja pyytää/ottaa vastaan apua, kun sitä tarvitaan.

Minusta allakirjoittavakaan ei vaikuta yhtään sen paremmalta kuin kukaan muukaan. Huonoa vanhemmuutta, on myös se, että ei suostuta ottamaan vastaan apua vaan annetaan asioiden mennä aina vain huonompaan suuntaan. Ja sitten kieltäydytään siitä avusta juuri tuollaisten huonovanhempi-periaatteiden perusteella.

itse en ole koskaan ollut lastensuojelun asiakas, enkä ketään sellaista tunne tai ainakaan siitä ei minulla ole ollut tietoa. Tosin ei se muuta minun käsitystäni ihmisistä vaikka olisikin asiakas.

Jos asiakkaaksi päätyy, on oikeasti huono vanhempi. Kuten täällä on todettu, ei sinne edes pääse mitenkään "yhdellä puhelinsoitolla" kuten tuo yksi tuossa selittää. Ja miksi ihmeessä pitää päästää ls-asiakkaaksi saadakseen hengähtää? Jokin mättää, jos tällaista väittää.

Vierailija
17/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lastensuojelussa, me sosiaalityöntekijät emme todellakaan halveksi tai arvostele heitä, jotka ovat täältä apua hakeneet!

Ajattele nyt itse; jos ihminen tunnistaa omat voimavaransa ja tiedostaa sen, että tarvitsee apua haastavan lapsen kanssa selviytymiseen, ja vielä hakee sitä apua, miten hän voisi olla huono vanhempi?

Sinä et selvästi tedä asioista tarpeeksi.Ihmettelen, miksi viitsit kirjoitella tuollaisdia juttuja.

Vierailija
18/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi. Heppoisempi koulutus heillä on.

Vierailija
19/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse hakenut tukitoimia? Jos et, mikset?

Vierailija
20/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tuntea itsensä toisia paremmaksi jollain sanalla "lastensuojelu"? Se, että minä väännän tätä tukiperhe -asiaa on se, että minusta on hullua että se menee lastensuojelun kautta. En ole kertonut oman perheeni ratkaisuista teille, enkä kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi