Oletko lastensuojelun asiakas?
Millainen / kenen tekemä lastensuojeluilmoitus johtanut asiakkuuteen?
Mikä on ollut perheenne ongelma?
Mitä palveluita teille on tarjottu sieltä / olette joutuneet ottamaan vastaan?
Jos huostaanotettu niin miksi?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun asiakkuus vaatii kyllä paljon enemmän. Lue itse lastensuojelulaki, jos et tajua.
Monissa suurissa kaupungeissa ei voi saada minkäänlaista kotiapua ellei ilmoitatudu lastensuojelun asiakkaaksi.
Jos vaikka isä tekee töitä jotta perhe eläisi.
Äiti hoitaa pieniä lapsia kotona ja katkaisee jalkansa-he voivat päätyä lastensuojelunasiakkaiksi saadakseen apua kotiin.
Eikä tässä tapauksessa tosiaan tarvita perheneuvolaa mihinkään.On sitten eriasia jos muuten elämä menee sekaisin ja lapset otetaan huostaan tai tarvitaan muita avohuollon tukitoimenpiteitä...mutta se on tosiaan ihan eri asia.
Taasen eri asia jos on jotain ongelmia ja tarvitaan apua ja niissä auttaa perheneuvola.
Kannattaa ehkä selittää niin ihmiset tajuavat paremmin.
Harva sellainen joka ei ole eläissään joutunut näiden asioiden piiriin tajuaa.Nimimerkillä näitä asioita työnpuolesta joutunut selvittämään.
Hupsista keikkaa. Mieheni oli töissä, teki pitkää päivää, minä pienten lasten kanssa kotona ja yllättäen tapaturmaisesti katkaisin harrastuksessa raajani. Eipä tullut mieleenkään hakea lasusta apua. Ei. Ja hyvin pärjättiin. Lapset mukautui tilanteeseen hienoisti ja pottakoululainen oppi "kuivaksi" toipuessani.
Tosiaan jos asiakkuus on niin hieno ja "ennalta ehkäisevä" ihmettelen miksi työntekijät itse eivät hinkua asiakkaiksi. Tunnen kolme ihmistä, jotka noita päätöksiä tekevät ja heidän näkemyksensä on, että perhe on hyvin kuralla jos asiakkuus alkaa. Siis lasten terve kasvu on vaaratunut kirjaimellisesti ja todistetusti.
Tein rikosilmoituksen poliisille ex-mieheni lähettämästä törkeästä tekstiviestistä, joka sisälsi mm tappouhkauksen. Poliisit tekivät lastensuojeluilmoituksen. Asiaa selvitellään. En tiedä vielä, millaista lastensuojeluasiakkuus on meidän kohdalla.
Naapurit ilmoittaneet vuosittain. Huutaminen syynä, nyt lapsen ollessa 4,5vuotias otan vastaan perhetyötä kotiin 1-2 kertaa viikossa kolmen kuukauden ajan, katsotaan riittääkö se.
Millainen / kenen tekemä lastensuojeluilmoitus johtanut asiakkuuteen?
En ole varma onko tehty, ne vain alkoi käydä kun lapsi siirtyi minulle.
Mikä on ollut perheenne ongelma?
Luultavasti ulkonäköni.
Mitä palveluita teille on tarjottu sieltä / olette joutuneet ottamaan vastaan?
Varmaan kertovat millaista pakkoapua on otettava vastaan. Itse emme ole huomanneet mitään ongelmaa ja olemme tyytyväisiä elämäämme.
Jos huostaanotettu niin miksi?
Tein itse lastensuojeluilmoituksen omista lapsistani, koska lasten isä oli käsitteli liian kovakouraisesti vanhinta, erityislasta jonka käytös oli ajoittain erittäin raastavaa. Neljä lasta, äiti ja burn outissa oleva mies.
Meistä tehtiin selvitys, annettiin perheneuvolan puhelinnumero ja sanottiin että lapset hoidetaan hyvin.
Perheneuvolassa käytiin juttelemassa kuudesti, ei natsannut kemiat yhtään työntekijöiden kanssa. Ei koostuttu mitään muuta kuin ohjeita että lasta ei saa satuttaa, ja miehelle tehtiin selväksi että mitä seurauksia on lapsen pahoinpitelystä.
Ei saatu käytännön apua. Ei saatu hyviä neuvoja että miten voisi miehen ja tämän e-lapsen välejä parantaa.
Niin ja ei meistä tullut asiakkaita.