Oletko lastensuojelun asiakas?
Millainen / kenen tekemä lastensuojeluilmoitus johtanut asiakkuuteen?
Mikä on ollut perheenne ongelma?
Mitä palveluita teille on tarjottu sieltä / olette joutuneet ottamaan vastaan?
Jos huostaanotettu niin miksi?
Kommentit (85)
jos olette lastensuojelun varassa.
Me emme ole lastensuojelun varassa emmekä edes asiakkaita vielä. Kukaan ei ilmoita meitä. Me SAAMME ottaa sinne yhteyttä mikäli näin haluamme.
Ja tuo on juuri sitä puppua, jota tolloille syötetään. Luuletko että siinä vaiheessa kun olette siellä koneistossa, ketään enää kiinnostaa, miksi siellä olette?
Hyvä vanhemmuus on sitä, että osaa myöntää myös rajallisuutensa ja hakea tarvittaessa apua. Jos se tarkoittaa lastensuojelun asiakkuutta, niin mitä sitten? Pääasia, että perhe saa tarvitsemansa tuen!
Asennevammaa on se, että suhtautuu toisiin ihmisiin halveksuen, ja juuri siihen sinä syyllistyt.
18
Oletko itse hakenut tukitoimia? Jos et, mikset?
Siksikö, kun en tuomitse?
Tukitoimia olen hakenut vain asiakkaitteni puolesta. Itse en ole niitä tarvinnut, mutta voihan olla että joskus tarvitsen. Tukiverkko voi perrää kenelta vain.
T. 30, sosiaalityöntekijä lastensuojelussa
Tunnetko ketään sosiaalityössä olevaa, joka olisi hakenut/pyrkinyt ls-asiakkaaksi?
Jos puhut totta, et.
Eiköhän se jo kerro, minkä luokan "asiakkuudesta" siinä on kyse.
myöntääkseen rajallisuutensa.
Normaali ihminen ei päästä tilannettaan ajautumaan tuollaiseksi.
Ja juu, kyllä halveksin tumpuloita. Kuka ei?
myöntääkseen rajallisuutensa.
Normaali ihminen ei päästä tilannettaan ajautumaan tuollaiseksi.
Ja juu, kyllä halveksin tumpuloita. Kuka ei?
kun opit pysymään asialinjalla? En jaksa vängätä provon kanssa.
18
Esität sellaista lastensuojelun kirkasotsaista ja kliseistä toiveasiakasta, joka kikkailee sanoilla.
Tunnetko ketään sosiaalityössä olevaa, joka olisi hakenut/pyrkinyt ls-asiakkaaksi?
Jos puhut totta, et.
Minäpä tunnen.
Esim. opettajia, lastentarhanopettajia, sairaanhoitajia... hämmästyttääkö tämä sinua?
Kuvitteletko todella, että kaikki lastensuojelun asiakkaat ovat asosiaalisia päihteidenkäyttäjiä?
Ja miksi sinulla on tuollainen kauna ja viha lastensuojelun asialkkaita kohtaan?
En muuten ole mikään "pollyanna", enkä myöskään inkvisiittori... t. Sos.työntekijä
Jos puhut totta, et.
Mikä ongelma sinulla on asennevammasi ja typeryytesi lisäksi?
Tumpelo on ilmeisesti vaikka sellainen, jonka puoliso kuolee ja jää yksinhuoltajaksi. Huono äiti/isä koska puoliso kuoli.
En taida jaksaa uskoa kuin siihen, että tällä palstalla on tämä sama ilkimys joka saa jotain sairasta nautintoa saadessaan paljon vastauksia hienoihin analyyseihinsa. Niinkuin nyt tämä: Tumpelo=Lastensuojelun asiakas.
Ja toopeille syötettävä paska on ihan totta!
että äiti roikkuu kaiket päivät netin roskapalstoilla provoilemassa ja haukkumassa ihmisiä tumpeloiksi. Voimme vain kuvitella, millä tolalla moisen täydellisyyden lasten arki on...
Minun haaveeni teinistä saakka on ollut sijaisäitiys ja lähdin opiskelemaan kun halusin lastensuojelun sosiaalityöntekijäksi. Minulla oli juuri tuollainen käsitys. Kunnes...
Toinen teineistäni lakkasi käymästä koulua ja kieltäytyi tottelemasta vanhempia samalla kun kasvoi meitä fyysisesti isommaksi. Rajojen laittaminen on todella vaikeaa kun poika ei vaan välitä niistä vaan jyrää fyysisellä ylivoimallaan. Hänellä todettiin neurologisia ongelmia joiden vuoksi ei toimi normaalinuoren tavoin. Minä olen ollut kesästä saakka isoilla mustelmilla, poika ei tottele ja jos häneen koskee tulee päälle, saattaa potkia, lyödä, töniä. Hän myös "rajoittaa" minua ja pitää minusta kiinni sanoen että ei ole mitään oikeutta määräillä häntä. Ikää on pojalla 14v. Tänä aikana minulla on aloitettu verenpainelääkitys ja on ollut kaksi keskenmenoa.
Meillä on yksi isompi ja kolme pienempää lasta ja he kaikki pelkäävät. Isoin sanoi menevänsä koulussa kertomaan terkkarille jos ei veli lähde jonnekin pois ja koska ei halua että pikkusisarusten lapsuus on tällaista pelossa elämistä:( En halua minäkään. Pelkään muiden lasteni mielenterveyden puolesta sekä sitä että jotain oikeasti sattuu. Viimeisin tilanne oli ihan viimeinen niitti. Poika tönäisi todella kova niin että lensin lattialle ja rintalastan kohdalla oli kipuja viikon verran. Mies ei ollut kotona ja minä ja muut lapset (myös tätä poikaa pidempi esikoinen)emme uskaltaneet sanoa tälle yhdelle enää mitään.
Lapseni huostaanotetaan minun pyynnöstäni. Valitettavasti se on ainut mitä Helsinki tarjoaa avuksi tilanteeseemme. Psykiatrisella polilla olemme käyneet 1,5 vuotta mutta psykiatrista ongelmaa ei kuulemma ole joten mitään hoitoa ei sieltä myöskään ole ollut tarjolla. Jotain perhetyöntekijää ym. on tarjottu mutta ei siitä olisi mitään hyötyä meille.
Meidän kykyämme vanhemmuuteen ei ole kyseenalaistettu missään vaiheessa, meillä on 4 muutakin lasta, yksi vanhempi ja 3 nuorempaa. Päinvastoin on kehuttu päiväkodista ja koulusta meidän muita lapsiamme. Lastensuojelu ei ole nähnyt edes tarpeelliseksi tavata muita lapsiamme, joten tuskimpa meidän kykyämme vanhemmuuteen epäilee. Me emme siis perheenä ole lastensuojelun asiakkaana, vain tämä yksi lapsi. Jos olisimme niin varmaankin olisivat kiinnostuneita muistakin lapsista tai arkielämästämme, mutta luulempa että heille on tullut selväksi että olemme hyviä vanhempia. Ja juuri siksi meidän on annettava tämä yksi yhteiskunnan huostaan koska olemme hyviä vanhempia. Väkivallan uhan alla emme voi muita lapsiamme kasvattaa ja tämä yksi tarvitsee ammattiapua.
jos olette lastensuojelun asiakkaita.
Lastensuojelulaki jo sanoo, että jos on asiakas, epäillään kykyä turvata lapselle kunnollinen lapsuus.
Ei hyviä vanhempiä epäillä kyvyttömiksi...
Kirjoituksesi on niin sekava, ettei se selviä.
mutta huonoja vanhempia - ja sellaisiksi leimautuneita.
Ihmeellinen kuvio, jos kaikissa muissa hyvissä kasvatusammateissa olevia löytyy asiakaskunnasta, mutta sosiaalityöntekijät loistavat poissaolollaan. Todella ihmeellinen tilasto...
Kertonee totuuden siis.
lauseesta.
Kirjoituksesi on niin sekava, ettei se selviä.
Ekassa kappaleessa.
Tokassa kappaleessa hän on kahden teinin äiti. Onko ne siis sijoitettuja vai ei?
Sitäpaitsi kovin ihmeellinen perhe, jossa ongelmat on noin ulkoistettu. Yksi ongelmalapsi ja muu perhe pulmusia. Kuulostaa kyllä todella pahasti siltä, että ongelmia on ja rutkasti. Yksi lapsi vain sitten oireilee pahiten. Tällä hetkellä.
Erittäin päteviä ja mukavia hoitajia. Esikoisella oli aikoinaan MLL-hoitaja puoli vuotta kun emme laittaneet päivähoitoon. Sama mummo käy meillä vieläkin silloin tällöin.
Viimeksi kun podettiin sikaflunssaa, saatiin aivan ihan lähihoitajaopiskelija avuksi kahdeksi viikoksi.
Lastensuojelusta ei ole kokemusta.