Oletko lastensuojelun asiakas?
Millainen / kenen tekemä lastensuojeluilmoitus johtanut asiakkuuteen?
Mikä on ollut perheenne ongelma?
Mitä palveluita teille on tarjottu sieltä / olette joutuneet ottamaan vastaan?
Jos huostaanotettu niin miksi?
Kommentit (85)
Älä luo puheellasi vääränlaisia asenteita ympäristöösi.
Etsi suvaitsevaisuutta sydämestäsi, ja ymmärrä oma rajallisuutesi ihmsenä. Myös sinä voit joskus tarvita apua.
Tunnetko ketään sosiaalityössä olevaa, joka olisi hakenut/pyrkinyt ls-asiakkaaksi?
Jos puhut totta, et.
Eiköhän se jo kerro, minkä luokan "asiakkuudesta" siinä on kyse.
Toinen ls-sosiaalityöntekijä
myöntääkseen rajallisuutensa. Normaali ihminen ei päästä tilannettaan ajautumaan tuollaiseksi. Ja juu, kyllä halveksin tumpuloita. Kuka ei?
mutta lapsen vammaisuuden takia on tarjottu tukia ls-puolelta
- esim. viikonloppulastenhoitajaa
ei ole lastensuojelun asiantuntija...
Ei kukaan oikeasti voi olla noi ahdasmielinen :D
Mikä sinua nyppii?
myöntääkseen rajallisuutensa. Normaali ihminen ei päästä tilannettaan ajautumaan tuollaiseksi. Ja juu, kyllä halveksin tumpuloita. Kuka ei?
vaan realisti.
Suosittelen aikuistumista, jos oikeasti uskot tuollaista sosiaalisoopaa.
Sinäkös olet? Kun sellaista täällä esität?
koska on erityislapsi jonka "erityisyys" saatiin diagnosoitua vasta yläasteella eli liian myöhään. Ja muut lapset eivät oireile, koska ei ole syytä oireiluun, get it? Lapsella on diagnosoitu neurologinen ongelma, psykiatrisia ongelmia ei ole vaikka kuinka on tutkittu ja testattu. Neurologiset ongelmat johtuvat aivoista, ne eivät tartu lapsesta toiseen. Mikä on sinun ongelmasi? Mustavalkoinen maailmankuva? Yksinkertaisuus?
Ekassa kappaleessa.
Tokassa kappaleessa hän on kahden teinin äiti. Onko ne siis sijoitettuja vai ei?
Sitäpaitsi kovin ihmeellinen perhe, jossa ongelmat on noin ulkoistettu. Yksi ongelmalapsi ja muu perhe pulmusia. Kuulostaa kyllä todella pahasti siltä, että ongelmia on ja rutkasti. Yksi lapsi vain sitten oireilee pahiten. Tällä hetkellä.
Lastensuojelun asiakkuus vaatii kyllä paljon enemmän. Lue itse lastensuojelulaki, jos et tajua.
Monissa suurissa kaupungeissa ei voi saada minkäänlaista kotiapua ellei ilmoitatudu lastensuojelun asiakkaaksi.
Jos vaikka isä tekee töitä jotta perhe eläisi.
Äiti hoitaa pieniä lapsia kotona ja katkaisee jalkansa-he voivat päätyä lastensuojelunasiakkaiksi saadakseen apua kotiin.
Eikä tässä tapauksessa tosiaan tarvita perheneuvolaa mihinkään.
On sitten eriasia jos muuten elämä menee sekaisin ja lapset otetaan huostaan tai tarvitaan muita avohuollon tukitoimenpiteitä...mutta se on tosiaan ihan eri asia.
Taasen eri asia jos on jotain ongelmia ja tarvitaan apua ja niissä auttaa perheneuvola.
Kannattaa ehkä selittää niin ihmiset tajuavat paremmin.
Harva sellainen joka ei ole eläissään joutunut näiden asioiden piiriin tajuaa.
Nimimerkillä näitä asioita työnpuolesta joutunut selvittämään.
Itse otettiin yhteyttä aikoinaan sossuun ja syy oli meidän vanhin lapsi ja sen rajaton käytös. Ei saatu sitä millään kuriin, ei hyvällä eikä pahalla. Kiltistä ja tottelevaisesta lapsesta tuli murrosiän kanssa tottelematon ja päihteitä käyttävä lapsi, jonka takia meidän elämä pyöri melkein kokonaan tämän lapse ympärillä. Oli pakko nostaa kädet ylös ja todeta että yksin me ei hänen kanssa pärjätä.
Lasta ei huostaaotettu, mutta saatiin muita apuja. Lapsi kävi kävi nuorille suunnatussa päihdeterapiassa (keskustelua) ja saatiin perhetyöntekijä hänenlle (keskustelua). Tehtiin myös lapselle selväksi että jos ei näihin meidän vaatimiin juttuihin sitoudu, niin sitten hänen paikkansa on jossain muualla kuin kotona. Alun takkuilun jälkeen kaikki kääntyi lopulta hyvään suuntaa ja nyt lapsi on nuori joka osaa ajatella omilla aivoilla ja jonka elämä ei pyöri päihteiden ympärillä.
Otettiin härkää sarvista kiinni jo heti aika pian eikä odotettu ikuisuuksia. Meille sanottiin että se oli hyvä juttu ja aina pitäisi heti tarttua ongelmiin kiinni pian, eikä vasta sitten kun monesti on jo liian myöhäistä.
Rankkaa oli, mutta se oli sen arvoista. Nykyään käydään vain harvoin sossuja moikkaamassa, viimeksi viime kesänä käytiin vähän juttelemassa ja kertomassa kuulumisia, puhuttiin siitäkin että jos mitään ei tule niin tän talven aikana päätetään meidän lastensuojelun asiakkuus.
Ja sille joka sanoi että ns. hyvät perheet ei ole lastensuojelun alaisia, niin kyllä meitäkin löytyy. Hyvä vanhempi uskaltaa ottaa apua vastaan eikä työntää päätä pensaaseen. Me ollaan ihan tuiki tavallinen perhe. Nykyään täysin onnellinen sellainen.
Meistä oli tehty ilmoitus koska asunto oli niin siivottomassa kunnossa. Se pitikin täysin paikkaansa, sillä olen kolmen lapsen työtätekevä yh eikä eron jälkeen yksinkertaisesti ole ollut aikaa viedä vanhaa roinaa kaatopaikalle, siivoilla komeroita, ostaa uutta. Lastensuojelun kautta saimme siivousapua ja siihen asiakkuus päättyi. Olen todella kiitollinen saamastamme avusta. Muita ongemia (päihde-, mieleterveys- tms) ei perheessääme ole. Jälkeenpäin olen ajatellut että olisi pitänyt tehdä itsestä se ilmoitus paaljon aikaisemmin niin ei olisi tarvinnut elää sen siivousongelman kanssa niin pitkään (sellainenhan käy kaikkien, myös lasten, hermoille).
ls.asiakkaita (en tiedä ollaanko vielä).
Syynä varhaisteinimme, jonka ekan kännikokemuksen perusteella vein sairaalaan (ei tiedetty mitä oli juonut ja itki jne). Sieltä lähti eka ilmo ja sitten toinen tehtiin myös meidän aloitteestamme liittyen alkoholiin. Siinä välissä haimme jo apua hänelle ja sitä se lastensuojelukin ehdotti mutta oltiin jos siis avun piirissä. Ollaan tartuttu härkää sarvista ja reagoitu nopeasti ja nyt sillä saralla tilanne tasoittunut. Muita ongelmia kyllä riittää mutta olen ajatellut että tehdään voitavamme ja nopeasti.
näinhän se on minustakin tehtiin papereilla alkoholisti ja rattijuoppo,ikään en ole väkijuomia maitanut uskontoni johdosta, tätä se on kun joutuu sossujen kanssa tekemisiin,asiat kirjataan musta tuntuu periaatteela ja niitä ei ruveta korjaamaan vaikka kuinka sitä vaadit,tätä on suomen okeus vatio sossut tekee mitä lystää mitään ei tavitse todistaa LIIKAA VALTAA ON ANNETTU AVUTTOMILLE JOIDEN ALAISUUDESSA TOIMII KAIKKI ELI KOULUT,SAIRAALAT,PÄIVÄKERHOT,POLIISI,SEURAKUNTSA,YNS
Kyllä vain niin sanotut hyvätkin perheet voivat olla asiakkaina. Ei se tee perhettä huonoksi, jos jaksaminen vaikkapa vanhempien tai lapsen sairauden takia vie perheen tuen tarvitsijaksi tai jos perheessä on paljon lapsia, yksinhuoltajuus jne. Voi olla väliaikaisia elämän kriisejä, nuoret vanhemmat, tukiverkot kaukana tms. Myös vanhempi itse voi pyytää apua sostoimesta ja nämä ovat ennaltaehkäiseviä toimia, ettei tule lastensuojelullisia toimenpiteitä. Valveutuneita vanhempia
Olen itse toiminut kymmenen vuotta lastensuojelun perhetyöntekijänä ja tiedän mistä kirjoitan
huostaanotettiin lapsi meidän omasta pyynnöstä...lapsi psyykkisesti sairas ja nyt toipumaan päin.
Hauskoja nämä hyvä perhe heitot =D
Kaikki yhteiskunnan kouluampujat ja räjäyttelijät on juuri niitä "hyvän perheen lapsia" tai ainakin lehdissä tätä asiaa jaksetaan aina julki tuoda =D
Me emme siis ole hyvä perhe koska olemme lastensuojelun asiakkaita mutta eipä se mitään, minun lapseni ei tule tappamaan kenties ketään.
Poliisit tehneet jokaisen lastensuojeluilmoituksen meidän perheessä.
Johtuu siitä että meidän teini on jäänyt kaljoittelusta kiinni. Itse toimin myös sosiaalityöntekijänä ja mies on opettajana ja olemme kunnollinen perhe lukuunottamatta lapsen hölmöilyjä. Tällä hetkellä teini on nuortenkodissa, koska emme enää pärjänneet hänen kanssaan.
Joo, mitä me sillä psykiatrisen polin lausunnolla tehdään kun meillä on tuollainen helmi tekemään diagnooseja täällä av-mammojen osastolla? Ja tietää vielä lasten olot ja tilanteen ihan vaan parin lauseen perusteella. Ja yhteiskunta on perustanut moisia varten oikein psykiatrisia ja neurologisia poliklinikoita. Rahan tuhlausta!