Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lastensuojelun asiakas?

Vierailija
05.01.2010 |

Millainen / kenen tekemä lastensuojeluilmoitus johtanut asiakkuuteen?

Mikä on ollut perheenne ongelma?

Mitä palveluita teille on tarjottu sieltä / olette joutuneet ottamaan vastaan?

Jos huostaanotettu niin miksi?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmaksi kuka on ilmoituksen tehnyt. Joku naapuri, koska huusin lapsilleni jonkin verran. Nyt olen oppinut olemaan huutamatta lapsilleni. Lisäksi perheneuvolasta olivat huolissaan jaksamisestani.

Ongelmani on toinen lapseni, jota en osaa kasvattaa ja hänen kanssaan noita ongelmia riittää. Toisen lapsen kanssa ei ongelmia ole.

Meillä käy perhetyöntekijä juttelemassa minun ja lapseni kanssa ja yhdessä yritetään löytää ongelmiin ratkaisuja. Lapsi on nyt menossa tutkimuksiin.

En tiedä oliko pakko ottaa perhetyöntekijä vastaan, ilmeisesti.

Avohuollon tukitoimenpiteenä käy perhetyöntekijä. Toivottavasti ei ikinä lapsiani tai lastani oteta huostaan.

Olen yksinhuoltaja ja en ole narkkari, alkoholisti, mielenterveysongelmainen tai kehitysvammainen. Nämähän ovat ne yleiset syyt miksi ihmiset ajattelee jonkun joutuneen lastensuojelun asiakkaaksi. En ole myöskään sossun asiakas.

Vierailija
62/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en olisi saanut apua 2 x vk kaksosten kanssa. Mies matkustaa paljon työkseen, eikä muuta tukiverkkoa ollut. Lastensuojelun asiakkaina on myös ns "hyviä" perheitä, joissa lapset voivat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvät perheet joudu asiakkaiksi.

Vierailija
64/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheeta leimata, että jos olet lastensuojelutn/perheneuvolan piirissä, perheesi ei ole hyvä?!? Ja sehän auttaa asiaa kun joku leimaa, kun on muutenkin vaikeaa.

Eiköhän jokaisessa perheessä ole omat onngelmansa. Ja kyllä ihan tavalliset perheet voivat olla perheneuvolan/lastensuojelun asiakkaita. Perehtykäähän asiaan ennen kuin lauotte noita kommenttejanne.

Vierailija
65/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun asiakkuus vaatii kyllä paljon enemmän. Lue itse lastensuojelulaki, jos et tajua.

Vierailija
66/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja. Jäin yksin kun olin raskaana ja otin lastensuojeluun itse yhteyttä siinä pelossa, ettei kaikki menekään hyvin synnytyksen jälkeen ja jos käy niin että väsyn totaalisesti. Pyysin siis ennakkoon apua sieltä. Alussa kun olin synnyttänyt meillä kävi auttamassa muutama ihminen, kävi kaupassa, vei isompaa tarhaan ja puistoili. Mulla ei lähtenyt paraneminen normaalisti käyntiin vaan jouduin ravaamaan sairaalassa synnytyksen jälkeen, eppari repesi ja sen semmoista.

Tästä on puoli vuotta, eikä edes perhetyöntekijät ole käynyt kuin alussa vain pari kertaa.

Sieltä ehdotettiin, että asiakkuus olisi lopetettu, mutta päätettiin toistaiseksi vielä jatkaa.

Vierailija
67/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ls-työntekijä.

Vierailija
68/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että ryysitte työpaikkaetuna heti hyödyntämään.

Vierailija
69/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin leskeksi ja pyysin itse apua tilanteeseeni. En tiedä miten olisin alusta selvinnyt lasten kanssa ilman tuota apua. Edelleen olen lastensuojelun piirissä niin, että voin soittaa, jos tulee tiukka paikka. Perhetyöntekijä ei tosin ole käynyt enää reiluun vuoteen, mutta yhteydessä on oltu koko aika kuitenkin jollain tasolla. Haluan pitää homman edelleen niin, että yksi puhelinsoitto riittää, jos alkaa homma kaatua niskaan.

Vierailija
70/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan uupunut ja lisäksi sairastellut paljon, mutta yksin on pärjättävä, koska perheemme ei ole lastensuojelun asiakas. Olen pahimmillaan itkenyt puhelimessa pyytäessäni kunnallista kodinhoitoapua, mutta toisessa päässä vain nauretaan, että ei sitä apua kuule heru normaaliperheisiin.

Pitää varmaan ensi kerralla kurillaan uhata tekevänsä lapsille jotain, niin eiköhän kohta ole liuta tätejä oven takana jonottamassa ja hyysäämässä.

Vierailija
71/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 erityislasta joten haemme tukiperhettä. Silloin olemme lastensuojelun asiakkaita.

Vierailija
72/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitti etteivät hyvät perheet joudu asiakkaaksi.

Vierailija
73/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olette lastensuojelun asiakkaita.

Lastensuojelulaki jo sanoo, että jos on asiakas, epäillään kykyä turvata lapselle kunnollinen lapsuus.

Ei hyviä vanhempiä epäillä kyvyttömiksi...

Vierailija
74/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on HYVÄ PERHE?! Tämän palstan vakakritko sen määrittelee vai kenties 14 yksin?

Vierailija
75/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän hyvä perhe on sellainen, joka ei tarvitse lastensuojeluviranomaisia.

Vierailija
76/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tiedä mistä puhut. ota ne mustavalkoiset lasit silmiltäsi ja lakkaa esiintymästä asiantuntijana. toivottavasti sinulle ei ikinä tule elämässä vaikeuksia, voisit vaikka leimautua huonoksi vanhemmaksi.

en ole lastensuojelun asiakas, mutta teen työtä lasten ja nuorten kanssa. joitakin ns. hyviä perheitä todellakin on last.suojelun asiakkaina, jotkut heistä ihan omasta pyynnöstään. lastensuojelu nykypäivänä on jotain ihan muuta kuin mitä sen entinen maine antoi ymmärtää.

Vierailija
77/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheeni esim. on itse pyytänyt, suorastaan rukoillut apua pahasti oireilevalle teinilleen. Vanhemmat ovat yrittäneet kaikkensa, mutta nuorella on mt-ongelmia ja niihin liittyvää vakavaa ongelmakäyttäytymistä.

Vaikka monet tuntuvat ajattelevan, että paha sossuntäti vie lapset pois, niin joskus homma on toisin päin: apua ei tahdo saada, vaikka pyytää. Joskus sitä on lähes vaadittava. Vasta nyt ystäväperheen tilanne alkaa selkiytyä, kun nuori on viimein otettu lastensuojelulaitokseen, josta ei pääse karkaamaan mihinkään vuorokaudenaikaan.

Tämän perheen kohdalla ls-asiakkaaksi ei ole ensinnäkään jouduttu, vaan päästy. Lisäksi kukaan täyspäinen ei tuomitse perheen vanhempia kyvyttömyydestä huolehtia lapsestaan. Jos lapsen ongelmat kärjistyvät äärimmilleen, loppuvat kyvyt jokaiselta äidiltä ja isältä.

Vierailija
78/85 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omasta halustamme kiinni haluammeko tukiperhettä. Ilmeisesti saisimme sellaisen kun meidät laitettaisiin jonottamaan sitä tukiperhettä. Kukaan ei epäile kykyämme kasvattaa omia lapsiamme vaan haluavat meillä vanhemmilla olevan aikaa hieman hengähtää.

Tässä olen puhelinsoiton päässä siitä, että olemmeko hyvä vai huono perhe.

Ei minun sinne pakko ole soittaa. Eli av-raadin mukaan tämä yksi puhelinsoitto ratkaisee sen olemmeko hyvästä vai pahasta.

Vierailija
79/85 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelun puolesta tehtiin alkoholisti,rattijuoppo,sekä rikollinen vaikka en ikään ole alkoholijuomiin koskenut.Tämä toiminta on täysin peetä kun heidän ei  muka tarvitse todistella väitteutää,Poliisin tiotojen mukan ei oley yhtään alkon ahettamaa toimenpidettä taiika pidätystä.Tämä on sitä sossun  musta tutuu musta maalista ja sillä pyritään siihen että asiakaalla menee maine ja työ saanti mahdollisuu tämä on lastensuojeluviranomaisten toiminta ja periaate joka jo opiskelussa tuodaan todella vahvasti esille.Itse kävin samaaa koulua mutta en pystynyt jatkamaan kun opetus oli vastoin kaikkia lakia ei ihme että lastensuojelu on ihan väärärllä periaatteela suomessa kun opetus menee jo väärälle taholle, sosionomi ja sosionomi amk ei kelpaaa muuhun kuin  perusteella enää siihenkäänlasten tarhanopettajaksi jossiihenkään, näiden kokemusten perusteella ei siihenkään sillä heidät on koulutettu lasten pahoinpiteliöisi ja paskan puhujiksi.n:m Kokemusta on.lisäksi heillä ei oe ymmärrystä siitä mikä on lastensuojelulain tarkoitus. ei ole mitään käsitystä mitä lastensuojelulaki sanoo,heidä käytäntö on tuhota vanhrmmat ilman mitään todisteita ja kuntodisteita pyydetään niin vastaus on tämä on minun käsitys asioista

Vierailija
80/85 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ja jos sattuu tarvitsemaan raittiuteensa ja vanhemmuuteensa tukea ja on epävarma vaikka onkin raitis mutta entinen nuoruudessa käyttänyt ja pyytää lastensuojelulta tukea raittiiin tukiverkoston rakentamiseen niin tässä maassa, minun kotimaassani äiti unohdetaan ja lapset otetaan keinolla kuin keinolla huostaan jos sitä apua tukiverkoston rakentamiseen menet sieltä pyytämään ja ikinä en ole kymmenen vuoden aikana saanut tukea äitinä eikä perhettäni ole missään vaiheessa tuettu siten että lapset saisivat tavata raitista äitään tai että edes soitella, muistan palaverissa jossa päätettiin lasten sijoittamisesta joko ;perheeseen tai perhekotiin, lastenkodin johtaja valehteli johtavalle ja uudelle perhetyöntekijälle kirkkain silmin että kuinka mina äitinä en ollut hänen näkemänsä mukaan koko kesänä kuin NELJÄ kertaa!!!!!! meinasin lentää takapuolelleni mutta tyydyin suuriman shokin jälkeen haistattamaan hänelle paskat.Olin joutunut anomaan erikseen luvan että saan luvan tulla tuntia aiemmin kahden viikon ajan kun vierailuaika alkoi8 am ja lopppui illalla 19 tai 20.00 koska naaapurini pystyi kyyditsemään minut lasteni luo kun lähti töihin..Käyn tätä taistelua edelleen mutta olet miten hyvä vanhempi tahansa sillä ei ole suomen lastensuojelun silmissä mitään merkitystä jos on nuorena esim. ollut päihdeongelma. Jokaisena päivä kuin jokin vääntäisi veistä rinnassani ,tuntuu kuin olisin tehnyt jotain tosi pahaa että minua kohdellaan kuin mamu rikollista omassa kotimaassani ja perheelläni on tehty jonnin joutavista ptt:stä vuosivauhdilla vaihtuvia urkkijoita ja utelijoita jotka opettevat elämää kuin kirjasta mutta minun perheeni kustannuksella jos täällä joku väittää että apua saa jos sitä pyytääniin se on täyttä p-askaa..nim.yksin yh-huoltaja asiakkuus nimenä pareilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä