Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT tammikuu**

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, vihdoin kotona!! Juna oli 40 min myöhässä ja jouduin tulemaan sit loput 30 km VR:n maksamalla taksilla! Junamatkan piristys oli savolainen kuski joka kuulutti, että tämä on PENTOLINO Kuopioon ja Joensuuhun! :DD Nyt on saunottu ja jalat nostettu sohvalle ja masukaveri rauhoittunut huomattavasti tutuista isoveljien äänistä ja kotona olemisesta!! On meinaa jalat puhki kävelystä ja istumisesta.

Oli TOSI kiva tavata!! =) Toivottavasti pääsisin mukaan joku toinenkin kerta.. Kaikki oli niin mukavia ja puheliaita! :)

Fantasy: Olisit kutsunut meidät kaikki shoppaamaan niin oltais moikattu samalla! ;)

Nyt nauttimaan viikonlopusta, aah!!

Voikaahan hyvin!

Aurinko ja kaveri 29+5

Vierailija
82/174 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin oli oikein kiva nähdä tänään, toivottavasti otetaan uusiksi! Ja varsinkin jos me suht lähekkäin asuvat ainakin päästäisiin joskus taas saman pöydän ääreen vaihtamaan kuulumisia. Tuli kyllä niin hyvä mieli kun näki muita samassa tilanteessa olevia ja kun olitte kaikki niin mukaviakin vielä.=) Pois lähtiessä poika nukahti jo siinä ulko-ovella kun kippasin rattaat makuuasentoon.

Nyt vihdoin kotona, melkoinen päivä oli kun ensin siellä masutreffeillä ja pikaisesti kodin kautta kyläilemään. Huomaa, että ei oo pahemmin levännyt kun liitoskivut taas huipussaan ja niin kankea olo. Ihana päästä pian nukkumaan ja huomenna lepään vaan.=)

Kelajutuista vielä.. mä eilen laitoin netissä uudet hakemukset kun edelleenkään ei ollu menny perille, toivottavsti alkaa jotain tapahtua. Mua stressaa kamalasti tuollainen ylimääräinen huolehtiminen ja tarkistelu, kun asiat ei suju.

Nyt pakko mennä nukkumaan, jäin jo tuijottamaan ruutua moneksi minuutiksi pää ihan tyhjänä..=)

Hyvää viikonloppua!

Omppulin äiti & Lenni rv27+6 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempityksistä, olette ihanuuksia!Toivottavasti teillä meni tapaamiset hyvin, me voimme Rauliinan kanssa sitten tulla mukaan kunhan aika koittaa :).

Pääsimme kotiin, ihanaa. En joutunut edes ehdottomaan vuodelepoon vaan oman jaksamisen ja supistusten mukaan saan touhuta (luonnollisesti seksi, liikunta ja nostelut kuuluvat kiellettyjen listalle viikkoon 34 asti). Olen kuitenkin päättänyt ottaa levon kannalta ainakin tuonne viikkoon 30 saakka, tai niin kauan kuin kipeähköjä suppareita tulee. Supistukset tuntuvat minulla selässä ikävimpinä, ja kun on muutenkin kipeä selkä ja nikamat rullalla normaalistikkin, niin en erota koska kyse on supistelusta varsinkaan kun aina ei edes koko masu kovetu.

Eilen huomasin että Rauli oli vaihtanut paikkaa ja asettunut tarjolle, painettakin tuntui alapäässä ihan hulluna joten taas matkattiin tyksiin. Kaikki oli hyvin, vauva oli pää alaspäin mutta ei mitenkään tarjolla, saatikka kiinnittynyt. Mitat saatiin oikein hyvin ja painoarvioksi heilahti 1034g +/- 150g. Tämän kertainen lääkäri sanoi, että hän ei edes olisi ottanut minua sisään tiistaina sillä minulla oli kohdunsuuta 3,3cm jäljellä ja se on kuulemma normaali. Kaikki yli 3cm lasketaan normaaliksi O_o . No jokatapauksessa se suu oli hieman pehmentynyt joten rauhassa vain ja onhan aina parempi että ne kortisonit on annettu jos hätä iskee :) .

Syyksi suppareihin ne epäilivät sreptococci agaliaa(?), oiskos ollut sellainen... Aiheuttaa kuulemma suppareita ja kuuluu naisten normaaliflooraan. Monella naisella on se positiivisenä ja sitten synnärillä Rauli saa siihen antibiootteja minun kauttani.

Liitoskivuista. Au, au, au, au! Joka paikkaa kivistää :D . Häpyluussa tuntuu kipupiste ja sitä kun painaa, niin taju meinaa lähteä, se säteilee koko häpykumpuun ja nivusiinkin päin. Ärsyttävää, kun en tässäkään kohtaa erota mikä on suppari ja mikä liitoskipu. Myös kyljissä tuntuu välillä repivää kipua... Millaista teidän liitoskipunne on? Entäpä selkäsärky?

Voikaa hyvin ja pitäkää huolta.

Matilda ja Rauli rv28+0

Vierailija
84/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa oli tosiaan nähdä livenä osaa teistä!

Ehdottomasti otettava uusiksi entistä sankemmalla joukolla - ehkä olen sitten itsekin vähemmän kiireinen ja muutenkin vähemmän pihalla kuin eilen huonosti nukutun yön ja sen sokerirasituksen jäljiltä:-)

Matilda-aleksandra, onpa kiva kuulla, että asiat ovat taas paremmalla mallilla. Ja hyvä, että menit tarkistuttamaan tilanteen.

Mulla on samanlaisia liitoskipuja/suppareita, jotka myöskin joskus tuntuvat selän puolella (mikä tietenkin säikäyttää enemmän). Aina en ole myöskään varma, kovettuuko maha vai onko kyse siitä, että vauva on juuri kääntymässä ja punkee hulluna tuosta navan kohdalta. Häpyluun kipu oli mulla pahimmillaan noin kuukausi sitten, nyt se on hetkellisesti vähän helpottanut.

Reilu viikko sitten oli neuvola+neuvolalääkäri. Verenpaineet olivat taas vähän koholla, kun jännitti niin kovin uusi lääkäri. Muut arvot ihan hyvät. Mutta sitten se lääkäri säikäytti minut kunnolla tehdessään sisätutkimuksen! Väitti, että kohdunsuu olisi hieman pehmentynyt ulkoreunalta ja oli laittamassa viikon sairauslomalle. No minähän tietenkin säikähdin (en tarvitse yhden myöhäisen keskenmenon jälkeen kyllä yhtään ylimääräistä stressiä) ensinnäkin sitä, että nytkö se vauva jo syntyy etuajassa, ja toiseksi sitä, että joudun perumaan viimeiset työmatkat (En saa freelancerina sairauskorvauksia ja menetän tulot kokonaan, jos joudun noita kyseisiä työmatkoja peruuttamaan. Kelasta voin saada pitkähkön karenssiajan jälkeen jotain, mutta tulonmenetys olisi kuitenkin melkoinen).

No en sitten tiedä, kuinka paljon huolestuminen lisäsi supistuksia ja muita kipuja, mutta lauantainaamuna oli mielestäni jo niin kivuliaita, että päätin lähteä äitipolille päivystykseen. Synnytyslääkäri tutki kaiken todella huolellisesti ja totesi, ettei mitään merkkiä pehmenemisestä ym. ole. Kohdunkaulaa jäljellä yli 5 cm ja kohdunsuu kiinteä. Parempi tietenkin näin, mutta kyllä ottaa päähän se neuvolalääkäri. Jorvissa sekä kätilö että lääkäri totesivatkin kumpikin, että suhtautuvat melko skeptisesti neuvolalääkäreiden diagnooseihin joskus. Nehän ovat kai usein tavallisia terveyskeskuslääkäreitä, joten voi olla kiinni kokemuksesta, miten hyvin osaavat tehdä sisätutkimuksen.

Mutta toki on parempi, että ovat vähän ylivarovaisia kuin vähättelevät esim. kipuja.

Se oli toisaalta hyvä tuossa lääkärissä, että laittoi lähetteen synnytyspolille keskustelemaan synnytyspelosta jne.

Nyt siis voin vielä hoitaa hyvillä mielin yhden tai kaksi työkeikkaa ja sitten on aika ottaa rennommin ja alkaa valmistella toden teolla vauvan tuloa:-)

Eipä enempää vuodatusta tällä kertaa.

Voikaahan hyvin!

Pola 27+6

Vierailija
85/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matilda-aleksandra: Kerroit tuossa viime viestissä, että sulla on kohdunsuuta jäljellä 3,3cm ja kaikki yli 3cm lasketaan normaaliksi. Sanoiko Pola, että sulla kohdunsuuta on 5cm? Meinaan juuri rupesin tutkimaan omaa neuvolakorttia ja siinä on lääkäri laittanu että mulla on kohdunsuun pituus 3cm. Siis sehän on sit aika lyhyt, vai onko niissä kovasti eroa? Kertokaahan rakkaat siskot tyhmälle...

Mulla särkee öisin lonkkia ja nukunkin tyyny jalkojen välissä. Muuten hyvä, mutta se on vähän turhan lämmin. :/ Supistuksia tulee aika ajoin. Mä en sanois, että ne on kivuliaita, pikemminkin epämiellyttäviä, kun vatsa vetää ihan pinkeäks.

Mulla oli istukkakontrolli toissapäivänä. Istukan alaosa on ihan kohdunsuun reunalla. Joudun/pääsen siis vielä ainakin yhteen ultraan rv 33, jossa tarkistetaan, että jos se ois noussu vähän ylemmäs. Ultria mulla on nyt sit takana jo 4 =) Täälläpäin onneksi näköjään seurataan tarkkaan, ettei mitään ongelmia ole. Vaavin painoarvio oli 1100g ja vastaa hyvin viikkoja. =) Siellä se pikkuinen pyöritteli päätään.

Yrittäkäähän jaksella ja pysyä (itse kukin) yhdessä osassa vielä hetken =)

caretta ja masukaveri 28+3

Masukuva vielä loppuun. =)

Vierailija
86/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mitoista: käsittääkseni kohdunsuu ja kohdunkaula (vai kohdunkaulakanava?) ovat eri asioita. Kohdunkaulan pituutta voi mitata kai vain ultraamalla. Kyllä mullakin lukee neuvolakortissa 3 cm kohduunsuun pituuden kohdalla - paitsi yhdessä kohdassa yli 5 cm ja lisämainintana, että on katsottu ultralla.

Tai sitten on aina kyse kohdunsuusta, mutta tarkkaan voidaan mitata vain ultraamalla. Tarkoitan tällä epäselvällä selityksellä siis sitä, etten oikein ole perillä noista termeistä: joskus ovat lääkärit/kätilöt puhuneet kohdunkaulasta, mutta esim. neuvolassa ja tuon pehmeyden/avoimuuden kohdalla kohdunsuusta. Ehkä joku enempi kokenut osaa sanoa tähän jotakin fiksua.

En ole oikein spesialisti näissä asioissa:-) Mutta luulisin joka tapauksessa, että jos neuvolakortissa on kohdunsuun pituus 3 cm, niin silloin tilanne on normaali.

Sinuna olisin huoletta, varsinkin jos juuri toissapäivänä olet käynyt tutkimuksessa.

Hieno masukuva:-)

Pola

Vierailija
87/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caretta, olen ymmärtänyt että tuo kohdunkaula ja sen mitta on sekä näppituntumalla mitattava, että ultralla mitattava. Eli vaikka sinulla olisi tuo kolme centtiä neuvolakortissa, se ei välttämättä tarkoita sitä että kaula olisi todellisuudessa niin lyhyt, vaan että sitä on huomattavasti enemmän ultrattuna.Tiedätkä kummalla tavalla se on katsottu? Lääkäri sanoi että joillakin naisilla se vain on lyhyempi ja minunkin neuvolakortissani lukee tuo 3cm jo ensimmäisestä tarkastuksesta. Siksi varmasti ihmettelikin sen aikaisemman lääkärin mittauksia :). Sinun kohdunkaulasi on varmasti aivan normaali, ja mikäli ei olisi niin kyllä siitä olisi sinulle mainittu.

Myös minua vaivaa öinen lonkkasärky, ikävä vaiva.Olen jo ainakin kuukauden nukkunut lisäpeiton kanssa. Peitto tukee mukavasti selkää, lonkkia ja vatsaakin :) .

kolmasunelma, minulla on laskettu aika 16/17.4 eli siinä huhtikuun puolivälissä ;) .

Matilda&Rauli 28+0

Vierailija
88/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmasti juuri niin, että kohdunsuu voidaan mitata sormilla tai ultralla ja ultramittaus on tarkempi (varsinkin, jos mittaa on se vähintään kolme senttiä).

Sekoitan ilmeisesti itse nuo eri termit ja aivan turhaan. Kohdunsuu kai se on ainut asia, jolla tässä on merkitystä.

Pola

Vierailija
89/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän harmittaa kun en päässyt...itsellä loppu sokerirasitus vasta kymmenen jälkeen..oli pakko mennä kotiin ja syömään ja lepäämään..kauhulla odotan tiistaita kuinka paljon painoa on nyt tullut (viime neuvollassa 2 vikkoa sitten +4kg..) ja mitä sokerirasitus testi näyttää...

viime neuvolaan menin suoraan yö vuorosta..ja kaikki oli kunnossa..pulssi vähän korkea mutta ei verenpainetta yms...katsoo mitä lääkäri sanoo kun toinen yö vuoro on huomen yöllä..tänään sairatan jotain outoa vatsatautia jonko todennäköisesti sain terveyskeskuksesta :( naama täynnä pieniä veren purkaumia kun oksentelin aamulla ihanaa...

jos porukka vielä tapaa helsingissä olisi mukava tulla mukaan jos työvuorot sen antavat..

joku sanoi neuvola käynneistä..että niitä oikein lasketaan neuvolassa kuinka monta on käyttänyt..aika outoa toimintaa...ainahan sinne sais mennä jos odottavalla on semmoinen olo tms. heidänhän pitäis pitää myös huolta tulevasta vauvasta..mulla on tulossa 2 lääkäri käynti ensi viikolla ja viides neuvola käynti helmikuun alussa..eikä meillä lasketa käyntejä...

nyt takaisin lepäämään että jaksaa huomen illalla mennä töihin.

hyvää viikonloppua kaikille!

-poika1v rv27 (jos en väärin muista)

Vierailija
90/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla myös tuo 3cm lukee neuvolakortissa kohdunkaulan pituudeksi ja ihmettelinkin jo ennenkun luin loppuun asti teidän kommentteja, mutta on se varmaan sitten ok kun ei siitä mitää ole sanottu..

Neuvoloistakin oli puhetta niin ei täälläkään kyllä kai lasketa täällä on 4-5vkon välein neuvola eli mulla on ollut nyt 5 ja siis kun on lääkärineuvola ei sillä kuulla ole muuta neuvolaa mutta joka lääkärikäynnillä nähdään terkkarikin joka kattoo pissan,hempan,verenpaineet ja painon.

Mutta sitten oikein omaa napaa nimittäin huomasin tänään kauhistuttavan asian nimittäin sen että mulla on tullut raskausarpia siis ei nyt mitään suuria ja vain tuossa oikealla puolella alhaalla mutta kuitenkin jotenkin tuntuu kamalalta että NYT JO että miltähän sitten näyttää loppuvaiheessa..onko muilla jo näkyvissä?(siis joilla ei ennestään)en tiedä kuulostanko nyt joltain hienopierulta mitä en ole mutta kyllä se vähän järkytti kun ne näki, mutta eiköhän ne sitten kestä kun palkinto on kuitenkin niin suuri:)ja eiköhän ne vähän unohdukkin kun saa nyytin syliin:)

mutta jatketaan kasvamista;)

have 26+5

Vierailija
91/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan siis 'käsikopelolla' se kohdunsuu on tutkittu. Ja kyllä luulisi lääkärin mainitsevan jos olis jotain erikoista niissä =)

Kaikki on vaan niin uutta ja ihmeellistä, että sitä tuntee ittensä välillä ihan tyhmäks kun miettii tämmösiä. =)

Aika jännä muuten että melkein kaikilla muilla Hb mitataan joka käynnillä, mulla se mitattiin vain ihan ekalla kertaa ja sit yhden kerran kun itse sitä pyysin. Kai ne loppuvaiheessa seuraa sitä tarkemmin?

caretta ja masukaveri

Vierailija
92/174 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda-Aleksandra: onneksi pääsit kotiin. osastolla makaaminen ei ole mitään herkkua...

Harmi että en päässy ttapaamiseen, olisi ollut mukava. Se on tämä yksi huono syy kun pohjoisessa asuu.

Oli ultra torstaina. Kaikki oli hyvin. Lääkäri kommentoi painonnousuani. Sitä siis on tullut jo 20kg. Sanoi että pienemmät annoskoot ja muuta terveellistä. Vaikka tuo painonnousu kuulostaa siltä että olen vain maannut sohvalla suklaalevy ja sipsipussi kainalossa niin ei pidä paikkansa.

On melko kova työ pitää itsensä kurissa kun mieli huutaa suklaata. mutta viimeisen kahden viikon aikana olen siis syönyt kaksi suklaapatukkaa. Ja syönyt terveellisesti ja muuta...

Liikkua yritän niin paljon kuin ehdin kaiken muun hyötyliikunnan (kotityöt, taaperon perässä juokseminen...) lomassa ehdin. Sitä tosin rajoitta kauheat kohdunkannatin kivut, selkäkipu ja muut ihanat tuntemukset.

Sikiön painoarvio oli 1455g ja silloin oli siis viikot 28+6

menen ensi viikolla toisen kerran sokerirasitukseen, ensimmäinen oli rv20

Taapero koittaa hermojani. pinna muutenkin kireänä ja tämä päivä on mennyt raivotessa ja itseki hävettää oma käytös. Mies ei ole ollut kotona joten kaikki on niskoillani, taas.

No jos tämä tästä.

Kauhea väsymys koko ajan. Yöllä ei saa nukuttua ku koko ajan on huono asento. selällään tuntuu että ei saa happea.

mutta nyt jotain tekemään että ei nukahda...

EsteriArmas 29+1

Vierailija
93/174 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttäessä ymmärtäny että se kaulakanava katoaa kohdunsuun auetessa. Mene ja tiedä sitten.. Mulla on itellä ollu 'suu sormelle auki' ekasta neuvolasta lähtien, eikä se lääkäri pitäny sitä millään tapaa huolestuttavana; sanoi vaan että usein kun on synnytyksiä ennestään niin 'ulkosuu' on auki ja sisempää kiinni eikä se merkkaa mitään.

Ultralla eivät oo koskaan tutkinu ja jokasessa neuvolakortissa lukee kaulan pituudeksi se 3cm. Paitsi kuopuksen viimesessä se oli jotain 2,5cm, mutta sillon oli suu auki kolmelle sormelle tjsp. Viimesessä neuvolassa siis joskus viikoilla 35+.

Mukavia pakkaspäiviä, lauhtus vähän niin vois mennä pulkkamäkeen :)

Vierailija
94/174 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn vasta nyt koko keskusteluun. En ole kovinkaan perillä koko keskustelu-foorumista, mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa selviinny. Elikäs, 6.4.2010 olisi laskettu aika, ikää 24, TAYSiin pitäs mennä synnyttämään, asustelen Kangasalla, esikoista odotan ja sukupuolta en tahdo paljastaa :)

Onko muita Pirkanmaan alueella raskaana olevia tässä ketjussa?

Vierailija
95/174 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Lempäälästä, eli Tampereen naapuripitäjästä myöskin =) Tervetuloa mukaan! Ehkä me 'tamperelaiset' järkätään myös jotain tapaamista niinkuin osa pääkaupunkiseudulta olevista oli tavannut tuossa menneellä viikolla =)

Vierailija
96/174 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on pitkä aika kun on tänne tullu kirjoiteltua.... Vähän muuta ajateltavaa ollu pitkin raskautta =)

Mulle voi lisätä tohon listaan nää asiat ikä: 21, eka lapsi ja tyttö pitäis tulla. Lisäks ton paikkakunnan saa muuttaa jyväskyläksi, kun muutimme pari kuukautta sitten.

Mulla on raskaus menny ihan mukavasti... Nyt mahan kasvaessa on tuo lantion löystyminen vähän ollu ongelmana, ei pysty pitkiä matkoja kävelee kun rupee sattuu ja portaat oon ihan kauheita! Olen päättänyt vältellä niitä kaikin keinoin =) Torstaina oli toinen lääkärineuvola, lääkäri päivitteli alkuun korkeaa verenpainetta, mutta sanoi ettei vielä ole syytä huoleen kun virtsakokeet näyttää vielä negatiivista. Ymmärsin että seuraavat tarkemmin raskausmyrkytyksen varalta.... Lisäks tuli ilmi että kohdunsuu on pehmeä, mutta kiinni ja pituutta kai 2cm. Raskausviikkoja on nyt 28+2. Lääkäri sanoi vain että kai se on hyvä ja käski ottaa yhteyttä heti jos tulee supistuksia.... Hirveästi tuo ei kyllä selitellyt, jäi vähän epätietoinen olo.... Hänellä tuntui olevan kiirekin... Oletan nyt kuitenkin että kaikki on hyvin.... Äiti kyllä sanoi että kohdunsuun ei pitäisi olla vielä pehmeä.

En nyt oikein tiedä mitä pitäisi ajatella, mutta onhan tuo ensi neuvola jo parin viikonpäästä ja vauvallakin 90% mahdollisuudet selvitä jos jotain sattuu.... Positiivisella asenteella eteenpäin =) Olen kyllä nauttinut tästä raskaudestani täysillä!

mustapantteri rv 28+2

Vierailija
97/174 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta masutoverit!

Hui kun täällä Hgissä oli eilen aamulla kylmä!! Mittari näytti -23. Brr… Tänään oli vain -9, tuntui oikein lämpimältä, heh.

Tytsä90: mulla ne Kelan hakemukset näkyy siellä olikohan se hakemukset ja ilmoitukset –kohdassa. Siitä kun klikkaa, niin tulee sekä ne, jotka jo haettu ja hyväksytty (mulla esim. opintotuki) ja sit ne joissa ”käsiteltävänä”. Ja mä hain kaikki avustukset kerralla eli mulla näkyy siellä käsittelyn alla sekä vanhempainpäiväraha (äitiyspväraha kuuluu tähän), äitiysavustus (pakkaus) ja sit vielä lapsilisäkin :-D Mä en oo sinne Kelaan soitellut, vaan laittanut aina palautteen kautta meiliä sielt niiden sivuilta. Vastaavat yleensä vuorokaudessa ja on ainakin ”mustaa valkoisella”, jos jotain kiistaa syntyy…

Aurinko77: oho, vaan 40 minsaa myöhässä, VR on tsempannu…

Have: mä oon voidellu masuani (ja tissejä) apteekin raskausvoiteilla (haen Virosta kun on edullisia siel…) jo pitkään, toistaiseksi olen välttynyt arvilta. Näin toimin myös ekassa raskaudessa, eikä arpia tullut. Oon käyttäny Aventin rasvaa (aika voimakas kukkaistuoksu), eilen just loppui olikohan se joku Pregnacare ja tänään aukee viel kolmas, jonka nimee en muista. Luulen kyl, että se on ihan sama mitä rasvaa vetelee…

Caretta: ei multakaan olis mitattu hemoglobiinia kuin kerran (ekalla kerralla), mutta olen pyytänyt sitä… Ei huvita syödä turhaan rautatabletteja kun muutenkin närästää. Itse asiassa viime tarkastuksessa olikin niin iloinen tilanne, että en ollu jtn kuukauteen syöny rautaa ja hb olikin ihan hyvä. En siis syö niitä rautatabuja enää.

Poguito_Larva: paljon sulla tuli ekassa raskaudessa kiloja? Meinaan vaan, että mun serkulla 2 lasta ja tuli molemmista noin 25 kg. Onko teillä alkanu jo uhmaikä…? Meillä ei vielä, huuuhhh! Alkaa varmaan sit samaan aikaan ku vauva syntyy… Mäkään en enää pysty nukkumaan selälläni, tulee huono olo. Mut olen keksinyt sellaisen kylkiasennon, missä päällimmäinen jalka koukussa aika edessä ja makaan melkein masun päällä. Se tuntuu ihanalta :-)

Keijuli99: tervetuloa!!

mustapantteri: otahan iisisti!!

Kohdunsuu/kaula-asiat: mulla nlakortissa lukee 3 cm, samoin oli esikoisen kanssa. Käsikopelolla siis mitattu.

Mä luulen että olen laihtunut… Olen nyt ollut tammikuun karkkilakossa ja vähentänyt syömistä muutenkin (annoskokoja). Närästää sen verran iloisesti, ettei huvita kauheita satseja vedellä. Seuraava neuvola 16.2., mielenkiinnolla odotan mitä vaaka siellä sanoo (kotivaaka näyttää vähän vähemmän kuin se neuvolan kapistus).

Jahas, jos orientoituisi tähän työntekoon pikkuhiljaa…

Jaksamista!!

T: Miukkis ja perttikalervo 28?

Vierailija
98/174 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miukkis07, itse soitin nyt tänään kelaan ja kaikki hakemukset oli kyllä kunnossa. Helsingissä vissiin vaan on vähän ruuhkaa. Hakemukseni oli saapunut 22.12. Tulipahan tähänkin asiaan nyt selvyys (-:

Mulla on jo raskausarpia.. Ollut niitä kyllä jo nuoresta asti, kun joskus kasvoi. Uusia ilmestyi nyt ainakin jo viikolla 20. Varmaan aikamoinen tiikeri olen sitten viimeisilläni, mutta ei niille mitään voi. !

Luinpa itse juuri ensimmäistä kertaa neuvolakortista noi tiedot kohdunsuusta ja mulla myös tuolla lukema 3cm. Jepjep.

Mitäs muuta mun vielä piti kirjoittaa. Unohtuu aina kaikki!

Isukki lähti juuri kavereidensa kanssa pelaamaan lätkää =) hmm mitäköhän sitä itse nyt tekisi.. Voisi kait lähteä käymään työkkärissä, huoh. Mut olispa sekin sitten hoidettu!

Jeps vointeja kaikille.

Me ja murmeli rv 27+6 (jee, huomenna poksuu viikot)

Vierailija
99/174 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis07:Niin oon kans rasvannu essex plus voiteella koko kroppaa en nyt muista mistä asti mut aika kauan jo kuitenki ja eipä näyttänyt se auttavan kai niitä vaan tulee jos tulee vaikka kuinka rasvais..

tytsä90:Mulla myös reisissä ja jenkkiksissä ollut vähän arpia mutta aika pieniä ja jaloista ei kyllä niitä enää oikeen edes huomaa tai en tiedä onkokaan näkyvissä enää..Että täytyy toivoa että mahan arpien kanssa kävisi samoin:D Toki se että jos nyt pahempia tulee ja jää niin sitten on eipä niille mitään voi:)

Niin monet puhui noista hakemuksista niin en varmaan ole muistanut edes sanoa että itse sain viime viikolla pakkauksen. Hakemuksen jättämisestä meni 2vko niin tuli päätös ja siitä 2 päivää niin tuli ilmoitus paketin saapumisesta:) Äippäraha päätöksiä ei olla sitten voitukaan vielä tehdä kun mulla lasketaan siltä puolelta vuodelta..ja itse asun myös pikkupaikkakunnalla että kai täällä hoituu asiat nopeampaa:)

have 27+0(viikot paukkuu jes!)

Vierailija
100/174 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

Perjantaina napsahti sitten neuvolasta liikuntakieltoa. Enimmät rehkimiset siis pannassa ainakin toistaiseksi, kun rasituksesta alkoi supistella ja muitakin paikkoja kolottaa. Eli mammajumppa jäi mun osaltani. Onneksi koiran kanssa ei ole tuolla -25-(-30) asteessa voinut juuri lenkkeillä, niin ei tule houkutusta liian pitkälle lähteä. Pe otettiin pari näytettä ja ne oli ok, joten uimassa saan käydä, mikä piristää, kun muuten ei voi liikkua. Taitaa vaan joutua ostamaan bikinin alaosan, kun hieman kiristelee entinen ja mitään mammauikkari on turha ruveta maksamaan...=)

Neukussa kaikki muuten ok, hemppa oli noussut 120 maksamakkarakuurin myötä, sf-mitta oli 26, verenpaineet ok jne. Kuutti kellii pää alas päin.

Neuvolantäti oli jotenkin huvittava, kun ihasteli mahaani: "Ai, miten näkyy ihanasti!", kun olin neule päällä aulassa odottamassa ja sf-mittaa ottaessa ja sydänääniä kuunnellessa: "Onpas nätin muotoinen maha!" Onko sitä muka rumiakin mahoja olemassa...=D

-Orkidea ja Kuutti 29+4-