Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä Ikeasta ostettu keittiö? Onko se hyvä?

Vierailija
02.01.2010 |

Keittiöremppa siis alkamassa näin vuoden aluksi. Ikeassa olisi yksi sopiva keittiö"tyyli", mutta usklataako Ikean keittiötä ottaa? Hajoaako heti käsiin ja onko siinä muita huonoja puolia?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Ikean keittiö on aika "rimpula". Myös laatikosto koot, mallit ja syvyydet eivät ole hieman kalliimpien luokkaa. Hidastajat laatikoissa meni meillä muutamissa kuukausissa huonoon kuntoon. Kyllä ne välttää, mutta ainahan laadusta saa maksaakin.

Vierailija
22/51 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siltä puuttuu tavallaan tämä jälleenmyyjäporras. Aikamoiset kulut on niillä kalustekauppiailla ja niiden myyjillä. Hirveesti pitää tehdä työtä että joku jotakin ostaisi. Joten tällä onnettomalla ostajalla sitten kustannetaan kaikki ne toteutumattomat suunnitelmat.

Ikea ei tee kenellekään tarjouksia tai suunnitelmia. Jokainen tekee ne itse. Taitaa olla Ikean keittiöosaston myyjän palkka ihan sama kuin muidenkin myyjien. Keittiökalustemyyjä tienaa noin 60 000 €/vuodessa ja kauppias vielä enemmän.

Samaa tavaraa voi myydä niin monella eri tavalla. Joillakin on vaan kovemmat kustannukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki suunnitelmaa ja tarjouksen.

Vierailija
24/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin silti että on mahdollista säästää logistiikka-, jälleenmyyjä- ja markkinointikustannuksissa. Nykyisellään monella kauppiaalla on aivan mahdottomat kustannukset osittain siitä syystä, että myyntitapa ja tyyli sekä byrokratia on niin jäykkää. Tehtaat sanelevat paljon ehtoja kauppiaalle ja myyjille.

Vierailija
25/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole moitteen sanaa sanottavana. kaikki toimii edelleen ihan niin kuin uutenakin, eikä mitään ole koskaan tarvinnut korjata tai paikata mitenkään. Ikea ei siis varmasti häviä yleisellä tasolla muille keittiötoimittajille.

Ainoa miinus keittiön asennuksessa on joustamattomat mitat: ne kun eivät välttämättä mene yksiin keittiön mittojen kanssa. Mittatilauskeittiössä ylimääräisiltä peitelistoilta välttyisi.

Olen kolmen lapsen kotiäiti, ja leivon ja laitan ruokaa käytännössä koko ajan. Keittiö on siis ollut todella kovassa käytössä (erityisesti viimeisen seitsemän vuoden aikana).

Vierailija
26/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sen verran kertoa, että kasatessa ovat ihan hyvät, mutta käytössä hajoavat huomattavasti nopeammin ns. osat löystyvät ja jäävät "käteen". Keittiö ei yleensaä juurikaan tule edullisemmaksi kuin kilpailijalta, kun hinta vertailu on tehty vaikeammaksi, ylä- ja alasokkelit, heloitustarpeet, kaapistojen jalat ym on ostettava erikseen. Kivan näköisiähän niistä montet on, kun niitä on asiakkaille asenneltu. Itselleni en niitä välttämättä laittaisi ja asiakkaallekin olemme aina etsineet lähes vastaavan kaapiston ja yllätys yllätys halvempaan hintaan! t. Urakoitsija

Minulla on Ikean keittio ja olen erittain tyytyvainen. Mikaan osa ei ole loystynyt eika hajonnut.

Meidan keittio asennettiin ja hintaan kuului ilmainen mittaus. Mitatessaan asentaja keksi erittain hyvan ratkaisun jota en ollut edes ajatellut. Minulla oli toinenkin toivomus johon ei ollut kaappia mallistossa, mutta han sanoi etta suuremmasta kaapista saa helposti juuri sen mita tarvitsen. Turha sanoa etta olen enemman kuin tyytyvainen.

Hyva puoli on myos se etta jos vaikka kaapin ovi kolhiintuu niin Ikeasta saa samana paivana uuden eika maksa paljon.

Vierailija
27/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo oli kasata ihan omin voimin.

tyytyväisiä ollaan kyllä oltu!

Vierailija
28/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki hinnat ovat luettelossa. sen kun laskee itse.

Minulla on keittiöremontista kokemusta v. 2000, 2002, ja nyt 2009, ja KUKAAN muu ei ilmoita hintoja suoraan etukäteen luettelosta.

Päinvastoin, pitää istua tuntitolkulla keittiöfirmassa ja suunnitella, ja sitten lopuksi laskevat sen tarjouksen - TODELLA vaikeaa on hintojen vertailu. Nöin siis 2000 ja 2002. Tarjoukset oli Petralta, Puustellilta ja joltain kolmannelta. Todella nihkeää siis tuo hintojen kertominen.

Urakoitsijalla taitaa höpistä ihan omiaan. Ja muuten meillä Kensapuun keittiö sitten lopulta, siinä vasta löystyy yksi jos toinen osa nyt 6v käytössä.

Vierailija
29/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrokkina kallis kotimainen keittiö, joka oli kyllä hieno ja toimi lopulta hyvin MUTTA sen tilaaminen/saaminen/reklamaatiot meni kaikki ihan pieleen ja keittiöremppa kesti sen vuoksi kuukausia!

Tilaamisen jälkeen 8 viikkoa siihen että kaapit tulivat "koottuina" perille.Voidaksemme huomata että keittiökaupan ammattilainen oli kirjoittanut erään elintärkeän mitan väärin tilaukseen! Joka tarkoitti että kaapisto oli väärän kokoinen tilaan, johon sen piti mahtua!

Huomataksesi että tehtaalla myös oli mokailtu.(lasiovet ei olleet lasiovet vaan umpiovet jne) Reklamaatio josta uudet 8 viikkoa niiden uusien osien tekemiseen ja keittiö vajaakuntoisena kotona-remppa kesken...uudet osat saapuvat ja niistä osa rikki ja jälleen 8 viikkoa odottelua...

Se oli kuin jostain kauheasta ohjelmasta!

Ikeassa haluamasi tavarat on 99%:sesti varastossa ja voit hakea ne sieltä itse kun haluat tai tilata kotiinkuljetuksen.

Kokoamisen kanssa ei juuri ollut murheita ja senkin voi teettää muilla jos haluaa.

Toimii oikein hyvin-osat lähes identtisiä niiden osien kanssa mitä oli kotimaisessa keittiössä.

Hinta eri planeetalta.

IKEA kaapistoissa ainakin se malli mikä meille laitettiin luki että tehty ruotsissa.

On minulle ainakin ihan se ja sama onko keittiökaapin runko sahattu ruotsissa vai Suomessa Pohjanmaalla.

Eli ei kannata olla kovin ennakkoluuloinen.

Meille se ainakin maksoi aikanaan pitkän pennin.

Kyllä nyt jälkimmäisessä remontissa moneen kertaan mietittiin sitä vanhan kodin keittiöremppaa jossa itku tuli monta kertaa ja oli suosittu kotimaista ja maksettu itsemme kipeiksi. Korvaukset ei korvanneet sitä mielipahaa ja harmia ja ylimääräistä työtä!

Vierailija
30/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki hinnat ovat luettelossa. sen kun laskee itse.

Minulla on keittiöremontista kokemusta v. 2000, 2002, ja nyt 2009, ja KUKAAN muu ei ilmoita hintoja suoraan etukäteen luettelosta.

Päinvastoin, pitää istua tuntitolkulla keittiöfirmassa ja suunnitella, ja sitten lopuksi laskevat sen tarjouksen - TODELLA vaikeaa on hintojen vertailu. Nöin siis 2000 ja 2002. Tarjoukset oli Petralta, Puustellilta ja joltain kolmannelta. Todella nihkeää siis tuo hintojen kertominen.

Ainoa millä voi saada paremman on teettää jollain mittatilauksena koko juttu. Se vain vaatii sen että löytää HYVÄn tyypin tekemään jolla on hyvät suhteet tavarantoimittajiin että saa isot alet.

Meillä ei ollut sellaista tyyppiä tiedossa. ja otimme Ikean ja olemme tyytyväisiä.

T: se joka vertasi kalliin kotimaisen ja Ikean välillä

Vierailija
31/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovet sitten joltain kalliimmalta firmalta. Hyvin on pelittänyt keittiö jo n. 6 vuotta.

Vierailija
32/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kolmatta rempataan, ei Ikeaa pidemmältä etsitä. Tyytyväisiä siis :) Itse on suunniteltu ja koottu. Tällä kertaa koneetkin on Ikeasta (Whirlpool) ja niiden takuukorjauksista ainoa miinus: osia ja korjaajia on saanut odotella pitkään. Tosin ongelma taitaa olla Whirlpoolin eikä Ikean. Tasot meillä on muualta.

Vierailija
33/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haimme itse kaapit Ikeasta joten kuljetus tuli halvaksi.

Asentajia oli tarpeeksi ja koko keittio oli valmis paivassa. Ei itkua ja hammastenkiristysta.

Vierailija
34/51 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on ennakkoluulot ikean kaikkeen tavaraan, ja vaikka siinä lukee tehty ruotsissa niin ne osat voi silti olla vaikka kiinasta, onhan suomessakin näitä että suomalainen, mutta sen osat mistä lie.

köyhön ei kannata ostaa halpaa.

T:puuseppä

Vierailija
35/51 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinäkö puuseppä sitten kaadat puut omasta metsästä? Ostajana olleena ikävä kyllä olen huomannut että niin ne vain moni suomalainen firma ostelee osat ulkomailta, harvemmin sitä kaikkea edes Suomesta löytyy.

Ikea kama on ollut yllättävän hyvää ja halpaa, perustuu massatuotantoon ja saavat siksi osaset halvax.

t.Yhden keittiöfirman matskun ostaja

Vierailija
36/51 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvin oli K-raudan Petra keittiö. 3000e ja valtavan suuri keittiö kaikkine hienouksineen mitä vaan voi olla. Ovet kestävää mdf levyä. Raappua kaappiin ei saa aikaiseksi vaikka yrittäisi. Viimeisen päälle hieno ja puoliksi kasattuna toi hinta. Tuo sama keittiö normaali kokoiseen keittiöön olis maksanut noin 1500e mut meillä siis ihan valtava keittiö niin siksi 3000e. Ikealta ei TODELLAKAAN saanut tuolla hinnalla. Hävisi tarjouskilpailun kunnolla, kuten kaikki muutkin merkit. Kaikista pyydettiin tarjous mut muut oli noin 5000e. Nyt ollaan toiseen kämppään tekemässä keittiöremppaa ja sama homma, Ikea on todella kallis.

Vierailija
37/51 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ainakin pari vuotta sitten oli niin, että Ikeasta ei saanut ostettua pelkkiä ovia, vaan piti ostaa runko mukana. Ja kuitenkin joku kirjoitti että uuden oven voi hakea vaikka samana päivänä kun vanha menee rikki. Ja toinen vastaus se, jossa kirjoitti kaverin ostaneen rungot Ikeasta ja ovet muualta. Miten on mahdollista kun Ikean rungot ja ovethan eivät ole standardikokoisia? Ovatko muuttaneet mittansa? Aiemmin ainakin oli näin, eli ei voinut ostaa pelkkiä runkoja Ikeasta ja ovia muualta. Jos ovat korjanneet nämä asiat niin hyvä niin, muuten kannattaa harkita Ikean keittiötä kahdesti juuri näistä syistä. Ovia ei voi vaihtaa uusiin vaan pitää ostaa rungotkin (jos haluaisi vaihtaa tyyliä vaikka 10v. päästä) ja muiden liikkeiden ovet eivät näihin runkoihin käy.

jos kerran laittaa ikean keittiön, ei tarvii pelkkiä ovia enää vaihtaa kun eivät ole standardia. tai tietty voi teetättäen.....

täällä nyt joku höpisee omiaan. en ole myöskään nähnyt pelkkiä ovia myynnissä.

Vierailija
38/51 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan tyytyväinen, kaikki on ihan kasassa edelleen. Ainoa, mitä kannattaa miettiä on, että ottaako kodinkoneet jostain muualta, noin Whirlpoolit ei oo mitään markkinajohtajia ja ihan syystä. Mutta kaapistot, laatikostot yms on aivan kuin uutena, mitään kulumista tai väsymistä ei ole ollut.

Vierailija
39/51 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri viime kesänä ostin 4 kpl pelkkiä ovia Ikeasta yhteen kirjahyllyyn oviksi, maksoivat 10e/kpl. Ja ovat standardikokoisia. Ala- ja yläkaapit, kokokaappien korkeudesta en mene takuuseen.

Vierailija
40/51 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa käy paljon ihmisiä hipelöimässä keittiöitä. Niistä huomaa helposti, mitkä materiaalit kestävät ja mihin on tullut kulumaa. Siellä keittiöiden kohdalla hinta ja laatu kulkevat yleensä käsi kädessä.