Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010
Kommentit (391)
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Toivotaan, että saadaan pian tähän pinoon paljon plussia.
Täällä kp 26 nyt menossa. Vatsa ollut jalkapallon kokoluokassa nyt 1,5 viikkoa ja muutosta ei näytä tapahtuvan. Kaikenlaisia oireita ja sen tapaisia on ollut aina nippailuista, poltteluun, närästykseen, paleluun, nälkään, väsymykseen ja närästykseen mutta yritän olla ajattelematta asiaa liikaa. Pillerit jätin pois tosiaan joulukuussa niin kierrosta ei ole varmuutta mutta luulen tietäväni milloin mahdollinen ovulaatio olisi voinut olla.. siis yk 1 menossa. Mieli liikkuu toiveiden ja pettymyksen pelon rajamailla riippuen hetkestä. Olisi toki postiivinen yllätys jos näin ensimmäisellä yrityksellä tärppäisi mutta jalat ovat tiukasta maassa ja suuria odotuksia ei ole kun useimmilla aikaa tärppiin menee kuitenkin useampia kuukausia. Viikonloppuna voisin mahdollisesti jo testailla jos ennen sitä ei ole tapahtunut mitään sellaista joka suunnitelmaa muuttaisi - lue täti tulisi kylään!
Mitä tulee kateuteen niin kyllähän muiden mahoja tulee seurattua ja ihailtua kovastikin mutta koska meillä on vasta yk1 menossa niin en ole kauheasti ajatellut asiaa tuolta kannalta.
Onkos muita jotka ovat samoissa kp-päivissä menossa?
Voi vitsit ku mullaki ois noin pienet kp:t menossa..Täällä niitä on kertyny jo huimat 78. Kääks! Luulen kyllä että nyt kroppa temppuilee mun kanssa ja aiheuttaa liudan oireita, joita minä parka luulen alkuraskauden oireiksi:( No mut pääasia ois että alkais kroppa toimimaan..vaikkei tästä kierrosta vielä tärppäiskään niin ainakin tietäisin että toimin :) tietty salaa toivon että NYT ois tärpännyt :)
Meilläkin siis yk 1 kai menossa..tohon päivien määrään mahtuis jo aika monta tavallisen pitusta kiertoa!
Täällä liittyy joukkoon yksi haaveilija (-82 ja mies -79.)
Lokakuussa jätin NuvaRingin pois, mutta vasta yksi todellinen yrityskerta takana. Tänään kp27 ja menkat alkoi..aika pettynyt fiilis vaikka olinkin varautunut ettei ekalla kerralla vielä tärppää. Nyt sitten vaan uutta yritystä.
tuli käymään etuajassa :S Toisaalta tämä olikin tällänen taukokierros (kun oon ollu nutrilett-dietillä), niin siksi ei niin paljoa harmita. Tai jos jotain positiivista, niin ilmeisesti pieni painonpudotus on saanut jotain vauhtia meikäläisen hormonitoimintaan :) Tällä viittaan siis kierron lyhenemiseen lähemmäs normaalia, nyt tuli 32päivän kierto, kun tätä edeltävät on ollu 38 (edelliset), 36, 35, 31, 30. Toiveissa onkin että jatkossa kierrot ois lyhempiä- toivon että se vaikuttaa myös ovulointiin ja tärppionneen..
Onhan tässä positiivista sekin, että voi ottaa viikonloppuna vähän viiniä ruuan kanssa.
Pahoittelut noista läheisten raskautumisuutisista, on toki ikävä meille jo vähän tai paljon pidempään yrittäneille, kun jotkut näyttää raskautuvan kuin itsestään ja osa ehkäisynkin kanssa(?!)--tasan ei käy onnen lahjat.. Eihän niitä raskaus&vauvajuttuja ole pakko yliannostukseen asti sit kuunnella ja pahoittaa mieltään, vaan vihjata kohteliaasti että muustakin voisi puhua..
Tsemppiä kaikille yritykseen!!
kp 1/n.30-38 yk 7
Lohdullista kuulla etten ole ainoa, jolla on raskauskateutta ollut ilmassa. :)
Mä laskeskelin tänään että mulla on tänään kp 10. Näin pitkäkiertolaisenakin voisi kai ruveta tarkkailemaan lähipäivinä, tuntuuko ovulaatio-oireita. Kyllä mulla yleensä jossain kierron puolivälin kieppeillä tuntuu alavatsassa sellaisen turvotus, tykytys, poksahdus. Olen olettanut että se on ovulaatio, mutta en ole ikinä testannut. Nyt minullakin on hienot digitaaliset testit kaapissa, voisihan niihin pissiä jos alkaa tuollaisia tykytyksiä tuntumaan!
Mä muuten yhtenä päivänä jäin katselemaan väkijoukkoa ja ajattelin että kaikki nuokin ihmiset on joku nainen tähän maailmaan ovuloinut - osa testien kanssa, osa ihan tietämättään. ;) Niin että eiköhän niitä plussia meillekin tänne ehdi kertymään vuoden mittaan!
Aivan, odotellaan. Menkat tuntuu jotenkin superpitkältä ja vuotoa on niin paljon että aivan kyllästyttää että eikö nämä ikinä lopu!
Pitää opiskella uudestaan ovulaatiotestin ohjeet, jos osaisin katsoa niistä oikeaa aikaa kunnes nämä hillopäivät joskus loppuu.
Luin eilen illalla vauvalehtiä, mitä kävin lainaamassa kirjastosta, tai oikeastaan lainasin melkein kaikki viime vuoden lehdet :D Ajattelin että jos minä joskus tulen raskaaksi, miten minä voin osata kaiken mitä eri lehdissä lukeekaan, milloin hampaat tulee, miten kylvetetään vauva, miten imetys toimii, kaikki- miten minä voin osata ne kaikki? Ajatus tuntuu ihanalta vastuulta mutta myös pelottavalta.
Toivottavasti meillä siis tärppää!
Emynelle onnittelut mielettömästä voitosta! Viettäkäähän unohtumattomat häät :D
Ja sitten sitä omaa napaa oikein urakalla: täti se pärähti kylään, eli kuten ennustin, korkealta pudottiin ja kovaa. Eilisestä työpäivästä ei meinannut millään tulla mitään, kun puolilta päivin aloin bongaamaan merkkejä tulevasta. Ja illalla olinkin sitten ihan hajalla kotona, kun väistämätön oli edessä.
Mietin jo itsekseni, että pitäisikö tässä huolestua omasta mielenterveydesä, kun sellaisen mielenliikutuksen kouriin jouduin. Ja syy vai ja ainoastaan kuukautiset. Huhhuh.
Nyt päätin puhaltaa pelin poikki ja pitää totaalisen tauon tässä hommassa. Tarkoittaa siis sitä, että en kyyki vessassa ovis-tikkujen kanssa ja laske kiertopäiviä jne. jne. Ehkäisyä ei missään nimessä oteta takaisin, herranjestas sentään :) Mutta nyt on aika keskittyä muihin juttuihin.
Tämä tarkoittaa myös sitä, että mulle tulee totaali stoppi myös tämän keskustelupalstan osalta. Eli palaamme sitten asiaan kuukauden kuluttua. Tai toivottavasti voin hypätä suoraan o-puolelle :D No joo, nyt katseet muihin juttuihin.
Kun seuraavaksi palaamme asiaan, toivottavasti mahdollisimman moni teistä on jo odottajien puolella.
Kirpakkaa talven jatkoa ja kuulemisiin,
Ansku, kp 2/31-34, yk7
Olen samoilla linjoilla Anskun kanssa.
Eli nyt loppui ns. yritys,en aio laskea kiertopäiviä, en mitään.
Stressi nimittäin vaikuttaa huomattavasti ovulaatioon,enkä halua tehdä tästä asiasta stressiä.
Ehkä on parasta nyt vaan nauttia tästä hetkestä ja avioliitosta tällaisenaan. En jaksa sitä pakkopulla seksiä mitä harrastetaan vaan lapsen teko mielessä.
NYT loppui YRITYS ja oon vaan ja chillaan ja sitten se tulee kun tulee.Vaikka tiedän et menkkojen alku on aina pettymys mut anyway..
Tällaista täältäpäin!
Lindaliina kp whatever
Täällä vähän positiivisemmin mielin kuin muutama muu viimeisimmistä viesteistä päätellen.
Ehdin testailla ovista jo melkein viikon, ja nyt lopulta sain plussan! Meinasin jo menettää toivoni ja ajattelin että en ovuloi ollenkaan, mutta tänään sitten: siinä se oli! Selkeääkin selvempi plussa!
Sori hehkutus mutta on vaan niin sairaan ihanaa saada edes joku plussa. :D Ja on kiva saada todiste siitä että mun keho toimii oikein, että raskautumisen mahdollisuus pitäisi olla.
Täällä on tapahtunut taas vaikka mitä, mutta nyt ei ehdi jäädä kommentoimaan, kiire muihin hommiin! ;)
Tsemppiä kaikille!
Helja yk 7, kp 13/~26
Ja pahoittelut kaikille kp1:n kohdanneille :(
Melkein päivittäin käyn täällä lueskelemassa, mutta jotenkin ei saa aikaiseksi kirjoitella.
Itselläni en kovin hirveästi ole huomannut raskauskateutta. Tuntuu, että jokapuolelta tulee vauvauutisia, mutta enemmänkin tulee hyvälle mielelle. Eräs pitkään yrittänyt tuttuni esimerkiksi plussasi, joten enemmän se antaa toivoa kuin vitutusta. Saa nähdä, kuinka kauan jaksan vielä olla tällä linjalla. Muutenkin ihmettelen tätä tyyneyttäni ja miten pystyn olemaan stressaamatta..
Häistä: Meilläkin olisi naimosiinmeno edessä. Alunperin suunnitelmissa oli keskikokoiset häät nyt loppukesällä, mutta ollaan alettu enemmän kallistua siihen, että mentäisiin vaan kahdestaan maistraatissa, ja sitten matkalle. Mies pelkää, että jossainvaiheessa tulisin katumaan tätä juhlattomuutta, ja olenkin tässä kovasti koittanut miettiä kävisikö noin. Katselen tiiviisti Satuhäidä ja koitan kerätä hääkuumetta noin niinkun testimielessä, mutta vielä ei ainakaan ole puraissut. Tottakai haluaisin suuret ja ihanat häät (ehkä) , jos ne vain saisi ihan itsestään, mutta järjestely ahdistaa. Ja ongelmana sekin, että itse asutaan yhdellä puolella Suomea, miehen suku toisella ja minun kolmannella. Plaah...
Olisi kiva olla naimisissa ennen vauvan syntymää, ja vielä kivempaa olisi, että ennen raskausaikaa. Toisaalta taas, haluan vauvan niin äkkiä kuin suinkin mahdollista! Pelkään, että isompana lapsi alkaisi miettiä, onko hän vahinko.. :'( Ja kaikki vanhemmat sukulaisetkin tottakai. Onko tää ihan hölmöä? Olisi vaan niin kätevää olla jo rouva.
Kierto: Nyt menossa kp 24 ja aamulla pyyhkiessä paperiin jäi hieman ruskeaa. Myöhemmin päivällä ei ole enää näkynyt. Kiinnittymisvuoto?!?! Vai vaan kp 1:n enteily...? Maha on turvoksissa ja vähän jomottelee, rinnat ihan kivuttomat.
-Annukkainen, kp24/24-38, yk 6
oho, hyppäs ensin tyhjänä minun viesti sivuille, noh joka tapauksessa, minä ja minun mieheni menimme melko nuorena naimisiin, viime kesänä ja ikää meillä on nyt 21 ja 22. Muistan kuinka paljon katselin juuri satuhäitä ja rohmusin kaikki häälehdet. Nyt kun häälehdet pölyttyy jossain laatikossa ja seinällä komeilee iso mustavalkoinen canvas-tauli hääkuvastamme :)
Laskin että olisi ihana tulla raskaaksi,kuukautisten myöhästyminen tulisi juuri mieheni syntymäpäiväksi, ja mikä olisi ihanampi antaa lahjaksi kuin raskaustesti plussalla! mutta täytynee keksi varalle kuitenkin jotain...
Ei oo tullu muutoksia suuntaan ei toiseen..samoja fiiliksiä massussa ollu jo montapäivää..eikä menkkojakaa näy.
Plääh!
Mäkin haluisin kovasti jo mennä naimisiin..mutta mies on vielä koulussa muutaman kuukauden ja on sanonut että sitten kun on paprut kädesä ni voidaan sopia hääpäivä;) Sellastakin vaihtoehtoa on tässä pohdittu,että jos tärppää ennen kun sovittu hääpäivä on tai jos ollaan ees ehditty sopimaan( Pieni optimisti elää minussa )niin voitaisiin mennä naimisiin lapsen ristiäisissä..ja järjestää isommat juhlat sitten seuraavana kesänä.
Katsellaan miten käy :)
Muistan kun ensimmäisen kerran eksyin näille sivuille. Otsalohkooni syöpyi ikuisiksi ajoiksi, kun joku kirjoitti että "meil oli ovis ja pupuiltiin". En ensin edes ymmärtänyt mitä se tarkoittaa, sitten tajusin että ilmeisesti ovulaatiota ja seksiä. Olin aika järkyttynyt että ihanko oikeasti vauvakuumeiset naiset noin sekoaa, että lässyttävät tuolla lailla ja vielä tieteellisesti etsivät ovulaatioitaan, ja että niillä on vielä lempinimikin!
No sitten kun oma vauvakuume kasvoi, niin seurasin omaa kiertoani tämän sivun laskurin avulla: http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php . Harmi vaan, että minulla oli pitkään ihan normaalin rajoissa oleva kierto (noin 30 päivää) mutta nyt kun tämä ehkäisyn poisjättämisen hetki koitti, niin kierto on venynyt ja muuttunut epäsäännölliseksi. Tällä hetkellä se on laskurin mukaan 48 päivää! Ja tuo on siis keskiarvoluku, viimeiset 3 kiertoa ovat olleet erimittaisia, 43-53 päivää.
Joten laskurin mukaan minun hedelmällinen aikani alkaisi vasta 3 viikon päästä! No, pitää heilutella peittoja sitä odotellessakin...
Onnittelut sille joka sai ovisplussan, minuakin kiinnostaa nyt erittäin kovasti tietää, että kai minäkin edes joskus ovuloin. Olen kirjaillut muistiin kuukautiskiertoani ja niitä olettamiani ovulaatio-oireita jo jonkin aikaa (meillä oli siis kondomiehkäisy pitkään joten kuukautiskiertoni oli luonnontilassa joka tapauksessa), joten jos tässä joskus lääkäriin joutuu näiden asioiden takia, niin ehkä niistä muistiinpanoista on jotain hyötyä.
Kiitoksia tosi paljon kaikille onnittelijoille! On ihanaa huomata että näinkin jurosta maasta kun Suomesta löytyy näin paljon ihmisiä jotka ovat onnellisia tuntemattomien ihmisten puolesta :) Kai tämä viestiketjun kannustava fiilis aikoinaan vetikin minua puoleensa.
Hirmu hankalaa on yrittää laittaa vauvahaaveet taustalle, kun ne on dominoineet lähes kaikkia muita ajatuksia yli puoli vuotta. Toisaalta huomaan, että tämä tauko on todellakin tervetullut - oon kerennyt keskittyä itseni hoitamiseen, liikkumiseen ja opiskeluun ja yritän nyt ottaa niistä kaiken irti vielä kun voin. Näillä näkymin meillä jatkuu yritys joskus kesäkuun tienoilla. Pääsenpähän vielä tänä vuonna kesätöihin ilman, että näytän ihan virtahevolta vatsani kanssa :)
Tsemppiä!
Moi taas ja tervetuloa uusille!
Heljalle isot onnittelut ovisplussasta :) Muistan itsekin, miten onnelliseksi tulin kun ovisplussan sain.. Siihen saakka oli kuitenkin ollut mielessä pelko ovuloimattomuudesta, joten mua kyllä tosissaan helpotti tieto siitä, että ovulaatio tapahtuu! Saitko plussan sillä Clearbluen digitestillä? Nyt peukut pystyyn ja jännäilemään :)
Tsemppiä yrityksessä rennommalle asenteelle pyrkiville Anskulle ja Lindaliinalle. Jos meilläkin alkaa kohta yk 7 niin taidan yrittää ottaa teistä mallia ja pyrkiä helpottamaan ahdistusta ja stressiä..
Mites Annukkainen? Ootko jo testaillu??
ON: Meillä menossa nyt 32/ 30-31.. En tikuttanut tässä kierrossa ovista, mutta luulen vahvasti tunnistaneeni sen kp 14. JOS näin oli niin menkat ois nyt myöhässä n. 4 päivää. Mitään merkkejä tädistä ei ole toistaiseksi ilmaantunut ja jos näin jatkuu, niin kaivan testit laatikon uumenista esiin ja testailen ehkä jo tänä iltana..? En ole uskaltanut asiasta vielä juuri innostua pettymyksen välttämiseksi, mutta kieltämättä alkaa kuitenkin jo vähän jänskättää..
Plussatuulia,
Janet kp32/ 30-31, yk 6
Tule sitten heti raportoimaan, mitä testi sanoo. Kuulostaa kyllä todella lupaavalta
Moneen kertaan olen yrittänyt muokata ja kirjoitellut pitkät viestit, mutta vaan alku tulee näkyviin.
Janetille siis vielä "sydänmerkki" :)
(johtuisikohan viestin katkeaminen tuosta?)
En ole vielä testannut, nega ja sen tuoma itku-ahdistus pelottaa liikaa. Eikä menkatkaan oo vielä ees oikeestaan myöhässä. Tuhruilu jatkui 4 aamua, tänään kaikki ollut ihan normaalia. Eikä muitakaan oireita ole, mitä nyt pari näppyö poskessa, tulee aina menkka-aikaan.
Saas nähä.
-Annukkainen, kp 28/24-38, yk6
P.S. Jee, nyt toimii! :)
Joko testasit? Toivottavasti saat sieltä sen kauan odotetun plussan!
En ostanut Clearbluen digitestejä ku ne oli niin kalliita. Ajattelin että kokeilen ensin pari kiertoa normi-halpistesteillä, ja jos ei niillä onnistu niin sitten ostan noita kalliita. Mutta kuten sanottua, heti eka kierrosta löytyi tosi selkeä plussa, eli ei mitään ongelmia noiden kanssa ainakaan vielä!
Omassa navassa ei mitään uutta, odottelen että vois alkaa odotella jotain merkkejä...
Mutta voi, mitenhän tässä saa nukuttua ku jänskään Janetin testiä. Oispa mahtavaa jos sä nyt plussaisit ja tietty mä sitte heti perään! :P
Plussatuulia kaikille!
Helja yk 7, kp 18/~26
Onnea Emynelle tulevista häistä :)
Jospa sitä itsekkin joskus menisi naimisiin..
Pahoittelut tädin kohdanneille!
pupuliini: "Osanottoni" veljen vaimon raskaudesta, tottakai iloinen asia mutta juuri tässä hetkessä se tuntuu niin ikävältä, tiedän tunteen!! Mutta usko pois kyllä se aurinko teillekkin paistaa vielä :)
Mäkin kuulin juuri yhen puoltutun raskaudesta vaikka syö pillereitä!!!!!! Arvaa ottaako tollaset pattiin?
Siis meikemannikin ois voinu olla varmaan koko elämän ilam pillereitä kun ei meilläkään onnistu kohta vuoden yrityksen jälkeen ja toiset ne sikiää ehkäsynkin kanssa..blaaaahhhh..No ei voi mitään, se vaan tuntuu nyt tällaselta kun sitä lasta niin kovasti toivoo..Omasta navasta vielä sen verran että mä jouduin antibioottikuurille ja lekru sanoi kun puhuin raskauden mahollisuudesta että nyt pitäs olla kuukausi seksimättä ja arvatkaa vaan että vituttaako, joku tulehdus on ja menee sit seuraavaan kiertoon yritykset täällä että niin syvältä tää homma taas...anteeksi vuodatus ja negatiivisuus mutta just nyt tuntuu tältä :`(
Parempaa mieltä muille ja PLUSSIA pinoon :)
manta