Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

Vierailija
161/391 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta Annukkaiselle ja Heljalle! Testasin illalla negan ja aamulla sitten täti tuli superkovien kipujen kanssa kylään. Niin perinteistä, että ensin pitkittää testaamista ja sitten kun viimein uskaltaa testata niin menkat alkaa käytännössä saman tien :( Positiivista kuitenkin, että kierto ei venynyt tämän pidemmäksi (32), mutta toki harmittaa aloittaa taas uutta yk:ta..

Katsellaan nyt ensin tämä täti pois ja sitten pohdin kihlatun kanssa miten tästä eteenpäin. Jonkinlaista muutosta kuvioihin toivoisin, alkaa olla ajoittain aika kova stressi ja harmitus kun plussaa ei kuulu.. Ehkä kuukauden tai kahden irroittautuminen voisi auttaa, mutta se ei ole kovin helpppoa.

Parempia plussatuulia muille,

Janet yk 7, kp 1/ 30-32

162/391 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuunsa omaa napaa taas:

Eilen ois tädin pitäny tulla mutta ei näy, tainnu eksyä matkalla ja myöhästyy. Tää kierto menny ilman tikuttelua, mutta puuhailtiin kyl ilmeisesti oviksen aikoihin(ainaki vähä nippaili sillon) Tästä lähin koitetaan mennä TJOT-fiiliksellä enkä aijo enää tikutella ja koitan olla tuijottelematta kalenteriaki. On tullu nyt jo aateltua muitaki asioita ku vauva-juttuja. Töitä kovasti oon ehtiny ja toivon et pääsenki pian takas työelämään.

Tietty toivon et josko se täti ei tuliskaa nyt, ois se vaa nii hassua :D Mutta suuresti sitä epäilen et plussa nyt tulis. Tulee sit ku on tullakseen.

Onnea plussanneille mikäli niitä on tullu sen jälkeen ku viimes onnittelin :D Ja tsemppiä jännittäjille. Minä varmaan testaan vasta perjantaina tai joskus mikäli sitä tätiä ei näy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/391 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ensimmäisen kerran eksyin näille sivuille. Otsalohkooni syöpyi ikuisiksi ajoiksi, kun joku kirjoitti että "meil oli ovis ja pupuiltiin". En ensin edes ymmärtänyt mitä se tarkoittaa, sitten tajusin että ilmeisesti ovulaatiota ja seksiä. Olin aika järkyttynyt että ihanko oikeasti vauvakuumeiset naiset noin sekoaa, että lässyttävät tuolla lailla ja vielä tieteellisesti etsivät ovulaatioitaan, ja että niillä on vielä lempinimikin!

Heh. Itse olen miettinyt ihan samaa. Tai siis että jotenkin tuntuu hassulta sanalta tuo "pupuilu", ja vielä hassumalta ilmaisulta vaikuttaa paljon käytetty "peittojen heiluttelu". Seksiä se on, tai parhaassa tapauksessa rakastelua. ;)

Onnea yritykseen kaikille, muistakaa, että naisen orgasmi miehen siemensyöksyn jälkeen lisää raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia!

Vierailija
164/391 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, Janet. Olen todella pahoillani :(

Toivottavasti pystytte miehen kanssa yhdessä vähentämään stressiä (helppoa se on sanoa...)

Täällä kävi ihan samalla tavalla, kp 29 vaihtu kp1 ja yk sit 7:ksi. Kipujen kanssa myöskin. Näemmä aika samoissa mennään.

AAAAAAARGH. Ahistaa.

-Annukkainen, kp 1/24-38, yk 7 (plaah...)

Vierailija
165/391 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kuulla, että myös Annukkainen aloitit yk 7:n. Tosi kurja juttu, mutta samalla ja itsekkäästi ajateltuna jotenkin huojentavaa, että tällä palstalla on myös muita samoissa kiertolukumäärissä meneviä.. Vaikka todella toivoisin, että muilla tärppäisi nopeammin kuin mitä meillä on käynyt, niin on se silti ihanaa huomata ettei ole tämän asian kanssa yksin. Kannustetaan kaikki toisemme odotus-puolelle tämän kevään aikana, joohan?

Ei tässä auta muu kuin kärvistellä menkat loppuun ja aloittaa taas kerran ahkera yritys. Toivotaan parasta meille kaikille.

Janet

166/391 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täsä mietin ku ei sitä tätiä näy vaikka ei se viel oo kai edes periaatteesa myöhäsäkää nimittäin ku mä täsä joulun jälkeen oon laihtunu useamman kilon nii mietin et voisko se sit pidentää tätä kiertoa? Täälä kai oli ainaki siitä puhetta et laihtuminen voi parantaa sitä raskaaksi tuloa. Olen ihan normaali painonen nyt vaan laihtunu sieltä normaalin ylärajalta alarajalle...Hmm alkaa jo jänskättään pääsekö sitä jopa testaileen viikonloppuna.

Yk 5? kp 26/25 ainaki suurinpiirtein näin..

Vierailija
167/391 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärri: en usko, että laihtuminen pidentää kiertoa, jos kuitenkin olet laihtunut ihan normaalipainon tienoilla. Jossain BMI 17 (?) tietämillä kuukautiskierto käsittääkseni vasta alkaa heittää. Luulisi, että laihtuminen voisi ennemminkin lyhentää kiertoa. Mutta tämä on ihan omaa ajattelua, en tiedä faktoista.

Mietin tuossa, että pitäisikö alkaa järjestämään maakunnan suurimpia häitä jonnekkin 9+X kk päähän ja maksaa kaikki jo nyt etukäteen, niin luultavasti tällä mun "tuurilla" tulis laskettuaika kätevästi siihen päälle... Mun viimeinen plussatoivo, ei taas vahvasti mee.

Jooh, josko tämä toivo ja mieliala taas nousisivat, ku tää vuoto joskus lakkais...

-Annukkainen, kp3/24-38, yk7

Vierailija
168/391 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret osanotot Janetille ja Annukkaiselle. Harmillista tosiaan tommonen että ehtii jo luulla vaikka mitä ja sitten menkat alkaa. :(

No, nyt vaan vauhdilla uuteen yritykseen.

On: eipä mitään uutta. Oon huomannut olevani niin kiireinen että en ehdi ajatella omia vauva-ajatuksiani muualla kuin vessassa. :D No, vessassa ollessa kyllä tulee aina jostain syystä vauvahaaveet ja toiveet mieleen. Kummallista miten haaveilu on keskittynyt tuommoiseen epäromanttiseen paikkaan.

Tuntemuksia ei oo mihinkään päin, mutta ei kai pitäis vielä ollakaan. Toiveet on taas korkealla, mutta johan niihin tiputuksiin on totuttu, että mitäpä niistä jos semmoinen tulee. Tai siltä ainakin nyt tuntuu.

Vauhdilla kohti uusia vastoinkäymisiä... eiku mitenkäs se menikään :D

Positiivisia puhureita kaikille!

Helja yk 7, kp 20/~26

169/391 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tätiä näkyny. Eikä näykkään :D Tein tuosa äsken kaapisa olevan viimeisen raskaustestin ja.......PLUSSA! :D Heh heti ku kerkes hetken ajatella muutaki ku vauva-asioita :D Vitsi et nyt pää sekasi ja ei tiiä mitä pitäs tehä. Pitäskö mun nyt sit vaa ootella vai soittaa jo neuvolaan vai mitä...

Vierailija
170/391 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooh,ihanaa Pärri ja tuhannesti onnea! :) Ehkä se juju olikin siinä, kun olit saanu vauva-asian pois sun mielestä ja menit vähän rennommalla fiiliksellä eteenpäin.. Kunpa siihen pystyis itsekkin :)

Ja voithan tuota tietty soittaa neuvolaan ja kertoo et oot raskaana. Kyllä ne yleensä antaa jo sen ekan neuvola-ajan(joskus vkolle9) valmiiks. Nyt vaan nautit tunteesta, että olet raskaana ja hymy huulille!

Ja sit pahoittelut tädin kohdanneille! :/ Se vaan on joka kuukausi yhtä masentavaa, vaikka kuinka yrittäisi pitää jalat maassa.

ON: Täällä odotellaan, josko se ovulaatio olis tossa alkuviikosta. Nyt alottelen sunnuntaina ekaa kertaa ettimään ovista tolla clearbluen digitestillä (ja hui, maksaa maltaita..). Muillakin oon sen kyllä jokseenkin löytänyt, mut testataan nyt clearblue tällä kertaa..

Ja sit sellanen kysymys, et onko teillä muilla läpi kierron ollu vähän väliä nipistelyä, vihlaisuja ja ihan vaan lievää jomotusta vatsalla? Ja rinnoissa? Tää on outoo.. viime oviksen jälkeen alko tällaset ja ne vaan jatkuu. Raskaana en ole(menkat oli ja testit negaa). Täytyy varmaan käydä gynella jos tää ei lopu :/

Ei sitten mikään näköjään mene helpon kaavan kautta.. No mut, ehkä se aurinko paistaa joskus risukasaankin :)

Nyt niitä plussia kaikki hankkimaan Pärrin seuraksi :)

Pupuliini yk10, kp11/29

Vierailija
171/391 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pärrille minunkin puolestani, hieno juttu :) Nyt sitten vain paljon plussia meiltä muiltakin kehiin ja myös tuota rennompaa asennetta ;)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille,

Janet yk7, kp 3/30-32

172/391 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken ajan olen jo täällä keskusteluja käynyt lueskelemassa ja päätin viimein rohkaistua ja itsekkin osallistua vauvakuumeilijoiden joukkoon.

Ollaan mieheni kanssa lokakuusta 2009 asti toivottu kovasti masu asukkia mutta eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Jotenkin aina ollut tunne että itse tulee heti raskaaksi kun vaan haluaa mutta näemmä se ei ihan niin aina mene... Tottakai tiesin että näin voisikin käydä kun ehkäisyä käyttänyt useamman vuoden, mutta silti joka kerta kun se "Täti" tulee kylään niin itku meinaa päästä.

Itse en vielä ole ovulaatio testejä tehnyt, luottanut vain tasaisen tappavaan "harjoitteluun" :) Mutta jos nyt kesän jälkeen ei mitään aikaiseksi saada niin ei kai sekään pois suljettu vaihtoehto ole.

Lueskelin aikaisempia keskustelujanne raskauskateudesta ja voin sanoa että tiukkaa on tehnyt kun kaveri toisensa jälkeen ilmoittanut ilouutisen ja tottakai melkein tärpännyt ensi yrityksellä... Useampi ystäväni on myös synnyttänyt n.2kk sisällä ja vauvakuumetta ei ole ainakaan lievittänyt pikku kääröjen näkeminen ja ihastelu.

Mutta täytyypi vaan parasta taasen toivoa ja tottakai kaikille muillekkin toivotan plussa rikasta talven jatkoa :)

Vierailija
173/391 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pärri plussasta!! :)

Kiva saada myös uusia tänne mukaan! Täällä rauhallisempi odotteluvaihe menossa, oon tosin alottanu päivittäisen greippimehun juonnin nyt tässä kierrossa. Viikonlopun jälkeen alan testailla ovista, toivottavasti se löytyykin.Plus toivottavasti se osuis ennenkuin mies häipyy ulkomaille reissuun..

Mulla on nyt paino pudonnut n 5kg vuodenvaihteen jälkeen, ja viime kierto olikin onneksi jo vähän lyhempi, eli nyt sit odottelen josko pudotus auttaisi tuohon raskautumiseenkin.. plus jatkan kevyellä ruokavaliolla edelleenkin.

Tänä viikonloppuna ollaan menossa häihin, toivottavasti siellä ei kovin monet kysele vauvauutisten perään (kun aika monet tietää että mentiin viime vuonna itse naimisiin). Mielummin vaan nauttis juhlista rauhassa ilman mitään kyselyitä, kun kyllä sitä asiaa nyt muutenkin tulee ihan tarpeeks mietittyä.

Tsemppiä&rennompaa "yritystä" kaikille!! :)

-Pöönis

kp9 /n32-36 yk 7

Vierailija
174/391 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen, kun Pöönistä kiusataan häissä kyselyillä. Itse menimme myös kesällä naimisiin ja nyt olisi elämässä ehkäpä muidenkin mielestä että lapsi olisi tervetullut. ja juuripa siksi ei tarvisi muiden mielipiteitä kun tulee itsellä asiaa mietittyä vähän liikaakin. Olen yrittänyt tehdä tästä sellaista etten ressaa, ota paineita, "lapset saadaan-ei tehdä"-asenteella, mutta kieltämättä se on vaikeaa kun niin kovasti toivoo.

Ensi viikolla alan testailemaan ovulaatiotesteillä ensimmäistä kertaa, vaikka paketissa oli maininta että voi olla virheellinen tulos jos pillerit on jättänyt vasta äskettäin pois.

Toivotaan ettei menkkamörkö tulisi meille kuun vaihteessa :D plussaa siis kaikille!!

175/391 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan haaveilijoihin. Lokakuussa jätettiin ehkäisy pois, kun luultiin, että olisi tapahtunut iloinen vahinko tädin muuten säännöllisesen vierailun ollessa jo 12 päivää myöhässä. Tuolloin sitten keskusteltiin asiasta miehen kanssa ja todettiin, että pieni vavantuoksuinen lisä perheeseen olisi tervetullut ja kun nega tuli päätettiin sitten jättää ehkäisy kokonaan pois. Sairastelun vuoksi, nyt on kuitenkin vasta toinen kunnollinen yritys päällä.

Nyt kp 3/29 ja kovasti jo odotellaan, että päästään taas yrittämään. Oletteko muuten kertoneet läheisillenne yrityksestä? Mies haluaisi kovasti jo kertoa äidilleen, mutta minä jarruttelen. Oma pettymys on kuitenkin niin suuri, jos yrityksestä huolimatta siirrytään jossain vaiheessa tuonne pidempään tuhranneiden puolelle, etten jaksaisi asiasta vielä anopinkin kanssa keskustella. Tiedossa kuitenkin on, että vika ei ainakaan miehessä olisi, hänellä kun on aiemmasta suhteesta jo kouluikäinen poika.

Olemme:

minä -82

mies -76

Tampere

176/391 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

babybooming: Tervetuloa! Meillä yrityksestä kerrottiin niin et ite kerroin parhaalle ystävälleni (Joka ei oikeen osannut iloita asiasta sillä olen jo hänen toinen ystävä joka perhettä perustaa ja hän pitkään ollut sinkku eikä kai halua edes lapsia :( Mietin ettei olisi pitänyt siis edes hänelle kertoa) Ukkeli kertoi sitten isälleen joka taas oli oikeen innoissaan koska lapsemme olisi sitten ensimmäinen lapsenlapsi :)

ON: Nyt ku se plussa on sitten tullut niin kellekkään ei siitä ole vielä puhuttu. Hieman olemme vielä hämillään kokoasiasta. Mutta eiköhän se tästä ajan kanssa selkiydy. On hieman jo oireitakin kun yöllä saa herätä veskiin ja vaikea löytää mukavaa asentoa kun juilii niinkuin menkkojen alkaessa teki ennen. Ja saatan pillahdella itkuun :D Tänään kun käytiin kävelyllä ja tulin sisälle ja en saanut huivini solmua auki niin tippa tuli linssiin ku nii ketutti :D Ihan ihmeellistä. Ja eilen sain jonkun siivousinto kohtauksen: piti vain tyhjentää astianpesukone...nyt sitten kiiltää kaapinovet ja seinälaatat,tiskiallas hanoineen ja vaihtu vielä järjestyskin keittiössä :D Kai nää nyt sit on niitä raskausoireita vaikka voiskai moista olla vaikka ei raskaana oiskaan. Ensi viikolla teen vielä varuilta toisen testin (vaikka aikasta selkee plussa oliki) ja sitte kai soitan neuvolaan nii saa nämä asiat rullaamaan... Pahoittelen tätä purkautumista, ei varmaan ole kiva toisen onnesta lukea :/

Vierailija
177/391 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! :)

Ja Pärri, minusta ainakin on ihanaa kuulla et joillekin se vauva on tosiaan tulossa ja kiva kuulla kaikista oireista. Tietty sitä omaakin toivoo, mut en silti haluaisi ajatella, et ei muillekaan saa tulla kun ei meillekään.. ei ei, eli hehkuta vaan hyvillä mielin vaavista :D

Ehkä mäkin sit joskus X)

ON: Täällä kohta ovis käsillä, tai ainakin toivottavasti ja nyt sit kovasti peittojen heiluttelua :D Toivottavsti tärppää :D

Vierailija
178/391 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja oikeen paljon onnea plussanneille!! :D

Täälä odotetaan taas jännityksellä ja innolla ensi viikkoa.. Menkkojen pitäis alkaa kait sunnuntaina(toivottavasti ei ala pitkään aikaan!!). Nyt jotenkin tuntuu siltä, että jotain olis voinutkin tapahtua, mutta ei kuitenkaan uskalla oikeen ajatellakkaan koko asiaa, ettei tipu kovin korkeelta jos ne menkat sieltä tuleekin.. Haluu vaan niin kovasti jo oman vaavin!!

Oikeen paljon plussatuulia kaikille!! :D

Vierailija
179/391 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu tohon laittaa, että ajattelin siitä, että nyt olis voinu tärpätä kunmenkkamaista kipua on ollut oletetun oviksen jälkeen ja menkkoihin on vielä kumminkin viikkoa aikaa.. Tai sitten vaan kehittelen jotain tuntemuksia kun niin kovasti sitä toivon..

Nyt kp 22/29-33

Vierailija
180/391 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe,kävin tänään ostamassa greippimehua, ja hyi kamala miten pahan makuista se olikaan :O noh, jospa yksi lasillinen menisi alas päivittäin. Laskelmien mukaan huomenna alkaisi hedelmällisin aika jonkun nettilaskurin mukaan,siispä kävin ostamassa viikon testit. Raskaustestin kävin ostamassa vessan kaappiin oottamaan.

siispä tule hyvä plussa älä pahat menkat!