Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010
Kommentit (391)
Tänään alko menkat eli se niistä mun oireista. Mulla ei yleensä oo tälläsiä oireita etukäteen vaan menkat alkaa aina ihan yks kaks yllättäen, puskista. Mahakin on niin hemmetin kipee, normisti ei ole sitäkään vaivaa, vaan pientä jomottelua ekana kiertopäivänä. Taitaa olla vielä jotain vaikutusta niillä syksyllä syödyillä Teroluteilla, kun on ollu niin lyhyet kierrotkin (40 ja 32 päivää) niiden lopettamisen jälkeen.
haaveilija83: Toivottavasti sä pääset sinne o-puolelle. bd
manta1: Helmikuussa pidempään tuhdanneisiin, mars! Ja tehdäänkin vaan pikavisiitti sinne ja plussataan ennen ku vuosi yritystä tulee täyteen. :)
-ray
Unohtu...
Pöönis: Mites sä olet toteuttanu tota Nutrilet-diettiä? Mä keikun normaalipainon ylärajalla ja haluaisin 2-5 kg tiputtaa painoo, jos sekin vaikka auttas asiaan.
täytenee jakaa oma naurunaihe täällä, onpa täällä kerrottu kuitenkin kuinka usein peitto on heilunut ja jne joten minun juttu ei varmaan hetkauta :D
Oltiin vauvahommissa saunatiloissamme, kunnes juuri--sulake pamahti :D :D ekana tuli vaan mieleen ja sanoin "Jos se oli joku merkki" ..että odotellaanpas! ;)
ray: pahoittelut tädistä, voi kurjuus eikö se voi pysyä nyt poissa täältä meidän osoitteista seuraavat 9 kuukautta!! Niin tehdään että ens kuussa sinne tuhtaaviin ja PLUSSATAAN ennenkuin tulee vuosi täyteen!! :)
Elise: mulla oli tosi epäsäännälliset kierrot 33-51 ja vika kierto oli sen 68! joten silloin marssin gynelle ja ultralla totesi PCO-tyyppiset munikset.. Toisekseen mulla on ollu akne nuorempana ja kun oon tumma niin karvotuskin sen mukasta :( innostuin netistä sit lukemaan juttuja ja arvelin että mulla voisi hyvinkin se olla ja arvaus osoittautui toteen :(
Tsemppiä Sinulle yritykseen! Epäiletkö itse PCO:ta?
haaveilija83 ja elf83: tehkää jo testi! :)en malta odottaa teidän puolesta :)
UnduS: kiitos tikutteluvinkeistä, eli digitestiä ostamaan :)
Pöönis: mun työkavereista muutama odottaa ja yksi juuri sai vauvan joten voitte kuvitella miten ihania keskusteluja käydään töissä..mäki haluun!
Hillamarja: Toivotaan että se oli Teidän merkki! :) heh
Mulla on kanssa joskus hieman raskauskateutta ja varsinkin huomaan tunteideni menevän alhaalta ylös, välillä on toooosi paska olo tän homman suhteen mut sit taas välillä on tosi pirteenä ja toiveikas..vuoristorataa siis..muutamat tutut yrittää ja joskus kyllä ajattelen että oispa meillä mäihä noita ennen kun on saanut tuhdata tässä sen verran, myönnän :)
ON: kuulostelen ovista ja alan huomenna tikuttamaan nyt kp16..jotenki "kosteemmat olosuhteet" on ollu jo muutaman päivän ettei vaan mene ovis ohi :) mul on halpistestejä mut ajattelin ehkä ostaa digin vielä tueksi että ois varman päälle..
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
manta :)
Negatiivinen tikku, mut eipä oo menkkojakaan... No röökilakko lopu JUST tähän ku on muutenki ihan hirvee aamu! Sapettaa ja nyt täytyy lopettaa.
Onnittelut plussanneille ja tervetuloa uusille kuumeilijoille! :)
Ja peukut pystyyn niille joilla on jännät paikat käsillä.. :D
Voin kyllä täysin yhtyä tuohon raskauskateudesta kärsivien joukkoon. On se vaan niin jännä tunne..
Veljeni vaimonsa kanssa on jättänyt äskettäin ehkäisyn pois ja yrittävät lasta. Tulee kyllä sellainen pieni piru istumaan olalle, jos se lapsi heille tulee ennen meitä. Meillä kuitenkin yritystä miltei vuosi takana.. huoh, ei tämä naisen osa aina ole helppoa :)
Ja sitten tämä ainainen kuumeilu ja ihme oireiden löytäminen omasta kehosta ovulaation jälkeen. Mun olisi varmaan syytä tutkituttaa välillä pää X)Mutta minkäs teet, kun sitä omaa nyyttiä niin haluaa..
ON sen verran että jonkin verran on ollu kaikenmaailman raskausoireiksi luettavaa, kuten vatsan jomottelua, polttelua, nipistelyä, vihlontaa, rintojen arkuutta, palelua.. nyt sitten jotkin oireista helpotteneet/hävinneet, vaikka ei kaikki kuitenkaan. On tainnu tosiaan mieli tehdä alkuun mulle tepposet ja olen kuvitellut oireet. jotenkin vaan ei ehkä tunnu siltä että olis tärpännyt..
Ja muutenkin tuntuu että se oman lapsen syliin saaminen tuntuu nykyään tosi kaukaisemmalta ajatukselta joka kuukausi ja pelkään että tuleeko sitä koskaan tapahtumaan. Onko muilla samanlaisia ajatuksia?
Olihan tässä taas kerrakseen. Mutta ihanaa että on joku paikka minne näitä juttuja voi kirjoittaa ja missä on muita, jotka varmasti ymmärtää hyvin mistä puhutaan. Eikä kukaan tuomitse! :D
Nyt plussatuulia kaikille KOVASTI!
Pupuliini kp 26/28-33
Kyllä sitä kateutta täältäkin päin löytää. Ja mua on ainakin ihan ruvennut ärsyttämään tämä oma suhtautuminen raskaana oleviin/ vasta synnyttäneisiin. Katkerana katson pieniä vauvoja tai isoja mahoja vaikka eihän se heidän vika ole milläänlailla etten itse ole raskautunut.
Joku puhui ala- ja ylämäistä. Itse mietin aina jossain vaiheessa kiertoa, lähes joka kierrolla, että kannattaako tämä sittenkään vielä, pitäisiköhän vielä odottaa, entä, jos nyt onkin raskaana, eikä aika olekkaan oikea. Silti saan aina käännettyä ajatukset positiivisiksi, vaikka pettymys loppukuussa odottaakin.
ON: Menkat ei vieläkään ole alkaneet. Jännittää, mutta toisaalta olen tosi pessimisti asian suhteen. Muutama päivä sitten tein testin, puhtaampaakin puhtaampi nega. Yllätys. Sain sitten lähetteen terveyskeskukseen, jos ei ole menkat torstaihin mennessä alkanut, käyn siellä asian varmistamassa. Yhden testin ajattelin vielä alkuviikosta tehdä.
Joku mainitsi, että muutaman kilon(muistankohan oikein?) lihonneena kierto muuttui heti. Itse olen puolen vuoden sisään lihonnut kyllä, mutta edelliset kierrot olleet silti suht säännölliset. Voikohan tuo silti vaikuttaa näin yhtäkkiä?
nannnak kp 43/n. 34
täällä on näköjään paljon puhuttu raskauskateudesta. en siis ole yksin:) mun sisko on varmaan raskaana jo ja mun yks kaveri myös kohta varmaan ja valehtelisin jos sanoisin et ei tunnu missää.. vaikka vaikeehan se on itsellekään myöntää että on kateellinen. mut mä oon selittäny sen itelleni ihmisen alkukantaisella lisääntymisvietillä ja elämästä kilpailemisella.. jos ymmärrätte mitä tarkotan, eli ei siitä varmaan tarvi hirveesti itseään syyllistää kunhan muistaa pitää kuitenki jonkunlaisen järjen päässä:)
mulla on niin kova ikävä mun miestä joka on tuolla jossain tuhansien kilometrien päässä vielä kolme ja puol viikkoo. ens viikolla ehkä tossa tiistaina tai viimeistään keskiviikkona pitäis alkaa menkat, ja mä sanon ettei helpota yhtään ikävää jos ne alkaa..... en oo mitää raskaustestejä ajatellu tehä ennen ku menkat myöhässä.. kaikille oikein paljon onnea plussan metsästykseen:)!
Adelheid
Hillamaria: Mä oon syönyt nyt 5 päivää sitä kilpparilääkettä, et kauheesti ei kokemuksia viel oo. Se arvo ei siis ollut niin suuri, että se raskautumiseen vaikuttaisi. Lääkityksen kanssa pitäis helpottua tärppääminen...ja kasvava sikiö tarttee niitä aineita mitä en itse sille pysty tuottamaan. Ei oltais määrätty mulle vielä lääkettä ellei ois suunnitelmissa jälkikasvu, sen ois annettu hetki vielä nousta sen arvon. Vissiin 4 on normaali ja mulla oli 6 ettei ihan hirmuinen lukema vielä.
ON: Torstaista lähtien limaa tullut ja tänään ollu hassu kipu oikealla puolella munasarjan kohilla ja sitte kylkee ja selkää särkeny sillain sykäyksinä oikeelta puolelta. Liekö ovulaatio lähellä?tai jopa käsillä :)
Gyne kyllä sanoi silloin 2 viikkoa sitten, että parin viikon päästä ois ovulaatio..follikkelit oli silloin vielä sen verran pieniä (10mm suurin)ja limakalvojaki vain 3mm.
Tässä nyt ollaan sitten heiluteltu peittoja ihan ahkeraan ja tänään sitten vielä aamulla sain houkuteltua miehen hommiin. Aamusiittiöt kuulemma vähä vikkelämpiä kuin iltasiittiöt:)
Saas nähä si kahen viikon päästä et tuleeko itku surusta vai ilosta:)
Näin täällä!
Ensimmäinen yrityskuukausi takana. Olin (ja olen) henkisesti varautunut pitkään yrittämiseen, mutta kyllä se silti kirpaisi, kun kuukautiset alkoivat.
Tämä ensimmäinen yk olikin aikamoista tunteiden vuoristorataa: jännityksestä varovaiseen toivoon ja pessimismiin. Kuvittelin tietenkin kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet, oli pahoinvointia, nälkää, väsymystä, outoja nippailuja vatsassa jne. Kun menkat alkoivat elättelin vielä vuorokauden verran toiveita, että se olisi jotan raskauteen (tai kiinnittymiseen) kuuluvaa vuotoa. Mutta kun ei niin ei.
Jos jotain positiivista haluaa löytää, niin ainakin kierto vaikuttaisi olevan suht säännölliset 28 vuorokautta. Eli ei kun uuteen yritykseen!
Täti tuli täsmällisenä ja ajallaan. Ei jättänyt mitään arvailujen varaan...
Nyt täytyy vaan koota itsensä ja ajatuksensa. Uusi yrityskuukausi jälleen edessä ja sen myötä toiveet/haaveet siirtyvät.
Chaizuli: Minulla itsellä arvot oli muistaakseni kovin korkealla, äitilläni on sama vaiva.
Kävin eilen ostamassa ovulaatiotestin mutta aloin miettimään että onko keho jotenkin niin sekaisin pillereiden jälkeen että se näyttäisi väärin? Pitää alkaa vähän opiskella omaa kuukautiskiertoa, sitä kun ei suoraan sanoa ole tullut kovasti laskettua, on vaan popsittua pilleriä naamaan ja se siitä..
Täytettiin äsken asunto laina hakemusta ja voi miten ihanaa olisikaan kun olisi saanut täyttää kohdan "lapsia" määrä--> :)
niin ja toivottavasti tulee itkut ilosta!
Täälläkin ne menkat sitten tuli, oikeen ärsyttää ja lannistaa!!
Miksei ei tärpännyt? -kysymys vaan pyörii mielessä. Oltiin niin aktiivisiakin. En jaksa enää yrittää, se pettymys on niin kauhee aina, Te tiedätte!
Ja raskauskateudesta sen verran että munkin lähipiirissä taas ihan kauheen monta vauvaa tulossa,täytyy vaan esittää iloista.
BLAAH...
Tällaisia tunnelmia minulla..
Voimia kaikille!
kp2/27
Täällä on tapahtunut melkoisia mullistuksia, joiden takia päätettiin siirtää yritystä jatkamaan vasta kesällä. Voitettiin miehen kanssa häät ja häämatka syksylle ja olisin silloin melko paksussa kunnossa jos nyt tärppäisi. Mahdollisuus siihen vielä toki on, mutta toivotaan että matka ei esty pikkuisen takia, on meinaan sen verran upea paketti tiedossa ettei sitä missään nimessä haluaisi jättää väliin.
Toivon kaikille paljon onnea lapsihaaveiden kanssa ja palailen asiaan myöhemmin! :)
Onnittelut Emynelle tulevien häiden ja häämatkan johdosta :) Itsekin poden valtaisaa hääkuumetta ja kovasti yritän miettiä, miten saisi tarvittavan summan rahaa kasaan tulevia kesiä ajatellen.. Toki vauvahaaveet vaikuttavat asiaan omalla tavallaan, sillä mielellään häiden aikana ei olisi raskaana tai ainakaan ihan loppusuoralla, sikäli mikäli näitä asioita voi yhtään suunnitella ;) Toivottavasti te saatte unelmienne häät!
Raskauskateutta on ollut havaittavissa täälläkin jo jonkin aikaa. Vauvamassuja näkyy joka puolella ja tulee pähkäiltyä miksen minäkin jo voisi.. Meillä lähipiirissä yksi pariskunta yrittää lasta hieman suuremmalla äänellä kuin me ja se herättää mussa monenlaisia ajatuksia ja tuntemuksia..
ON: Tänään kp 27. Oon yrittänyt taas kerran olla tutkimatta kaikenmaailman tuntemuksia, sillä pettymyksiä on tullut matkan varrella jo aivan riittävästi. Vatsaa on kuitenkin syystä tai toisesta nippaillut jo usean päivän ajan ja nippailut paikallistuu oikean nivustaipeen lähistölle sekä alavatsalle. En tiedä onko oiretta tädistä vaiko jostain muusta, mutta tunnetta jostain nipistelystä on joka tapauksessa. Mun yksi parhaista ystävistä tulee miehensä kanssa meille viikonlopuksi ja luvassa on illallista kera viinin, joten mietinnässä on nyt että juonko pari lasia viiniä hyvällä omatunnolla vai testaanko kuitenkin varuilta samana aamuna.. En tiedä. Mies on sitä mieltä, että anna palaa vaan (kun en kuitenkaan juo kuin sen korkeintaan lasin - kaksi), mutta itse mietin tuttuun tyyliin kuitenkin että entä jos.. Miten te muut olette toimineet vastaavanlaisissa tilanteissa??
Mukavaa pakkasviikkoa, siskot!
Janet kp 27/ 30 - 31, yk 6
Nyt kun ulkonakin on kova pakkanen, on minun fiilikset tähän touhuun yhtä kovalla pakkasella.
Jotenkin vaan tuo vuosi yritystä alkaa lähestyä ja tädin myötä fiilikset menivät lujaa alaspäin. Johtuneeko tädistä, mutta olen vain kärttyinen ja inhoan itseni jo sen takia... No ehkäpä loppuviikosta olisi fiilikset paremmat.
Lindaliini:Jaksamista! Täältä pohjalta ei voi kuin vaan nousta uuteen yritykseen. Niin ärsyttävältä ja lannistavalta kuin se kuulostaakin.
Emyne: Voi ihanaa. Onnittelut voitosta!!! Tuo häitä edeltävä aika oli niin ihanaa
Moikka, oon uusi täällä. :) Ollaan yritetty 1.1. lähtien ja sen jälkeen mulla on ollut yhdet menkat (11.-17.1.). Miten tuo kierto nyt sitten oikeastaan lasketaan? Siitä viime menkkojen alkamisestako? Anteeksi mun tyhmät kysymykset. ;) Olen aika noviisi näissä jutuissa.
Oon siis 22 ja mies 28.
Emynelle onnittelut täältäkin! sama kuume kuin Janetilla on, on myös tääll silloin tällöin kylässä.. tosin puhuttiin miehen kanssa, kun rakennettiin tää talo, että ihan rahabudjetin takia saa häät sit odottaa muutaman vuoden.. vaikka tuntuu tyhmältä, että se on kiinni vaan rahasta.. miettinyt välillä jo ihan vaan maistraattiin astelua, mutta jotenkin se tuntuu meistä molemmista liian arkiselta.. tiiä sit, että mitä tullaan päättämään tämän asian suhteen.
Janet: mulla vähän samanlainen ongelma mahdollisesti edessä ens viikolla, ois tutun läksiäiset.. tää on vasta eka kuukausi kun ollaan oltu ilman pillereitä, ja kierrosta en tiedä mitään, sen verran monta vuotta tullut syötyä pillereitä.. Silloin kun tlee täyteen nelisen viikkoa edellisien menkkojen loppumisesta, jos eivät ala ennen sitä.. nyt alkanut pohtimaan, että pitäiskö testata ennen sitä, vaikka ei oireita tulis, kun ei tahtois läksiäisissä olla selittämässä koko aikaa mksei juo.. siellä olevat ihmiset kun eivät kukaan tiedä tästä meidän lapsihaaveistamme..
ON: kp18, kierron pituudesta ei tosaan tietoa eikä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen.. peitot eiluneet, mutta nyt molemmat vähän flunssaisia, joten ei tunnu jaksavan, mutta niinkuin aiemmin sanoin, ei "yritetä yritetä" vaan antaa tulla jos tullakseen :)
Minä olen kyllä ihan urpo näissä kiertolaskuissa mutta mitä tuossa itse laskin, niin eikös se lasketa kuukautisten alkamisesta seuraaviin kuukautisiin? sen pitäisi olla noin alle 30 päivää.
Kävin itse lainaamassa pinkan vauva lehtiä kirjastosta ja luen niitä menkkojan ajan kun ei voi muutakaan tehdä ;)
Onnea Emynelle voitosta, mahtavaa!
Ja tervetuloa uusille. :D
ON:Eli kaikki meni just päin mäntyä. Täti tuli vierailulle, tuoden mukanaan varmaan maailman pahimmat kivut. Ei kiva. Ja sitten kaiken huipuksi sain kuulla eilen, että veljelleni ja hänen vaimolleen on tässä kuussa ruennut siemen itämään. Sen kun sain tietää, tuli itku samantien. Heillä vasta takana muutama kuukausi yritysta ja meillä kuitenkin alkoi nyt yk 10. Yritä tässä nyt sit iloita heidän puolestaan ja näytellä että ei tunnu missään, vaikka meille sitä onnea ei näköjään suoda(ihan vähän vaan katkeruutta ilmassa). Miten epäreilu tämä maailma onkaan? Nyt on aika lailla samat fiilikset kun Haaveilija83:lla.. Pohjalla mennään.
Välillä tuntuu et nyt vois heittää hanskat tiskiin tän yrittämisen suhteen, kun ei siitä kuitenkaan mitään tulosta synny. Täytyy vaan sitkeästi kuitenkin yrittää uskoa siihen parempaan huomiseen ja jatkaa yritystä.
Koitetaas saada tänne taas niitä plussia! Eli +++ tuulia kovasti puhaltelen.
Pupuliini kp3/28-33 yk 10
Chaizuli: Hei, kirjoitteleppa miten teille etenee, ajatellen sinun kilpparilääkitystä. Itsellä on sama juttu.On valmiiksi jo kurjaa tietää että se voi vaikeuttaa, samoin menee aikaa kun jättää pillerit. mutta yritän pitää mielessä " lapsia ei tehdä, ne saadaan." :)