Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

301/391 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, itse törmäsin noihin pms-oireisiin 4 kk yrittämisen jälkeen ja olin ihan hämmentynyt, aikaisemmin ollut ihan rauhallinen ja sitten suutuin pyykeistä pedin päällä.. Mies oli ihan h.moilasena... mutta nyt taas tasaista.. hormoonit tuntuu lähteneen kunnolla käyntiin..ja koitan itse jarrutella niitä räjähdyksiä, kaipa tässä pian alkaa taas olemaan oma tasainen itsensä :) Muista kiittää miestä että jaksaa katsella ja kuunnella räjähdyksiä ;)

Vierailija
302/391 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuumeillaan kovasti esikoisesta. Minulla kuumetta on jo ollut alkuvuodesta lähtien, mutta hiljattain mieskin tuumasi että hän haluaisi lapsen. Pyysi heittämään pillerit pois. Arvatkaa kuinka ihanalta tuo kommentti mieheni suusta kuulosti!! :D Miehelläni on vauvakuume!!! Nyt syön viimeistä viikkoa pillereitä, ja esikoisen yritys alkaa heti tyhjennysvuodon jälkeen. Olen aivan innoissani tästä! :D :D :D

Plussatuulia kaikille "yrittäjille" ja rutkasti onnea jo plussanneille!!! =)

Ps. Kuinka pian pillereiden jälkeen täällä on plussaa näyttänyt raskaustestit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/391 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille!

Kiva kuulla plussa-uutisia, se antaa toivoa.

Mäkin nyt sitten ''sorruin'' ovistestiin.Enkä kokenut sitä mitenkään stressaavana tekijänä. Innostuin kun siihen tuli se :), kyllä ne päivät tuli hyödynnettyä..nyt vaan toivotaan parasta!

Välillä oon aivan alamaissa ja välillä oikein hyvällä mielellä..

Vauvakuume on suuri!!

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
304/391 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Pöönis ja babybooming plussasta! :) Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille.

Täytyis varmaan itsekkin käydä taas hakee ovistestejä, kun taitais olla taas oviksen aika :) Ja ensi viikolla on myös se kauan odotettu lääkäriaika :) Pääsee asiassa eteenpäin..

Huomenna alkaa uusi työ ja josko sen mukana sitten uudet kujeet, hope so :)

Plussia nyt kovasti kaikille!

pupuliini kp 8, yk liekö 13 tai 14

305/391 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Täällä sitä ollaan taas pitkästä aikaa.

Ensin alkuun oikein paljon onnea kaikille plussanneille :)

Täällä ollaan ihan sekaisin, nimittäin täällä olisi yksi plussannut joukkoon mukaan :D

Tänään aamulla testiin pärähti selkeääkin selkeämpi viiva ja heti minuutin sisään testin tekemisestä.

Mikä tästä tekee uskomattoman on se, että juuri viime viikolla hain clomifen-reseptin ja odottelin menkkoja alkavaksi, jotta pääsee aloittamaan kuurin. Verikokeiden tulokset kun eivät olleet hyvät (mutta eivät täysin huonotkaan). Mitattiin siis progesteronit, koska minulla on PCO-tyyppiset munasarjat. Ehkä ovulaatio tapahtui vain testin jälkeen, eikä antanut oikeaa tulosta.

Ihan uskomatonta :) Kahdeksan kuukautta se otti ja nyt näyttäisi olevan luomu-vauva tulossa ilman mitään teroluteja tai clomeja.

Nyt täytyy vain toivoa, että pieni pysyy matkassa. Ensimmäinen neuvola olisi sitten vappuaattona ja siitä pari viikkoa niin ultraan.

Jännittävää :)

Puhallan täältä plussa-puhureita muillekin!

Ja PCOlaiset, toivottavasti tämä luo uskoa teille.

Kylle se raskautuminen on mahdollista.

Varmasti taustailen täällä vielä, koska en uskalla o-puolelle ihan vielä siirtyä.

Ihanaa kevättä kaikille,

Ansku

Vierailija
306/391 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla noin hyviä uutisia! :o)

Tässä mietin itsekin näitä pco-"tyyppisten" munasarjojen kanssa että mitähän mun pitäisi tästä tilanteestani tuumata. Mut ultrattiin kun eka kierto pillereiden jälkeen venyi yli 60 päiväiseksi ja sillon oli toisella puolella 14 mm rakkula kehittymässä (josta tuli ovis ja joka nyt vuotaa ulos), mutta toisella puolella monirakkulaisuutta. Onkohan nyt niin että voin vain joka toisessa kierrossa edes teoreettisesti raskautua, vai voiko monirakkulaisesta munasarjasta kuitenkin irrota yksi kehittynyt rakkula? Anteeksi jos on väärä ketju kysyä, mutta jos jollain on tietoa niin jakakaa ihmeessä mun kanssa, oon ihan noviisi näissä pco-jutuissa! :oD

Vierailija
307/391 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, tietääkö kukaan voiko tuo monirakkulaisuus johtua siis vain tuosta pillereiden lopetuksen aiheuttamasta shokista? Mulla kun on aina (siis jo ennen pillereitä) ollu menkat todella säännölliset ja se ei kai kulje ihan käsi kdessä pco:n kanssa... Ja siis kun tuo oli nytkin vain toispuoleista. Anyone?

Vierailija
308/391 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia uutisia, onnittelut täältäkin!

Minulla alkoi tänään menkat - positiivisena puolena voi pitää sitä, että nyt ei ollut mitään kahden viikon tuhruttelua ennen kunnon vuodon alkamista. Viikonloppuna vähän tiputteli, muttei paljoa. Pitää mennä apteekkiin pulittamaan rahat tiskiin teroluteista ja toivoa että kierto lyhenee, niin ajallinen tähtääminenkin varmasti helpottuu. :) Onkin pitkästä aikaa oikein menkkakivut, mahaa jomottelee ja väsyttää.

Mielialat on vaihdelleet, välillä ajattelen koko ajan vauvajuttuja ja haaveilen raskaudesta, välillä taas mietin että mukavaahan elämä on näinkin. Viikonloppuna kävi tuttu kylässä vauvan kanssa, oli todella suloinen, mutta kyllähän se vauvan ympärillä hösääminen näytti olevan myös omalla laillaan työlästä.

Vierailija
309/391 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eipä ole taas pitkään aikaan tullut kirjoiteltua tänne. nyt kuitenkin mieltä painaa semmoinen asia kuin, lueskelin eri keskustelupalstoilta tästä kuinka kauan yritetään tehdä lasta ilman lääkärikäyntejä ja jne. Huomasin jutuissa sen että lääkärille pitäisi mennä jos, kuukautiset ovat epäsäännölliset, ( minulla muuttuneet erittäin pitkäksi, kierto yli 35 päivää) ja erikoisjuttuja oli vielä kilpirauhasen vajaatoiminnasta koska siinäkin on omat ongelmat. (joka minulla siis on) Miten te olette menneet lääkärille ja milloin?

Vierailija
310/391 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ansku09 plussasta! Aivan ihanaa ja tarrasukkia matkaan :)

Täällä odotellaan vaan vieläkin sitä ovulaatiota ja ensiviikon lääkäriaikaa :)

Vierailija
311/391 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa kaikille esikoishaaveilijoille!

Ja onnea plussanneille!

Mä testasin jotenkin vaan täysin varmana raskaana olemisesta plussan ClearBluen herkällä testillä juuri ennen pääsiäistä. Oireet oli niin selvät, samat kuin helmikuussa... Laskujen mukaan nyt mennään kuudennella viikolla. LA on itsenäisyyspäivän tienoilla. Olo on mainio; ei pahoinvointia tai pahaa kolotusta. Mitä nyt tissit on kipeät ja vähän turvottaa. Vaikea vielä uskoa tätä todeksi ja varmaan viekin jonkin verran aikaa sulatella tätä.

Mulla oli varhainen keskenmeno helmikuun lopulla, yhden elämäni pahimman influenssan yhteydessä, ja se veti mielen hetkeksi matalaksi. Mutta heti seuraavasta kierrosta tärppäsi!

Nyt toivotaan, että tyyppi pysyy matkassa!

Toivon, että moni plussaa ja ehtii vielä saada toivotun joululahjan, vaikak sitten vähän myöhästyneen sellaisen tammikuussa! :)

Vierailija
312/391 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut CornflakeGirl plussasta! :) hienoa kun noita plussia satelee tänne oikein urakalla!!!

X) Ehkä mäkin vielä joskus.. :P

Vierailija
313/391 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin paljon onnentoivotuksia plussanneille!! =) Ihana kuulla plussauutisia täältä.

Täällä nyt vain odotellaan kp1. Tänään otin viimeisen e-pillerin ja tuo kp1 on luultavasti ti/ke. Ovislakurilla katsoin että otollisin aika pupuilla olisi 28-29.4. Mahtaako tuo vauvalehden ovislaskuri pitää kuinka paikkansa? Mies tuumasi että sitten pupuillaan joka päivä, kun otollisin aika lähenee ja varmuuden vuoksi vielä oviksen jälkeenkin. Taitaa miehellä olla kovasti vauvakuumetta sanoista päätellen ;) noh, sehän sopii minulle, että pupuillaan... :D :D :D

PLUSSATUULIA KAIKILLE!!!!

Vierailija
314/391 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinaviikko ja jännittää..

Anyone else?

Vierailija
315/391 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän jo anteeksi näin etukäteen, nyt tulee hyvin omanapaista tekstiä, mutta on vaan pakko saada purkaa mieltä.

Eli siis, nyt on poljettu tämä pieni ihminen niin maan rakoon kun olla ja voi, tai ainakin siltä tuntuu. Tänään siis oli se lääkäriaika, jossa piti lähteä tutkimaan lapsettomuutta. No mutta, ei kaikki olekaan niin helppoa. Lääkäri oli sitä mieltä, että koska meillä on ollut se km sillon lokakuussa, niin ei lapsettomuutta vielä lähdetä tutkimaan (ei siis ollut varma asiasta, ottaa kuulemma selvää), vaan sit lokakuussa, jos sitä ennen ei ole tullut raskaaksi. Sillä ei ole väliä, et on jo vuosi yritetty, kun on jo kerran tärpänny, vaikka se ei mihinkään johtanutkaan. Oltava vuosi tuloksetonta yritystä! Kyllä se sentään verikokeisiin ja papaan laitto lähetteen ja lupasi ottaa sillä aikaa selvää, että lähdetäänkö tutkimaan asiaa tarkemmin ja mitä määräykset sanoo. Huoh.. Nyt on tosi surkee olo ja tuntuu siltä, et ei tästä tule mitään. Onneks sentään on tänään vapaapäivä, ettei tartte töihin mennä.

No täytyy siis vaan jatkaa yrittämistä. Onneksi onkin ovulaatio jo tällä viikolla.

Koitetaanhan nyt saada tänne lisää plussia ja ilonaihetta! :) pupuliini

Vierailija
316/391 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille minunkin puolestani ja onnea kaikille plussanneille. En muista olenko jo onnitellut. Listaa päivittelen joskus myöhemmin.

Pupuliini: Voi kurjuus, että sattui tuollainen lääkäri. Onneksi laittoi sentään verikokeisiin ja papaan sekä lupasi ottaa asioista selvää. Itse en päässyt edes niihin labroihin ja keskussairaalasta tuli kirje... viimeistään syyskuussa päästään tutkimuksiin eli puoli vuotta saadaan jonottaa :/ Ei kyllä mitenkään jaksaisi.

Sitten tähän hetkeen. Mulla täti myöhässä kymmenen päivää. Ekan testin tein silloin, kun tädin piti tulla ja nega. Ihan päivälleen tarkkaa kiertoa ei ole, mutta useimmin sen 33 päivää ja max.38. Nyt siis mennään päivässä 43. Jännittää sen uuden testin tekeminen ja olenkin vannonut itselleni, että täti on myöhässä painon pudotuksen vuoksi. Niin ja tuhruakin tuli viime viikolla, että odotellaan.

Aika sekavat fiilikset, kun mietin erinäisiä oireita mm. etova olo, huimaus ja jatkuva jano. Ennen ei ole tällaisia oireita ollut, mutta nämähän nyt voivat johtua vaikka mistä.

Kaikenlisäksi kahden viikon sisällä olen kuullut kolmelta pariskunnalta, että syksyllä tulee vauva (yhdelle kaksoset) ja kaikki ovat yrittäneet puolestatoista vuodesta kolmeen vuoteen. Ehkä meilläkin on vielä toivoa.

Iloista kevätmieltä kaikille!

Vierailija
317/391 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 3/28 tjsp, ja yk 1, ja aika senkun matelee... päivät menee niiiiin hitaasti!! Eihän se kuukausi nyt niin kauhean pitkä aika ole, mutta jotenkin tuntuu silti pieneltä ikuisuudelta odotella ensin ovista ja sitten sitä piinaviikkoa.. kärsivällisyys on koetuksella. Olen potenut vauvakuumetta viimeiset 10 vuotta vähintäänkin, mutta vasta nyt koen että elämäni on siinä järjestyksessä että vauvalle olisi hyvä tulla maailmaan. Ja nyt kun aika on vihdoin oikea, en kertakaikkiaan haluaisi odottaa enää yhtään! :D

Onnea kaikille plussanneille!! Ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille..! :)

Vierailija
318/391 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tämä kestää. Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, ehkäisylaastari jäi pois helmikuussa. Muutaman päivän kuluttua tuli tyhjennysvuoto. Ja sen jälkeen ei edelleenkään mitään. Nyt mennään siis kp 52 tyhjennysvuodon alusta. Arviolta viimeiset 25 päivää on tuntunut siltä, että huomenna alkavat kuukautiset, mutta ei... ja raskaana en ole. Kai se vaan niin on, että vanha kroppa ei niin vaan enää lähde toimimaan :( Ja pinna kireällä kuin viulun kieli.

nonnuska: joko sulla on kierto normaalistunut?

Vierailija
319/391 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottajan aika on pitkä. Valitettavasti. Tuttu tilanne tuo täälläkin, Suski*76.

Täällä vihdoin tuo kp 1/noin 28vrk. Tai saa nyt nähdä miksi tuo kierto muodostuu, kun pillerit jätin pois viime su. Ainakin viime kesänä kierto 28vrk ilman pilleriehkäisyä. Onneksi lämmitetty kauratyyny auttaa tähän vatsakipuun ja kramppeihin. Nyt vain odottelemme kuin kuuta nousevaa sitä ovista ja sitten plussaa raskaustestissä. :D

Plussatuulia kaikille!!! Pupuilkaa ahkerasti ilman stressiä, niin kyllä se sieltä plussaa näyttää testitkin. ;)

Vierailija
320/391 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli juuri äsken puhdastakin puhtaampi plussa. Vuosi siinä yrityksessä meni ja jonossa ollaan tutkimuksiin... Eli toivoa siis on vaikka kuinka toivottomalta välillä tuntuukin. Jään odottelemaan miestä kotiin, että saan kertoa plussasta :D