Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu väittää että olen ääniyliherkkä

Vierailija
16.06.2024 |

En voi sietää mitään lasten ääniä, naurua tai laulua. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Tuttusi on oikeassa.

Vierailija
2/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taustalla olla joku traumakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kaikkia ääniä ei vaan tarvitse sietää. 

Vierailija
4/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa herkkä äänille, ja sitten se ääripää= ääniYLIherkkä.  Itse olen erään traumaattisen jakson vuoksi herkkä äänille, varsinkin jos ne ovat vihaisia tai huutavia, jumputtavia ärsyttävästi jne.  Esim asumisessa aiheuttaa oikeasti ahdistusta, ei vain ärtymystä. En kuitenkaan kärsi esim fasaanien tai muitten lintujen jne huudoista, koska niiden syy huutaa, on osa niden luontoa. Ääniyliherkkyys taas kärsii kaikista äänistä.

Vierailija
5/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää saada ölistö ja mölistä

Vierailija
6/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin aikuisten uimahallit tai ainakin pelkästään joku aikaväli aikuisille. En kestä yhtään lasten itkua ja huutamista.

Vierailija
7/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka inhoaa ja kokee kiroilun oksettavana. Nuoret miehet varsinkin, ne 10 sanan litanniat, joissa on pelkästään kirosanoja= vaikuttaa vajaalta.

Vierailija
8/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureiden elämisen äänet kuulemma saa kantautua meille. 

Vierailija
9/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta korpeen

Vierailija
10/10 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahin ääni on resonointi asunnon rakenteissa. Se saa aikaan itselläni jopa ihan ahdistusta. Musiikki ei sinänsä haittaa, kunhan basso ei värise minun asunnossani. Ja asun ok talossa, mutta naapuriin muutti nuorimies jolla on autotallissaan semmoiset musavehkeet että sieltä ei kuulu mitään muita kuin se basso, ja se myös resonoi meidän taloon. Onneksi hän ymmärsi kun kävin asiasta sanomassa.

Kerrostalossa en pystynyt asumaan tämän takia. Tai olisin jossain talossa pystynyt, mutta en enää lähtenyt kokeilemaan. Edellisessä ktssa  naapuriin asennettiin katolle joku ujellusvehje, ja siihen loppui yöunet. Ei ikinä enää.