Tuttu väittää että olen ääniyliherkkä
En voi sietää mitään lasten ääniä, naurua tai laulua.
Kommentit (10)
Voi taustalla olla joku traumakin.
Ei ole. Kaikkia ääniä ei vaan tarvitse sietää.
On olemassa herkkä äänille, ja sitten se ääripää= ääniYLIherkkä. Itse olen erään traumaattisen jakson vuoksi herkkä äänille, varsinkin jos ne ovat vihaisia tai huutavia, jumputtavia ärsyttävästi jne. Esim asumisessa aiheuttaa oikeasti ahdistusta, ei vain ärtymystä. En kuitenkaan kärsi esim fasaanien tai muitten lintujen jne huudoista, koska niiden syy huutaa, on osa niden luontoa. Ääniyliherkkyys taas kärsii kaikista äänistä.
Miksi ihmeessä pitää saada ölistö ja mölistä
Mä haluaisin aikuisten uimahallit tai ainakin pelkästään joku aikaväli aikuisille. En kestä yhtään lasten itkua ja huutamista.
Muita jotka inhoaa ja kokee kiroilun oksettavana. Nuoret miehet varsinkin, ne 10 sanan litanniat, joissa on pelkästään kirosanoja= vaikuttaa vajaalta.
Naapureiden elämisen äänet kuulemma saa kantautua meille.
Kaikista pahin ääni on resonointi asunnon rakenteissa. Se saa aikaan itselläni jopa ihan ahdistusta. Musiikki ei sinänsä haittaa, kunhan basso ei värise minun asunnossani. Ja asun ok talossa, mutta naapuriin muutti nuorimies jolla on autotallissaan semmoiset musavehkeet että sieltä ei kuulu mitään muita kuin se basso, ja se myös resonoi meidän taloon. Onneksi hän ymmärsi kun kävin asiasta sanomassa.
Kerrostalossa en pystynyt asumaan tämän takia. Tai olisin jossain talossa pystynyt, mutta en enää lähtenyt kokeilemaan. Edellisessä ktssa naapuriin asennettiin katolle joku ujellusvehje, ja siihen loppui yöunet. Ei ikinä enää.
Jep.
Tuttusi on oikeassa.