Minkä merkkituotteen laatuun olet pettynyt?
Kommentit (81)
Ostin Your Facestä tarjouksesta hopearaitaisen paitapuseron, johon tuli ensimmäisen pesun jälkeen kaksi reikää saumoihin. Korjasin ne ja ajattelin, no se oli tarjouksessa ja siksi huono. Toinen ostos myöhemmin oli sikakallis musta kotelomekkko, josta toisella käytöllä pistää rintaan (!) terävät metallilangat enkä saa asiaa millään korjattua. Laitoin läpinäkyvää laastariteippiä juhlissa piikkien päälle, ettei rintani olisi tullut aivan punaiseksi. Tämän jälkeen kierrän kaupan kaukaa, vaikka siellä on hyvä palvelu ja kauniita vaatteita. Moni kakku päältä kaunis, silkkaa silkkoa sisältä.
tulee mullakin ekana mieleen. Ostin hameen ja kangas meni ratki heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Sain palautettua liikkeeseen, jossa kertoivat, että samaa mallia oli tullut useita takaisin samasta syystä :/
Reima ei ole kestänyt yhtään paremmin kuin esim. Lassietec tai Travelle meidän perheessä. Laatu siis sinänsä ok, mutta hinta-laatu-suhde ei.
Benettonin lastenvaatteiden laatu on myös hintaansa nähden huono. Samaten Tutta. Tutasta tykkään kyllä, mutta monesti joku sauma esim. bodyssa kainalosauma, ratkeaa ja sitä joutuu paikkailemaan.
Lastenvaatteista Tutta on tosi huono. En voi suositella kenellekään. Toinen surkea on Name It. Jotkut on ok laatuisia, mutta trikoot on mun mielestäni surkeita :(. Hyviä on meillä olleet mm. Lego, Noa Noa, Claire, ColorKids ja halvemmista H&M, joissa on tosi hyvä hinta/laatu -suhde. Erityisesti H&M:n lasten puuvillaneuleet on huippuja, eikä edes kalliita.
Naisten vaatteista huonoja on mun mielestän kaikki nää ketjuvaatteet, kuten H&M, GinaTricot jne. jne. Ne on kertakäyttövaatteita eli eka pesun jälkeen näyttää jo vanhoilta :(.
Mulle on vissiin sattunut hyviä kappaleita Espritiltä, kun ovat olleet laadukkaita. Huippulaatuisia mä ostan mm. Peter Hahnilta postimyynnistä ja sitten ihan kaupasta hyviä merkkejä mun kokemuksen mukaan on aina olleet ainakin Masai, Micha, Bon'a parte, Bison ja Noa Noa. Noissa merkeissä ei ole ollut yhtään pettymyksiä. Jos sellaiseksi ei lasketa sitä, että kyllästyy katselemaan niitä vaatteita kaapissa, kun niitä ei saa rikki tai huonokuntoisiksi, vaikka kuinka pesee ja pitää :).
Halvemmista mä ostelen jonkin verran ChaCha -merkkisiä ja ne on ihan ok.
Tuhlasin 12 euroa lapsen trikoopaitaan vain huomatakseni ensimmäisen pesun jälkeen, että oli kulahtanut pesussa lähes kelvottomaksi. Värit haalenneet ja pinta täynnä pientä nukkaa. Perus henkkamaukka pieksee laadussa mennen tullen.
YSL:n valokynä ja Kanebo/Sensai 38'C -ripsiväri. Myöskään Opin kynsilakkan suosiota en ymmärrä: peittävä tulos vaatii monta kerrosta, eikä kestävyyskään ole kaksinen.
Olen itsekin kauhulla todennut viimeisen 5 vuoden aikana, miten kaikkien tuotteiden laatu vaan laskee.
Meillä esim. varmaan 15 vuotta vanhat Karvis-lakanat. Hämmästyin, kun niissä edelleen puuvilla paksua, vahvaa, hyvälaatuista, miellyttäväntuntuista. Kuvakaan ei haalistunut. Ja uudet laatumerkkilakanatkin kuin paketista ottaa, ovat kamalan ohkaisia ja värit lähtee parissa pesussa.
Ennen tuotteet tehtiin kestämään. Nyt vaan hajoamaan, että olisi syy ostaa uutta :(
ja just siitä syystä, että sen laatua ylistetään vaikka se on kaikkea muuta kuin laatutuote.
että merkki ei ole synonyymi korkealaatuiselle. Mutta Suomessa puhekielessä merkki-etuliitettä (merkkifarkut, merkkiliike jne) käytetään usein siinä merkityksessä, että kyseessä on kalliimpi/arvostetumpi merkki.
se on synonyymi valmistajalle tms. nimelle. Eli kylla lahes kaikki tuotteet on jotain merkkia. Tama nille joiden tekstissa oli esim. "jos se nyt joku merkki edes on".
(Jos tama on eri suomenkielessa, joku kielitietaja voi sitten korjata. Ajattelen vaan ihan suorana kaannoksena englannin sanasta brand kun se nyt on mun eka kieli)
Esprit on aivan surkeeta nykyään. 2000-luvun alkupuolella ostetut t-paidat ovat vieläkin käytössä, uusia hyvä kun voi käyttää ½ vuotta.
Finnwearin paita nyppyyntyi heti ekassa käytössä.
Laitoin juuri valitusta espritille :)
ettei vaan ois h&m tän ketjun takana..... kukaan tuskin odottaakaan siltä halpismerkiltä mitään laatua, mutta todellista kökköä on. En kehtaa lapsiani niihin retkuihin pukea.
parantunut viime vuosina. Niiden peruskampe (trikoopaidat, kollarihousut, hupparit etc.) todellakin kestaa lapselta lapselle, varit ei haalistu eika muoto veny.
Kuulin vahan huhuja, etta H&M nykyaan haluaa tosissaan myos lastenvaatemarkkinoiden ykkoseksi, joten he ovat alkaneet panostaa laatuun enemman kuin ennen.
Mun mielesta Adidas ja Nike on tosi huonolaatuisia.
Kyllä täytyy todeta, kuinka finnwear-merkkiset naisten pitkikset ovat menneet aivan sekundaksi. Ostin pari viikkoa sitten uudet, maksoin melkein 20 euroa, olen pessyt pari kertaa ja nukka nousee pintaan. Entisiä saman merkkisiä pidin jatkuvasti pesten välillä ja ovat pinnaltaan paremmat kuin nää uudet. Tuotteissa aivan samat laatumerkinnät, paitsi uusissa pesu 40 ja vanhoissa 60 asteessa.
Ohjeen mukaan pesty neulospaita menetti muotonsa ja haalistui, ja kun laitoin sen tästä huolimatta ylleni, huomasin, että sivusaumassa oli ammottava reikä. 80 euroa on aika kova hinta moisesta.
Tuo sivusto on kyllä just sitä mitä tarvitaan, pitäs vaan ihmiset saada tajuaan, että pitää kirjoittaa sinne jotta sitä on jotain hyötyä ;-)
Raiskin kahdesta suht kalliista takista (100-150e) on molemmista vetoketju mennyt alapäästä rikki ihan muutaman kuukauden kuluessa käyttöönotosta. Törkeän huonolaatuisia vetoketjuja laitetaan kalliisiin takkeihin ja vielä ulkoilutakkeihin, jotka ovat kovassa käytössä.
Ulkoilupuvun takin vedenpitävät vetoketjut hajosivat puolessa vuodessa! Mutta tämä vain minun naisten takissani, miehen takki on edelleen hyväkuntoinen...?
Ysl-valokynään ja filippa K:n villatakkiin muunmuassa.
meni ihan kamaliksi jo ekassa pesussa. Vanhat Marimekon pussilakanat kesti 12 vuotta hyvinä...
H&M:stä saa yllättävän kestävää perustavaraa,esim. t-paidat, sukkikset ym.pikkutavara. Luhdan untuvatakki haisee, Guessin paidasta lanka rispaa, NafnaFin mekko näytti kamalalta ekan pesun jälkeen. Kaikki farkkumerkit, Replay, LeE, Seven samaa paskaa, poikkeuksena fornarina, mutta mallit ovat aika pissismalleja. Kaikki trikoolumput menee heti paskaksi, kannattaa ostaa kai kirppikseltä täst edes
tosiaan ovat olleet SUURI pettymys.