Että v*tuttaa!: Lapsettomat lapsiperhepaikoille pysäköijät.
Tänäänkin käytiin Cittarissa ja taas kerran, yllätys yllätys, oli kaikki lapsiperheille tarkoitetut parkkipaikat varattu. Ja monnellakohan oli taas lapsia? Niin tuhannen kerran olen nähnyt kun esim. joku keski-ikäinen äijä kaahaa katumaasturinsa lapsiperheellisten paikalle, ilman niitä lapsia. Aina sama juttu. Näinköhän nuo itsekkäät paskan valtaavat invaruudutkin?
Raahaa siinä sitten sylivauvaa ja taaperoa parkkipaikan toisesta päästä, että arvon yksinäinen herra/rouva ei joudu rasittamaan jalkojansa.
Kommentit (152)
Kyllä oli ihanaa tunkea kaksosia turvakaukaloissa autoon normipaikalla kun leveät ruudut oli varattu jonkun minkkiturkkirouvan toimesta. Nyt kun kaksikko on jo 4v käveleviä otuksia, ei kävis mielessäkään parkkeerata enää niihin.
Kerran huomautin asiasta eräälle miehelle. Sain vastaukseksi vain, ettetkö näe, että mulla on tila-auto?
Nauroin miehelle päin naamaa. Jos ei ole lapsia mukana, paikoille ei saa pysköidä. Ne on leveämpiä paikkoja juuri siksi, että saa helposti naapuriautoa kolhimatta laittaa lapsen turvaistuimeen ja sitoa vyöt kiinni. Silloin ei riitä mikään viiden sentin rako oven välissä!
Ja isommissakin kaupungeissa on tämä ongelma! Ainakin Tampereella. Eikä se Nokiakaan mitään landea ole, vaikka niille joilla ei ole elämää kehä 3:n ulkopuolella, se saattaa siltä tuntuakin.
sää oot niiq siiti tyyppi! Löytänny sellasen sisäisen mielenrauhan ja zillain. Omg.
"So, pitäisikö alkaa rähisemään, ottaa haulikko esiin?"
sanoo raivosta kihisten hän näppäimistön äärellä. "kele, minä tuolle kirjoittajalle nyt kyllä kirjoitan ihan rumia sanoja käyttäen"...
Hehehehehehe, relatkaa ihmiset.
yms..tosi itsekkäitä urpoja on...saa multa vihasen mulkkauksen kyllä!
jos on todella ahtaita ruutuja niin minä ajan törkeästi kahden paikan väliin! Erään marketin parkkihallissa on tosi minit ruudut ja päätin parkkeerata kahdelle paikalle. Kun tulin kaupasta, oli ainakin 5 muuta autoa siinä vieressä ajanut samalla tavalla! =o)
Viime aikoina myös minä olen muokannut kahdesta "normi" ruudusta itselleni yhden perheparkin jos muksut ovat mukana.
Että jos kerran lähdetään sille linjalle että pysäköinnissä noudatetaan mulle heti ensin kaikki sääntöä.
Ei mulla ainakaan ole ongelmaa rahdata lapsia parkkipaikan halki tarvittaessa ja noi parkkipaikat menee sillä periaatteella, että kuka ehtii. Sitä paitsi nyt olen raskaana viikolla 40, joten en jaksa hävetä senkään vertaa kuin normaalisti.
Olin viikonloppuna YKSIN lastaamassa ostoksia autooni (juu lapsiperhepaikalla) kun joku kyylä ryntäsi sinne mäyhäämään minulle tyyliin missäs lapset ovat? (Onneksi kaikille ei anneta haulikkoon lupaa ;) ) Olin hetken ihan öö:nä, että mulleko se puhuu ja mekastaa, hyvä että selvää sain kun syyti kaikenmaailman kiroiluja ja sadatteluja.
Ja sitten asiaan: Mies tuli toisilla kärryillä hetken päästä, kun kävivät leikkipaikassa sillä aikaa kun äiti maksoi kassalla ja rikollisena (?) pakkasi tavaroita autoon yksin. Sanoin naiselle, että ovat kaupassa, arvaa uskoiko? No ilme oli ihan kymppi, kun mies tuli lasten kanssa...
jouluiloa vaan kaikille!
et jätän auton sinne vähän kauemmas ja parkkeeraan siellä väljemmässä päässä parkkialuetta auton kahteen ruutuun. Saa avata ovet isolle ja saa lapset kyytiin kolhimatta naapuriautoja. Eikä tarvii miettiä mahtuuko auto kääntymään kolhimatta muita...
... Joka kerta kaupan pihassa huomautan kuskeille, jotka eivät piittää ko. merkistä. Toisinaan autoilijat siirtävät kotteronsa, toisinaan suhtautuvat väliinpitämättömästi.
Yksi tehokkaaksi osoittautunut kommentti, erityisesti mieskuskeille: "Jaahas, eikös sedän ajotaidot riittäneet normiparkkiin ajamiseen, kun oikein leveään perheparkkiin piti ajaa"
ruutuihin, koska sain ajokortin kuukausi sitten. En osaa parkeerata vielä kovin hyvin pieniin ruutuihin. Jos joku AV mamma tulee mulle valittamaan niin seuraavalla kerralla yritän parkeerata AV mamman Opelin viereen. Lommojahan siitä tulee, mutta saa ainakin mitä tilas.
ruutuihin, koska sain ajokortin kuukausi sitten. En osaa parkeerata vielä kovin hyvin pieniin ruutuihin. Jos joku AV mamma tulee mulle valittamaan niin seuraavalla kerralla yritän parkeerata AV mamman Opelin viereen. Lommojahan siitä tulee, mutta saa ainakin mitä tilas.
Suosittelisin hyppäämään sinne autoon ja harjoittelemaan :) Itselle opetettiin autokoulussa jokaisella ajotunnilla taskuun parkkeerausta. Rekalla ja henkilöautolla. Ei se vaikeaa ole kun vain opettelee! :)
kun oli auto perheparkissa. Olisi laittanut vielä nimensä peään, niin olisin voinut kertoa tällekin nuijalle, että se, ettei autossa näy istuimia, EI tarkoita sitä, etteikö kyseesä kuitenkin olisi lapsiperhe. Meillä kun se vauva lähtee usein kaukaloineen kauppaan (niinkuin olettaisin että monellä muullakin)... Ja tuo tokaluokalainen ei enää tarvitse edes koroketta, kun on sen verran pitkä.
ajokoulussa, että kannattaa ajaa ja parkeerata niin kuin kykyihinsä uskoo. Eli ei ajeta sitä 120km tunnissa, jos sää on huono ja epäilyttää oma taito. Samaten parkkerauksessa. Jos ei onnistu helposti niin sitten parkkeraa paikalle, jonon on helpompi päästä.
perhepaikalle lapsettomana? Jos ei, niin sitten parkkeeraan hyvällä omallatunnolla.
Parkkeerauksessa ei ole henki kyseessä, joten
Parkkeerauksessa ei ole henki kyseessä, joten
Heti jos joku muu saa jonkun edun tai helpotuksen, niin se on heti "yhyy, noi ei jaksa kävellä, miks mun sit pitää, miks noi ylipäätään saa mitään ja mä en"?
Ihmettelen myös sitä että autokoulussa ei näköjään sitten enää opeteta parkkeeraamaan autoa. Kun mä kävin sen koulun niin joka ajokerran jälkeen mun piti auto parkkeerata, insissäkin se piti tehdä. En kyllä lähtis mielelläni sen kyytiin istumaan joka ei osaa edes autoa ruutuu ajaa. Muutenkin on asenne perseestä, jos ei osaa, niin sillä varjolla pistetään muut kärsimään "jos en saa ajaa siihen leveään ruutuun, niin sitten mä lommotan muiden autojen ovet, niin siitäs saitte, minäminäminäminä"..
..niiden tarkoitus jää minulle mysteeriksi.
"So, pitäisikö alkaa rähisemään, ottaa haulikko esiin?"
sanoo raivosta kihisten hän näppäimistön äärellä. "kele, minä tuolle kirjoittajalle nyt kyllä kirjoitan ihan rumia sanoja käyttäen"...
Hehehehehehe, relatkaa ihmiset.