Että v*tuttaa!: Lapsettomat lapsiperhepaikoille pysäköijät.
Tänäänkin käytiin Cittarissa ja taas kerran, yllätys yllätys, oli kaikki lapsiperheille tarkoitetut parkkipaikat varattu. Ja monnellakohan oli taas lapsia? Niin tuhannen kerran olen nähnyt kun esim. joku keski-ikäinen äijä kaahaa katumaasturinsa lapsiperheellisten paikalle, ilman niitä lapsia. Aina sama juttu. Näinköhän nuo itsekkäät paskan valtaavat invaruudutkin?
Raahaa siinä sitten sylivauvaa ja taaperoa parkkipaikan toisesta päästä, että arvon yksinäinen herra/rouva ei joudu rasittamaan jalkojansa.
Kommentit (152)
saa näin pitkän ketjun ja raivon aiheen??? Pakko oli jo avata ja katsoa.
niissä on merkit kertomassa että kysesssä on lapsiperheille tarkoitetut paikat! Vai tarkoitatko merkillä jotain lätkää jonka haltijat saavat oikeuden pysäköidä näille paikoille?
Ne jotka ihmettelevät kyseisten paikkojen tarpeellisuutta eivät ilmeisesti ole koskaan yrittäneet änkeä vauvan turvakaukaloa autoon oven ollessa 20cm auki...ei onnistu ei.
ja sen sanon, sitten kuin niille"lapsiperhe"-paikoille tulee jokin invamerkin tapainen, niin voin olla niitä käyttämättä, muuten ajan just mihin haluan, oli lapset mukana taikka ei!
anteeksi nyt mutta minä ihan yksin ajaessanikin parkkeeraan varmaan sitten sellaiselle. en tietenkään inva paikalle parkkeeraa mutta en ole tiennyt että tuollaisia on... outoa, ja hieman turhaa uusavuttomuutta... -4 lapsen äiti
Siinä puhuu taas pikkukaupungin mamma joka liikkuu korkeintaan paikallisen Siwan edustalla muksujen kanssa.
ehkä se on niin että autoillaan liian vähän kun keskustassa ollaan, mutta ihan oma päätös se lapsien hankkiminen on ollut, en oleta että saan jotain h****tin erityiskohtelua koska olen lapsia päättänyt tehdä.. (kyllä muuten hävettää kertoa tulevansa helsingistä, en haluaisi pikkukaupunkeja dissaavan hienohelman leimaa :/ mutta minkäs teet kun on pissi noussut vähän päähän ja luullaan että ollaan jotain parempaa kun asutaan oikein pääkaupungissa)
Tai no, et oo varmaan kuullut sellaisesta kuin ehkäisy? Se olis ollut sulle tarpeen.
onko sitä pakko lisääntyä kuin kanit, että pitää sitten olla tuota kapasiteettia noin paljon.
Minkäs sitä hedelmällisyydelleen voi?
Täytyy toki myöntää, että kaltaistesi viherpiipertäjien miellyttäminen on siellä tekemisissäni ihan viimeisenä.
Aion muuten virityttää urheiluautoani vielä lisää -tuletko kyytiin joskus?
niissä on merkit kertomassa että kysesssä on lapsiperheille tarkoitetut paikat! Vai tarkoitatko merkillä jotain lätkää jonka haltijat saavat oikeuden pysäköidä näille paikoille? Ne jotka ihmettelevät kyseisten paikkojen tarpeellisuutta eivät ilmeisesti ole koskaan yrittäneet änkeä vauvan turvakaukaloa autoon oven ollessa 20cm auki...ei onnistu ei.
ja sen sanon, sitten kuin niille"lapsiperhe"-paikoille tulee jokin invamerkin tapainen, niin voin olla niitä käyttämättä, muuten ajan just mihin haluan, oli lapset mukana taikka ei!
emmä vaan oo kuule nähny! Missään! Ja kyllä olen kokeilut mainetsemaasi asiaa.. Ei se kivaa ole, mutta voi voi.. Itse olen jo kolmanen kohdalla ottanut opiksi ja jätän vauvan isänsä kanssa kotio.. ja miksi se kaukalo pitäisi sieltä muuten irrottaa? Onhan niissä kärryissä vauvallekkin paikkoja...
http://3.bp.blogspot.com/_T9j3AbUv8HE/RaorYcbZW6I/AAAAAAAAAYU/XCVMnF6-r… Eli jotkut kaupat ilmoittavat sanallisesti ja jotkut käyttävät kuvaa joka näkyy seuraavassa kuvassa, tosin vähän huonosti http://www.fiksuparkki.net/wp-content/uploads/2009/08/kaupanparkki.jpg
raskaana tehden joulun ruokaostoksia etta olisikohan minun sallittu parkkeeravan lapsiperheiden parkkiin. Vauvahan mulla oli kuitenkin mukana ;o)
marraskuun alussa keli yllätti pohjois-Suomalaiset, kolareita tuli suhteessa liikennemäärään paljon enemmän kuin täällä etelässä. Lisäksi juuri oli tutkimus siitä, että Uudenmaan liikenne on turvallisinta koko Suomessa. Seinäjoki ja Pohjanmaa oli pahinta aluetta. Siellä ei todellakaan osata ajaa. Kannattaisi vähän lukea niitä lehtiä, muitakin kuin Tuppukylän Sanomia.
Onhan se muuten siellä hyvä uhota :D Teillä SUOLATAAN tiet, ette te muuten osais ajaa :)
raskaana tehden joulun ruokaostoksia etta olisikohan minun sallittu parkkeeravan lapsiperheiden parkkiin. Vauvahan mulla oli kuitenkin mukana ;o)
kokemuksesta kun tietää ettei ole kovin ihanaa raahata hirveitä määriä ostoksia ison mahan kanssa.
Lapsiperhepaikat ovat leveämpiä koska joissain turvaistuinmalleissa lapsen saaminen vöihin siihen istuimeen vaatii auton oven avaamista aivan auki.
Minulle kelpaisi tuollainen leveämpi ruutu vaikka hiukan kauempaakin ovesta -minulla on kaksi tervettä jalkaa ja lapsilla myös.
Ahtaammassa ruudussa tulee helposti kolhuja naapuriautoon.
mä tosta ostosten raahaamisesta (ettekö käytä kärryjä?) niin tiedä mutta tosiaan oli pari kertaa milleistä kiinni että raskausvatsani kanssa pääsin autoon sisään! Viereinen auto oli niin liki! Tuottaa kyllä joskus vaikeuksia ihan ilman raskausmahaakin... Mutta tosiaan, kyllä mun oikeudentajuun sopii se että viimeisillään raskaana oleva parkkeeraa lapsiperhepaikalle.
kokemuksesta kun tietää ettei ole kovin ihanaa raahata hirveitä määriä ostoksia ison mahan kanssa.
hyvin yhteen parkkiruutuun
Asioi sellaisissa kaupiossa, joilla ei ole tälläisia parkkipaikkoja.
Ite hoidan myös 5 henkisen perheen ruokaostokset, ja raahaan ne justiinsa niin pitkälle, mistä se vapaa ruutu sattui tullessa löytymään. Enemmän mua ottaa nuppiin noi tila-autoilijat, jotka ei sitten ikinä, millään tunnu saavan sitä koslaansa mahtumaan siihen parkkiruutuun, vaan sellaisella Voyagerilla saa parhaimmillaan valloitettua 4 (siis neljä) parkkiruutua. Että voisko niille saada omat parkkipaikat, mielellään jonnekin takariviin?
perheparkkiin ahatutuneen auton viereen ja lähtiessä aukaisen reippaasti oven kun tungen vauvaa sisään.
Hups, sen keski-ikäisen äijän ökymaasturin kylkeen tuli naarmu. No eipä haittaa.
perheparkkiin ahatutuneen auton viereen ja lähtiessä aukaisen reippaasti oven kun tungen vauvaa sisään.
Hups, sen keski-ikäisen äijän ökymaasturin kylkeen tuli naarmu. No eipä haittaa.
Mitä jos auton omistaakin nuori nainen? Tai vanha mies? Ja mitä väliä sukupuolella ja iällä on kun on kyse pysäköidystä autosta?
Ja määrittele ökymaasturi. Uusi BMW X5 varmaan sellainen on. Entäs vanha X5? 94-Land Cruiser? 03-Land Rover?
Eivät ne kolhut haittaa minuakaan: vakuutukseen menevät.
mä tosta ostosten raahaamisesta (ettekö käytä kärryjä?) niin tiedä mutta tosiaan oli pari kertaa milleistä kiinni että raskausvatsani kanssa pääsin autoon sisään! Viereinen auto oli niin liki! Tuottaa kyllä joskus vaikeuksia ihan ilman raskausmahaakin... Mutta tosiaan, kyllä mun oikeudentajuun sopii se että viimeisillään raskaana oleva parkkeeraa lapsiperhepaikalle.
Joku tonttu oli peruuttanut autonsa mun auton viereen ja tuo auto oli ihan vinosti ruudussa ja ei olisi mahtunut kovinkaan moni normaali painoinenkaan aikuinen siita valista ratin puolelle niin enpa tietenkaan minakaan. Siina sitten kirjoilin aikani kunnes rymysin kyytiin pelkaajan puolelta ja hadin tuskin paasin kuljettajan paikalle.
Teki mieli jattaa pieni lappunen tuolle kuskille tuulilasiin...
Se edellinen lyllertaja.
tarkoittaa, kun ei sillä autolla kuitenkaan pääse ajamaan missä maasturin pitäis? eiks iso farmari oleyhtä iso? onks se nyt vaan sit maku kysymys minkä näköisen iso auto on? ärsyttää selaset mammat kun ei tajua oman autonsa mittasuhetita. kapeammalla tiellä auto tulee vastaan keski viiva hipoen miten sattuu.. jne.
Joku tonttu oli peruuttanut autonsa mun auton viereen ja tuo auto oli ihan vinosti ruudussa ja ei olisi mahtunut kovinkaan moni normaali painoinenkaan aikuinen siita valista ratin puolelle niin enpa tietenkaan minakaan. Siina sitten kirjoilin aikani kunnes rymysin kyytiin pelkaajan puolelta ja hadin tuskin paasin kuljettajan paikalle.
Se edellinen lyllertaja.
Tykkään parkeerata pakittamalla öykkäriautojen viereen niin, että se luuseri av-mamma ei pääse siihen ukkonsa maksamaan autoonsa sotkematta burberryn mautonta takkiaan. itse pääsen tilavammin toiselta puolelta. Kjeh!
Se edellinen lyllertaja.
Tykkään parkeerata pakittamalla öykkäriautojen viereen niin, että se luuseri av-mamma ei pääse siihen ukkonsa maksamaan autoonsa sotkematta burberryn mautonta takkiaan. itse pääsen tilavammin toiselta puolelta. Kjeh!
Mulle on joskus tehty noin. Silti olen poistunut paikalta (ilkeä) hymy huulilla...
Koitapa arvata, miksi? :)
onko sitä pakko lisääntyä kuin kanit, että pitää sitten olla tuota kapasiteettia noin paljon.