Että v*tuttaa!: Lapsettomat lapsiperhepaikoille pysäköijät.
Tänäänkin käytiin Cittarissa ja taas kerran, yllätys yllätys, oli kaikki lapsiperheille tarkoitetut parkkipaikat varattu. Ja monnellakohan oli taas lapsia? Niin tuhannen kerran olen nähnyt kun esim. joku keski-ikäinen äijä kaahaa katumaasturinsa lapsiperheellisten paikalle, ilman niitä lapsia. Aina sama juttu. Näinköhän nuo itsekkäät paskan valtaavat invaruudutkin?
Raahaa siinä sitten sylivauvaa ja taaperoa parkkipaikan toisesta päästä, että arvon yksinäinen herra/rouva ei joudu rasittamaan jalkojansa.
Kommentit (152)
Toihan ei meinaan ole mikään iso kyltti.
<a href="http://img708.imageshack.us/f/kuva0193.jpg/" alt="http://img708.imageshack.us/f/kuva0193.jpg/">http://img708.imageshack.us/f/kuva0193.jpg/</a>
Auto kahteen ruutuun niin tilaa on reilusti. En minä mitään lapsia omista tai iso vatsaa, ja parkkeeratakin osaan loistavasti, etuperin ja takaperin. Mutta voi juutas niitä idiootteja jotka eivät ymmärrä että LOMMOJEN KORJAUS MAKSAA!! Ei minua huvita maksella autoni ovien korjaamisesta kun joku läski tai lapsiperhe tai vauvamahainen leidi ei mahdu autoonsa koska parkkiruudut ovat yksinkertaisesti liian kapeita että oven saisi kunnolla auki. Valtaan aivan normikokoiselle bemarilleni kaksi ruutua joka kerta kun käyn jossakin prismassa tai cittareilla, koska en viitsi maksella muiden aiheuttamien jälkien korjauksista.
Juu, onhan mulla perhe yleensä mukana, tosin kuopus jo 8 v. Pointti on, kuten esim. 62 jo mainitsi, että pari kertaa on uudehkoa autoani kolhaistu parkkipaikalla ja kolhija on tietenkin hävinnyt nopeammin pois paikalta kuin pieru Saharaan:/
Ikinä en invapaikoille parkkeeraa, se on asia erikseen. Itsekin olen omien pienten kanssa kulkenut aikoinaan kauppaan parkkipaikan takarivistä ja hyvin onnistui. Ja yleensä yritän välttää kuitenkin perhepaikkoja, jos niille on tunkua.
Mutta sen verran varaton olen, etten tieten tahtoen anna autoani kolhia.
Eniten ärsyttää ne autoilijat, jotka parkkeeraa/jättää ihmisiä pois ihan kaupan oven suussa ja tukkii koko liikenteen:(
autojen koot on kasvanu niin paljon, että suurin osa noista perusruuduista on auttamatta kapeita.
vaikka mulla ei oo mitään kaukaloikäisiä lapsia enää, niin kyllä saa noiden alakoululaistenkin kanssa olla tsi varvainen, ettei kolhi naapuriautoa.
kaupungeissa ihmiset tajuaa jättää nämä paikat niitä tarvitseville. Eiköhän tämä ole enemminkin landelaisten ongelma. Eihän ne muutenkaan ole kovin sujut autolla ajamisen kanssa, eivät osaa antaa ohittavalle tietä tms. Ihan samaan kategoriaan tämä lapsiparkkijuttukin menee. Landelaiset eivät tajua joustaa.
Kun tajuaisivatkin... Kyllä tää on Helsingissä ainakin ihan yleinen ongelma. Sitten nää idiootit tekee vielä sitä, että kun tosissaan on leveämpiä ne ruudut, niin vedetään auto kahen muun väliin, kun onhan siinä tilaa. On tosi kiva sitte kiivetä kontin kautta raskausmahan kanssa laittaa esikoista vöihin, kun ei saa ovia ollenkaan auki. Ja tosissaan, kolmen vuoden aikana oon nähnyt yhden auton, missä oikeesti oli lapsiakin mukana...
Tänäänkin käytiin Cittarissa ja taas kerran, yllätys yllätys, oli kaikki lapsiperheille tarkoitetut parkkipaikat varattu. Ja monnellakohan oli taas lapsia? Niin tuhannen kerran olen nähnyt kun esim. joku keski-ikäinen äijä kaahaa katumaasturinsa lapsiperheellisten paikalle, ilman niitä lapsia. Aina sama juttu. Näinköhän nuo itsekkäät paskan valtaavat invaruudutkin?
Raahaa siinä sitten sylivauvaa ja taaperoa parkkipaikan toisesta päästä, että arvon yksinäinen herra/rouva ei joudu rasittamaan jalkojansa.
niin ällöö, ettei ne näe kylttejä mitkä on kissankorkusil kirjaimilla???????????kaikki ku parkeeraa turhaan niihin: kortti pois!!!
Onhan noita vääriä pysäköijiäkin paljon, mutta on myös niitä lapsiperheitä paljon ja paikat menee oikeasti niitä tarvitseville!
Mun isä on yks näistä, joiden pitää AINA parkkeerata se koslansa siihen lapsiperhepaikalle.. Ja jos minä tai veli ollaa mukana, niin naureskelee vielä päälle, että " mullahan on lapsi mukana, heh heh!" (ja ollaan siis veljen kanssa jo yli kakskymppisiä)
Ite en kyllä kehtaa ikinä lapsiperhe- tai invapaikoille autoa jättää.. Mä mahdun kyllä autoineni siihen pienempäänki ruutuun ja jaksan kävellä kauempaaki kauppaan..
miksei ole mitään valvontaa. Joo,kuulostaa hullulta,mutta on outoa piittaamattomuutta keski-ikäisen pariskunnan hypätä mersusta .ehkä turkki ja kultakorut painaa niin paljon ja korkkareilla on vaikea vähänkin pyöreämmän daamin kiputella kauppaan että on pakko tehdä tälläinen parkkeerausratkaisu.
Saako niihin parkkerata, kun raahaa lapsiperheelle ruokaa, vai pitääkö lapset olla mukana?
Ei se 10 metriä niitten mukuloidenkanaan kanssa mahdoton ole.
Saako niihin parkkerata, kun raahaa lapsiperheelle ruokaa, vai pitääkö lapset olla mukana?
kun lapset on mukana. Muulloin kävellään vaikka hevon kuusesta.
niin mitäs sitten kun elämä tosissaan potkii päähän ja menee terveys, talous tai perhe pesuvesien mukana viemäriin.
Kannattaisiko pysähtyä hetkeksi ja miettiä, että onko tuo ihan oikeasti hermostumisen arvoinen asia???
kaupassa, että saanko parkkeerata lapsiperheille tarkoitetuille paikoille...koska kolmehan meillä niitä lapsia on, ja koko perheen ostokset teen. Aika usein yksin. Että tartteeko ne lapset olla mukana, että saa käyttää meille varattuja paikkoja? Tähän mennessä en ole käyttänyt.
on vähän eri asia raahata ostoskasseja, kuin ostoskasseja ja esim. vauvaa + taaperoa.. Ovatko invapaikatkin mielestäsi älyttömiä? Voivathan hekin sieltä kauempaa rullailla.
Olen muutaman kerran parkkeerannu perheautoni lapsipaikoille, ilman lapsia!!
Siis ihan vahingossa, jotenkin vaan vanhasta tottumuksesta, kun yleensä lapset ovat mukana.. ja sen kerran kun eivät ole mukana, niin tää tyhmä mamma kurvaa vanhalle tutulle paikalle. no ehkä rikos ei ole kovin suuri?!
tästä lähin jos meinaa av:lle kirjoittaa tarvitsee kirjoittajalla olla vähintään kuolemaan johtava syöpä tai puoliso/lapsi juuri kuollut. Vähäpätöisemmät kirjoitukset heti loppukoot!
niin mitäs sitten kun elämä tosissaan potkii päähän ja menee terveys, talous tai perhe pesuvesien mukana viemäriin.
Kannattaisiko pysähtyä hetkeksi ja miettiä, että onko tuo ihan oikeasti hermostumisen arvoinen asia???
menneet joillekin keski-ikäisille miehille? :D Cittarithan ovat täynnä kakaroita.
Mä en kehtais. Mun nuorempi lapsi on nyt 8-vuotias ja ei me käytetä enää niitä paikkoja ollenkaan, jätän ne mieluusti niille joilla on pienempiä lapsia.
Sen olen huomannut että paljon niitä paikkoja väärinkäyttävät pullojen palauttajat. Ne paikat kun sattuvat olemaan lähellä sitä pullonpalautuspistettä.
ne lapsiperheruudut ole vain isompia, ei välttämättä yhtään lähempänä ovea! On kyllä joskus todellista akrobatiaa saada kaukalo tai lapsi kyytiin normipaikoilla! Ja raskaana olessani oli pari kertaa lähes mahdotonta päästä autoon sisälle! Saisi kyllä olla joka paikassa isommat ruudut. Tosin eipä aina sekään auta, jotkut parkkeeraavat silti aivan järjettömästi!