Että v*tuttaa!: Lapsettomat lapsiperhepaikoille pysäköijät.
Tänäänkin käytiin Cittarissa ja taas kerran, yllätys yllätys, oli kaikki lapsiperheille tarkoitetut parkkipaikat varattu. Ja monnellakohan oli taas lapsia? Niin tuhannen kerran olen nähnyt kun esim. joku keski-ikäinen äijä kaahaa katumaasturinsa lapsiperheellisten paikalle, ilman niitä lapsia. Aina sama juttu. Näinköhän nuo itsekkäät paskan valtaavat invaruudutkin?
Raahaa siinä sitten sylivauvaa ja taaperoa parkkipaikan toisesta päästä, että arvon yksinäinen herra/rouva ei joudu rasittamaan jalkojansa.
Kommentit (152)
kauppaan pyytämään että kuuluttavat asiasta kun lapselta tuulisella ilmalla auton ovi kolahti naapuriautoon.
Löytyi se omistaja ja asia saatiin sovittua ja korvattua.
anteeksi nyt mutta minä ihan yksin ajaessanikin parkkeeraan varmaan sitten sellaiselle. en tietenkään inva paikalle parkkeeraa mutta en ole tiennyt että tuollaisia on... outoa, ja hieman turhaa uusavuttomuutta...
-4 lapsen äiti
anteeksi nyt mutta minä ihan yksin ajaessanikin parkkeeraan varmaan sitten sellaiselle. en tietenkään inva paikalle parkkeeraa mutta en ole tiennyt että tuollaisia on... outoa, ja hieman turhaa uusavuttomuutta... -4 lapsen äiti
Siinä puhuu taas pikkukaupungin mamma joka liikkuu korkeintaan paikallisen Siwan edustalla muksujen kanssa.
Äiti 52, isä 54 ja lapset 27 ja 25
Käytämme noita PERHEpaikkoja aina kun haluamme koska mekin olemme perhe!
tuo on pahinta mihin liikenteessä kykenet niin taidamme painia hiukkasen eri sarjassa... :)
Ja pääkaupunkiseutulaiset ajaa kolareita solkenaan, kun vähän tippuu lunta taivaalta.. Kyllä se talvi aina jaksaa yllättää ne niin taitavasti autoilevat, kaistaa nätisti antavat pääkaupunkiseutulaiset.
kaupungeissa ihmiset tajuaa jättää nämä paikat niitä tarvitseville. Eiköhän tämä ole enemminkin landelaisten ongelma. Eihän ne muutenkaan ole kovin sujut autolla ajamisen kanssa, eivät osaa antaa ohittavalle tietä tms. Ihan samaan kategoriaan tämä lapsiparkkijuttukin menee. Landelaiset eivät tajua joustaa.
tänne muuttaneet landelaiset, jotka ne kolarit aiheuttaa. Eivät ymmärrä, että täällä on sitä liikennettä eikä vain metsätie jolla yksin körötellään.
anteeksi nyt mutta minä ihan yksin ajaessanikin parkkeeraan varmaan sitten sellaiselle. en tietenkään inva paikalle parkkeeraa mutta en ole tiennyt että tuollaisia on... outoa, ja hieman turhaa uusavuttomuutta... -4 lapsen äiti
Siinä puhuu taas pikkukaupungin mamma joka liikkuu korkeintaan paikallisen Siwan edustalla muksujen kanssa.
ehkä se on niin että autoillaan liian vähän kun keskustassa ollaan, mutta ihan oma päätös se lapsien hankkiminen on ollut, en oleta että saan jotain h****tin erityiskohtelua koska olen lapsia päättänyt tehdä..
(kyllä muuten hävettää kertoa tulevansa helsingistä, en haluaisi pikkukaupunkeja dissaavan hienohelman leimaa :/ mutta minkäs teet kun on pissi noussut vähän päähän ja luullaan että ollaan jotain parempaa kun asutaan oikein pääkaupungissa)
en ole ikinä kuullutkaan sellisista paikoista... hä??? millä ne on merkitty? käydään Omenassa kaupassa ja mielestäni siellä ei sellaisia ole... ööö...
asutaan kaupungissa hyvän kaupan lähellä niin voidaan käydä siellä kävellen eikä tartte saada harmaita hiuksia jostain parkkipaikoista. Tosin tossa meidän K-supermarketissa tuskin edes mitään lapsiperhepaikkoja on, Prismassa varmaan olis lähimmät mutta eipä sielläkään tule käytyä huonon valikoiman takia.
meidän lapset jaksavat kävellä sieltä parkkipaikan perältä kauppaan, eikä tarvitse pysäköidä oven eteen.
Sen verran pitäisi kyllä jokaisen muksunkin jaksaa kävellä, antaa niiden ylipainoisten pamppujen rauhassa pysäköidä lapsiperhepaikoille ja kuolla sydänkohtaukseen viisikymppisinä.
ja menkää kauppaan julkisilla tai kävellen. Just tommosten takii me hukutaan paskaan.
Helsingin keskustassa ei ainakaan. Mutenkin Helsingissä on kapeammat parkkiruudut ja kalliimpi pysäköidä.
marraskuun alussa keli yllätti pohjois-Suomalaiset, kolareita tuli suhteessa liikennemäärään paljon enemmän kuin täällä etelässä.
Lisäksi juuri oli tutkimus siitä, että Uudenmaan liikenne on turvallisinta koko Suomessa. Seinäjoki ja Pohjanmaa oli pahinta aluetta. Siellä ei todellakaan osata ajaa.
Kannattaisi vähän lukea niitä lehtiä, muitakin kuin Tuppukylän Sanomia.
Lapsiperheille tarkoitetut paikat ovat turhia. Invapaikat ymmärrän, mutta en näitä.
jo ihan siitä syystä että ostavat isompia ostoksia kuin lapsettomat.
Kauppiaat yrittävät saada ne lapsiperheet omaan kauppaansa niillä perhepaikoilla.
Ihan muillekin on iloa siitä että lapsiperheet menevät niihin vähän leveämpiin paikkoihin.. vähenee ne lasten aiheuttamat kolhut naapuriautojen ovissa. Vahinkoja kun voi sattua vaikka niitä lapsia valvotaan.
Vaan eipä näitä näitä tarvitsekaan ymmärtää jos ei halua.
Suomessahan huomaavaisuus on suuren luokan rikos :/
niin mitäs sitten kun elämä tosissaan potkii päähän ja menee terveys, talous tai perhe pesuvesien mukana viemäriin.
Kannattaisiko pysähtyä hetkeksi ja miettiä, että onko tuo ihan oikeasti hermostumisen arvoinen asia???
minulla on ms-tauti ja selkärankareuma.
Vuoden olen ollut työttömänä eikä näiden vaivojen kanssa ihan helposti löydä uutta työpaikkaa .. ei parempinakaan aikoina.
Silti minua ärsyttää koirankakat pyöräteillä ja perhepaikoille parkkeeraavat, joilla ei ole lapsia mukana.
siksi että tavallisilla parkkipaikoilla juntit romun omistajat kolhivat autoani. Jos sinulla on vanha ROMU josta et välitä, ei tarkoita sitä että kaikki olisi samanlaisia
ja kyllä ison ja leveän auton omistaja kuluttaa kaupassa rahaa huomattavasti enemmän kuin köyhä romulla ajava lapsiperhe
näin kärjistetysti (kun joku väitti että lapsiperhe kuluttaa enemmän kaupassa)
kieltäytyy aina tarjotusta avusta, sillä varsinkaan vieras ihminen ei osaa niin auttaa, että siitä olisi jotain hyötyä. Pääsee parhaiten itse ulos autosta ja kokoaa pöyrätuolinkin ihan näppärästi.
sillä tämä keskustelussa mainittu mies menee auttamaan niitä, jotka sitä eivät todellakaan tarvitse.
Itiksen parkkipaikalla on näitä perhepaikkoja ja olen 2 krt parkkeerannut toisen auton perään. Kyllä autosta näkyy heti onko siinä kyydissä lapsia vai ei.
Toisella kerralla sain kaupan päälle sakkolapun ja siinä oli puhelinnumero ja soitin ja kysyin annoitteko sakon myös sille, joka oli parkkeerannut perhepaikalle, mutta ei ollut lapsia. Kun eivät, ilmoitin etten myös maksa laskuja. Noi laskuthan ovat laittomia, joten helppo näin sanoa.
Kummallakin kerralla kun olen näin parkkeerannut, on autossa ollut ihmisiä odottamassa minua ja ovat olleet tosi vihaisia. Siinä olen sanonut en olisi parkkeerannut, mutta veitte mun paikan, kun ei teillä ole lapsia. Yhden kerran yks mustalainen uhkas mua lekalla, jonka jälkeen näytin missä turvakamerat ovat ja toivotin hyvää matkaa vankilaan jos teet vielä jotain.
Ei kannata marista, jos ei ole valmis tekemään yhtään mitään. Ja kyllä, Itiksen parkkipaikka on niin hyvin kuvattu, jos siellä joku alkaa tekemään tuhoja sun autollesi, se kyllä n 99 % varmuudella jää siitä kiinni.
Ja eihän sitä opi ellei harjoittele!