Kenellä EI ole jouluongelmia?
Aattona mennään anoppilaan valmiiseen joulupöytään, lapset odottavat siellä joulupukkia, anoppikin on mukava :) Lahjat on ajoissa hankittu ja ei ressiä.
Kommentit (25)
vietämme juuri sellaisen joulun kuin itse haluamme, ei pakkovierailuista. Meille tulee vieraita kyllä aattona. Kaikki lahjat on hankittuna, kinkku tilattuna ja muutkin ruoat jo suunnitteluasteella. Ei tarvitse stressata joulusiivouksestakaan, koska siivooja hoitaa sen. Joululomaa meillä on yhteensä 2 viikkoa, joten sekin lämmittää mieltä.
Laskettu aika jouluaattona. Kaikki tulee meille sapuskat mukana ja paapoo mua kuin prinsessaa. :)
Laskettu aika jouluaattona. Kaikki tulee meille sapuskat mukana ja paapoo mua kuin prinsessaa. :)
Itselläni on nuorin lapsi syntynyt jouluaattona :)
Vietin joulua monena vuonna omin nokkineni jo ennen perheen perustamista, joten vanhemmille ei tullut se yllätyksenä. Käymme ensi sunnuntaina vanhempieni luona maalla ja joulun vietämme kaupungissa, jossa vieraanamme on lähellä asuva anoppi, josta ei ole mitään ylimääräistä vaivaa jos ei hyötyäkään (iäkäs, sairas). Heti joulun jälkeen lähdemme matkalle, joten emme ole esim. koristelleet ihan yhtä paljon kuin tavallisesti ja lahjojakin ostellaan sitten periltä. Siivoukset hoitaa siivooja ensi maanantaina. Ei huolen häivää.
...mitään ongelmia. Kotona ollaan ja stressiäkään ei ole mistään. Lahjatkin jo ostettu kaikki ja paketoitu. Osa jouluruuista tehdään/valmistetaan itse ja loput kaupasta :)
Tuntuu että kaikilla jotakin känisemisen aihetta vaikka joulun pitäisi olla rauhoittumisen aikaa.
Meillä joululahjat ostettuna 3:a lukuunottamatta, nekin tiedän mitä hankin, kun vain sais kauppaan vääntäydyttyä. Aattona mennään minun vanhempien luokse ja ollaan siellä yötä. Joulupäivänä ajellaan anoppilaan. Sielläkin saatetaan olla yötä, ei vielä osaa sanoa. Appivanhempani ovat aivan ihania ihmisiä joten ei senkään vuoksi stressiä.
vietämme joulun OMASSA kodissa OMAN perheen kesken ihan niin kuin haluamme.
Oma kotini on 400 km päässä joten olemme käyneet siellä ennen joulua viemässä lahjat.
Anoppi asuu samassa kaupungissa mutta menemme sit sinne tapanina syömään. Aattona saamme olla RAUHASSA
stressitöntä kotonaoloa oman perheen kesken.
Sukulaisille sanoin, että tänä jouluna ei lähdetä mihinkään, vaan ollaan ihan kotona. Kaikki ymmärsivät.
ainoastaan stressaa miten raskaana jaksan joulun töissä, kaupassa kiirettä piisaa ja selkää juilii...
en ota ressiä. :) Nautin jopa joulukiireestä.
Täälläkin laskettu aika aattona. Joulu vietettiin jouluruokineen ja kuusineen jo muutama viikko sitten, lahjat paketoitu jne. Aatoksi varattu laatikoita pakkaseen, jos kotona ollaan. Leppoisaa.
Joulusiivoukset olen jo malttamattomana aloittanut, sillä rakastan siivousta!!!
Joululahjat hankittu, paria paketti lukuunottamatta. Paketoitukin on jo :).
Kuusi hommattiin tänään, kiltti setä tuo sen illalla ;).
Joulukoristeet paikallaan.
Äitini tulee perinteisesti meille jouluviettoon aattona, lapset (4v, 2v ja 5kk) saavat olla omassa kodissa joulun :).
Joulupäivänä äitini luokse ja illalla sitten ystävien kanssa omat joulujuhlat :).
Siivooja puunaa talon, lahjat jo hankittu, osa paketoitukin, kortit lähetetty.
Ollaan aatto kotosalla, jaetaan lahjat, syödään hyvin, poltetaan kynttilöitä, yöllä leffoja ja punaviiniä kun naperot saatu nukkumaan.
Mutkaton piipahdus miehen äidillä jonakin pyhistä, samoin mun porukoilla.
Kukaan ei syyllistä tästä, kaik ok.
Viihdytään hyvin oman perheen kans. En tarvitse joulufiilikseen puolta sukua.
ei mitään ongelmaa, lahjat hommattu,
aattona miehen ja vauvan kanssa rauhallisesti nauttien kotona. ruokaa teen aatoksi kotiin pienet määrät.
joulupäivänä anoppilaan valmiiseen pöytään :)
Aattoa vietämme kotona omalla perheellä, joulupäivänä tulee appivanhemmat kylään ja tapanina mennään mun vanhempien luo.
Laatikot on pakastimessa odottamassa, samoin kinkku. Piparit on leivottu, lahjat on hankittu. Niin ja koti puettu jouluun.
Viikko aikaa vielä rauhassa valmistella ja sitten vain nautitaan!
-pakolliset lahjat ostettu (pari pakettia)
-kortit laitettu
-miehen kanssa kahdestaan kotona joulunaika, uutenavuotena kyläillään
-en siivoa sen enempää kuin muulloinkaan, meillä on aina perussiistiä
-joulukoristeet laitettu viikko sitten
-kinkun ostan vasta maanantaina, muutkin ruuat suoraan kaupasta
-pipareita leivon tänään ja kuusi haetaan lähikaupan pihasta viikonloppuna
Joulu saa tulla!
Lahjat hankittu, koti koristeltu sen verran mitä koristellaan...
Aattona ollaan mun vanhempien luona ja mukanani vien muutamia ruokia, joita valmistelen sitten aatonaattona. Joulupäivänä mennään anoppilaan, jossa ollaan yötä ja syödään vielä Tapaninpäiväkin siellä.
aatonaattona ajellan lappiin ja vietetään rauhallinen joulu minun äitini ja hänen miehensä luona. Porukalla laitetaan ruoat niin kenenkään ei tarvitse niistä känistä tai tuntea tekemisen tuskaa yksin :)