Kenellä EI ole jouluongelmia?
Aattona mennään anoppilaan valmiiseen joulupöytään, lapset odottavat siellä joulupukkia, anoppikin on mukava :) Lahjat on ajoissa hankittu ja ei ressiä.
Kommentit (25)
mutta osittain siksi, että olen niin sopeutuvainen. Aattona viedään erästä sukulaistätiä hautausmaalle. Ei huvittaisi, etenkin kun oma lapsensa asuu naapurissa, mutta heitä ei voi vaivata, koska heillä on niin tarkat joulunviettotavat. Eli 120 km ajomatkaa, mutta onhan ko. hautausmaa tosi kaunis ja aamupäivällä tädin tarjoamat pullakahvit kahvilassa joulutunnelmaa katsellen maistuvat.
Tämän jälkeen mennään anoppilaan syömään ja olemaan taas talon tavoilla sielläkin. Jouluruoka kun syödään olohuoneessa tv:tä katsellen. Mutta onneksi iltapäivällä tulee kivoja jouluohjelmia! Kun usean tunnin vierailun eli hiljaisen tv-hetken jälkeen pääsemme kotimatkalle ja olemme kuunnelleet moitteet turhasta kiirehtimisestä, kuunnellaan autossa joululauluja, laitetaan kotona sauna päälle ja aloitetaan oma joulumme.
Ei varmaan mikään ihannejoulu, ei minullekaan, mutta näin pääsen itsekin helpommalla.
Rauhallista joulua kaikille!
Aattona mennään anoppilaan valmiiseen joulupöytään, lapset odottavat siellä joulupukkia, anoppikin on mukava :) Lahjat on ajoissa hankittu ja ei ressiä.
Sama konsepti! Olen enemmän kuin tyytyväinen kun päästään valmiiseen pöytään. Meillä ei ole mitään tarvetta pakoilla sukulaisia ja viettää "oman perheen kanssa". Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole yhtä hyvät välit sukulaisin, asuvat kaukana tms. Mutta kun on asiat hyvin, tilaisuus kannattaa käyttää.
mutta osittain siksi, että olen niin sopeutuvainen. Aattona viedään erästä sukulaistätiä hautausmaalle. Ei huvittaisi, etenkin kun oma lapsensa asuu naapurissa, mutta heitä ei voi vaivata, koska heillä on niin tarkat joulunviettotavat. Eli 120 km ajomatkaa, mutta onhan ko. hautausmaa tosi kaunis ja aamupäivällä tädin tarjoamat pullakahvit kahvilassa joulutunnelmaa katsellen maistuvat. Tämän jälkeen mennään anoppilaan syömään ja olemaan taas talon tavoilla sielläkin. Jouluruoka kun syödään olohuoneessa tv:tä katsellen. Mutta onneksi iltapäivällä tulee kivoja jouluohjelmia! Kun usean tunnin vierailun eli hiljaisen tv-hetken jälkeen pääsemme kotimatkalle ja olemme kuunnelleet moitteet turhasta kiirehtimisestä, kuunnellaan autossa joululauluja, laitetaan kotona sauna päälle ja aloitetaan oma joulumme. Ei varmaan mikään ihannejoulu, ei minullekaan, mutta näin pääsen itsekin helpommalla. Rauhallista joulua kaikille!
Lahjoja en ole vielä hankkinut, mutta hankin jos ehdin ja keksin jotain.
Ruokaa en ole vielä tehnyt/ suunnitellut, mutta kai sitä on ens viikolla muutenkin pakko käydä kaupasta, niin voi sitten ostaa jotain jouluista. Koskaan ei vielä olla nälkään kuoltu.
Asenteesta se vaan on kiinni.
minä tykkään kokkaamisesta ja minusta on kiva puuhata hyvää syötävää. Mitä muuta ihminen tarvitsee?