Some voi heikentää syntyvyyttä
"Rotkirchin mukaan digitaalisella medialla on vahva yhteys syntyvyyden laskuun. Se vaikeuttaa parisuhteiden muodostumista ja niiden kestävyyttä.
Tämä näkyy selvästi 2010-luvulta alkaen, jolloin syntyvyys alkoi laskea Suomessa ja maailmalla.
– Syntyvyyden nopea lasku ajoittuu aikaan, jolloin älypuhelimet ja sosiaalinen media yleistyivät."
https://yle.fi/a/74-20226970
Some tekee meistä johdateltavia lampaita, jotka eristäytyvät yhä enemmän jokaisen omaan kuplaa, minne on yhä vaikeampi jonkun toisen päästä.
Paitsi Vauva-palstalla. Täällä on kaikki samanlaisia kuin ennen somea.
Ruutuaika on minimaalinen niin itsellä kuin lapsilla.
Älykännykkä ei ole muuttanut mitään elämässä.
Kommentit (6)
Syntyvyyttä vähentää se, että naiset odottavat prinssi uljasta liian pitkään.
Ratkaisu löytyy kotoa: jokainen äiti paljastaa, että lapsen isä on äidin mielestä mielenkiinnoton tylsyys, mutta kun joku piti valita, että ehtii tulla äidiksi.
Palstamammat: se on teistä nyt kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyyttä vähentää se, että naiset odottavat prinssi uljasta liian pitkään.
Ratkaisu löytyy kotoa: jokainen äiti paljastaa, että lapsen isä on äidin mielestä mielenkiinnoton tylsyys, mutta kun joku piti valita, että ehtii tulla äidiksi.
Palstamammat: se on teistä nyt kiinni.
Suomesta ei uljaita prinssejä löydy 🤣. Tyhjätaskuja kyllä
Tuon nyt näkee jokainen. Tärkein asia on kännykkä, muulla ei niin väliä.
Syntyvyys laskee muun muassa siksi, että ihmisillä on nykyään niin kelvoton musiikkimaku. Ainakaan minä en koskisi pitkällä tikullakaan jotain, joka kuuntelee JVG:tä tai Arttu Wiskaria. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys laskee muun muassa siksi, että ihmisillä on nykyään niin kelvoton musiikkimaku. Ainakaan minä en koskisi pitkällä tikullakaan jotain, joka kuuntelee JVG:tä tai Arttu Wiskaria. 🤮
Onneksi nämä vielä itse jakaa someen joka vuosi ne statistiikkansa spotifystä. Ei tule yllätyksenä 😂
Afrikassa väestö kasvaa 60% seuraavan vuosikymmenen aikana