Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin pitäis varata alkuraskauden ultra, jotta sen saa sopivaan aikaan? ov

Vierailija
15.12.2009 |

Entä paljonko se suunnilleen maksaa? Kannattaako? Ja millä viikoilla olisi hyvä mennä, jotta näkee onko sikiö oikeassa paikassa ja sydän löisi.

Nyt viikkoja taitaa olla vasta 4+1 tai 4+2, joten ihan alussa vielä...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako näkyä tuo sikiö ja syke 6+3?

ap

Vierailija
2/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain pitää olla, mieluummin 7+. Jos nyt jo olet testannut plussan, voit olla aika varma viikoista eli menisin 7+0. Satasen pintaan hinta, vaihtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellainen pienempikin ultra löytyy.

Satasen pintaan hinta, vaihtelee.

Vierailija
4/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin, tokasta ei. Mutta ei ekasta juuri saa mitään käsitystä, jos tuntuu hyvältä nii eiköhän kaikki pääsääntösesti ole hyvin. Malttanet odottaa viikolle 12 kun on eka neuvolaultra.. Sitä ennen neuvolassa voi kokeilla jo kuunnella sydänääniä. Toki jos on ylimäärästä rahaa voi käydä.

Vierailija
5/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellainen pienempikin ultra löytyy.

Satasen pintaan hinta, vaihtelee.

ultralaitteita, eikä ultraa kunnalliselta saa kuin vasta sitten seulojen muodossa - tai jos muuten on syytä.

Itse kävin "alkuraskauden" ultrassa äitipolilla, kun oli veristä vuotoa ja epäilin keskenmenoa. Olikin iloinen yllätys, kun siellä sydän sykki. Muistaakseni oli viikkoja 8 täynnä.

Vierailija
6/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi just noin että raskaus olikin 2 viikkoa vähemmän kun itse laskin. Eli 6+6 oli viikot ja kuului kyllä sydänäänet.

Vierailija
7/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko nyt hyvä varata kun on joulukin tulossa jne..

ap

Vierailija
8/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä eka neuvola? Pitävätkö mua tyhmänä jos soitan jo nyt?

ap

Vierailija
9/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla ja sain ajan 6+6 jolloin näkyi sydän. Vasta ultran jälkeen uskalsin soittaa neuvolaan.

Vierailija
10/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain eka neuvola-ajan johonkin viikolle 6, epävarmuutta vielä missä viikossa oikein mennään. sieltä sitten ne lähetti ultraan tietoni ja kutsu tuli postissa aika pian, mutta ultra aika on viikolle11. maksaa kai sen sairaalan taksan, eikös sen voi jotenkin hakea sit kelalta? me joudutaan täältä jotain 30km päähän ultraan. ja synnyttään.

Vierailija
11/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain eka neuvola-ajan johonkin viikolle 6, epävarmuutta vielä missä viikossa oikein mennään. sieltä sitten ne lähetti ultraan tietoni ja kutsu tuli postissa aika pian, mutta ultra aika on viikolle11. maksaa kai sen sairaalan taksan, eikös sen voi jotenkin hakea sit kelalta? me joudutaan täältä jotain 30km päähän ultraan. ja synnyttään.

sitä ei saa kelasta takaisin. Se on niskapussiultra nimeltään.

Vierailija
12/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko ihmetellä että varata aika ultraan??

Onko täällä mun asuinkunnassa asiat niin paljon paremmin kuin muualla, kun täällä soitin neuvolaan heti kun tein postiivisen testin(viikkoja ehkä joku 4) sieltä annettiin sitten aika ensi käynnille ja sen jälkeen asiat on vaan rullanu.

Aika np-ultraan tuli kirjeessä kotiin ja siellä sitten sain myös ajan rakenneultraan. Neuvolassa käyn kerran kuukaudessa kontrollissa(ihan normaali raskaus kuitenkin kyseessä).

Tuntuu vaan niin hassulta että näin ei ole joka paikkakunnalla. Esim. mulla on kaveri joka joutui itse varaamaan yksityiselle ajan rakenneultraan varten, koska kunnallisesti sitä ei tarjottu. Käsittämätöntä.

Ja sille joka kirjoitti että on matkaa 30km synnyttämään. Älä huoli, mulla on 160km.

Vierailija
13/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ihan soitin neuvolaan rv7 ja kerroin positiivisesta tuloksesta ja ne varasi sieltä minulle ultran rv9 ja oli ilmainen!

Vierailija
14/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle n. rv 5+ ja varasin ajan alkuraskauden ultraan. Sanoivat, että kannattaa olla vkoja kasassa 7+0 ->. Eri lääkärit veloittavat ko. asemalla erihintoja. Kysyin "edullista" ja hinta oli n. 80e. Neuvolaan soitin samoihin aikoihin.

Kannattaa olla ajoissa liikkeellä, nimittäin sopivaa neuvola-aikaakin oli hankala saada. Vapaita aikoja ei ollut hirveästi jäljellä.

Kannattaa siis olla ajoissa liikkeellä! :)

Vierailija
15/16 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskapoimu-ultran ja rakenneultran. Mutta haluaisin nyt siis vain tietää, onko siellä joku ja lyökö sen sydän.. ja sijaitseeko oikeassa paikassa, ettei ole esim. kohdunulkoinen.

ap

Vierailija
16/16 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyikö? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme