Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet mainitsevat juovansa alkoholia vasta sitten kun lapset ovat nukkumassa?

Vierailija
12.12.2009 |

Jos pelkää sitä, että lapsi jotenkin järkyttyy nähdessään olutpullon, kai sen juoman voi aina kaataa lasiin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole kännissä, muttei voi ajaa autoa, niin eikö silloin voi soittaa taksia ja mennä sillä ensiapuun lapsen kanssa?

Jos kerran aletaan rautalangasta vääntämään...

Vierailija
22/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska, miten niin provoyritys

Mielestäni ihan av.ironiaa. Mammat vetää pullon, kaks vinkku pitkin päivää ja selittää silmä kirkkaana ottavansa eurooppalaisittain ja ei mene päähän ja eivät koskaan ole humalassa.

Ei niinku tule mieleen, että toleranssi on jo vuosikausien juomisesta niin korkea, että pari pulloa viiniä ei tunnu missään.

Ai ehdotit tosissasi, että kannattaisi juoda joka päivä, jotta saisi toleranssin kehittymään?! :o

Kyse ei tässä ketjussa alkuun ollut useammasta, kuin max parista alkoholiannoksesta. En käsitä, miksi minun pitäisi alkaa kehittää toleranssiani, jotta voisin viiniä juoda lasten nähden.

Mä otan mieluummin lasin viiniä vasta lasten mentyä nukkumaan, että mulla kyllä lasillinenkin viiniä nousee päähän (humalaa tai ei). Haluan nauttia siitä rentouttavasta tunteesta, eikä se onnistu lasten läsnäollessa. Olotila toki tasoittuu nopeasti. En kumminkaan tästä syystä välttämättä ruoan kanssa ota yhtään, sillä en erityisemmin pidä alkoholin mausta. Juomisen syy on siis tuo em. tunne. Ja väittäisin että harva alkoholia nauttii vain maun vuoksi.

Itse en myöskään lähde auton rattiin juotuani yhtään. Se on periaate. Mikäli kuitenkin joutuisin johonkin yllättävään tilanteeseen joka vaatisi nopeaa toimintaa, kykenisin siihen (tarkoitan että olen kyllä kunnossa huolehtiakseni lapsista). Enempää, kuin pari annosta en kuitenkaan koskaan ota jos lapset on paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa touhuaminen ja alkoholi ei varsinaisesti kuulu yhteen. Puhutaan siis ihan normaalista koti-illasta. Musta on ainaskin kiva siemailla viinilasillista sitten, kun muksu on saatu nukkumaan ja voi vähän rentoutua. Varsin vaikeaa tehdä tätä, jos on arkiaskareet kesken, vai? Jos on joku erikoistilanne kuten juhlat tms. niin silloin kyllä voi sen olusen/viinin ottaa siinä ihan lapsen nähdenkin.

Niin mä en edes tullu ajatteleeksi saunaolutta, kun en oikein osannu pitää sitä juomisena. Samoin ruokajuomaviini/olut on ihan itsestäänselvyys. Ja nämä ovat sellaisia hyviä esimerkkejä lapselle oikeanlaisesta alkoholinkäytöstä. Ei siis tarvii vetää lärvejä, kun alkoholia käytetään.

No jokatapauksessa itselleni ei aikatauluun sovi arkena viinin litkintä ruokajuomana, on enemmänkin sellainen viikonloppu/juhlajuttu. Joten ainut vaihoehto on juoda sitten kun on aikaa, eli illalla lapsen mentyä nukkumaan. Tähän ei mielestäni liity mitään tekopyhää.

Vierailija
24/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienestä hiprakasta ei ole mitään iloa jos lapset vielä kiehnää jaloissa. Menee koko rentoutuminen ja rauhallinen fiilis hukkaan.

Mutta myös sen takia, että en tahdo lapseni näkevän humaltuneita vanhempia. Itsekin inhosin sellaista.

Vierailija
25/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että haluan nauttia punaviinilasillisestani. Ja se ei onnistu, jos lapset ovat hereillä, kun koko ajan on jotain säätämistä.

Vierailija
26/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pystyy rentoutumaan kun on rauhallista ja hiljaista, päivän työt hoidettu. Ei mun tarvi piilotella juomia lapsilta, ei siitä ole kyse.

Vierailija
27/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on paljon alkoholistiperheitä ja sitten on AV-mammat, jotka juovat lasillisen viiniä lasten mentyä nukkumaan :)

Ilmoittaudun täten Suomen ainoaksi äidiksi, joka saattaa silloin tällöin juoda jopa 4-5 olutta ennen lasten nukkumaan menoa. Tosin toleranssikin on korkea, viihteellä vedän vähintään 12 olutta/siideriä. Ai, ja mieskin saattaa samaan aikaan juoda sen muutaman oluen.

Vierailija
28/28 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tottakai tähän ketjuun osallistuu ne, jotka juovat vain sen yhden lasillisen ;)

Mä juon yleensä vain lapsen mentyä nukkumaan. En suinkaan sen takia, että pitäisi jotenkin piilotella sitä parin annoksen ottamista. Minä vaan en kestä alkoholia kovin hyvin joten olen kännissä nopeasti, vaikka veressä ei alkoholia paljon olisikaan. Pari lasia punkkua ja olen unten mailla :) En koe tarpeelliseksi treenata enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan