Mikä nähtävyys/paikka on ollut mielestäsi vaikuttavin?
Kommentit (74)
Monikin: pyramidit Gizassa, Kiinanmuuri, Taj Mahal, Kilimanjaro,... eikun seuraavia nähtävyyksiä kohti!
Red Rocks Amphitheatre Coloradossa,Denverin lähellä. Todella hieno!!
Kyllä Pantheonin sisällä tunnen joka kerta samanlaisen huiman liikutuksen. Uskomaton kupoli, ainoa valo pieni reikä katossa ja sadevesi osuu tismalleen lattiassa olevaan reikään. Uskomaton taidonnäyte. Käyn joka kerta Roomassa ollessani. Muutenkin Rooma on suosikkini.
Chitzen Itzan maya-kaupunki Meksikossa.
Niili täysikuun aikaan Assuanissa.
Vierailija kirjoitti:
Auschwitz ja Kazimierz
Taidat olla masentunut
Tulin myös sanoman Norjan maisemat.
Kauniita paikkoja löytynyt myös Aasiasta, mutta kyllä tuo Norja teki itseen kovan vaikutuksen.
Rio de Janeiron karnevaalit, jossa olimme aikoinaan häämatkalla.
Muutenkin olen sitä mieltä, että moni kuuluisa paikka on ansainnut paikkansa julkisuudessa, kuten jo mainitut Ginzan pyramidit, Kiinanmuuri ja Taj Mahl.
Lisäksi esimerkiksi Empire State Building New Yorkissa tai Kioton keskusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Pantheonin sisällä tunnen joka kerta samanlaisen huiman liikutuksen. Uskomaton kupoli, ainoa valo pieni reikä katossa ja sadevesi osuu tismalleen lattiassa olevaan reikään. Uskomaton taidonnäyte. Käyn joka kerta Roomassa ollessani. Muutenkin Rooma on suosikkini.
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon. Pantheon on lumoava.
Isle of Skye, pilvien sisällä ajaminen ja vaellus oli kuin olisi taivaassa ajanut
Taj Mahal
Pompeji
Auschwitz
Alcatrazin vankila
Christiania
World Trade Center, sen Windows on the World -kattoravintola
Saariselän husky-baari (nyt jo entinen) ja Laanilan monotanssit
Pantheon on upea, kun on niin vanha, eikä silti mikään raunio. Siellä tuntee antiikin olemassaolon niistä väreistä ja materiaaleista, vaikka patsaat onkin vaihdettu.
Suomessa Punkaharju. Olin lumoutunut.
Amazonas, riippumatossa yöllä, vain minä plus opas omassa riippumatossaan. Se jatkuva naksutus raksutus piipitys ininä ääni mitä tuntematon eläin tekee liikkuessaan viidakossa. Ymmärsin miksi luonnonkansat uskovat henkiin ja miksi monet uskonnot ovat monijumalaisia. Ei sellainen äänimaailma välity tv-dokumentista.
Vaikeaa sanoa vain yksi, mutta ensimmäisenä mieleeni tuli Kroatiasta Plitvitsan vesiputokset