Eikö pelota omakotitaloissa ja rivareissa asujat matalalla
asuminen?
Kuka tahansa hullu, murtovaras tai muu rosvo saattaa tulla ovesta tai ikkunoiden läpi.
Ihmettelen miten kukaan uskaltaa asua maan tasalla. Ikkunoista saattaa kuka tahansa kurkkia sisälle.
Jatkuvasti lehdistä saa lukea kuinka rosvot ovat tunkeutuneet omakotitalon ovesta sisään. Nyt oli juuri juttu jossa häirikkönuorisojengi iski yöllä lastenhuoneen ikkunat sisään.
Kuinka voitte tuntea olonne turvalliseksi?
Kommentit (55)
ja sitten sä et pääse sieltä pois
kun naapurien kyyläys on sitä luokkaa, että mitään ei voi tapahtua niiden näkemättä ja puuttumatta.
Vierailija - 11.12.2009 17:48 (4/48)
Meilläkin hälytyslaitteet
Tänne pelmahtaa äkkiä joukko vartiointiliikkeen miehiä, jos joku yrittää sisään. Ei siis pelota.
Lisäksi kaikki lähinaapurit ovat vuosien / vuosikymmenten ajalta tuttuja, joten meillä on lisäksi sellainen sopimus naapureiden kanssa että pidämme huolta toisistamme.
Osa naapureista oli kauniisti sanottua hieman omalaatuisia...nyt tunnemme kaikki lähietäisyydellä olevat naapurit, toisin kuin kerrostalossa jossa kaikki eivät edes tervehtineet kun tulivat rapussa vastaan!
meillä on vahtikoirat sitä varten.
ei lukita oviakaan. Kaksi koiraa, jotka ilmoittaa kyllä jos joku tulee, tosin ei mitään tiukkoja vahtikoiria..
Eikä pelota yhtään ulkoillakaan tuolla valottomilla teillä pimeässä, tai saunoa ulkosaunassa.
Asutaan sen verran sivussa, että satunnaisia kulkijoita ei juuri tänne eksy, toisaalta naapureita lähellä.
aina olin asunu kerrostalossa vähintään 3. kerroksessa. eniten pelotti ruotsissa 1. kerroksessa, kun oli ns. ranskalainen ikkkuna, ja sekin vain metrin korkeudella kadusta. kerran sielllä jotai juoppoja roikkuikin,.
Olen samaa mieltä aiempien kirjoittajien kanssa, että jos tolle linjalle lähtisi, saisi pelätä myös automatkailua (kolarit), pankissa käyntiä (mahdolliset pankkiryöstöt), kahvilassa käyntiä (jospa kuumaa kahvia tippuu syliin) jne jne. Kaipa tällaisiakin ihmisiä on...
Vakavasti ottaen, jokaisella on toki ne omat pelon kohteensa. Itse pelkään ihan hysteerisesti heikkoja jäitä (mut on lapsena peloteltu ja lisäksi kaveri meinasi hukkua jäihin) enkä enää suostu kävelemään jäillä. Onneksi Etelä-Suomen talvessa ei paljon tarvikaan, kun jäitä ei juuri ole...
Melko hullu saa olla, jos meille tulee ovista tai ikkunoista.Vastassa on kolme isoa koiraa :)
varsinkin, kun meille on kerran murtauduttu. Tosin se tapahtui keskellä päivää ollessani pari tuntia poissa!
Jätän yöksi vessan valon päälle ja oven auki. Valo näkyy ulos ikkunoista. Auto on pihalla ja ulkovaloja päällä, jotta tiedetään, että sisällä on joku.
pelota minuakaan. Meillä on niin korkea kivijalka ettei sisälle edes näe ja vartiointiliikeeseen yhteydessä oleva hälytysjärjestelmä.
mentiin yöllä kahteen kertaan koputtelemaan. Nyt niillä ja meillä on hälytyslaitteeet.
Ei koiriin voi luottaa. Yhdellä mun vanhalla koulukaverilla oli Rotweiler yksin kotona ja ovet auki. Vähän sille koiralle juttelin oven suussa ja silittelin. Sitten menin sisälle huhuilemaan ja kävelin koko kämpän läpi. Kaveri luuli, että on kunnon vahtikoira. (Koira ei tuntenut mua, sillä tapailin kaveriani harvoin. Parin vuoden välein.)
Tietävät, jos oma perhe on kotona ja tulee kyllä armoton murina, jos joku tulee oven taakse.Ja kolme isoa koiraa kun murisee matalaa murinaa, en kyllä itse jäisi niille juttelemaan saati silittelemään :)
En ole nukkunut sekuntiakaan tämän 5 vuoden aikana tässä rivitalossa.
Vähänkö nukuttaa.
ei ole koskaan tullut ketään örvelöä soittelemaan ovikelloa kuten muinoin kerrostalossa. Se oli paljon pelottavampaa. Samoin jos tulee tulipalo, meillä on4 ulko-ovea joten pelastautuminen on helpompaa kuin kerrostalosta.