Eikö pelota omakotitaloissa ja rivareissa asujat matalalla
asuminen?
Kuka tahansa hullu, murtovaras tai muu rosvo saattaa tulla ovesta tai ikkunoiden läpi.
Ihmettelen miten kukaan uskaltaa asua maan tasalla. Ikkunoista saattaa kuka tahansa kurkkia sisälle.
Jatkuvasti lehdistä saa lukea kuinka rosvot ovat tunkeutuneet omakotitalon ovesta sisään. Nyt oli juuri juttu jossa häirikkönuorisojengi iski yöllä lastenhuoneen ikkunat sisään.
Kuinka voitte tuntea olonne turvalliseksi?
Kommentit (55)
nähnyt täällä päin yhtään känniläistä tai mitään outoa tyyppiä, ne kun löytyy yleensä kerrostalojen läheisyydestä.
Entisen rivari kodin läheisyydessä oli kaiken mailman hiippareita, koska kerrostalo oli lähettyvillä.
Ei siis pelota, koska ympäristö turvallinen.
Tulipalo nyt pelottaisi, jos asuisi kerrostalon kuudennessa kerroksessa. Sellaisessakin olen asunut ja takasin mua ei saisi millään hinnalla.
rivarissa on aina naapurit silminnäkijöinä
Kerrostalossakin on tullut asuttua ja niissä olen joutunut pelkäämään monta kertaa.
sinne kerrostaloon vaikka keskellä päivää. Nimimerkki kokemusta on...
käynyt sinä aikana kun ollaan asuttu omakotitalossa. Kerrostalossa asuessamme kävi monta kertaa. Naapurissa asu ihan pimee äijä, soitteli ovikelloa keskellä yötä, sen kaverit oli todella outoja. Alakerrassa oli kämppä missä myytiin huumeita, poliisit kävi muutamaan otteeseen ratsaamassa sen kämpän. Rapussa saattoi olla kulkea ihan hämärää porukkaa. Kellarikomeroon murtauduttiin 2 kertaa. Naapuritalossa oli ampumisvälikohtaus. Kaikenlaista niinä vuosina tapahtui ja monesti pelkäsin, varskinkin lasten puolesta oli välillä hätä. Sekin pelotti kun pihalla ajettin "rallia", vaikka pihalle ajo oli kielletty.
Meidän ikkunat (omakotitalossa) ei ole kovin matalalla kun on korkea kivijalka niin ei niistä kovin äkkiä sisään tulla ja jos meille murtautuu niin on kaksi koiraa vastassa ja äitin pupsukat tietysti suojelevat "äitiään" ja perheen lapsia erityisen voimakkaasti jos isäntä ei ole kotona. Silloin kun isäntä on kotona niin on vielä sekin vastassa murtautujaa eikä minun tarvitse pelätä. :) Ja onhan minulla pesäpallo mailakin käden ulottuvilla yöllä. ;)
Ainoastaan yhdessä asunnossa on pelottanut, asuin Kalliossa puoli vuotta kerrostalossa ja silloin tuli vaikka mitä hörhöä vastaan ja kerran joku hullu lähti seuraamaan keskellä päivää, onneksi tajusin tilanteen ajoissa ja pääsin pakoon...
samassa rapussa asui huumehörhöjä, ja meno oli sen mukaista. Onneks päästiin pois.
Nyt asutaan oktalossa, naapuriin pari sataa metriä, ei näköyhteyttä. Öisinkään ei ovi ole lukossa. Kerran tänne eksyi yks juoppo yöllä, mutta tietä se vaan kyseli. Mies soitti sille taksin.
Joskus pelottaa, mutta shit happens, jos on tapahtuakseen. Jos kaikkea pitäisi koko ajan pelätä, olis parempi painua johonkin suljetulle osastolle. Sinne tuskin kukaan tulee sua tappamaan (ainakaan ulkopuolinen) :)
on asua kaupungin keskustassa kerrostalossa. Rauhallisilla omakotialueilla sattuu hyvin harvoin mitään kummempaa. Meidän alueellamme ei tietääksemme ole sattunut mitään ihmeempää 20 vuoteen (jonka ajan tämä alue on ollut olemassa).
p.s. Se hullu puukottaja iskee todennäköisesti siellä kaupungin kadulla, koska vain. Näitähän on viime aikoina sattunut aika paljon.
Asuimme pitkään kerrostalossa 3. kerroksessa. Ollessamme mökillä viikonloppuna oli rosvot tulleet parvekkeen tuuletusikkunasta sisään (vaikka se oli ollut kiinni) ja vieneet kaiken rahanarvoisen miehen kalastusvehkeistä ja alkoholipulloista mun koruihin ja astioihin. Onneksi eivät olleet mitään vandaaleita eli mitään muuta kuin tuo ikkuna ei ollut rikottu.
Joten ei se kerrostalossa asuminen mitään turvaa tuo.
Nyt asutaan rivarissa, on Securitaksen hälärit. Ei pelota enää. Jos tulee varkaita niin tulee, tavaraa se sitten vaan on. Mutta on se törkeää, että jotkut kokee oikeudekseen viedä muiden kovalla työllä hankkimat tavarat...
kun niillä muuhun ei ole varaa. Itsekkin olen köyhä, mutta onneksi löytyi ihana aso rivari ja täällä näkee, että pieni maksu asumisesta tuo jo ihanan rauhan.
Kukaan ei lähe edes hortoilemaan tänne taajama alueelle.
asua kerrostalossa kun tulipalon sattuessa ois tod. näk. kuollut. ei ole tullut mieleenkään että joku tulis meidän oktaloon. jos tulee niin tuskin ainakaan tappaa kuten tulipalossa kävis kerrostalossa.
eli ei pelota, ei ole käynyt edes mielessä.
päivät pitkät... Kaikkea voi tehdä: hyvä pihavalaistus, portti, koira, tallentava kamera portilla. Meillä on ikkunat 40x40 ruutuja, joten aika sutjakka rosvo pitää olla jos meinaa ruudusta läpi mahtua.
Älytöntähän sitä olisi pelätä, muuta ei ehtisi tehdäkään. Enemmän pelottaisi vaikka kerrostalossa, kun ei yhtään tiedä mitä mahdollinen pipipää seinänaapuri tekee muutaman metrin päässä.
Ihan rauhassa ollaan saatu olla omakotitalossa. Kerrostalossa olen asunut maantasalla ja se pelotti ja oli ikävää. Yhden jos toisen kerran käytiin mun ikkunoita koputtelemassa kun joku halusi rappuun sisään. Suoraan sanoen vitutti ehkä enemmän kuin pelotti.
Meillä on hälyttimet ja mikä parasta, meillä on myös iso koira (kaukasianpaimenkoira). Jos joku kuvittelee että tulee meidän pihalle noin vain, niin se on väärä luulo.
Uloskäyntejä on monta. Jos jotain sattuu, pääsee helposti ulos. Naapureita 3 kpl ihan vieressä.
Joo kaikista alin kasti asuu kerrostalossa, kun niillä muuhun ei ole varaa. Itsekkin olen köyhä, mutta onneksi löytyi ihana aso rivari ja täällä näkee, että pieni maksu asumisesta tuo jo ihanan rauhan. Kukaan ei lähe edes hortoilemaan tänne taajama alueelle.
Meidän alimman kastin kerrostaloasunto maksoi 340 000 €. Ollaan ihan sika köyhiä ja todella alinta kastia..
Muutoin hyvä keskustelu. Me asuttiin ennen rivitalossa hyvällä alueella, mutta sen jälkeen kun olin eräänä iltana yksin kotona ja terassin oven takana seisoi mies tuijottamassa sisään, niin ilmoitin, että nyt muutetaan kerrostaloon.
Olemme olleet tyytyväisiä päätökseen, ei ole enää pihaakaan riesana. :)
Meillä on hälyttimet ja mikä parasta, meillä on myös iso koira (kaukasianpaimenkoira). Jos joku kuvittelee että tulee meidän pihalle noin vain, niin se on väärä luulo.
teille edes kylään ilman että oot koiralles sanonu että on lupa tulla. Nuo kaukkarithan on tosi vahvoja laumanvartijakoiria ja uskon että varmasti tulee kutsumattomalle vieraalle äkkilähtö :)
Meillä on koira, jonka tietämättä tähän asuntoon ei tule kukaan. Ja osaan mä tuolta miehen asekaapista haulikon ottaa ja sitä käyttää jos sikseen tulee. (Ja ennen kun tästä joku hermostuu, niin mieheni harrastaa metsästystä, aseet ovat luvallisia joita hänen asekaapissaan on. Kaappi on myöskin stantardien mukainen ja kaikki on niinkuin suomen laki näissä asioissa vaatii.) Että siinä voidaan sitten punnita kummalla oli järeempi kalusto, sisälle pyrkijällä vai mulla. :D
asuttiin sellasessa rivarissa, että olkkarin ikkunoista näki pitkälle pelloille ja metsään. Aina piti olla verhot kiinni kun tuntui, että joku sieltä tuijottaa.
Olen myös nuorena asun kerrostalon ekassa kerroksessa ja silloin joku kävi koputtelemassa yöllä pari kertaa ikkunaan. Pelotti.
Silti kerrostalo on mulle mieluisin vaihtoehto.