Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

fb:sta :vauvastatus päivitetty- taas

Vierailija
11.12.2009 |

Todella ärsyttävää kun kaverit alkaa pitään fb:ssa myös "vauvablogiaan" ja päivittelee "huonosti nukutuista öistä, imetyksestä, vauvan kakan koostumuksesta ja hajusta" ym vastaavasta.. Sama kun vauvan syntymän jälkeen pärähtää profiilikuvaan muksun naama tai oma kuva lisäksi ja kaikenlisäksi liitytään "rakastan lapsiani" ja "äitiys on parasta"- ryhmiin- naurettavaa tekopyhää ja todistelua ulkomaailmalle että "hyvin täällä menee!" lisäksi jos haluaa olla niin huippumutsi, niin älkää roikkuko netissä, hoitakaa vauvaanne tai kotianne tai muuta perhettä,antakaa aikaa lapsillenne, urheilkaa ja pitäkää huolta itsestänne!joo-o, sananvapaus kaikilla jne mutta ketä kiinnostaa oikeesti lukea "julkisesti" tilapäivityksiä ko asioista facebookissa.??Täällä ja vastaavilla vertaistukipalstoilla sen toki ymmärrän.

nimim. kolmen lapsen äiti

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä löytyy semmoinen ihanuus kuin hide/piilota nappi jota painamalla ei tarvi tietyn henkilön statuspäivityksiä nähdä.

ja onko sillä vauvalla siis oma sivusto, eli olet myös vauvan kaveri? muutenhan et niitä näkis ollenkaan.

Vierailija
2/10 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap ärtyisän tuntuinen..

Häiritseekö jotain muka oikeasti toisten status-päivitykset? Itse luen mielelläni kaikenlaisia päivityksiä :)

Tunnistan itseni juuri sellaiseksi; minulla on kuvia itsestäni & vauvasta ja päivityksiä useimmiten siitä mitä kaikkea kivaa on tehty.

Sain esikoiseni reilu 3kk sitten ja olen niin onnellinen vauvastani, että se täyttää ajatukseni nyt ja aina, myös mieheni on yhtä hössö, vaikka en olisi ikinä uskonut hänestä :)

Netissä en roiku vaan ulkoilutan päivittäin monta kertaa vauvaani, jumppaan, siivoamme isoa omakotitaloamme päivittäin (hän on kantorepussa tai keinussaan) & hoidan muita kotitöitä, laulan ja leikin, kylvetän miltei joka ilta, illat vietämme kolmestaan tehden jotain mukavaa yhdessä :)

Netissä käyn kun vauva nukkuu ja itse syön samalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne se oma elämä katoaa äitiyden myötä?

Itsellänikin on tili fb:ssä, mutta en todellakaan laita lastani sinne kuvakseni. Pidän perhe-elämän tietokoneesta erillään, sekin sallittakoon!

Vierailija
4/10 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne se oma elämä katoaa äitiyden myötä?

Mulle molempien syntymät ovat ihan OMAA elämääni. Onneksi. On täysin luonnollista, että tuore äiti keskittyy vain vauvaansa. Ollaksemme hyviä voimme lukea vauva-lehden juttuja tai voimme luottaa omaan vaistoomme. On meillä ne vaistotkin siellä jossain ja yksi suurimmista ja tärkeimmistä on tuoreen äidin kiinnostus omaan vauvaan! SE on elämän jatkumisen edellytys! Joka sitä ihmettelee on joko jollain turruttanut vaiston tai sitten tiesostetusti haluaa jostain syystä, yleensä esim. huono itsetunto, korostaa "omaa" itseään jollain muulla tavalla. Ja kyllä, sekin sallittakoon. =)

FB on helppo siitä, että ihmisiä ja heidän juttujaan voi vaan klikata pois näkyvistä. Joskus kuitenkin ihmissuhteissa kannattaa myös miettiä sitä ei niin helppoa tapaa. Kannattaa myös miettiä miten olisi nähdä elämä kokonaisuutena ja harkita josko sen "niin vauvaansa seonneen kaverin" kuitenkin pitäsi ystävänään. Kyllä jokaisella on niitä asioita mistä haluaa paljon puhua.

Asiat vaihtuu ja itse pidän rikkautena tietää ja muistaa (ainakin osa) ystävieni muutosta pois kotoa, opiskelut, villit sinkkuvuodet, ensimmäiset oikeat rakkaudet, lapset, erot, häät, työpaikkakuviot ja kaikki. En minä aina ole samalla aaltopituudella ja joskus ärsyttääkin, mutta mitä sitten, niinhän se aina ihmissuhteissa on. Kun olemme vanhoja meillä voi olla paljon muistoja. Ne ärsyttävätkin voivat olla hyviä, tai sitten eivät... Mutta kuka sinua, "minun oma elämä" -ihminen, tulee katsomaan vanhainkotiin jos et ole muuta itse tehnyt ihmissuhteidesi eteen? Kuka sinusa kiinnostuisi?

Vierailija
5/10 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea heille tärkeistä asioista.

Ketään ei ole pakko ottaa kaveriksi, joten miksi olet sinua ärsyttävien ihmisten kaveri?

Vierailija
6/10 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, neljän lapsen äiti, tykkään lukea tuollaisia asioita statuksista. Millaisia ne mielestäsi pitäisi olla? "Rankka päivä töissä; tein neljä pidätystä", "Otan kylttyrellisti viintä ja nautin miehen rapsutuksesta" vai mitä???

Vierailija
7/10 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoko siellä fb:ssä on roikkua, jos ei toisten tilapäivitykset kiinnosta. Mitä hittoa se kenenkään napaa kaivelee, jos joku kertoo käyneensä juuri vessassa tai lapsen kakan koostumuksesta tai valittaa tylsyyttään tms. Näitä valituksia on täällä joka päivä. Miksi sitten käytätte koko fb:a jos se noin ahdistaa?

Vierailija
8/10 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta1 kaverini päivittää aina koko päivänsä "tein kalapuikkoja, tarkistin lapsen läksyt, nyt teen iltapalaksi kaurapuuroa ja sit katotaan mentalist." Kolme tuntia aikaisemmin on tullut raportti Prismareissusta.

Ja toinen kaveri päivittää moozementissä jokaikisen portaiden nousun.

Farmvillet olen jo piilottanut, se menee samaan kategoriaan..

Vierailija
9/10 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mun kavereista ei laita sinne koskaan mitään. Ilman muuta musta on kiva että siellä ollaan aktiivisia! Jos jonkun jutuu ärsyttää, piilotan hlön etusivultani.

Vierailija
10/10 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te "kolmen äidit" viitsitte marista täällä toisten fb-statuksista. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi edes liittyä feisbuukkiin. Jos sua "kolmen äiti" harmittaa kovin "kaveriesi" tilapäivitykset, niin miksi et poista profiiliasi koko fb:stä? Tai blokkaa noita tyyppejä sun kaveripiiristäsi?

Olen lukenut niin paljon näitä fb-ketjuja täältä Vauvan palstalta, että tiedän sen olevan mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi