Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha mieli miehen lahjojen puolesta

Vierailija
11.12.2009 |

Mulla on kamala stressi miehen lahjoista.

Hän ei omilta vanhemmiltaan tai suvultaan saa mitään kovin ihmeellisiä lahjoja. Joskus on esim. äidiltään saanut vaan suklaarasian. Ja nyt hänen isoäitinsä ajatteli ostaa hänelle kerraston, jollaisia mies ei edes käytä (sanoin kyllä isoäidilleen siitä). Usein ostavat jotain astioita tms. kyllä tarpeellista, mutta vähän tylsää.

Mun ostamaan lahjaan kasaantuu siis kaikki paineet. Sen pitäisi jotenkin sitten olla se lahja, joka on yllätys ja se joulun paras juttu. Ja en enää keksi, mitä se voisi olla.

Ongelmana on se, että mies on tosi vaativa. Esim. kun yhtenä vuonna ostin hänelle 150 euroa maksaneen Suunto-rannetietokonekellon, niin siitä tuli sitten sellainen rupukello. Hän osti pian joulun jälkeen itselleen 300 euron arvoisen vastaavan laitteen ja nyt ihastelee kaupan ikkunassa 600 euron hintaista Suuntoa.

Eli mitään pyjamaa tms. ei voi ajatellakaan. Olen tähän mennessä hankkinut mm. autoradan, kauko-ohjattavan auton, linkkuveitsen, monitoimityökalun, cocktailvälineet (sis. soodasifonin), viinitarvikkeita kuten vacuvin-tyhjiöpumpun ja viinin ilmaamiseen tarkoitetun vehkeen.

Nyt tänä jouluna en yhtään tiedä, mitä voisi ostaa. Paitsi sen sikakalliin Suunto-kellon, jonka ominaisuuksia hän ei kuitenkaan todellisuudessa käytä. 1000 euron viinikaappi ilahduttaisi varmasti myös, vaikka hänellä jo sellainen onkin. Navigointilaitteen ja uuden puhelimen hän osti 2 viikkoa sitten.

Maksimissaan olisin valmis käyttämään lahjaan 200 euroa.

Tilannetta hankaloittaa se, että itse saan vanhemmiltani paljon kivoja (joskaan ei aina kalliita) lahjoja. Miehellä varmaan paha mieli, kun katselee sitä vierestä. Ostavathan vanhempani hänellekin jotkin lahjat, mutta hänelle vaikea keksiä kohtuuhinnalla mieleistä.

Olen yrittänyt kysyä lahjatoivieta. Hän ei kuulemma halua mitään toivomaansa lahjaa vaan yllätyksen.

Huoh.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole niin osta sillä 200 € Tiimari kamaa, kivoja pikkupaketteja. Saa sit paljon paketteja, tarpeellista, mutta ei kovin kallista :)

Vierailija
2/103 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potku perseeseen äläkä edes mieti muuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin mieheleni 350 € hintaisen kellon, vaikka emme rikkaita olekkaan. Mutta ostin sen siksi koska mieheni ansaitsee sen, eikä todellankaan odota saati ikinä vaatisi mitään noin kallista. Hän on koko vuoden antanut meidän perheellemme paljon ja halusin näyttää rakkautta konkreettisesti. En usko että kalliit lahjasi edes tuntuvat miehessä hyvältä, koska hän joutuu niitä itse vaatimaan. Et pysty (oikeutetusti) varmaankaan antamaan niitä täydestä sydämestä, joten ne eivät edes täytä miehessä sitä rakkausvajetta mitä hän ehkä odottaa. Hänen on nyt aika kasvaa aikuiseksi ottaa itse vastuu omasta onnestaan, eikä vaatia muiden täyttävän hänen oikkujaan..

Mielestäni tuo on vaan tosi lapsellista käytöstä. Kuinka joku voi olla niin kiittämätön? maailmassa on 100 miljoonaa katulasta, kella ei ole äitiä, isää, ruokaa eikä kotia.. Miljoona kuolee nälkään. Ja toinen ei tykkää kalliista lahjoistaan...

Veikkaan että jos te saatte lapsia, mies tulee olemann mustis vauvasta. Ja myöhemmin lapsen saamista lahjoista. Mitenkä kuvittelet tuon tilanteen menevän sitten? että mies jotenkin tulee järkiinsä ja ymmärtää kun vain lapi saakin lahjoja tämän synttärinä?

Vierailija
4/103 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadukas vuohi

Vierailija
5/103 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kertomasi ikä ei ihan täsmää, mutta ehkä muutit sitä hieman, jotta tyyppiä ei ihan niin helposti tunnistais?

Vierailija
6/103 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saa aikaan se kun lapsena ei saa ikinä mitään, joululahjaksi jonkun kämäsen puuauton ettei tule liikaa paketteja...

Vierailija
7/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi mummolleen siivoamaan ja teki tuttaville joululahjakaramelleja näin myöhään asti.

Tuo ketjussa mainittu kauko-ohjattava auto, jolla voi ajaa seinällä ja katossa olisi miehelle just sopiva juttu! Mistä sellasen saisi?

Mietin myös sellasta pientä radio-ohjattavaa helikopteria, sellaisenkin kai saa n. 50 eurolla. Tiedän, että mies haluaisi sellasen isomman radio-ohjattavan, mutta ne maksaa kai tuhansia. Ja ei se osaisi sellasella lentää kuitenkaan, menisi heti rikki.

Kyllä mies ostaa itselleen niitä leluja myös. Sillä on mm. 2 sähköistä viinipullonavaajaa (voiko olla turhempaa vehjettä?), 5 kpl Serengetin aurinkolaseja (silti pitäs saada lisää), 3 kotiteatterijärjestelmää (silti pitäs saada parempi, sellanen 2000 euroa maksava), jne.

Mies ei lue kirjoja, paitsi viini- ja sikariaiheisia.

Mulle mies on vuosien varrella ostanut 2 suht kallista kaulakorua (maksaneet varmaan useita satasia kumpikin, mulle ois kyllä riittänyt 50 euron kalevalakoru), Kama Sutran, 3 jättisuurta pehmolelua, dildon, Rummikub-pelin, Villeroy & Bochin kristallimaljakoita, 10 litran kattilan (kun sanoin etten sit halua kattilaa, mut tämä oli sillon kun mies oli työtön eikä sillä ollut rahaa, sillon ostin hänelle uimahousut) ja kehonkoostumusmittarin (sekin oli kallis mutta minusta tahditon lahja). Yms.

Mies ei tosiaan halua tehdä lahjatoivomuslistaa. Ja siis periaatteessa tiedän, mikä hänet tekisi tyytyväiseksi, mutta en tosiaan aio yhteen joululahjaan laittaa 500-1000 euroa. Hänen toiveensa ovat aina kohtuuttomia.

Olen ruvennut vähän ajattelemaan. Eihän sen tosiaan pitäis olla niin, että aikuisen ihmisen lahjoihin kohdistuu älyttömiä paineita. Kunhan nyt jotenkin muistaa.

Ehkä mun olisi aika nostaa kytkintä tästä suhteesta... Alkaa itseäkin kyllästyttää. Ja jotenkin sit vaan on toisessa kiinni.

Kummallisinta on, että mies ei ole varakkaasta perheestä ja on ihan keskituloinen. Eli kotonaan ei ole tullut pilalle hemmotelluksi. Hänen äitinsä ja siskonsakin ihmettelevät miehen vaatimustasoa, aina pitäis olla parasta. Välillä mies huokaisee, että saiskohan joskus miljoonan kokoon, vois ostaa ferrarin. Olen aina pitänyt sitä vitsinä, mutta taitaakin olla totista totta.

Ja ei, tämä ei ole provo. Jotenkin se, että monet on pitäneet tätä provona, on herättäneet mut tajuamaan, että tilanteemme taitaa olla tosi älytön ja absurdi, jos se saa muut pitämään asiaa pelkkänä pilana. Jota ei tosiaankaan ole.

Vierailija
8/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois

- sellanen hierova tuoli, maksaa hiukan päälle 200 e. Tai siis on semmonen tuolin päälle laitettava hierontajuttu, esim isoissa prismoissa myydään

-pelikonsoli Wii?

-joku erittäin eksklusiivi tuoksupakkaus

-sykemittari

- vaaka, jossa ne ihme toiminnot, jotka mittaa kehon koostumuksen

- kuntoilulaite

- joku kallis kirja(-sarja) esim. tieto-finlandiaehdokkaita viime vuosilta

- esim. musakaupoissa on niitä musabokseja, joissa koko bändin tuotanto samoissa kansissa. Ovat hintavia.

-Jotain harvinaisia kalliita keräilykappaleita, oli se sitten musaa kirjoja tai mitä vaan

- mites olis joku desingn-tuote?

-tivoli-radio

-minikannettava

- kustomoidut tennarit, jos sellasia vapaa.ajalla käyttää

Vierailija
9/103 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän sitä löytäisi sellasen kunnollisen, välittävän miehen... Sellasen, joka ei istuis jossain alastonsuomi.com:ssa viihdyttämässä itseään ja naisia naurattamassa... Mies jäi eilen sellasesta kiinni, on aika kypsä olo... :(

Jos nyt heität mäkeen tuon pikkulapsen asteella olevan urpon, kiität vielä itseäsi jossain vaiheessa monta kertaa. Hyvä mies löytyy kun on löytyäkseen.

Paljon ikävämmäksi tuollaiset ominaisuudet muuttuvat, kun kuvioihin tulee mukaan lapsia. Siinäpä katselet itsekeskeisyyden ruumiillistumaasi ja kannat yksin vastuun kaikesta. Ja koitat ilmeisesti vielä miellyttää sitä aviopoikaasi.

Vierailija
10/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tuntuu olevan tämän joulun hittituote.

Vierailija
11/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuo "mies", eihän sun elämästä tule kuin täyttä helvettiä tuollaisen keskenkasvuisen kakaran kanssa. Mitä ihmettä sä siinä näet??

Vierailija
12/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli pitkä lista lahjoja, joita voisin ajatella! Hierovan tuolin pitäis kyllä varmaan tälle miehelle olla sitten oikea hierova tuoli, ei vaan tuolin päälle laitettava juttu... Täytyy katsoa, mitä sellainen maksais.

Joku Iittalan design-juttu vois myös toimia.

Mies ei harrasta minkään tietyn bändin musiikkia niin, että osaisi jotain erikoislevysettiä arvostaa... Tivoli Audion haluaisin itse. :)

Jotenkin hölmöä, että sellaisia juttuja, joita mies haluaisi - kuten kamalan kalliit satiinilakanat Stockalta, 100 euroa yksi pussilakana - mun pitäis hänen mielestä ostaa muuten vaan. Kun hän pyysi sellasia lakanoita, ehdotin, että jos joulupukki tuo, niin heti alkoi vinkuna, että ei hän sellasta lahjaksi halua.

Alkaa tosiaan itseäkin kypsyttää tämä tilanne. Mistäköhän sitä löytäisi sellasen kunnollisen, välittävän miehen... Sellasen, joka ei istuis jossain alastonsuomi.com:ssa viihdyttämässä itseään ja naisia naurattamassa... Mies jäi eilen sellasesta kiinni, on aika kypsä olo... :(

Vierailija
13/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nythän sun lahjahuoles katosivat kerralla.

Vierailija
14/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aikuiset ihmiset eivät kyllä enää tarvitse joululahjoja. Pienet "hyvän mielen yllätykset"kuten sukat tms.pieni lahja ovat asia erikseen. Mutta tuollaiset kalliit hankinnat.. huh huh..

Vierailija
15/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laita samaan pakettiin, että BTW, nostat kytkintä!

Kyllä tuon ikäisen ihmisen luulis tajuavan, että on siinä elämässä muutakin. Tai sitten lakkaatte ostamasta lahjoja toisillenne ja lähdette aina jouluksi lomalle...yhteinen lahja.

Vierailija
16/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein kotikäyttöön tarkoitettu minkä netistä löysin oli Tefal FA700331, maksoi 120,90 jossain nettikaupassa, Gigantissa 149 euroa.

Tehokkaamman ja miehekkäämmän näköinen oli kuitenkin tuo Philips HD6161, teräskuorinen. Maksoi nettikaupassa 107 euroa plus postikulut.

Vierailija
17/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varaa kränätä tollasten asioiden parissa niin laittakaapa vaikka hyväntekeväisyyteen. Samantien voit antaa kengänkuvan miehesi takapuoleen ellet sitten edusta itse samaa maata. Hyvä joulusatu!

Vierailija
18/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nythän sun lahjahuoles katosivat kerralla.

Se kuitenkin haluaisi sellaisen aidon muotin mukaan valetun pi*lun jota voi panna myös peräreikään ja kalleimmat sellaiset taisivat olla lähellä viittäsataa euroa!

Vierailija
19/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on mies, jota on vähän vaikea ilahduttaa...

Olen kuitenkin huomannut, että kirjoilla saan hänet iloiseksi. Tuntuisi pitävän niistä tosissaan. En edes yritä ostaa mitään teknisiä vempaimia. Minulla ei ole riittävää tietoa niistä. Samoin kellojensa suhteen hän on hyvin tarkka.

Siis lukeeko mies? Mitä jos ostat lahjakortin, jolla pääsette molemmat vaikka parihierontaan? Ravintolaan?

Auttaisin jos vain suinkin osaisin.

Hyvää joulua sinulle! Jos olet ihan tosissani, niin kuulostaa kyllä siltä että sinä olet miehellesi jo aikamoinen lahja. Toivottavasti hän osaisi sinua arvostaa.

Vierailija
20/103 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka useimmat miehet eivät uskalla näin suoraan sanoakaan, että toivovat jonkun kivan yllätyksen. On monella vaimolla mielessä, että olisi kiva laittaa sellainen lahja rakkaalle, mitä toinen arvostaa ja mistä hän ilostuu oikeasti.

Onhan näitä vaimojakin jotka toivovat kaikkea mahdotonta timanttikaulanauhaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme