Paha mieli miehen lahjojen puolesta
Mulla on kamala stressi miehen lahjoista.
Hän ei omilta vanhemmiltaan tai suvultaan saa mitään kovin ihmeellisiä lahjoja. Joskus on esim. äidiltään saanut vaan suklaarasian. Ja nyt hänen isoäitinsä ajatteli ostaa hänelle kerraston, jollaisia mies ei edes käytä (sanoin kyllä isoäidilleen siitä). Usein ostavat jotain astioita tms. kyllä tarpeellista, mutta vähän tylsää.
Mun ostamaan lahjaan kasaantuu siis kaikki paineet. Sen pitäisi jotenkin sitten olla se lahja, joka on yllätys ja se joulun paras juttu. Ja en enää keksi, mitä se voisi olla.
Ongelmana on se, että mies on tosi vaativa. Esim. kun yhtenä vuonna ostin hänelle 150 euroa maksaneen Suunto-rannetietokonekellon, niin siitä tuli sitten sellainen rupukello. Hän osti pian joulun jälkeen itselleen 300 euron arvoisen vastaavan laitteen ja nyt ihastelee kaupan ikkunassa 600 euron hintaista Suuntoa.
Eli mitään pyjamaa tms. ei voi ajatellakaan. Olen tähän mennessä hankkinut mm. autoradan, kauko-ohjattavan auton, linkkuveitsen, monitoimityökalun, cocktailvälineet (sis. soodasifonin), viinitarvikkeita kuten vacuvin-tyhjiöpumpun ja viinin ilmaamiseen tarkoitetun vehkeen.
Nyt tänä jouluna en yhtään tiedä, mitä voisi ostaa. Paitsi sen sikakalliin Suunto-kellon, jonka ominaisuuksia hän ei kuitenkaan todellisuudessa käytä. 1000 euron viinikaappi ilahduttaisi varmasti myös, vaikka hänellä jo sellainen onkin. Navigointilaitteen ja uuden puhelimen hän osti 2 viikkoa sitten.
Maksimissaan olisin valmis käyttämään lahjaan 200 euroa.
Tilannetta hankaloittaa se, että itse saan vanhemmiltani paljon kivoja (joskaan ei aina kalliita) lahjoja. Miehellä varmaan paha mieli, kun katselee sitä vierestä. Ostavathan vanhempani hänellekin jotkin lahjat, mutta hänelle vaikea keksiä kohtuuhinnalla mieleistä.
Olen yrittänyt kysyä lahjatoivieta. Hän ei kuulemma halua mitään toivomaansa lahjaa vaan yllätyksen.
Huoh.
Kommentit (103)
Siis osallistuuko mies kotitöihin ? Arvostaako sinua arjessa ? Onko tuo lahjahössötys jotenkin yksi lapsuuden trauma ja mies muuten normaali ?
t. utelias joka on hommannut miehelleen piikkimaton, sukkia jne lahjaksi eikä tule kuulemaan mökötystä tai valitusta
<a href="http://www.mulletoi.com/shop/ajanvietto_kotona/fitness_spa/prod__3140_p…" alt="http://www.mulletoi.com/shop/ajanvietto_kotona/fitness_spa/prod__3140_p…">http://www.mulletoi.com/shop/ajanvietto_kotona/fitness_spa/prod__3140_p…; En tiedä mitä sillä tehdään, mutta hienolta näyttää!
sillä vahvistetaan ranteen lihaksia! ja ei oo helppoa saada pyörimään!!
jätä moinen kokonaan ilman lahjaa.
Monte Christon erilaisia ja Cohibaa, pitäisi kelvata.
Ja tietty konjakkia/viiniä ja sopivat kristallilasit nauttimista varten.
Onko kunnollinen sikarileikkuri? Taskumatti?
Jotenkin hölmöä, että sellaisia juttuja, joita mies haluaisi - kuten kamalan kalliit satiinilakanat Stockalta, 100 euroa yksi pussilakana - mun pitäis hänen mielestä ostaa muuten vaan. Kun hän pyysi sellasia lakanoita, ehdotin, että jos joulupukki tuo, niin heti alkoi vinkuna, että ei hän sellasta lahjaksi halua.
Ja ideoista!
Tämän ketjun kautta sain hyvät vihjeet nyt myös miehen synttärilahjaksi, hän täyt´tää helmikuussa vuosia.
Ostan toiseksi lahjaksi tuon rasvakeittimen, toiseksi sen zero gravity -vimpaimen,
Konjakkien ja sikarien suhteen on se onglema, että mies keräilee molempia. Eli niihin liittyvät vehkeet hänellä on ja sekä Monte Criston että COhiban sikareita osti kai 20 kpl kumpaakin syksyllä Tallinnassa käydessään. Älytönät rahan tuhlausta molemmat.
Olen myös alkanut tajuta, että kaikki miehet ei ole noin lapsia lahjojensa suhteen. Ja että miehellä ei ehkä ole kaikki muumit laaksossa, kannattaa minun varmaan miettiä joulun jälkeen, mitä suhteessa teen.
Mies ei osallistu kovin paljon kotitöihin, viime aikoina tosin enemmän, kun olen asiasta kunnolla puhunut. Nytkin teki perunamuusit, kastikkeet ja jätskiannokset.
Ilmeisesti hänellä on lapsuudesta jäänyt juhlapyhistä jokin trauma. Omatkin vanhempani ovat huomanneet, että aina kun on juhlapyhä tai jotkin juhlat tai pitäis jollekin matkalle lähteä, mies heittäytyy tosi hankalaksi. Ensin on innoissaan esim. reissuun lähdöstä, mutta sitten alkaa kiukutella ja vetkutella ja keksimään kaikkea sijaistekemistä (kuten kuntopyörällä ajoa) kun pitäis lähteä. Ei ihan normaalia tuokaan.
Niin siksi pitäs mun ostaa ne lakanat, kun mies osti sen 3000 e sängyn... Mutta kun meillä ihan hyviä lakanoita kaappi täynnä! Ei vaan ole mitään hienoa silkkiä ja satiinia. Ja nekään ei nyt kelpaa, kun pitäs olla pellavalakanat...
"Rakas joulupukki" .Tekisin mitä vain jos saisin tyttärieni kanssa ydinperheemme takaisin .
Meillä on nyt tulossa jo neljäs joulu ilman perheen isää joka päätti jättää meidän uuden naisen takia juuri ennen joulua .
Tämä uusi nainen ei anna edes lasten nähdä isäänsä koska hänen hermonsa ei kulemma kestä pieniä 8v ja 4v lapsia . Hänen omansa ovat 12v,14v ja 17v . Ja minun lasten isä alistuu tähän .
Minun lapseni antaisivat kaikki lahjansa pois jos saisivat meidät kaikki joskus saman katon alle taas .
Hirveää stressiä... totuus on, että me miehet emme välitä lahjoista.
Mielestäni paras joulu olisi sellainen jossa aikuiset eivät enää antaisi toisilleen lahjoja. Korkeintaan joulukortti ja hyvän joulun ja uudenvuoden toivotukset riittävät!
Itselleni Joulusta tekee stressaavan kun kaikki antavat lahjoja niin on vähän pakotettu antamaan niitä itsekin tavan vuoksi (tuntuisi siis vielä pahemmalta että on ainoa joka ei anna lahjoja!).
Sitten stressaan että mitä ostan kenellekin, koska kaikilla on jo kaikkea! Ja lisäksi suurin osa kohtuuhintaisista lahjoiksi tyrkyteistä tavarasta on aivan surkeaa skeidaa!
Lahjan pitäisi olla sellainen joka ilahduttaa aidosti. En siis halua esimerkiksi ostaa jotakin sisustukseen liittyvää koska en tiedä pitääkö lahjan saaja oikeasti saamastaan koriste-esineestä. Koriste-esineissähän on se vika että ihmisten on PAKKO laittaa saamaansa koriste-esineet näytille OMAAN KOTIINSA näyttääkseen arvostavansa lahjaa ja sen antajaa, vaikka esine ei sovi sisustukseen ja lahjan saaja ei pidä siitä.
Toivoisin siis että näkisin elämässäni lahjattoman joulun aikuisten kesken, jossa voidaan kauppakeskuksissa stressaamisen sijaan keskittyä joulun viettoon: rauhasta, hyvästä mielestä, hyvästä ruuasta! En kaipaa lahjoja!
Jos tarvitsen jotakin niin ostan ja valitsen sen mieluummin itse! En myöskään halua lahjaksi rahaa tai lahjakortteja. Häpeän ottaa toisilta vastaan rahaa, jota en ole itse ansainnut.
Tavallaan koko lahja hössötys varjostaa jokaikistä jouluani.
Lapselle pari pientä.
Älkää hyvät ihmiset totuttako lasta lahja- ja roskavuoreen, tai teette suuuren karhunpalveluksen.
loppuukin rahat, ei ole enään tulossa kalliimpia ja kalliimpia lahjoja? Jos mulla ei olisi lapsia lähtisin kyllä johonkin lomalla pakoon tuota lahjahysteriaa. Ei tarvitse ostaa eikä saada mitään kun ei ole paikalla, elämä helpottuu ja jää aikaa nauttia joulusta. Etkö voisi yrittää jotain tuollaista, kyllä aikuista ihmistä pitäisi pystyä vieroittamaan joululahjoista.
tämä ketju, anna sille vaan nyt lahjaksi niitä joululahjakarkkejatai vuohi, ei mitään muuta kun kerran halusi yllätyksen. Sitten kun avaa lahjan, muista ottaa valokuva sen naamasta.
miehen mulle antama ristisanakirja, jos hinnasta sovitaan niin saat ostaa sen multa miehelles joululahjayllätykseksi :)
ihan tavallista, että aikuiset ei saa lahjoja. Äitini tosin rikkoo lahjattomuusperinnettämme ostamalla jokaiselle yhden paketin lähinnä, että lapset näkevät kaikkien saavan paketit, ja niissä on jotain pientä tyyliin sukat :-) Ja lasten juhlahan tuo joulu noiden lahjojen osalta onkin, me panostetaan niihin!
Teillä ei ilmeisesti ole lapsia? Minun on hirvittävän vaikea käsittää, että joululahja (siis oma) voi olla aikuiselle ihmiselle noin tärkeä.
Mitä jos ostaisit eettisen lahjan kehitysmaahan hänen nimissään? Jos mies ei kuitenkaan sinun valitsemastasi kohtuuhintaisesta lahjasta pidä, eikö olisi parempi laittaa raha johonkin, jossa sitä arvostetaan ja tarvitaan?
miten aikuiset voi olla noin lahjojen perään?
itse toivon lahjaksi ainoastaan jonkun hyvän kirjan. ostan sitten itse kaikkea kivaa itselleni kun tarvitsen. mieshän ne korttilaskut maksaa kuitenkin.
Siis miehesihän on ihan pelle! Ei normaali aikuinen kiukuttele siitä mitä saa lahjaksi. Ihan sairasta kasvattaa sulle tuollaista painetta lahjasta. Luulen, että ostaisitpa vaikka kuun taivaalta niin miehesi ei olisi tyytyväinen.
lahjanarsismia! Tuollaiselle nirppanokalle ei yhtään mitään.
Yök!!! Juokse karkuun heti!