Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä kuukautissuoja 9-vuotiaalle?

Vierailija
08.12.2009 |

tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen: mikä on hyvä kuukautissuoja 9-vuotiaalle? esikoisella varmaan aivan kohta alkaa menkat, enkä ole tajunnut miettiä koko asiaa. itse käytän kuukuppia, mutta ei kai noin pienelle sellaista voi antaa? tai miten sen käyttöä voi edes harjoitella?

itse muistan kuinka kertakaikkisen kamalia siteet olivat, mutta onko se se ainoa vaihtoehto kuitenkin?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se naisten perse muuttunu joteskin aremmaksi muutamassa kymmenessä vuodessa?

Meinaan kun aina vaan pitää olla ohuempaa janäkymättömämpää sitten valitetan kun paika t sotkeentuu,samat ja VIELÄ rankemmat työt on naisilal ollu kautta aikojen pukeutuminen on vaan muuttunu niin hölmöksi että eihän noihin vaatteisiin enää makdu edes 1mm paksunen  suojakaan! hei haloo hieman

Vierailija
42/49 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia siteitä ostaisin. Niillä on kiva aloittaa kun vaihtaminen on supersimppeliä, yleisissä vessoissakin on aina roskikset. Alwaysilla on mukavan tuntuisia ja hyviä. Pinta on oikeasti miellyttävä eikä mikään ällön muovinen tai paperinen. Niitä vaan varalle kaappiin, yö ja päivä siteitä ja kerrot tytölle että sieltä löytyy sitten kun tarve joskus tulee. Siivekkeillä varustetut pysyvät todella hyvin paikallaan (itse en ole siivettömiä edes kokeillut.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noin pienelle ja nuorelle tamponeja tai kuppeja... haloo!! sen verran sirot paikat vielä

Vierailija
44/49 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin kestositeitä. :) Saa kivoilla kuoseilla ja eri kokoisia, ovat iholle parempia ja ympäristöystävällisempiä. 

Vierailija
45/49 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän siteitä alussa, koska vuoto on runsasta ja kun alkaa niukkenemaan loppua kohden niin käytän kuukautiskuppia. Siteet ovat ihan tosi helppoja käyttää, vaikka voi kuulostaa ällöttävältä. Suosittelen kuitenkin ainakin ekoina pareina menkkoina käyttämään siteitä, ja sitten parina keryana opetella käyttämään yamponia tai kuukautiskuppia niin voi llytää mieleisensä kuukautissuojan.

Vierailija
46/49 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ermerkkisiä siteitä jo valmiiksi varastoon. Meillä nuori neiti on tykästynyt libresseen. On tarpeeksi kapea, mutta siivellinen kuitenkin.

Ne siivet on sinä mielessä hyvät, etteä lapsi liikkuu vielä ihan erilailla ja ne varmistavat siteen paikallaan pysymisen.

Älä tampooneja ainakaan vielä tarjoa. Jo pelkästään kuukautisten alkaminen on iso asia, niin ei vielä tarvitse oppia mitään työtämään sisälleen.

Allekirjoitan tämän.

Vierailija
47/49 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit edes ajatella mitään muuta. Eiköhän siteet ole sinun nuoruudestasi muuttuneet.

Vanha ketju, mutta...miten joku voi ajatella noin?

En usko että emätin on juurikaan pienempi kuin muutaman vuotta vanhemmalla, kun fyysinen kehitys noin pitkällä. Joten ainakin tamponit täysin mahdollisia, ehkä kuppikin jos ei tunnu epämukavalta.

Siteistä voi aloittaa, itse siirryin 12-13 v tamponeihin, takaisin siteisiin en palannut ikinä. Tamponit niin paljon helpompia kaikin tavoin. Menkat alkoivat 11-v, joka oli 1980-luvulla melko aikaisin.

Vierailija
48/49 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.myllymuksut.com/kuukautiset-kangassiteet-c-16_56.html

Itekin käytän kuukuppia, mutta oon miettinyt ostavani noita lisäksi. Inhoan siteitä, ne on niin muovisia, mutta tartteisin joskus lisäsuojaa. Noi kävisi kuoseiltaankin lapselle minusta.

Jestas miten kalliita!!! Materiaalikustannukset jäävät murto-osaan noista hinnoista. Taas kerran kiitin itseäni siitä, että osaan ommella, minulla on siihen tarvittavat välineet ja jopa pidän siitä.

Vierailija
49/49 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponit 1000x parempia mitä kamalat hiostavat ja ohivuotavat rätit, joissa myös paljon muovia niin itse siteessä kuin sen pakkauksissa ja kääreissäkin. Siteet pitäisi vetää kokonaan pois markkinoilta ainakin nykymuodossaan, ja kehittää tilalle uusi ympäristöystävällinen versio kertakäyttömallista.

Vihasin aina siteitä koko sydämeni pohjasta enkä muista milloin tarkalleen aloitin tamponien käytön, mutta se taisi olla n. 13-vuotiaana. Syy miksi aloitin niin myöhään johtui ainoastaan siitä, että äitini oli vanhoillinen ja asiasta pelolteltiin kaikkialla. Kuitenkin heti kokeiltuani tamponia tiesin löytäneeni ratkaisun kuukautisongelmiini ja kaduin ainoastaan sitä, että en aloittanut niiden käyttöä jo aikaisemmin.

En usko, etteikö n. 10-vuotias lapsi voisi jo käyttää tamponeja. Itse en ainakaan koskaan kokenut kipua tai arkuutta ensimmäisilläkään käyttökerroilla. Kipua tunsin vasta kuukupin kanssa harjoitellessa, ja se oli jo melko epämiellyttävää. Tamponeja on myös eri kokoisia, joten kannattanee valita se pienin mahdollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan