Jos olet omasta vapaasta halustasi tullut raskaaksi,
ET SAA olla katkera kehitysvammaisesta lapsesta! Hän ei ole sen huonompi kuin muutkaan. Jos et pysty hyväksymään muuta kuin täydellisyyttä. älä hanki lapsia.
Kommentit (24)
suurimpaan osaan vammaisuuksista liittyy myös fyysisiä sairauksia. Esim down-lapsilla lähes poikkeuksetta. Eli kyllä minulle olisi kriisin paikka tiedostaa että lapseni tulee todennäköisesti a)viettämään paljon aikaa sairaalassa ja b)kuolemaan kohtalaisen nuorena. Ehkä sitten olen paha ihminen kun olisin surullinen tällaisesta kohtalosta, pahoitteluni...
En tietenkään ole vihainen hoidettavieni omaisille. Päivät ovat hyvin erilaisia. Tietyt perusjutut on tietenkin, mutta jokainen päivä on kuitenkin erilainen. Itse toteutan oman sairaan lapseni kanssa tavallista perusarkea. Hoidettavani on siinä määrin vammaisia, että kotona asuminen ei ole heille paras vaihtoehto. He ovat saanet oman kodin tästä paikasta, jossa minä olen töissä. Asiakkaiden kipuun suhtaudutaan kuten kenen tahansa kipuun. Sitä lääkitään tarpeen mukaan. Elämä laitoksessa tai asuntolassa ei ole pelkkää perushoitoa. Minään iltana ei mennä sänkyyn klo 17. Jos ei sitten joku sinne halua siihen aikaan. Tunnen surua, jos joku hoidettavistani kuolee. Sitä tapahtuu harvoin, koska asiakkaat ovat nuoria. Vihan tunteita minulla ei ole. Meidän asukkaillamme on asiat hyvin. On oma koti ja turva ympäri vuorokauden. Turhautumista en työssäni tunne, päinvastoin. Tässä työssä kokee onnistumisen elämyksiä. Joskus on huonompia päiviä jonkin asiakkaan kohdalla, mutta kenellä ei olisi.
meidän täydelliseen kotiin ei hyväksytä muita kuin täydellisiä lapsia. En voisi kuvitellakkaan muuta. Onhan miehenikin hyvästä suomenrutsalaisesta suvusta
i]ET SAA olla katkera kehitysvammaisesta lapsesta! Hän ei ole sen huonompi kuin muutkaan. Jos et pysty hyväksymään muuta kuin täydellisyyttä. älä hanki lapsia.
[/quote]