Mikä oli toiveammattisi teini-ikäisenä ja mikä on ammattisi nyt?
Minä halusin parturi-kampaajaksi joskus yläasteella. Hassua, mutta epäilin vahvasti pääsenkö mitenkään koulutukseen:) Kaveripiiri muuttui ja menin lukioon ja päädyin lopulta tekniikan alan akateemiseen ammattiin.
Kommentit (92)
Sirkuksen voimamieheksi tai intiaaniksi. Myös lännenmies oli aikanaan suosikki ammattini.
Minusta tuli työtön sosiaalipummi ja olen ilmeisesti myös kaappilepakko.
T: Punkkari äiti
ja päästä käyttämään kieliä). Päädyin kauppikseen ja asiakasvastaavaksi kansainväliseen yritykseen. Eli kuitenkin vähän sinnepäin meni... (pikkutyttönä halusin lentoemännäksi)
Minusta tuli terveyskeskuslääkäri.
minusta tulikin pätkätyöläinen. Koulutuksella ei ole väliä teen kaikkea. Olen pettynyt elämääni.
Olen kätilö ja täytyy sanoa, että parempi valinta :)
Eikä ollut mikään teini-iän haave, vaan haaveilin tuosta ammatista vielä paljon vanhempanakin.
Nykyisin työskentelen sihteerinä, mutta koulutus on taas ihan eri alalta. Yliopisto-opintojakin kokeilin, mutta jäivät kesken.
nyt olen opetushallinnon tehtävissä, opetustyötä takana jo tovi.
Ritariksi, taikuriksi, jönglöörääjäksi, trapetsitaiteilijaksi, murtovarkaaksi, merirosvoksi, astronautiksi, miekan takojaksi eli asesepäksi, noidaksi.
Minusta tuli saniteettitilojen puhdistaja.
Tosin nyt olen ollut työttömänä jo 3 vuotta koska kyseinen ammatti ei kiinnosta.
joo taidan olla aika epäonnistunut tässä hommassa =) oon aina ollu pihalla mitä haluan tehä =) ja nyt olen varastossa töissä! ihan kamala paikka =( mut en tosiaan tiedä mikä helvetti mulle sopisi... ku ei ole matikkapäätä ei sit yhtään... ja mitä sitä vois tehä? opiskella en jaksa enää... ku jo yhen turhan ammatin opiskelin.. hotellivirkailijaksi! en päivääkään hommaa tehny ku työ harjotelussa ollu..
Halusin lääkäriksi.. Matikka pääni ei antanut siihen mahdollisuuksia ja nyt olen anestesia sairaanhoitaja ja viihdyn
Lukion jälkeen kokeilin työtä ala-asteella kouluavustajana ja myös sitten päiväkodissa lastenhoitajana, ja kokemuksen jälkeen pidin päiväkotityöstä enemmän. Olen nyt sitten lastentarhanopettaja. Haaveena vielä erityislastentarhanopettajan opinnot. En kadu, tein harkitun päätöksen. Ainoastaan palkkaero harmittaa.
Minä halusin eläinlääkäriksi, päädyin luokanopettajaksi. Työmäärä ja palkka olisivat ehkä korreloineet paremmin tuolla toisella alalla, mutta työstäni nautin silti.
Nimim. 15 minuttia sitten töistä kotiin päätynyt ja vielä olisi askartelumallit väännettävä huomiselle. Huomenna meneekin sitten töissä perjantai-iltapäivään asti. Yökoulu alkaa viideltä ja koska opetus loppuu kahdelta niin eihän siinä ehdi kotiin. Onneksi tulee viikonloppu!
EU-virkamies musta tuli, eikä lapsia ole :-(