Mikä oli toiveammattisi teini-ikäisenä ja mikä on ammattisi nyt?
Minä halusin parturi-kampaajaksi joskus yläasteella. Hassua, mutta epäilin vahvasti pääsenkö mitenkään koulutukseen:) Kaveripiiri muuttui ja menin lukioon ja päädyin lopulta tekniikan alan akateemiseen ammattiin.
Kommentit (92)
Äikänope minusta tuli, kahdeksas vuosi menossa. Nyt mietin kovasti, jaksanko ja haluanko tehdä tätä työtä vielä 30 vuotta vai kutsuvatko uudet opinnot sitten, kun asuntolainaa on vähemmän ja/tai miehellä parempi palkka.
halusin opettajaksi vielä lukion tokalla, mutta en enää kolmannella. :) Minusta tulikin kutoja. :D
Abivuonna tuli mielenhäiriö ja en hakenutkaan OKL:ään. DI tuli ja kadun.
halusin kirjailijaksi ja minusta tuli toimittaja.
Äikänope minusta tuli, kahdeksas vuosi menossa. Nyt mietin kovasti, jaksanko ja haluanko tehdä tätä työtä vielä 30 vuotta vai kutsuvatko uudet opinnot sitten, kun asuntolainaa on vähemmän ja/tai miehellä parempi palkka.
Itsellä kuitenkin vähän samanlainen tilanne, että mietin kovasti alan vaihtoa... Mutta se opiskelijaksi ryhtyminen on tässä vaiheessa jo niin paljon hankalampaa kuin lukion jälkeen!
mutta sis-kir sairaanhoitajana olen ollut jo toistakymmentä vuotta.
Nykyään olen työkyvyttömyyseläkeläinen
ja se minusta tulikin,erikoistuin vielä kätilöksi työ aivnaihanaa,mutta palkka ja työtaHTI kauheita
Meillä vähän "sukuvika" tuo ammatti.
nyt lastenhoitaja pk:ssa, haaveena vielä lto:n opinnot
oli metsätalousinsinööri tai poliisi. Tuli opettaja.
Ei ole mitään ammattia eikä työpaikkaa. Ikä 30 v.
päädyin kääntäjäksi ja teen osa-aikaisesti opettajan töitä. Olen tyytyväinen.
... päädyin rahoitusalalle. Olen ihan tyytyväinen mihin olen päätynyt. Toisaalta olisin varmasti myös tyytyväinen opettajana.
Halusin proviisoriksi, luin parhain arvosanoin kemiaa ihan lukion loppuun asti ja sitten kirjoitinkin psykologiaa ja filosofiaa. Nyt olen psykologi.
nyt olen huithapeli pätkätyöläinen ns.paskaduuneissa joissa ei ole mitään muuta huonoa kuin pieni ja epäsäännöllinen palkka.
virkanainen :o)
Nyt minulla on 2 yritystä.