Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk vauva hoitoon viikonlopuksi? onko ok?

Vierailija
28.11.2009 |

Oletteko te jättäneet n. 8kk lasta hoitoon ystävällenne kun olette lähteneet viikonloppureissuun?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:26"]Vau mitä tekopyhyyttä tällä palstalla on!!! Mä jätin lapsen hoitoon jo ennenkuin hän oli 8kk. Menin ja join alkoholia, rentouduin, pidin hauskaa! Seuraavana aamuna oli krapula...Mutta pian taas olinkin reippaana ja VIRKISTYNEENÄ hoitamassa lapsia. Oli ihan terapeuttista jättää arki hetkeksi ja nauttia! Te AV-mammat ootte tainnut hukkua sinne kakkavaippojen ja pyykkivuorten sekaan?[/quote]

Normaalilla tunne-elämällä varustettu äiti voi virkistäytyä ilman monen yön eroa pienestä vauvastaan. No, sinä et varmaan osaa samaistua siihen(kään).

[/quote]

Se ei paljoa auta jos lapsi on 2 tuntia hoidossa... 

Vierailija
22/72 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän lapsi oli kahdeksankuisena viikonlopun vanhemmillani. Sillä seurauksella, että nyt 18-vuotiaanakin haluaisi viettää siellää joskus viikonloppujaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ok. Mulla ei olis tullut mieleenkään jättää vauvaa hoitoon noin pitkäksi aikaa vaan sen takia, että pääsis "virkistäytymään". Tai edes yhdeksi illaksi kun olis tyttöjen ilta. Kyllä on tosiaan ne äidin vaistot vähän hukassa.

Ja jos tosiaan ainoo tapa virkistäytyä ja viettää omaa aikaa on lähteä yöjalkaan, niin miettisin kyllä sitä lasten hankintaa kerran jos toisenkin.

Vierailija
24/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, jokainen tekee omat ratkaisunsa Varmasti siltä pohjalta, että haluaa olla hyvä äiti tai isä. En usko, ett on parempi äiti tai isi, jos ei ole koskaan hoidossa. pitää myös muistaa, että esim parisuhde voi vaatia yhteistä aikaa kuten muutkin tärkeät suhteet. Mutta siinä tietty pitää olla kohtuus. Ja niille vielä, jotka haluu olla marttyyreja, niin muistakaa, et kruunu on orjantappurasta ja siinä on piikkejä ja ne pistää ehkä joskus enemmän muita kuin itseään. Mitä hyötyä on sillä kehuskella, että meidän lapset eivät ole olleet koskaan yökylässä ja tätä kuulee joskus kouluikäisistäkin. Hei, haloo!!

Vierailija
25/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:26"]Vau mitä tekopyhyyttä tällä palstalla on!!! Mä jätin lapsen hoitoon jo ennenkuin hän oli 8kk. Menin ja join alkoholia, rentouduin, pidin hauskaa! Seuraavana aamuna oli krapula...Mutta pian taas olinkin reippaana ja VIRKISTYNEENÄ hoitamassa lapsia. Oli ihan terapeuttista jättää arki hetkeksi ja nauttia! Te AV-mammat ootte tainnut hukkua sinne kakkavaippojen ja pyykkivuorten sekaan?[/quote]

Mitä tekopyhyyttä? Minä en voisi jättää 9-kuista vauvaani yöhoitoon enkä ole jättänytkään. En pysty samaistumaan heihin, jotka voivat jättää vauvan hoitoon pitkäksi aikaa. Mistä kohtaa olen tekopyhä? Luuletko, että kaikki tarvitsevat ja haluavat olla erossa vauvasta yön yli, että pääsevät vaikka sinne baariin? Minä kykenen harrastamaan "irtiottoja" ihan päivälläkin parin tunnin ajan. Taitaa syyllisyys painaa, kun jaksat noin meuhkata jostain tekopyhyydestä. Tekopyhää olisi tuomita asia, mutta tehdä silti itsekin niin.

Vierailija
26/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:37"]

Voi luoja mitä jeesustelijoita!!! Mä olen sitä mieltä, että välillä on oikein hyvä viedä se lapsi hoitoon yöksi ja ottaa omaa aikaa. niin sitä jaksaa taas.  Kivittäkää vaan.. Meinasin antaa oman 3kk vanhan vauvani nyt kesällä mummulaan yökylään, että päästään mökille jahdataan miehen kanssa. ja se ei tee musta yhtään huonompaa äitiä!!!;

[/quote]

No ei ole kyllä normaalia haluta olla erossa 3-kuisesta vauvasta yön yli. Sori vaan.

Vierailija
27/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju onkin mielenkiintoista luettavaa. Olen ajatellut, että valtaosa vanhemmista vastustaa vauvaikäisten yökyläilyjä, etenkin jos kyseessä on useampi yö. Täällähän kuitenkin suorastaan kannustetaan laittamaan vauva yöhoitoon. Voisiko joku kertoa, miksei vauva voi olla vaikka isänsä hoidossa ja ihan kotona? Olisi tuttu henkilö ja tuttu ympäristö. Vai pitääkö sinne baariin päästä nimenomaan miehen kanssa? Vauvavuosi on kuitenkin lyhyt aika, eikö edes sen vertaa voi olla olematta yhteisiä yömenoja miehen kanssa?

Ja miten näin moni viittaa kintaalla ikäsuositukselle yö per ikävuosi? Ei sitä varmaan ihan turhaan ole keksitty...

Vierailija
28/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niille joilla on rintaruokinta meneillään, niin voi olla aika vaikeaa olla poissa useampia päiviä, ellei sitten pumppaa, mut onkohan se sitten sen arvoista. Sitten mä en kyll usko, että kaikki juovat räkäkännejä, kun lähtevät puolisonsa kanssa.  Ja jos vetää räkäkännejä, niin siinä on jo ongelman ainekset koossa. Ryyppääminen huonontaa ihmissuhteita ennemmin tai myöhemmin. Sitäkään en kauheesti suosittele, että juostaan ravintoloissa ilman puolisoa. Kännissä tulee helposti kohellettua ja lopun voi sitten arvatakin!

Vierailija
29/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niille joilla on rintaruokinta meneillään, niin voi olla aika vaikeaa olla poissa useampia päiviä, ellei sitten pumppaa, mut onkohan se sitten sen arvoista. Sitten mä en kyll usko, että kaikki juovat räkäkännejä, kun lähtevät puolisonsa kanssa.  Ja jos vetää räkäkännejä, niin siinä on jo ongelman ainekset koossa. Ryyppääminen huonontaa ihmissuhteita ennemmin tai myöhemmin. Sitäkään en kauheesti suosittele, että juostaan ravintoloissa ilman puolisoa. Kännissä tulee helposti kohellettua ja lopun voi sitten arvatakin!

Vierailija
30/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, opiskelukaverini jättivät 10 kk:n ikäisen lapsensa mulle hoitoon 9 päiväksi ja lähtivät reissuun. Silloin ei ollut edes kännyköitä, joten heitä ei olisi saanut mitenkään kiinni. Lapsi pärjäsi oikein hyvin ja on jo tasapainoinen aikuinen. Itse olin aivan poikki tuon rupeaman jälkeen ja unohdin vauvahaaveet hetkeksi. Lapsen vanhemmat olivat minulle ikikiitollisia. Kukaan muu ei suostunut lapsenhoitajaksi. 

Vierailija
33/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 09:38"]

Kun olin nuori, opiskelukaverini jättivät 10 kk:n ikäisen lapsensa mulle hoitoon 9 päiväksi ja lähtivät reissuun. Silloin ei ollut edes kännyköitä, joten heitä ei olisi saanut mitenkään kiinni. Lapsi pärjäsi oikein hyvin ja on jo tasapainoinen aikuinen. Itse olin aivan poikki tuon rupeaman jälkeen ja unohdin vauvahaaveet hetkeksi. Lapsen vanhemmat olivat minulle ikikiitollisia. Kukaan muu ei suostunut lapsenhoitajaksi. 

[/quote]

Karmeaa. En ikinä suostuisi ottamaan noin pientä tai edes 2-vuoyiasta 9 päiväksi. Aivan turha stressitila vauvalle. Tuossa on jo vanhemmanvaistot retuperällä.

Vierailija
34/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä jättänyt. Reilun vuoden ikäisenä ovat olleet yhden yön yökylässä ekaa kertaa.

Tästähän on erilaisia mielipiteitä eikä selkeää tutkimustietoa (koska vauvoilla ei voi tehdä mahdollisesti vahingollisia kokeita), mutta kyllä vauvatutkimus + kokemustieto viittaa siihen, että pitkät erot äidistä/isästä juuri 6kk-12kk iässä saattavat olla traumaattisia. Eli ihan järjellä ajatellen en olisi uskaltanut riskeerata lapsen kehitystä, tosin itse en olisi myöskään pystynyt olemaan vauvasta erossa.

Vierailija
35/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin ole nämä yökyläilyn puolustajat lukeneet kiintymyssuhteen ja perusturvallisuuden muodostumisesta? Ei vaikutukset tietenkään jokaikisessä lapsessä näy, mutta en uskaltaisi ottaa riskiä, että oman lapseni tunnekehitys horjahtaisi. Hätätapauksissa lasta voi hoitaa tuttu ja turvallinen aikuinen, mieluiten lapsen kotona. Kolottava viinahammas ei ole tarpeeksi hyvä syy.

Hemmettiäkö niitä muksuja teette jos jo kolmikuisen kanssa hirttää pää niin jumiin, että pitää viedä pieni Paavo-Anneli hoitoon, että itse pääsee reissuun?

Ja tiedoksi: Kun haette sen Paavo-Annelin kotiin ja lapsen reaktio on vaisu, se ei todellakaan tarkoita että kaikki on hyvin. Lapset, jotka eivät missään vaiheessa koe vierastusta tai eroahdistusta ovat saaneet tällin kiintymyssuhteen syntymisvaiheessa. 

Odotan innolla keittiöpsykologien vastaiskua, kun Ylermi-Äpyli on kuitenkin ihan normaali, ja plapla.

Vierailija
36/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni aika suvaitsevainen äiti. En vauhkoa imetyksestä, minusta äitiyttä voi suorittaa monella tapaa ja silti hyvin.

Mutta pakko on miettiä, miten 3kk:n iäisen vauvan äiti on valmis olemaan erossa vauvasta ryyppämisen vuoksi. On meilläkin vauvat olleet joitakin tunteja hoidossa, mutta syynä ei ollut ryyppäämiset. Ja ryyppääminenkin on hyvä syy, jos kyse on kerran elämässä -tapahumasta esim.  kaverin polttarit. Mutta että pitäisi ryypätä huvikseen pari kertaa kuussa... Laittaa miettimään kyllä itsekkyyttä. 

Meillä lapset kyllä yökyläilevät mutta omasta halustaan. Esikoinen oli 2-vuotias, kuopus 2,5vuotta. Toki olisivat voineet olla aiemminkin. Ei vain ole tullut tarvetta. Risteilyille ja matkoille on otettu lapset mukaan. Parisuhdeaikaa on joka ilta, kun lapset nukkuvat. 

Tiedän, että sohaisen muurahaispesään mutta olisi kiva tietää äitien ikä, kun ovat jättäneet vauvan hoitoon. Itse olen ollut yli 30-vuotias ja samoin ystävänikin. Yksi ystävistä jätti vauvan yön yli hoitoon 7 kk:n ikäisenä tutulle isovanhemmalle, äidin ikä tuolloin 26.

Vierailija
37/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Aina on ollut asiantuntijoita, joiden mielestä ei voi tehdä sitä eikä tätä. Menee muutama vuosi  , niin käytäntö kääntyy päälaelleen. ... Sitten yhtä asiaa ihmettelen. Tän kekustelun aihe on 8 kk vauva hoitoon... Jotenkin tuo 3 kk kummitelee vähän väliä. Jos nyt pysyttäiin alkuperäisessä aiheessa. Niin tämäkin keskustelu alkaa kuulostaa aivan toiselta.

Vierailija
38/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Aina on ollut asiantuntijoita, joiden mielestä ei voi tehdä sitä eikä tätä. Menee muutama vuosi  , niin käytäntö kääntyy päälaelleen. ... Sitten yhtä asiaa ihmettelen. Tän kekustelun aihe on 8 kk vauva hoitoon... Jotenkin tuo 3 kk kummitelee vähän väliä. Jos nyt pysyttäiin alkuperäisessä aiheessa. Niin tämäkin keskustelu alkaa kuulostaa aivan toiselta.

Vierailija
39/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kahdeksankuistakaan voi useaksi yöksi hoitoon jättää. Tietääksei asiantuntijat ovat tässä aiheessa yksimielisiä,  laittaisitko vaikka linkin lähteeseesi?

Vierailija
40/72 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jätin hyvillä mielin vauvan hoitoon koska hän oli niin helppo luonteinen, pääsin sitten kivasti tuulettumaan" vrt. "Pakko oli jättää vauva hoitoon kun se oli niin vaikealuonteinen, oli pakko päästä tuulettumaan". Eli nämä jotka ovat vauvan jättääkseen hoitoon useiksi päiviksi keksivät kyllä syyn tehdä sen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme