Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävitkö peruskoulun liikuntatuntien jälkeen suihkussa ?

Vierailija
15.05.2026 |

1980 luvulla tuo kuului asiaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
2/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt peruskoulua.

Vierailija
4/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytiin suihkussa. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä. Nyky pennut on typeriä.

Vierailija
5/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli pakko.

Poikien puolella, opettaja raahasi yhden kieltäytyjän vaatteet päällä yhteiseen suihkuun.

-buumeri

Vierailija
6/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kasarillakaan kukaan käynyt suihkussa. Ne suihkutilatkin oli niin ankeat.

Vierailija
7/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En .

T. ope

Vierailija
8/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja kyttäsi, että kaikki kävivät. Tämä 70-80 luvuilla Helsingissä. N60

Vierailija
9/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikaisemmat vastaukset ei kelpaa 

Vierailija
10/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytiin ja liikkaope otti kopissaan pienen pyllyni käsittelyynsä. Oih niitä muistoja.

Vierailija
11/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran kävin, kun opettaja pakotti kaikki. Muutoin kävin kotona suihkussa. Silloin olin tosin niin hyvässä kunnossa, ettei minulle ikinä tullut liikuntatunnilla edes hiki. Aikuisenakin hikoan tosi vähän, vaikka kävisin tyyliin juoksulenkillä. 

Vierailija
12/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten en, koska ei edes tarjottu mitään suikumahdollisuutta. Tämä -90 ja -00-luvulla peruskoulunsa käyneellä.

Vierailija
13/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran kävin, kun opettaja pakotti kaikki. Muutoin kävin kotona suihkussa. Silloin olin tosin niin hyvässä kunnossa, ettei minulle ikinä tullut liikuntatunnilla edes hiki. Aikuisenakin hikoan tosi vähän, vaikka kävisin tyyliin juoksulenkillä. 

Ihmisillä on muuten hirveästi eroja hikoamisessa. Mieheni paita on hetkessä likomärkä. Siitä saa siis oikein puristamalla tiputettua hikinestettä. Ihan kuin koko paita olisi uitettu jossain. Itse en hikoa juuri ollenkaan. 

Vierailija
14/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt. Joskus eka ja toka luokalla kävin kun opettaja kyttäsi vieressä. Sen jälkeen en käynyt. 

Vierailija
15/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koskaan käyneeni. Ala-asteella ei ollut edes mahdollisuutta suihkuun. Yläasteellakin mahdollisuus  vain, jos oltiin kirkonkylän liikuntasalissa. Urheilukentillä oli vain kylmät, vedetömät pukkarit.

Vierailija
16/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta pakko korjata tämä aika yleinen harhaluulo. Mitä parempi kunto, sitä enemmän liikunta suorituksen aikana tulee hiki, mutta muuten hikoilu vähenee. Tämä toki on yksilöllistä mihin asti se hikoilu lisääntyy.suorituksen aikana. Aika moni ajattelee ja luulee väärin, että hiki johtuisi huonosta kunnosta. 

Vierailija
17/17 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella joo, ylä-asteella ei yksin kertaisesti ollut aikaa siihen tarpeeksi, myöhästyi tunneilta vaikka pikaisesti vaihtoi vaan vaatteet ja opettajat nillitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä