Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OIKEASTI. Tissutteleeko täällä kukaan muu äiti koskaan?

Vierailija
27.11.2009 |

Suomessa pitäisi olla hieman löyhähkö alkoholikulttuuri ja koskaan kukaan nainen, äiti, ei (ainakaan myönnä) tissuttelevansa iltaisin.

No minä myönnän.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei viini kerran mitenkään vaikuta niin sitähän vois sitten juoda vaikka jokaisella ruualla? eiköhän sitä illalla juoda juuri siksi että se rentouttaa ja lapset ovat jo silloin nukkumassa.

no, en kyl mitenkään paheksu, paitsi en usko tuota ettei 4 dl viiniä yhdellä istumalla muka mitenkään vaikuta, tai että sitä juotaisi pelkän maun takia.

minun mielestäni tuo tissuttelu tarkoittaa juuri sitä että pitkin päivää otetaan hörppy tai lasillinen, päätyen vähintään hiprakkaan illalla.

itse oon viimeks ollut humalassa v. 2005. kesällä juon joskus illalla yhden tai kaks siideriä. viime kesänä, siis 3 kk aikana, näin tapahtui alle 10 kertaa. talvella en juo ollenkaan, paitsi joululomalla satunnaisesti glögin, lasillisen viiniä tai jouluoluen / siiderin. juominen on vähentynyt vuosien myötä, nuorempana join paljonkin, kun ei ollut vielä lapsia. lasten myötä ei huvita valvoa ylimääräistä tai nousta yöllä vessaan niiden kahden siiderin takia. mielestäni aina yhden aikuisen täytyy olla ajokunnossa vaikka lapset olisivat jo nukkumassa.

en kyl itse tunne ketään äitiä joka joisi joka ilta tai ylipäätään arkisin ollenkaan, ja vielä väittäisi tätä normaaliksi! jos pitää joka ilta juoda, on alkoholisti. sekin on musta jo vähän outoa että pitää joka viikonloppu juoda, paitsi ehkä saunaolut jos siitä tykkää.

Vierailija
62/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

illassa ja nyt yhtäkkiä 1-1.5dl:)

Onkohan hiukan selittelyn makua.

Mutta itse asiaan siis. Nuorena tuota ei ehkä vielä ajattele, mutta näin lähempänä 50 vuotta näkee tosiaan päälle päin selvästi nämä tissuttelijat. Kaikki ovat ylipainoisia ja silmäpussit aika rajut. Ja se jatkuva väsymys ja pahantuulisuus. On tietenkin väsynyt kun elimistö ei nuku koskaan normaali unta, koska alkoholi häiritsee syvään uneen vaipumista.

Tämä aiheuttaa ärtymista ja masennusta, mitä lievitetään taas vinkulla ja kierre on valmis.

Itse olen valinnut rentoutumiseen urheilun ja täytyy myöntää, että ei tarvitse kilojen kans taistella ja olo on pirteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täytelaisen makuisten punaviinien ystävä ja raskausaikana ostin itselleni ruokajuomaksi alkoholitonta punaviiniä (huom. kokeilin useaa erilaista). Ne olivat järjestäen kauheita. Maku ei ollut lähelläkään oikeaa viiniä, lähinnä maistuivat vedellä laimennetulta tiivistemehulta.

Mutta mutta, jos on tottunut juomaan pelkästään esanssisiidereitä, ei voi tajuta, että joku saattaa juoda viiniä pelkästään sen maun takia.

Vierailija
64/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutuksen takia?

Siksi kai alholiton kossu olisi myyntimenesrys av.mammojen joukossa.

Tekopyhyyttä ja hurskastelua. Olkaa rehellisiä itsellenne niin teidän olisi helpompi elää.

Vierailija
65/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on erittäin terveet elintavat, paljon liikuntaa, alkoholia harvoin ja silti on tullut keski-iässä kamalat silmäpussit! Että toivottavasti kukaan ei nyt kuvittele että ryyppään iltaisin tai jotain.

Vierailija
66/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma on nyt oppinut juomaan sivistyneesti. Hän pitää viinin ihastuttavasta mausta NIIN paljon, että litkaisee miehensä kanssa sitä puoli pulloa illassa huomaamatta mitään eroa normaaliin olotilaan. Juomin-- anteeksi viinin ihanasta mausta nauttiminen aloitetaan jo ruoka-aikaan, joten sitten onkin koko pitkä ilta aikaa nautiskella aromeista!

että nautiskelu aloitetaan jo ennen viinin ostoa sillä, että tutkiskellaan viiniopasta ja yhdessä päätetään, minkälaisia viinejä ostetaan hyllyyn... Sitten tuoksutellaan ja maistellaan yhdessä ja annetaan oma "arvio"...

T. Se Super-juoja, joka PYSTYY juomaan 4 dl viiniä illassa

Vierailija
67/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valinnut rentoutumiseen urheilun ja täytyy myöntää, että ei tarvitse kilojen kans taistella ja olo on pirteä.

Kertoisitko vielä miten urheilu ja tissuttelu ovat toisensa poissulkevia juttuja? Minä juon aina sen yhden tölkin olutta lenkin jälkeen. Juoksen vähintään 30 km viikossa ja tissuttelen siitä huolimatta.

Vierailija
68/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei viini kerran mitenkään vaikuta niin sitähän vois sitten juoda vaikka jokaisella ruualla? eiköhän sitä illalla juoda juuri siksi että se rentouttaa ja lapset ovat jo silloin nukkumassa.

...

jos pitää joka ilta juoda, on alkoholisti. sekin on musta jo vähän outoa että pitää joka viikonloppu juoda, paitsi ehkä saunaolut jos siitä tykkää.

Katsotaan mita vastaavat. Ja muuten, kylla moni juo lounaallakin lasin viinia. Ihan oikeasti, Suomessa ollaan todella omituisia taman asian suhteen... ;-)

Vierailija
69/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasillinen punaviiniä. Ja tosiaan nautin sen ihan ilman humaltumistarkoitusta. Ei vain maistu pihvi maidon tai veden kanssa.

Vierailija
70/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilemme jo aamulla, mitä viiniä juomme illalla. Kahvipöydässä selaamme viiniopasta ja päätämme, mitä viiniä ostamme illaksi.

Monesti ostamme kahta eri laatua. Voi kyllä käydä niin, että kumpikin pullo tulee juotua, mutta eihän siitä tule kuin vähän enemmän kuin tuolla 4 desin äidillä.

Kun ottaa hitaasti napostellen koko ajan, ei tunnu missään.

Av-mamma on nyt oppinut juomaan sivistyneesti. Hän pitää viinin ihastuttavasta mausta NIIN paljon, että litkaisee miehensä kanssa sitä puoli pulloa illassa huomaamatta mitään eroa normaaliin olotilaan. Juomin-- anteeksi viinin ihanasta mausta nauttiminen aloitetaan jo ruoka-aikaan, joten sitten onkin koko pitkä ilta aikaa nautiskella aromeista!

että nautiskelu aloitetaan jo ennen viinin ostoa sillä, että tutkiskellaan viiniopasta ja yhdessä päätetään, minkälaisia viinejä ostetaan hyllyyn... Sitten tuoksutellaan ja maistellaan yhdessä ja annetaan oma "arvio"...

T. Se Super-juoja, joka PYSTYY juomaan 4 dl viiniä illassa

Vierailija
71/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismin alkutaival saadaan kyllä kuulostamaan niin hienolta kun kovasti halutaan!

Vierailija
72/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo viiniä joka päivä ja kaikilla aterioilla. Tämä on vain puolustus omalle alkoholinkäytölle. Koulutetut, nuoret naiset ennen kaikkea ovat hyvin tietoisia linjoistaan ja kunnostaan ja siihen ei sovi viininlipittäminen. Nykyään suositaan erilaisia kivennäisvesiä ja monet niistä ovat hinnoissaankin jo viinien kaltaisia.

...

jos pitää joka ilta juoda, on alkoholisti. sekin on musta jo vähän outoa että pitää joka viikonloppu juoda, paitsi ehkä saunaolut jos siitä tykkää.

Katsotaan mita vastaavat. Ja muuten, kylla moni juo lounaallakin lasin viinia. Ihan oikeasti, Suomessa ollaan todella omituisia taman asian suhteen... ;-)

Vierailija
73/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joko alkoholisti tai absolutisti (tai likimain, pari kertaa vuodessa on ok, kunhan lapsilla vesiselvaa seuraa), muita vaihtoehtoja ei Suomenmaassa edelleenkaan ole? Korjatkaa joku, jos olen vaarassa?

Vierailija
74/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

illassa ja nyt yhtäkkiä 1-1.5dl:)

Anteeksi vain mutta

2(krt/vko)*4(dl/krt) = 8 (dl/vko)

8(dl/vko)/7 pvä = n. 1 dl/pvä + satunnaiset olut/siiderihörpyt -> 1.5 dl/pvä

Oliko vaikeeta?

Vierailija
75/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla lailla kuin Blue Nun! Ja viimeistään se että tuoksutellaan ja puhutaan pukeesta käytännössä nollaa alkoholin haittavaikutukset. Fiini viina - harrastus josta voi olla ylpea!

Vierailija
76/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koskaan en ole lasten aikaan humalassa. Mutta kyllä tulee juotua saunasiideri tms. vaikka ihan arkipäivänä, jos se sattuu maistumaan. Tai yksi olut. Tai lasi viiniä. Viikonloppuisin vähän enemmän. Että ihan säännöllistä alkoholinkäyttöä meillä, se ei kuitenkaan ole mikään ongelma.

Vierailija
77/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yleensä ihmiset ilmoittavat pienemmän määrän, mitä oikeasti käyttävät.

Eli kun työterveyslääkärille tämä yksi mamma kertoo, että ottaa vain kaksi kertaa viikossa 4dl ja satunnaisesti siideriä, se on oikeasti 4dl pari kertaa viikossa ja lisäksi siideriä 3--4 pulloa joka ilta lisäksi. Tähän päälle tietenkin joskus perjantaisin otetaan kunnolla.

Moni kaunistelee ja valehtelee jopa itselleen alkoholinkäyttöään.

Vierailija
78/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla lailla kuin Blue Nun! Ja viimeistään se että tuoksutellaan ja puhutaan pukeesta käytännössä nollaa alkoholin haittavaikutukset. Fiini viina - harrastus josta voi olla ylpea!

Jos ei sita juo liikaa ja liian usein. Ja viinit ovat oikeasti ihan mukava harrastus, vaikka et sita uskoisikaan...

Vierailija
79/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joko alkoholisti tai absolutisti (tai likimain, pari kertaa vuodessa on ok, kunhan lapsilla vesiselvaa seuraa), muita vaihtoehtoja ei Suomenmaassa edelleenkaan ole? Korjatkaa joku, jos olen vaarassa?

ja tähän voi vielä lisätä sen että jos olet muualla Euroopassa niin viini on ihan eri ainetta kuin Suomessa jos sen vaan älyää juoda ruokaillessa tai hyvässä seurassa ;)

Vierailija
80/127 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai kukaan sentään kossun makua kehunut?

Alan ymmärtää pikkuhiljaa, miksi tarjoilija katsoi minua pitkään ruotsinlaivalla, kun olimme ikäväkseni menneet buffettiin syömään (kauhea paikka) ja maistoin buffet-viiniä (mautonta kuraa), jonka seurauksena pyysin viinilistan ja tilasin lasillisen parempaa. Aika harva taitaa sitten jättää pahan viinin juomatta, jos kerran maku on niin monen mielestä viinissä sivuseikka.

vaikutuksen takia?

Siksi kai alholiton kossu olisi myyntimenesrys av.mammojen joukossa.

Tekopyhyyttä ja hurskastelua. Olkaa rehellisiä itsellenne niin teidän olisi helpompi elää.