Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä kirjaa olet lukemassa? Suositteletko sitä muillekin?

Vierailija
23.11.2009 |

Itse olen lukemassa Laura Honkasalo: Eropaperit.

(HKI: Otava 2009)- uskomattoman hyvä!!!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut hänen aikaisemmatkin Gotlantiin sijoittuvat kirjansa (rakastan saarta ja murhia ;)), ja tämä viimeinen on mielestäni huonoin. Eli en oikein voi suositella. Ihan viihdyttävä joo, mutta parempiakin olen lukenut.

Vierailija
62/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä hetkessä olemista, egon vaikutusta elämään ja havahtumista.

Vaikea kuvailla, kun ei itsellä ole kirjallisia taitoja. Minulla on kaksi tuttavaa, jotka ovat myös lukeneet ko kirjan ja todella tykänneet.

Vierailija
64/77 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa, kakkoselta jäi se Toiset kengät sitten kesken, enpä siis suosittele. Täällä mainituista olen lukenut mm. kaikki Siri Hustvedtit, joista Amerikkalainen elegia oli minustakin heikoin, AUsterin Sattumuksia Brooklynissä, jota kyllä suosittelen ja Jodi Picoultin täällä saadun vinkin perusteella. Pidin siitäkin, oli kiinnostava lukuromaani, jonka kanssa viihtyi.

Tällä hetkellä luen Michael Ondaatjen Divisaderoa. Suosittelen, mutta ei se 50 sivun jälkeen vielä kuitenkaan vaikuta kirjalta, jonka lukematta jättäminen olisi varsinainen vahinko. Toisin kuin mainittu Stieg Larssonin MIllenium-trilogia - jos sitä et ole vielä lukenut, suosittelen erittäin lämpimästi!

Vierailija
65/77 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä jännä. Suosittelen.

Vierailija
66/77 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten hyvä ja mielenkiintoinen, mutta ihan liian pientä pränttiä ja rivinväli liian pieni myös, olen lukenut varmaan kuukauden kun saan tihrustaa ja sivuja on yli 400, jospa tänä iltana saisin luettua ja veronpalautuksilla uudet lasit.

Se on järkyttävän hyvä! Olen lukenut sen varmaan 10-15 vuotta sitten ja elokuvankin nähnyt kaksi kertaa, mutta kirja parempi.

Vierailija
67/77 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Coelhon Veronika päättää kuolla. Siitä kyllä tykkäsin, ehkä jotenkin samaistuin Veronikaan ja sain uusia näkökulmia elämän arvostamiseen.

Sen jälkeen olen lukenut myös 11 minuuttia ja täytyy sanoa, että en kyllä oikeastaan tykännyt. Tyyli oli täysin sama helppolukuinen kerronta kuin Veronikassakin, mutta en saanut yhtään kiinni siitä, mitä kirjailija tahtoi sanoa. Paitsi että sitä wannabe-filosofiaa oli paljon ja ihana epäuskottava romanttinen loppu Danielle Steelin tyyliin (luin romantiikkahömppää teininä, joskus vieläkin vähän chick littiä).

Mun Coelhot jäi siis kolmeen: Alkemisti, Veronika ja 11 minuuttia. Nyt on lainassa Zahir, mutta mietin kannattaako edes aloittaa?

Tällä hetkellä luen Hustvedtin Lumousta, en ole kyllä ehtinyt alkua pidemmälle. On ihan perushyvin Hustvedt-tyyliin kirjoitettu, vielä ei ole imennyt mitään ehdotonta koukkua vaan olen hyvin voinut jättää kirjan sohvalle.

Sitä ennen luin Anna-Leena Härkösen Ei kiitos, josta tykkäsin todella. Hauska ja soljuva kerronta, elävät henkilöhahmot. Vähän kuin taannoinen tv-sarjansa Vuoroin vieraissa.

Luin äskettäin myös Nancy Thayerin Ystävyyden karikot. Thayeriakin luin paljon nuorempana, ja olihan tuo vieläkin ihan sujuvaa "hömppää". Tykkään kirjan miljööstä, tekisipä mieleni Nantucket-saarelle.

Vierailija
68/77 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli musta yllättävän huono. Ihan samaa tauhkaa kun aikanaan Prinsessa Sultana -kirjat ym. Mustavalkoisia ja epäuskottavia henkilöhahmoja. Tietysti jos tämän tyyppinen kirjallisuus kiinnostaa, niin mikä jottei. Mutta ne, jotka odottavat jotain erilaista (kuten itse odotin kaikesta siitä hehkutuksesta kiinnostuneena), pettyvät.

Jossain päin maailma on mustavalkoinen. Hyvä, että huomasit vaikka et ymmärtänytkään. Siitähän siinä on melko lailla kysymys.

Vierailija
69/77 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehua. Ystävyydenpiiri, Italian illat jne. Ihania kirjoja irlantilaisuudesta.

Vierailija
70/77 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele. Muutamista muista Coelhon kirjoista olen pitänyt.

Vierailija
71/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin hyvä. Leijun vieläkin kun muistelen, luin sitä muutama kuukausi sitten.

Vierailija
72/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja SUOSITTELEN lämpimästi, loistava kirja! kertoo Afganilaisten naisten elämästä.

Vierailija
73/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika alussa vielä mutta ei ole ainakaan toistaiseksi saanut kunnolla mukaansa. Odotukset olivat aika korkealla mutta saapa nähdä toteutuvatko sinne päinkään.

Edellinen lukemani kirja oli Jodi Piccoultin Koruton totuus, ja siitä kirjasta kyllä ihan pidin.

Vierailija
74/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan luettava, kertoo äidistä jonka lapsi kuoli onnettomuudessa.

Vierailija
75/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loistava, mutta ihan hauska, helppo luettava.

Vierailija
76/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen todellakin! Kaunista kuvausta saamelaisten elämänmuutoksesta Lapin sodan jälkeen.

Toki kannattaa aloittaa ykkösosasta eli Voijaa minun poroni -kirjasta.

Vierailija
77/77 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan Coelhoa en ymmärrä yhtään. Musta se on ihan hölynpölyä.... Eli ei aukee, ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi