Mieheni ei ole ikinä käynyt helsingissä (41v)
Eli tapasin tuolta pohjoisesta miehen 8 vuotta sitten, rakastuin, avioiduttiin, ostettiin talo, lapsiakin jo kaksi. Hän yrittäjänä, minä kotona.
Viikonlopulla tuli ilmi ällistyttävä seikka, mieheni ei ole koskaan käynyt Helsingissä. Siis Kentälläkään ei ole käynyt kuin kahdesti, kun kävimme italiassa pari vuotta sitten. Kentällekin menille omalla autolla.
Hän on nuoruudessaan lentänyt aina Tukholman kautta (Luulajan kenttä lähempänä kuin Rovaniemi tai Oulu) ja muutenkin tuntui tuntevan Tukholman paremmin kuin Helsingin mm huvitusten suhteen.
Eilen ehdotin, että kun hänellä on synttärit tammikuussa, hommaan lapset viikonlopuksi mummolaan ja lähdemme viikonloppulomalle Helsinkiin.
Mutta se ei herralle käykään, alkoi vänkäämään että kun on ilman helsinkiä tähän asti pärjätty, pärjätään loppuelämäkin. Samperin jääräpää, tahallaan nyt ei lähde, jotta saa rehvastella jatkossakin...
Keksikääs hyvä houkutin jolla saan sen lähtemään. Joo ei lasta. Mies haluaa mutta minä en kolmatta halua.
Kommentit (118)
Ovat huomanneet, että vain pieni osa lähtee laivasta käydäkseen Helsingissä. Ei Helsingillä valitettavasti ola mitään vetovoimaa turistien silmissä, Lappikin on monin verroin houkuttelevampi.
Napapiiri (joka käytännössä on turistikauppoja täynnä) ja Arktikum, siinäpä se.
Eiks sen kaupungin kävele tunnissa läpi ja se on siinä. Ai niin, onhan siellä lordin aukio? Todella "mielenkiintoinen".
Jos ei helsingistä löydy MITÄÄN kiinnostavaa, niin tuskin löytyy mistään muustakaan Suomen kaupungista.
Onko tämä nyt taas vaan jotain vänkäystä, että Helsingissä ei voi käydä vaan sen takia kun se on Helsinki?
Mitä niin hienoa on Helsingissä, että siellä pitäisi käydä?
terveisin Rollolainen kosmopoliitti :D
Helsinki on harmaa, tuulinen, tylsä,
ja sen asukkaat samanlaisia.
Pieni kaupunkihan se on maailman mittakaavassa,
eli jos teillä on mahdollisuus lähteä kahdestaan kaupunkilomalle niin menkää ihan ulkomaille:-D
Helsinkiin kannattaa tulla vain kauniina kesäpäivänä.
Onko siis esim. Rovaniemestä sopiva kuvaus ulkomaiselle:"Se on napapiirin tuntumassa ja siellä on Joulupukin pajakylä, Ounasvaara ja Arktikum."
Ei se nyt niin iso paikka ole, etteikö voisi kertoa päänähtävyydet vaikkei ole paikanpäällä käynytkään.
On paljon ihmisiä jotka eivät matkustele missään ja siltikin laajalti löytyy sivistystä monelta eri elämänalueelta. Helsingissä käymisestä sitä sivistystä tuksin kannattaa hakea.
Jos joutuu joskus keskusteluun jossa joutuu kertomaan pääkaupungistansa niin aika noloa on sanoa että ei kiinnosta, en ole käynyt :D
Ei se nyt niin iso paikka ole, etteikö voisi kertoa päänähtävyydet vaikkei ole paikanpäällä käynytkään.
se että on itse nähnyt ja kokenut. Voihan revontuliakin katsoa netistä, mutta ihan eri asia on nähdä niitä livenä paikanpäällä.
Onko siis esim. Rovaniemestä sopiva kuvaus ulkomaiselle:"Se on napapiirin tuntumassa ja siellä on Joulupukin pajakylä, Ounasvaara ja Arktikum."
Itse olen työskennellyt lapissa turistihommissa ja harva niistä mistään Helsigistä edes kyseli.
On paljon ihmisiä jotka eivät matkustele missään ja siltikin laajalti löytyy sivistystä monelta eri elämänalueelta. Helsingissä käymisestä sitä sivistystä tuksin kannattaa hakea.
Jos joutuu joskus keskusteluun jossa joutuu kertomaan pääkaupungistansa niin aika noloa on sanoa että ei kiinnosta, en ole käynyt :D
se että on itse nähnyt ja kokenut. Voihan revontuliakin katsoa netistä, mutta ihan eri asia on nähdä niitä livenä paikanpäällä.
revontulista ja muun maan asioista/paikoista, joten ihan samassa veneessä ollaan. Ja minä täällä lapissa tienaan elantoni turismista ja osaan kertoa heille Suomesta ihan mukavasti, vaikka en ihan joka paikassa ole käynytkään.
Sielä luuhaa alamaailman jengit ja ryöstetyksi tuleminen on todennäköistä. Joku työpäiväänsä turhautunut saattaa lyödä päin näköä vain koska sattui kävelemään samalla kävelytiellä vastaan.
Niin kamalia uutisia päivittäin Helsingistä. Hell Sin. Helvetin synti on Helsingin todellinen nimi.
Sen lisäksi kaupunkiin eksyy kamalan helposti. Olen eksynyt 3 x kaupungissa 4 käyneenä.
Kaverin lapset kävi just Helsingissä. Kävivät eduskuntatalolla ja korkeasaaressa ja sitten oli jotain muutakin, kyseessä oli luokkaretki. Kyllä on outoa jos mies ei oo ikinä käynyt oman maansa pääkaupungissa, eikä ole lapsia vienyt lintsille, korkeasaareen tai muihin paikkohin missä lapset nyt yleensä haluavat käydä.
Suomessa on paljon paikkoja muuallakin kun Helsingissä, missä lapset haluavat käydä. Esimerkiksi Särkänniemi on huomattavasti parempi huvipuistona kuin Lintsi. Uskokaa nyt jo, ettei se Helsinki ole mikään autuaaksi tekevä paikka, koko suomi on täynnä elämää. Itse ainakin pärjään hienosti ilman Helsinkiäkin :)
Kaverin lapset kävi just Helsingissä. Kävivät eduskuntatalolla ja korkeasaaressa ja sitten oli jotain muutakin, kyseessä oli luokkaretki. Kyllä on outoa jos mies ei oo ikinä käynyt oman maansa pääkaupungissa, eikä ole lapsia vienyt lintsille, korkeasaareen tai muihin paikkohin missä lapset nyt yleensä haluavat käydä.
Suomessa on paljon paikkoja muuallakin kun Helsingissä, missä lapset haluavat käydä. Esimerkiksi Särkänniemi on huomattavasti parempi huvipuistona kuin Lintsi. Uskokaa nyt jo, ettei se Helsinki ole mikään autuaaksi tekevä paikka, koko suomi on täynnä elämää. Itse ainakin pärjään hienosti ilman Helsinkiäkin :)
kannattaa käydä, tässä teille ideaa! Ehdottomasti kannattaa tutustua aloittamalla:
-Suomenlinna (UNESCON maailmanperintökohde)
-Seurasaari, upea ulkoilmamuseo joka kokoaa koko Suomen samalle saarelle
-Eduskuntatalo, mielenkiintoinen vierailukohde, esim. täysistunnot, Suomen vallan ja lainsäädännön ydin
-rannikkoristeilyt Helsingin edustalla, upeat erityisesti SM-ilotulitusten aikaan
-Ateneum, tänä syksynä mittava Picasso-näyttely
-upea yhdistelmä idän ja lännen sekoitusta samassa (pää)kaupungissa -> kirkot, erit. Uspenskin katedraali, Tuomiokirkko, Venäläiset ravintolat
-konsertit: Madonna, U2 ja muut isot nimet esiintyvät usein vain pääkaupungeissa
kun viikonloppuina ja loma-aikoina suuntaavat pohjoisen suuntaan :)
kannattaa käydä, tässä teille ideaa! Ehdottomasti kannattaa tutustua aloittamalla:
-Suomenlinna (UNESCON maailmanperintökohde)
-Seurasaari, upea ulkoilmamuseo joka kokoaa koko Suomen samalle saarelle
-Eduskuntatalo, mielenkiintoinen vierailukohde, esim. täysistunnot, Suomen vallan ja lainsäädännön ydin
-rannikkoristeilyt Helsingin edustalla, upeat erityisesti SM-ilotulitusten aikaan
-Ateneum, tänä syksynä mittava Picasso-näyttely
-upea yhdistelmä idän ja lännen sekoitusta samassa (pää)kaupungissa -> kirkot, erit. Uspenskin katedraali, Tuomiokirkko, Venäläiset ravintolat
-konsertit: Madonna, U2 ja muut isot nimet esiintyvät usein vain pääkaupungeissa
Tulee aina mieleen elokuvien rikollisjengit. OIkein Puistattaa kulkea sielä.
Onhan se yleissivistävää tietää, että kirjoja on olemassa - ei niiden kansien avaaminen mitään anna.
Sillä on niin olematon historiakin vaikka Tukholmaan verrattuna (josta Suomea muuten on hallittu paljon pidempään kuin Helsingistä).
Ei Helsingissä ole mitään erityistä katsottavaa, esim. Ruotsin eläintarhat ovat monin verroin parempia. Tukholmaan pääsee samalla hinnalla laivalla Turusta kuin junalla Helsinkiin. Valitsemme yleensä Tukholman.