Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei ole ikinä käynyt helsingissä (41v)

Vierailija
23.11.2009 |

Eli tapasin tuolta pohjoisesta miehen 8 vuotta sitten, rakastuin, avioiduttiin, ostettiin talo, lapsiakin jo kaksi. Hän yrittäjänä, minä kotona.

Viikonlopulla tuli ilmi ällistyttävä seikka, mieheni ei ole koskaan käynyt Helsingissä. Siis Kentälläkään ei ole käynyt kuin kahdesti, kun kävimme italiassa pari vuotta sitten. Kentällekin menille omalla autolla.

Hän on nuoruudessaan lentänyt aina Tukholman kautta (Luulajan kenttä lähempänä kuin Rovaniemi tai Oulu) ja muutenkin tuntui tuntevan Tukholman paremmin kuin Helsingin mm huvitusten suhteen.

Eilen ehdotin, että kun hänellä on synttärit tammikuussa, hommaan lapset viikonlopuksi mummolaan ja lähdemme viikonloppulomalle Helsinkiin.

Mutta se ei herralle käykään, alkoi vänkäämään että kun on ilman helsinkiä tähän asti pärjätty, pärjätään loppuelämäkin. Samperin jääräpää, tahallaan nyt ei lähde, jotta saa rehvastella jatkossakin...

Keksikääs hyvä houkutin jolla saan sen lähtemään. Joo ei lasta. Mies haluaa mutta minä en kolmatta halua.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan ole koskaan ymmärtänyt sitä että jos matkustaa ulkomailla esim. vaikka nyt siellä lontoossa, niin miten se sulkee pois sen että ei voi matkustella omassa kotimaassa?

Mä olen käynyt vaikka missä, niin kotimaassa kuin ulkomailla. Pitää olla aika rajoittunut elämä jos ei voi oman kotimaan nähtävyyksiä käydä katsomassa sen takia että käy joskus Englannissa.

Vierailija
2/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy: se on niin syrjässä.

Tämä Oulu on mielestäni paljon kiinnostavampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kaipaa yhtään maalaista tänne möykkäämään ja öykkäröimään, niitä näkee ihan tarpeeksi jo ulkomaanlennoilla.

Vierailija
4/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsänä, ja vain muiden maiden pääkaupunkeja kiinnostavina? Tämä nimittäin toimii oltiin sitten Britanniassa, USAssa, Ranskassa tai ties missä. Ei tietty kaikki, mutta hirveä yleistä se on.

Joten miettikääpä, kiinnostaisiko ne Helsingin nähtävyydet ja ajanvietemahdollisuudet kuten Suomenlinna, Seurasaari, Ateneum tms. enemmän jos ne olisivatkin vaikka Turussa tai Tampereella.

Oulusta vielä, jostain syystä melko lailla kaikki Oulusta kotoisin olevat tuttavani pitävät sitä tosi ankeana paikkana, joka etenkin talvella on eräänkin sanoin "maailman persereikä".

terv. espoolainen

Vierailija
5/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole jo tarpeeksi syytä edes kerran elämässä käydä Helsingissä. Kun te nyt noin paljon ulkomailla kuitenkin matkustatte, niin miten te puhuttte omasta maastanne? En yhtään ihmettele että ei turisteja kiinnosta Suomi, jos tieto mitä annatte heille on "Helsinki on tylsä ja tuulinen paikka, ei siellä ole mitään. Korkeasaari on ihan hanurista, Ruotsissa on parempi" jne.

Vierailija
6/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä enemmän tekemistä ja nähtävyyksiä kuin monessa muussa suomen kolkassa. Itse en asu Helsingissä, mutta joka kesä siellä tulee käytyä ja minä tykkään, samoin lapset.

Vierailija
7/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässä Helsingistä ja olen käynyt siellä viimeksi vuonna 1999. Minkä ihmeen takia sinne menisin? Ainoastaan lentokentällä käyn pari, kolme kertaa vuodessa kun lennän ulkomaille lomille. Mutta sekin taitaa olla Vantaan puolella...

Esim Lontoossa käyn säännöllisesti kerran vuodessa aina syksyllä tai keväällä 10 päivää kerrallaan. En keksi ainuttakaan syytä miksi pitäisi käydä kerran vuodessa Helsingissä! Ei se mikään suurkaupunki ole. Mieluummin vien rahani Lontooseen tai johonkin muuhun isompaan kaupunkiin, kui Hesaan.

Vierailija
8/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässä Helsingistä ja olen käynyt siellä viimeksi vuonna 1999. Minkä ihmeen takia sinne menisin? Ainoastaan lentokentällä käyn pari, kolme kertaa vuodessa kun lennän ulkomaille lomille. Mutta sekin taitaa olla Vantaan puolella... Esim Lontoossa käyn säännöllisesti kerran vuodessa aina syksyllä tai keväällä 10 päivää kerrallaan. En keksi ainuttakaan syytä miksi pitäisi käydä kerran vuodessa Helsingissä! Ei se mikään suurkaupunki ole. Mieluummin vien rahani Lontooseen tai johonkin muuhun isompaan kaupunkiin, kui Hesaan.

Sä oot sentään käynyt Helsingissä. Ei sua kukaan pakota siellä ramppamaan. Mutta ihminen joka ei oo ikinä käynyt oman maan pääkaupungissa, vaikuttaa kyllä aika juntilta.

Lontoo on muuten ihan hirveen tylsä ja ruma kaupunki. Kerran oon käynyt ja se riitti, miten joku viitsii rampata siinä synkässä kaupungissa vuodesta toiseen.

Vierailija
9/118 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vapaaehtoisena helsinkiläisenä rohkenen esittää vienon toiveen. Älkää tehkö itsestänne ihan hölmöjä kertomalla mielipiteitänne Helsingistä, jos käyntinne rajoittuvat Helsingin rautatieasemaan tai Vantaalla sijaitsevaan lentoasemaan. Toisessa lauseessa kehutte maailman metropoleja. Ihan kokemusperäisesti sanoisin, että on niitä vaarallisempia paikkoja olemassa kuin steissi tai Helsinki ylipäänsä.

Pakkohan tänne ei ole monenkaan tulla.

Vierailija
10/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuuluu yleissivistykseen käydä oman kotimaansa pääkaupungissa edes kerran elämässä. Minusta tässä pitäisi olla riittävä peruste kenelle hyvänsä.

Tammikuu tosin ei välttämättä ole se ihanteellisin kuukausi käydä Helsingissä ensimmäistä kertaa varsinkin, jos ennakkoasenne on tuollainen. Tulkaa mieluummin kesällä! Silloin kannattaa ihan kävellä keskustassa ja Senaatintorilla, käydä Suomenlinnassa piknikillä, Lintsillä vuoristoradassa, drinkillä Tornin maisemabaarissa, ostoksilla Hakaniemen torilla ja kauppahallissa... Kaivarin rantaan voi mennä kävelylle ja ottaa lautan vaikkapa Pihlajasaareen. Nämä ovat kivoja juttuja myös lasten kanssa.

Talvella rakentaisin Helsingin reissun sellaiseksi, ettei olisi pakko olla ulkona. Käykää jo mainitun Hotelli Tornin huipulla olevassa Atelje-barissa ihailemassa maisemia (hinnat ovat kalliit, mutta ostokset eivät ole pakollisia), sieltä näkee yli kaupungin. Käykää teatterissa ja jossain oikeasti hyvässä ravintolassa.

Vierailija
11/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat varmasti hienoja paikkoja pääkaupunkiseutulaisille joilla niihin liittyy kaikenlaisia lapsuusmuistoja ym., mutta kun itse näin Oulun pohjoispuolella lapsuuteni viettäneenä (jostain kumman syystä vanhempani eivät käyttäneet noissa must-paikoissa;)) pääsin ekaa kertaa lintsille, oli kyllä pettymys. Särkänniemeen olin päässyt pari kertaa aiemmin ja täytyy sanoa että Lintsi häviää kyllä Särkänniemelle kirkkaasti. Samaa mieltä ovat nykyään omatkin lapseni (ja ihan oma-aloitteisesti). Korkeasaari oli vähän samanlainen pettymys, kaipa sitä odotti jotain hienompaa kun paikasta on ihan laulukin tehty...

Tämä tuli vain mieleen tuosta yhdestä viestistä missä joku ihmetteli että onpa outoa jos ei ole lapsiaan vienyt lintsille ja korkeasaareen.

Mä muuten kävin Helsingissä ekaa krt yli 20 v ja ihan vaan sen vuoksi että pitää kai sitä omankin maansa pääkaupungissa käydä kun oli tullut koluttua kumminkin aika monta eurooppalaista pääkaupunkia. Ja tykkään kyllä Helsingistä, noin niinkuin käyntikohteena. Kiva ja kaunis kaupunki.

Vierailija
12/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain pikaisesti käynyt matkalla pohjoiseen, mutta jos siellä on jotain kiinnostavaa niin voishan siellä käydä ihan "sellaisenaan".

syy: se on niin syrjässä.

Tämä Oulu on mielestäni paljon kiinnostavampi.

Vierailija
13/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jo ne mainitut Suomenlinna ja Seurasaari, kiertelisin keskustassa katsomassa vanhoja taloja, putiikekja, puistoja, toreja, Ateneumissa, Kiasmassa ja vaikka Tennispalatsin museoissa, Kansallismuseossa ja Eläinmuseossa (oli lapsena oma suosikki, ja nykyisin vielä hienompi. Ja on siis ihan kansainvälisestikin arvostettu hienoista näyttelyistään ;).

Korkeasaaresta pitää tosin muistaa, että ei Suomen oloissa ole oikein mahdollista pitää mitään norsuja ja kirahveja kunnollisissa oloissa. Joutuisivat olemaan niin pitkään sisätiloissa, ja tietty Korkeasaari on myös pieni.

Ne ovat varmasti hienoja paikkoja pääkaupunkiseutulaisille joilla niihin liittyy kaikenlaisia lapsuusmuistoja ym., mutta kun itse näin Oulun pohjoispuolella lapsuuteni viettäneenä (jostain kumman syystä vanhempani eivät käyttäneet noissa must-paikoissa;)) pääsin ekaa kertaa lintsille, oli kyllä pettymys. Särkänniemeen olin päässyt pari kertaa aiemmin ja täytyy sanoa että Lintsi häviää kyllä Särkänniemelle kirkkaasti. Samaa mieltä ovat nykyään omatkin lapseni (ja ihan oma-aloitteisesti). Korkeasaari oli vähän samanlainen pettymys, kaipa sitä odotti jotain hienompaa kun paikasta on ihan laulukin tehty...

Tämä tuli vain mieleen tuosta yhdestä viestistä missä joku ihmetteli että onpa outoa jos ei ole lapsiaan vienyt lintsille ja korkeasaareen.

Mä muuten kävin Helsingissä ekaa krt yli 20 v ja ihan vaan sen vuoksi että pitää kai sitä omankin maansa pääkaupungissa käydä kun oli tullut koluttua kumminkin aika monta eurooppalaista pääkaupunkia. Ja tykkään kyllä Helsingistä, noin niinkuin käyntikohteena. Kiva ja kaunis kaupunki.

Vierailija
14/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä lähdet Helsinkiin viettämään kuumaa hotelli yötä... jos hän haluaa tulla mukaan niin sopii... jos ei niin vietät kuuman yön jokatapauksessa.

Vierailija
15/118 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisin paikka missä olen käynyt taitaa olla Kuopio.

Vierailija
16/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi rakastaa näitä nähtävyyksiä, joissa vierailemme usein.

En voisi Suomessa asua muualla, hädin tuskin Helsingissä:-)

Tervetuloa!!

Vierailija
17/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpa pääsisitte matkaan!

Vierailija
18/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän siellä Porthaniassa luennoilla vuosia istuneena, mitä Helsingillä on tarjottavana, viimeksi syyskuussa olin siellä viikon. Mutta miten houkutella mies liikkeelle? On kulttuurista kiinnostunut, ei eläintarhat tai kapakat kiinnosta. Klassinen musiikki ja teatteri vetävät puoleensa, samoin Jazz ja golf.

Mies puhuu 6 kieltä sujuvasti, kontakteja löytyy ympäri maailmaa, viimeksi marraskuun alussa oli meillä 4 ranskalaista vieraana, elokuussa sveitsiläisiä. Itse kävimme SAS:lla viimeksi syyskuussa Pariisissa.

Eli juntista ei todellakaan ole kysymys mieheni kohdalla, vaikka "vain" merkonomi onkin. Mutta siis jääräpäinen on. Miten te käännätte miehen pään, kun se oikein juntturaksi alkaa, sitähän tässä alunperin kysyin, en sitä, kannattaako hesaan mennä vai ei.

Vierailija
19/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sen miehen åää påitää saada väen vängällä käännettyä.

Vierailija
20/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä väkisin kääntämään. Helsinki on kuitenkin aika pieni ja hikinen pääkaupunki valtaosaan muita verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi