Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei ole ikinä käynyt helsingissä (41v)

Vierailija
23.11.2009 |

Eli tapasin tuolta pohjoisesta miehen 8 vuotta sitten, rakastuin, avioiduttiin, ostettiin talo, lapsiakin jo kaksi. Hän yrittäjänä, minä kotona.

Viikonlopulla tuli ilmi ällistyttävä seikka, mieheni ei ole koskaan käynyt Helsingissä. Siis Kentälläkään ei ole käynyt kuin kahdesti, kun kävimme italiassa pari vuotta sitten. Kentällekin menille omalla autolla.

Hän on nuoruudessaan lentänyt aina Tukholman kautta (Luulajan kenttä lähempänä kuin Rovaniemi tai Oulu) ja muutenkin tuntui tuntevan Tukholman paremmin kuin Helsingin mm huvitusten suhteen.

Eilen ehdotin, että kun hänellä on synttärit tammikuussa, hommaan lapset viikonlopuksi mummolaan ja lähdemme viikonloppulomalle Helsinkiin.

Mutta se ei herralle käykään, alkoi vänkäämään että kun on ilman helsinkiä tähän asti pärjätty, pärjätään loppuelämäkin. Samperin jääräpää, tahallaan nyt ei lähde, jotta saa rehvastella jatkossakin...

Keksikääs hyvä houkutin jolla saan sen lähtemään. Joo ei lasta. Mies haluaa mutta minä en kolmatta halua.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Helsingissä.

Vierailija
82/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos verrataan esimerkiksi muihin Euroopan maihin

ja täällä pääkaupunki on vielä ihan toisella puolella maata

Mutta on minustakin vähän outoa, jos ei näin pienessä maassa käy pääkaupungissa. Etenkin jos reissaa sitten muualla maailmassa. Vai onko Helsinki jotenkin suunnattomasti huonompi kuin kaikki planeetan muut kaupungit :)

Eli jos oisin tähän asti Helsingiltä säästynyt, niin rupeaisin jo pitämään siitä kiinni ja päättäisin pärjätä loppuun asti ilman. Mihin sitä Helsinkiä välttämättä tarvitaan? Onhan maailma muita paikkoja väärällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Norja on varsin pitkien etäisyyksien maa, ja Euroopan maista isompia ovat mm. Ransaka, Saksa ja Espanja.

Vierailija
84/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on Suomessa pilvin pimein ;)

Siis anna miehen viedä tukholmaan, esitellä kaupunkia ja kertoa nuoruusmuistoja. Mikä ihme se on, että pakolla helsinkiin, eihän siellä ole mitään nähtävää.

Vierailija
85/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madridista Espanjan kaukaisimpiin osiin noin 600 km. Pariisista taas koko maa on alle 900 km päässä, Roomasta Italian eri osiin noin 600 km, Berliinistä 800 km jne.

Ainoastaan Norjassa ja Venäjällä on syrjäisimmiltä seuduilta pidempi matka pääkaupunkiin kuin Suomessa. Ruotsissa suunnilleen yhtä pitkä matka kuin Suomessa.

Esim. Norja on varsin pitkien etäisyyksien maa, ja Euroopan maista isompia ovat mm. Ransaka, Saksa ja Espanja.

Vierailija
86/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madridista Espanjan kaukaisimpiin osiin noin 600 km. Pariisista taas koko maa on alle 900 km päässä, Roomasta Italian eri osiin noin 600 km, Berliinistä 800 km jne.

Ainoastaan Norjassa ja Venäjällä on syrjäisimmiltä seuduilta pidempi matka pääkaupunkiin kuin Suomessa. Ruotsissa suunnilleen yhtä pitkä matka kuin Suomessa.

Vierailija
87/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että kovin harva helsinkiläinen on käynyt yhdessäkään kuudesta Helsingin ulkopuolella sijaitsevasta...

Niitähän on Suomessa pilvin pimein ;)

Siis anna miehen viedä tukholmaan, esitellä kaupunkia ja kertoa nuoruusmuistoja. Mikä ihme se on, että pakolla helsinkiin, eihän siellä ole mitään nähtävää.

Vierailija
88/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki suomalaiset käyneet ainakin kerran elämässään Rovaniemellä, jota sanotaan lapin pääkaupungissa? Tai vaikka Ivalossa tai Utsjoella? Kuuluuhan se nyt yleissivistykseenkin käydä katsomassa millaista on pohjoisessa, jos kerran Helsinki on niin tärkeä.

Vierailija
89/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti oon lapseni siellä käyttänyt, tulipahan nähtyä samalla tampere ja delfiinit.

Tämä vastaus sille joka vähätteli linnanmäkeä ja korkeasaarta. Käsittääkseni korkeasaari on kyllä aika ainutlaatuinen paikka suomen maassa. Siellä on eläimiä mitä ei muualla suomessa ole.

Vierailija
90/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki suomalaiset käyneet ainakin kerran elämässään Rovaniemellä, jota sanotaan lapin pääkaupungissa? Tai vaikka Ivalossa tai Utsjoella? Kuuluuhan se nyt yleissivistykseenkin käydä katsomassa millaista on pohjoisessa, jos kerran Helsinki on niin tärkeä.

Mutta sen oon kuullut että Helsinki on Suomen pääkaupunki ja on ihan varmaa tietoa. Jotenkin junttimaista että ei oo käynyt oman maan pääkaupungissa, varsinkin kun tää maa on niin pieni että välimatkakaan ei voi olla este.

Vierailija
91/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos ainoa syy olla käymättä Helsingissä on se että on pärjännyt aikaisemminkin ihan hyvin ja vielä rehvastelee sillä.

Vierailija
92/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa Kolmårdeniin, matkaakaan ei tule Pohjois-Suomesta paljoa sen enempää kuin Helsinkiin. On Korkeasaarta tasokkaampikin

Silti oon lapseni siellä käyttänyt, tulipahan nähtyä samalla tampere ja delfiinit.

Tämä vastaus sille joka vähätteli linnanmäkeä ja korkeasaarta. Käsittääkseni korkeasaari on kyllä aika ainutlaatuinen paikka suomen maassa. Siellä on eläimiä mitä ei muualla suomessa ole.

Vierailija
93/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei koea sitä kiinnostavana? Samalla rahalla mikä menisi Helsingin lomaan (matka ja hotelliyöt) lomailen mieluummiin vaikka Lontoossa.

Nimittäin jos ainoa syy olla käymättä Helsingissä on se että on pärjännyt aikaisemminkin ihan hyvin ja vielä rehvastelee sillä.

Vierailija
94/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei koea sitä kiinnostavana? Samalla rahalla mikä menisi Helsingin lomaan (matka ja hotelliyöt) lomailen mieluummiin vaikka Lontoossa.

tai kovinkaan kannattava käyntikohde. Ennemmin minä menisi näin pohjalaisena vaikka Rovaniemelle tutustumaan.

Vierailija
95/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt vaikka missä paikoissa jotka ei oo iskeneet yhtään, mutta ei se nyt niin vastenmielistä ole ollut. Mies vei mut naantalin kylpylään viimeksi, nukuttiin jossain helkutin botskissa. Ei mua kiinnostanut koko reissu eikä kaupunki, mutta lähdin mukisematta matkaa kun toinen sellasen järjesti. Olisin mä voinut nukkua laivassa matkalla ruotsiin tai käydä flamingossa kylpylässä, mutta ei, mä olin Naantalissa.

Vierailija
96/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kovinkaan kannattava käyntikohde. Ennemmin minä menisi näin pohjalaisena vaikka Rovaniemelle tutustumaan. [/i

]

Eiks sen kaupungin kävele tunnissa läpi ja se on siinä. Ai niin, onhan siellä lordin aukio? Todella "mielenkiintoinen".

Vierailija
97/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan alle 5 kertaa. Työmatkatkin on usein Espooseen tmv. ja yövyn siellä lähellä. Hauskaa on, että samalla olen käynyt esimerkiksi Lontoossa lomamatkalla 7 kertaa ja Pariisissakin 5 kertaa. Ylipäätään olen matkustanut aika paljon ja jotenkin tuo Helsinki on liian lähellä.:)

Asun Pirkanmaalla eli ei se välimatkakaan ole ongelma. Miehen kanssa on suunniteltu ihan perinteistä turistireissua Helsinkiin eli hotelli, kierretään nähtävyyksiä jne.

Vierailija
98/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ylpeillä vaikkapa sillä ettei käytä deodoranttia tai ei osaa kertotaulua.

No, meitä on moneksi.

Vierailija
99/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tukholma on miehellesi tutumpi, olisit vaan tyytyväinen! Helsinki on pikkukaupunki eikä siinä ole mitään erityisen coolia. Lähinnä sen kautta reissataan maailmalle.

terveisin Rollolainen kosmopoliitti :D

Vierailija
100/118 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kovinkaan kannattava käyntikohde. Ennemmin minä menisi näin pohjalaisena vaikka Rovaniemelle tutustumaan. [/i

]

Eiks sen kaupungin kävele tunnissa läpi ja se on siinä. Ai niin, onhan siellä lordin aukio? Todella "mielenkiintoinen".

Mielummin mä sitä tekisin kuin menisi Stockalle pyörimään ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi