G: Meikkasitko kun olit synnytyksen jälkeen sairaalassa?
Itse meikkasin. Lapsi oli terve, tyytyväinen ja nukkui paljon, itse voin hyvin enkä ollut väsynyt tai kipeä. Aika kävi välillä jopa vähän pitkäksi ;)
Kommentit (48)
tein kuin edellinen kirjoitaja (44?) :)
Syynä oli, että olin kipeä ja keskittynyt vauvaan, unohtui muu maailma. Hikoilin lisäksi kuin possu, kun maito nousi rintoihin. Niin ja miten te muut ehditte? Mulla meni kaikki aika nukkuessa, imettäessä, vauvan kanssa, vieraiden kanssa, syödessä jne.
Eihän tuo mukava ole, nyt kun näkee kuvia niiltä ajoilta, mutta elämää se vain on. Niin ja sain minäkin katseita naapurin tuoreelta isältä, vaikka olinkin sellainen meikitön tursake silloin. (Joku taisi kehuskella sillä asialla aiemmin.)
niin miten kerkesit sairaalaan?
mutta kuvista päätelle meikkasin ennen synnytystä ja synnärillä myös. Synnytys oli niin nopea (alle 20 minuuttia), ettei ehtinyt edes hiki tulla..
Sairaalassa myös meikkasin, ja hienoksi laitoin taas itseni kun lähdin pojan kanssa taksilla kotiin. Ihana kokemus!
Mä juttelin reippaana osastolla isien kanssa, ja kuuntelin heidän synnytystarinoita. Hekin ihmettelivät kun olen niin pirteä. Mutta tosiaan, voin hyvin! En pidä itseäni turhamaisena, mutta haluan olla huoliteltu, jos suinkin pystyn, ihan sen takia, että tunnen itseni silloin freesiksi.
on täydessä tällingissä jo SYNNYTYKSESSÄ. Jos yöllä tulee lähto niin av-mamma viimeisillä voimillaan supistusten lomassa sutii ripsiväriä! :D Ja tietenkin lapsivuodeosastolla kuljetaan sotamaalaus naamalla silkkisessä aamutakissa omissa stringeissä! Ja mun vastaus ap:n kysymykseen: en meikannut. En jaksanut. Olin huonossa kunnossa.
Siis, stringejä en nyt pitänyt enkä silkkistä aamutakkia, vaan ihan niitä perinteisiä sairaalan omia. Valmistauduin myös ennen sairaalaan lähtöä valkkaamalla kivat vaatteet, meikkasin jne, lakkasin jopa varpaankynnet. Minä valmistauduin synnytykseen kuin juhlaan, koska juhlan kannalta sen otin. Omaa lasta kannattaa juhlia! Tämä on mun tyylini. Menin komeasti mersulla Kättärille synnyttämään (olen yh) kuin kuningatar ikään :o)
minusta (vauvan "taustana", heh) ei ole koskaan otettu niin paljon valokuvia kuin lasten synnyttyä seuraavina päivinä. En halunnut näyttää aivan kamalle niissä kuvissa, jotka koko suku tulee näkemään ja vuosikausia säilyttämään. Niin ja vauvathan nukkuivat lähes koko päivät sairaalassa. (Yöt olikin sitten eri juttu, mutta...)
mutta en kyllä meikkaa muutenkaan, jos en ole johonkin juhliin menossa. Arkimeikkinä minulla on kosteusvoide!
Kuuluu aamurutiineihini samoin kuin hiusten harjaaminen. Lakkasin kynnet molemmilla kerroilla just ennen laitokselle lähtöä. En pidä itselläni lakattomista kynsistä. Ja silti oli aikaa imettää, ihmetellä ja levätä. :) Tuli itsellekin pirteämpi olo, kun oli edes vähän tsempannut. ;)