Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias kuoli sikainfluenssaan :-(

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et voi sanoa ettei rokotteella ollut mitään merkitystä, et vaan voi, koska et ole ollut rokotetta kehittämässä tai tutkimassa! Mä en ole ollut tätä rokotetta vastaan, ja olen vahvasti sitä mieltä, että lapset rokotetaan, mutta kyllä tää oikeasti pistää miettimään! Ei ne riskiryhmäläiset sitä tautia herkemmin saa (ellei ole joku hiv-potilas), heille se on vaan vaikeampi. Kyllä oikeasti on outoa, että niin moni sairastuu sen rokotteen jälkeen! Tulee näitä monen päivän kuumeiluja jne. Se ei ole normaalia, sitä ei voi laittaa vaan rokotusoireiden piikkiin!

Ja sinäkö sitten olet pätevä tämän päätelmän tekemään? LOPETA. Sikainfluenssa on todettu monen uhrin kuolinsyyksi. Rokotus EI ole kuolinsyy. Älä levitä täällä epäasiallista hölynpölyä! Rokotuksilla säästetään ihmishenkiä!

Vierailija
42/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh sentään! Taidan kieltää lasteni rokottamisen sittenkin!

Minua on koko ajan tuo rokote epäilyttänyt jotenkin, en osaa sanoa miksi. Mutta yhtälailla olen pelännyt si:täkin.

Taidan varuilta kieltää lasteni rokottamisen. Ainakin toistaiseksi. Pitää seurata tätä tilannetta vielä.

on seurata tilannetta ja sitten toimia parhaalla katsomallaan tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et voi sanoa ettei rokotteella ollut mitään merkitystä, et vaan voi, koska et ole ollut rokotetta kehittämässä tai tutkimassa! Mä en ole ollut tätä rokotetta vastaan, ja olen vahvasti sitä mieltä, että lapset rokotetaan, mutta kyllä tää oikeasti pistää miettimään! Ei ne riskiryhmäläiset sitä tautia herkemmin saa (ellei ole joku hiv-potilas), heille se on vaan vaikeampi. Kyllä oikeasti on outoa, että niin moni sairastuu sen rokotteen jälkeen! Tulee näitä monen päivän kuumeiluja jne. Se ei ole normaalia, sitä ei voi laittaa vaan rokotusoireiden piikkiin!

Ja sinäkö sitten olet pätevä tämän päätelmän tekemään? LOPETA. Sikainfluenssa on todettu monen uhrin kuolinsyyksi. Rokotus EI ole kuolinsyy. Älä levitä täällä epäasiallista hölynpölyä! Rokotuksilla säästetään ihmishenkiä!

Hetkeäkään en epäröisi esim. tetanus rokotetta. Ei kaikki uutuudet aina ole turvallisia ja hyödyksi.

Vierailija
44/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en levitä täällä mitään, kerron huolestani, sinä levität asioita itsestäänselvyytenä!!!! Sinä puhut faktoina, asiasta josta et voi tietää, minä en, minä vaan epäilen!!!

Vierailija
45/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen rokotetta, ei ollut yhtään kuollutta moneen kuukauteen ja nyt rokotettuja ihmisiä alkaa kuolla?

ja nyt tautiin sairastuneita alkaa kuolla. Sillä se selitetään.

Vierailija
46/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen rokotetta, ei ollut yhtään kuollutta moneen kuukauteen ja nyt rokotettuja ihmisiä alkaa kuolla?

varmaan siksi kun pandemia nyt päällänsä koko suomen aluella.. Kyllä hankalaa päättää rokottaako vai eikö.Kai sitä vaan pitää luottaa terveysviranomaisiin.

Vierailija
47/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teilattiin... olisi kiva tietää mihin riskiryhmään lapsi kuului. On aika eri asia jos on joku vaikea immuunikato kuin vaikka infektioastma. Rokotettu muuten tämäkin...

Vierailija
48/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastunut jo alkuviikosta. Joten varmaan vähänkin älykäs osaa laskea,että lapsi on saanut taudin vain muutama päivä rokotuksen jälkeen, jolloin suojaa taudilta ei vielä todellakaan ole ollut. Tuskinpa rokotus ainakaan on aiheuttamassa kuolemia. Kuolema tapaukset vaan ovat nyt lisääntyneet,koska tautiepidemia on LEVINNYT koko maahan täydellä voimalla eli sairastuneita on koko ajan vaan enempi ja enempi. Ajatelkaa asioita rauhassa ja oikeassa valossa.

Vierailija
49/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne se, että mieheni ja hänen ex-nainen eivät aio rokottaa heidän 2,5 vuotiasta tyttöään kaiken tämän "rokotteeseen kuolleisuuden vuoksi" Ja ovat sitä mieltä, että se tarttuu kuitenkin niin mitä suotta rokottamaan! Mä en tätä voi oikeen hyväskyä mut ei taida olla vaihtoehtoja koska mua ei kuunnella mut olettavat, että kun tyttö sairastuu niin olen sitä hoitamassa...i don´t think so!? Tyttö on siis jokatoinen viikko meillä. Alunperin tytön äiti kysy minulta, et kannattaako rokotus ottaa ja puhuikin että sen ottaa mut nyt muuttui mieli ja mieheni on kokoajan ollukkin vähän rokotusta vastaan! Aaarrghh!!!

Vierailija
50/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rokote on ihan yhtä turvallinen tai turvaton, kuin kaikki muutkin ihmisille annettavat rokotteet! Kiellättekö lapsiltanne tästä lähtien ihan kaikki rokotteet!?

Vierailija
51/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy olisi rokotteessa, miksi kukaan terveydenhuollon henkilöstöön kuuluva ei kuollut rokotteeseen? Ihan varmasti niissäkin on raskaana olevia, astmaatikkoja ja pitkäaikaissairaita.

Siksi, koska epidemia ei ollut vielä silloin Suomessa.

Miksi kaikki riskiryhmiin kuuluvat eivät ole sairastuneet ja miksi vain noin harva (jos näin voidaan sanoa) kuolee rokotuksen jälkeen?

Rokotuksen jälkeen vasta-aineita alkaa muodostumaan noin 3 vuorokauden kuluessa, 2 viikon kohdalla vasta-aineet suojaavat noin 80%, eli silloinkin voi vielä sairastua, mutta onneksi taudinkuva on silloin lievempi.

Rokotus tuli liian myöhään tälle pienelle. :( Osanotto perheelle.

Vierailija
52/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

immuunikadosta kärsivä potilas, hyvin voivalta toi näyttäisi, viikko sitten rokotettu. Eivät vaan saa täyttä hyötyä rokotteesta.

Vierailija
53/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko se olla selitys että niin yllättävän(kin) moni sairastuu rokotuksen jälkeen? Pöpöt iskee helpommin? Tätä en siis tiedä, kunhan pohdiskelen... Tietääkö joku muu?

Vierailija
54/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että sikainfluenssaa on sairastettu ennenkin ja silloin itse rokotteeseen kuoli enemmän ihmisiä kuin itse tautiin.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/sikainfluenssarokote.html

Vierailija
55/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokote herättää kehon puolustusreaktion ja sen tekee myös rokote. Eli on ehkä jopa vaarallisempaa juuri rokotettuna saada tauti.

Minulle infektiolääkäri sanoi näin puutiaisaivokuumeen kohdalla, miksei pätisi nytkin.

Vierailija
56/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rokotetta oli vain yksittäistapauksia, sitten yhtäkkiä lapissa kunnon epidemia.

Ja miksi terveydenhuoltohenkilöstö ei sairastunut rokotteesta. Siksi, että ovat aikuisia. Pelkään, että rokote ei sovi lapsille ja nuorille. Eikä varsinkaan riskisellaisille.

Vierailija
57/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä.

Vierailija
58/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin viikkoja sitten luin jostain ulkomaisilta sivuilta (en tosiaan muista mistä), että kun rokotukset alkavat niin alkaa taudin nopea leviäminen ja alkaa tulla kuolemantapauksia. Ja että nimenomaan rokotetut levittävät tautia. Eli esim. kun hoitohenkilökunta rokotetaan, he levittävät tautia potilaisiin. Ja jotkut eivät kestä rokotetta, vaan sairastuvat ja osa kuolee siihen. Silloin hymähdin, mutta nyt huomaan, että juuri näinhän tauti on edennyt.

En ole hysteerikko, enkä ole perustanut paljon koko sikainfluenssasta. Ajattelin, että kun ollaan perusterveitä, parannetaan käsihygieniaa ja otetaan rokotukset, niin ei mitään syytä pelkoon. Meidän kunnassa ei ole vielä koululaisia rokotettu, eikä täällä ole koululaisilla todettu yhtään tartuntaa. Parin viikon päästä alkavat rokotukset...en tiedä enää olenko niin varma rokotuksesta.

Vierailija
59/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kuullut.

rokote herättää kehon puolustusreaktion ja sen tekee myös rokote. Eli on ehkä jopa vaarallisempaa juuri rokotettuna saada tauti. Minulle infektiolääkäri sanoi näin puutiaisaivokuumeen kohdalla, miksei pätisi nytkin.

Vierailija
60/96 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rokotetta oli vain yksittäistapauksia, sitten yhtäkkiä lapissa kunnon epidemia.

Ja miksi terveydenhuoltohenkilöstö ei sairastunut rokotteesta. Siksi, että ovat aikuisia. Pelkään, että rokote ei sovi lapsille ja nuorille. Eikä varsinkaan riskisellaisille.

Kuin tämä rokote. Nythän nämä rokotteet ovat vasta tulleet.