Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä helsinkiläisiä hävetä kaupungin "metro"?

Vierailija
08.11.2009 |

Miten ilkeätte sitä edes metroksi kutsua? Eihän siinä ole kuin yksi vaivainen linja, joka haarautuu hetkeksi kahtia. Voin kertoa että esimerkiksi ulkomaalaiset aina naureskellen matkustavat tuolla "metrolla". Muistelevat sitten matkaa tähän tyyliin: "Taitaa ne helsinkiläiset olla sen verran yksinkertaisia, että metrostakin piti tehdä yksilinjainen etteivät vaan sekoa linjoissa."

Vaunutkin on niin ruman näköisiä ja epämukavat penkit kaiken lisäksi, suoraan 1970-luvulta koko sisustus yms. Aikamoinen saavutus kun tuo metro avattiin vasta 1982.

P.S. Metron ajatus on kulkea maan alla, ei maan päällä kuten suurimman osan ajasta se kulkee Helsingissä

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hävetä sitten yhtään,ylpeästi käytän metroa joka päivä työmatkalla. :) on sentään vaihtoehtoja mistä valita täällä,on sporaa ja metroa,junaa ja bussia,joten miks sen metron pitäs jokapuolelle mennäkään? koska muualle pääsee sporalla tai bussilla tai junalla! :D ja mitä ihmettä sinä ap huolehdit siitä hävettääkö meitä helsinkiläisiä? onko oma elämäsi niin tylsää että haluat oikeasti tietää hävetäänkö me jotain julkista kulkuneuvoamme?

Vierailija
22/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nykyinen makkaratikku.

Vähän hävettä kun eivät Espoolaiset ja muut tajua että metroa kannattaisi laajentaa.

Vierailija
24/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkuväline koko kaupungissa, ihan sama mulle miksikä sitä kutsutaan. Mulla ei ole onneksi niin huono itsetunto, että mun pitäisi miettiä mitä jotkut mulle täysin jonninjoutavat ihmiset siitä miettii, mulle on tärkeintä että pääsen helposti ja nopeasti paikasta toiseen sillä kyseisellä kulkupelillä, jota täällä metroksi kutsutaan.

Vierailija
25/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä todellakaan kannattaisi laajentaa. Helsinki vaan haluaa jakaa kurjuuttaan ja liikennetappioitaan muille kaupungeille ja erityisesti Espooseen. Metro on tarkoitettu kaupunkimaiseen ympäristöön ja se pilaa Espoon, kun metroradan varsi pitää kaavoittaa täyteen slummitaloja. Ihmiset ovat muuttaneet alun perin Espooseen asuakseen pientaloissa.

Toivottavasti saadaan laajempi verkosto kuin tuo nykyinen makkaratikku.

Vähän hävettä kun eivät Espoolaiset ja muut tajua että metroa kannattaisi laajentaa.

Vierailija
26/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin sen olevan kattavampi, mutta en keksi mitään syytä miksi minun pitäisi hävetä sitä.

Miksen häpeä sitä että Suomessa on tylsä sää marraskuussa? Toivoisin että olisi parempi, mutta ei tämä ole mun kyvyistäni kiinni, joten en voi hävetäkään.

Vierailija
27/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 Slummitaloja? Siis jotain pahvihökkeleitä?

Vierailija
28/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa asuvana, että meillä on vain 2 matrolinjaa ja asukkaita sentään saman verran kuin koko Suomessa. :S

Ja suomalaiset aina täällä käydessään naureskelevat, kun se on niin hemmetin paskainen ja vanhanaikainen. :(

Vierailija
29/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälinjat olisivat kyllä tervetulleita. Sinne Espooseen (vähemmän liikenneruuhkia), Töölön suuntaan ja silleen että pääsisi Kumpulaan ja Viikkiin:)

Vierailija
30/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkisin kahdeksalta ja neljältä Länsiväylällä ja kehä 1:llä puoli tuntia laaki, siinä kaikki.

Vierailija
31/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin turistin näkökulmasta. Minä käyn Helsingissä seuraavantyyppisillä matkoilla:

- juna-asemalta länsisatamaan ja takaisin (pääsenkö tämän matkan metrolla? No en pääse)

- keskustasta Ikeaan (ei taida olla metroa mailla halmeilla)

- keskustasta Suomenlinnaan (ei puhettakaan että metrolla menisi)

- Isoon Omenaan shoppailemaan (metrooo??? Hah hah!!!

- lentokentälle keskustan juna-asemalta (juu, näe vaan unta metrosta)

Eli metro Helsingissä palvelee vain sen yhden vaivaisen linjan varrella asuvia. Aika onneton se kyllä on. En muuta matkaa keksisi kuin keskustasta Itikseen, jos pitäisi sillä mennä. Käsittääkseni Kampin ja Itiksen välillä ei ole mitään syytä jäädä pysäkillä pois, jollei satu asumaan seudulla. Olenko oikeassa?

Vierailija
32/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi palvella muita kaupunkeja?

- juna-asemalta länsisatamaan ja takaisin (pääsenkö tämän matkan metrolla? No en pääse)

- keskustasta Ikeaan (ei taida olla metroa mailla halmeilla) IKEA ON ESPOOSSA JA VANTAALLA

- Isoon Omenaan shoppailemaan (metrooo??? Hah hah!!! OMENA ON ESPOOSSA

- lentokentälle keskustan juna-asemalta (juu, näe vaan unta metrosta) LENTOKENTTÄ ON VANTAALLA

Varmaan vaikea maalaisen käsittää, missä menee Helsingin, Espoon ja Vantaan rajat ;)

Vierailija
33/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- keskustasta Ikeaan (ei taida olla metroa mailla halmeilla) IKEA ON ESPOOSSA JA VANTAALLA

- lentokentälle keskustan juna-asemalta (juu, näe vaan unta metrosta) LENTOKENTTÄ ON VANTAALLA

Varmaan vaikea maalaisen käsittää, missä menee Helsingin, Espoon ja Vantaan rajat ;)

Vierailija
34/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin turistin näkökulmasta. Minä käyn Helsingissä seuraavantyyppisillä matkoilla:

- keskustasta Ikeaan (ei taida olla metroa mailla halmeilla)

- Isoon Omenaan shoppailemaan (metrooo??? Hah hah!!!

- lentokentälle keskustan juna-asemalta (juu, näe vaan unta metrosta)

Eli metro Helsingissä palvelee vain sen yhden vaivaisen linjan varrella asuvia.

(Espoo ja Vantaa) asioille meneville turisteille. Suomenlinnaan metroa ei todellakaan ole järkeä rakentaa, lauttaliikenne toimii paremmin. Ikeaan ja Isoon Omenaan pääsee bussilla, samoin satamaan ja lentokentälle.

Vierailija
35/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahdesta ei siihen kauaa kävele.

Vierailija
36/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokenttäyhteys olisi kyllä tärkeä. Juuri tultiin Ateenasta ja oli tosi kätevää, että metrolla pääsi lentokentälle.

Vierailija
37/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaisena vaikea käsittää miksi metro ei kulje sinne, missä on paljon ihmisiä! Mulle on ihan sama missä kuntien rajat menevät (en edes halua tietää, EVVK), mutta olen hyvinkin kiinnostunut siitä, miten pääsen paikasta A paikkaan B.

Suomenlinnan on saari, NO ÄLÄ! Kuule, tiedätkö Thames Lontoossa on JOKI, ja kyllä senkin ali parit metrolinjat kulkee... Mitä lienee helsinkiläisen on vaikea käsittää. Juna kulkee jopa Englannin ja Ranskan välisen kanaalin ali. Tietääkseni vedenalainen matka on jonkin verran pitempi, mitä tämä matka kauppatorilta Suomenlinnaan...

Vierailija
38/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyttemmin lontoolaistuneen ole vaikea käsittää sitä, että jokien ali voidaan metro rakentaa, mutta pystytkö sinä maalaisjuntti ymmärtämään, että se ei ole kannattavaa välillä Suomenlinna - Kauppatori, koska lautatkin kulkevat. Sitten kun vielä suhteutat sen matkustajamäärään.

Ja sinun mielestäsi Espoon Isossa omenassa on PALJON ihmisiä :D ja Ikeassa? Heh, maalainen mikä maalainen.

maalaisena vaikea käsittää miksi metro ei kulje sinne, missä on paljon ihmisiä! Mulle on ihan sama missä kuntien rajat menevät (en edes halua tietää, EVVK), mutta olen hyvinkin kiinnostunut siitä, miten pääsen paikasta A paikkaan B.

Suomenlinnan on saari, NO ÄLÄ! Kuule, tiedätkö Thames Lontoossa on JOKI, ja kyllä senkin ali parit metrolinjat kulkee... Mitä lienee helsinkiläisen on vaikea käsittää. Juna kulkee jopa Englannin ja Ranskan välisen kanaalin ali. Tietääkseni vedenalainen matka on jonkin verran pitempi, mitä tämä matka kauppatorilta Suomenlinnaan...

Vierailija
40/67 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seutulaisen tulee sitä huomenna todella ikävä!

Siinä sitä ihmetellään vesivahingon kourissa, että "miten me liikuttiin ennen metroa..."`?