Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään tuhtaavien MARRASKUU

03.11.2009 |

Hei kaikille, tässä meille tänne pitemmäksi aikaa jämähtäneille uusi kk-pino.

Sofi

iät: Molemmat 28vee.

yritystä 04/08 alkaen

Lapsia entuudestaan: Mulla tyttö 07/03, miehelle esikoinen toiveissa

Kuumeillaan: Etelä-Pohjanmaalta

Nelli yk 15

iät: 25 v. mies 31 v.

Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen

Testailua 23.9 aikoihin

Miehen simppanäyte OK. Eikä muuta vielä tutkittu. Tähystys+munatorvien aukiolotutkimus endo-epäilyn takia 8.12.

Eewokki, ikä 35, mies 36

yritys aloitettu 04/08, km 08/08 ja 04/09

lapset tyttö -98, poika -01

lääkärissä käyty, lievä PCO ja clomit käytössä

kiharapää, ikä 25, mies 27

Yritys aloitettu kesällä 2007, ekaa yritetään haastetta lisää vuorotyö, aina ei olla sopivaan ajankohtaan samaan aikaan kotona hereillä..

Helmiina-80

Minä 28 Mies 32

yritys aloitettu 03/08, tuulimuna 01/09

Ja ensimmäinen olisi toiveissa

Meillä myös vuorotyö tuo oman "kiilansa"

Inkeri

Minä 27 mies 25

vuosi yritystä

Tutkimukset alkamassa elokuussa

Ennuli81

ikä 29 mies 28

Ensimmäinen lapsi toiveissa kummallakin

yritystä n. 08/08 lähtien

Tutkimukset aloitettu

masunasu09

24-vee nainen eteläsuomesta, mies on 25

tytär 1v 2kk

noin vuosi täynnä yritystä

Haaveilija-79 yk 17

Mötky kp 8/30

mä oon 33, mies 40

yritystä 10/08 saakka

2 km (v. 04 ja 12/08)

2 lasta

Asteri

Molemmat 32vee

Yritys aloitettu 11/2007

2. toiveissa

tutkimukset alkanut

2poj@näiti

-Pääkapupunkiseutu

-itse 35v., mies 41v.

-yritystä 08/07 saakka, vahva endoepäily -> tutkimuksiin 11/09 Kätilöopistolle -> sen jälkeen tähysys + putkien aukiolotutkimus?

-kolmas toiveissa

-lapset 07/05 ja 09/06

Rizza

- 28 ja mies 30

- yritys aloitettu 4/2006 (yk 38)

- asumme Keski-Suomessa

- km 5/2007, 3 x IUI syksy 2008 (-), 1. IVF 3/2009 (-), 1. PAS 5/2009 (+) kkm 7/2009 rv 11+2

- 2. PAS 9/2009

Nyytikki

mä 33v, mies 42 v

molempien eka

yritys alotettu 4/06

suolistossa oleva endo ja lyhyt kierto vaivaa, odotetaan että mies antaa näytteensä niin sitten jatkot (ei vielä oo suostunu näytteen antoon)

Myrmica

Mulla ikää 33, miehellä 30. Yritystä takana kohta 1,5 vuotta, keväällä käytiin lääkärissä, kaiken pitäisi olla suht. kunnossa mutta lasta ei kuulu.

Inna

30v., mies 39v.

Esikoista yritetään (miehellä 2 lasta).

Innan perustutkimukset tehty 02/09, kaikki ok.

Keskenmeno yk7, 05/09

Kierto 30-34 päivää.

Yk11 menossa.

Sirusade

Keskenmeno rv 19

Caffee82

Minä -82, mies -82.

Pirkanmaalta, ja ekaa lasta yritetään.

Blueberry

Iät: 25 v. kumpikin, ei lapsia

Yritys alkoi 6/2006, lapsettomuustutkimukset tehty syksyllä 2007, 3 inssiä takana yksityisellä, ei koskaan plussaa tai muuta raskautumisen merkkiä. Nyt ollaan jonossa Oysiin.

Emma__80

iät: Minä 29, mies 32

yritystä 08/07 alkaen

Lapsia entuudestaan: haaveissa esikoinen

Kuumeillaan: Etelä-Pohjanmaa

Plussanneet:+++ :)

Vilja, ikä 21, mies 23

yritys aloitettu 01/09

Moona79

ikä: 30v, mies 34v,yritystä 8/08 alkaen,

2.IVF suunniteltu tehtäväksi 8/09, siitä +.

pola, yritystä 06/07 lähtien. Ja ikää siis mulla kohta 32, miehellä 35.

Aikku ja Helinäkeiju

Oman navan kuulumiset: tuskin tuli tästäkään kierrosta mitään, olotila ja oireet (rinnat pirun kipeät heti oviksesta lähtien) niin samanlaiset kuin niiiin monessa edellisessäkin. Clomit söin ja lugeja käytän nyt vielä tämän viikon, turhaan, luulen. Voi-voi (huokaus). Pitäisi kai taas kohta käydä gynen juttusilla, vai kävisinkö? Kiikun kaakun ollaan että lopetetaanko tämä väkinäinen yritys.

Entä muut?

Eewokki dpo 7-8

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Kiitos. :)

Tänään tuli ovistestiin plussa, eli puuhin pitäisi tänään päästä. Mutta mies ei ole ollenkaan suostuvainen/halukas.. :/ No, katsotaan nyt miten käy.

Ihana auringon paiste tänään. :)

Tämä oli vaan tällainen pika viesti, en ehdi nyt muuta.

Kp 14/n.28

Vierailija
22/65 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun ei ole oikein mitään kertomista.

Täti tuli sunnuntaina ja eilen oli jotenkin taas niiiiin masentunut olo!!! Eikä tää harmaus yhtään auta. No, ehkä tämä taas tästä.

Joulukin tulee...Ja viime jouluna ajattelin, että ensi jouluna (2009 siis) on varmaan jo vauveli kainalossa, tai ainakin raskaana!

Lääkärille (keskussairaalaan) tosiaan pääsemme joulukuun alussa, ja sit varmaan jotain lääkitystä aloitellaan. Vaan mitähän lääkitystä, kun verikokeiden mukaan kaikki ok ja kiertokin normaali? Onko kellään tietoa, mitä lääkitystä tämmösessä tilanteessa annetaan? Ja inssikö on noista itse hedelmöityshoidoista eka, mikä tehdään jos lääkitys ei auta?

Onnea Asterille! Ihanaa, kun tulee plussa-uutisia meillekin! =)

Sofi: Jospa kuitenkin olisit raskaana...?

-Ennuli-

yk 16, kp 4/27.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteri: paljon onnea!!!

Tänne ei ihmeempiä..

KP

Vierailija
24/65 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan joulufiiliksissä heti kun on vähän lunta maassa, toivottavasti pysyiskin täällä etelässä... :-)

Tänne ei vielä täti ole kurvannut mutta tuleehan se sieltä vielä tällä viikolla. Nyt on oviksesta laskien 14.-15. pv, että kyllä jo jotain raskausoiretta luulis olevan, mutta eipä ole mitään. Viimeisen Lugen käytin viime viikonloppuna, ne tuppaa myöhästyttämään tätiä muutamilla päivillä.

Kuin myös, minua ei ainakaan yhtään huvita seksi ovisaikaan (kun on se stressi raskautumisesta mielessä). Viime kerta hoidettiin siten että miehellä oli selkä niin kipeä että tuskin pysty kävellä, mutta kun pakko oli... :-( Sen jälkeen ei ollakaan puuhailtu, siis pariin viikkoon. Vaikuttaa näköjään tämä pakolla vääntäminen jo normaaliinkin kanssakäymiseen, ei huvita enää muulloinkaan. Vähänkö masentavaa... hienoa jos joku vielä jaksaa innostua petileikeistä tän pitkään tuhtaamisen jälkeenkin, mutta minä en siihen pysty kuin harvoin.

Että tämmöistä pohdintaa. 2 vkn päästä oman gynen juttusille.

Tsemppiä kaikille! Eewokki

Vierailija
25/65 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsakivut, päänsärky ja tiputtelu alkoivat tänä aamuna :-(

Mä en tiedä lähdetäänkö nyt inssiin. Tavallaan ollaan koko yrityksen ajan toivottu sellaista "iloista yllätystä", hoidoilla tekeminen kuuluu sellaiseen "PAKKO saada vauva". Siis meidän kohdalla, en millään tavalla ole lapsettomuushoitoja vastaan. Tiedän ettei meidän taloudellinen tilanne ainakaan kolmannen lapsen myötä paranis ja itekin olen jo niin mukavuudenhaluinen että kehtaisko sitä sitten edes valittaa omaa väsymystään tai vauva-ajan rankkuutta jos vauva on saatu hoidoilla? Varmasti mieskin sanoisi että itsehän tätä halusit... hänhän on tässä projektissa ollut mukana vaan mun mieliksi, hänelle riittäis oikein mainiosti 2 mukulaa.

Eli loppuyhteenvetona: mulla ei taida olla tarpeeksi vauvakuumetta lähteäkseni hoitoihin, en ole valmis tekemään mitä tahansa sen nyytin eteen. Mikä lie biologinen kello vaan tikittää ja erehdyttää minut luulemaan että haluan vielä tulla raskaaksi ja synnyttää!

Pitäis vaan tehdä se päätös että yritys loppuu, tai sitten jatkaa täysillä eikä heilua välimaastossa. Mutta on se niin vaikeeta.

Eewokki kp 1

Vierailija
26/65 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin taas odotan joulua ja joulun aikaa.. mun mielestä se vain on ihanaa aikaa, kun saa laittaa valoja ym..

Saa polttaa kynttilöitä...

Kaikista ihaninta olisi olla raskaana/lapsen kanssa..

Jos sitä kaatais tuon miehen sänkyyn synttäreitteni kunniaksi..

KP

YK 15/28-35 Yk 25

Vierailija
27/65 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me mennään kyllä niin samoissa tilanteissa kokoajan :D Multa ei myöskään verikokeista löytynyt mitään ja lääkäri sanoi, ettei suosittele lääkitystä kun mitään ns. vikaa ei ole löytynyt. Kun sitten saattaa tulla kaksoisraskaus niiden lääkkeiden takia. Mies järkyttyi siitä ihan kauheesti, itse en ajatellut muuta kuin että sepä se oliskin koomista kun puolentoista vuoden tuhtaamisen jälkeen saisikin kaksi vauvaa :D Me odotellaan miehen simppanäytteen tuloksia ja jos simpat edelleen epämuodostuneita niin sit inssi.

inkeri kp 7

Vierailija
28/65 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille.. Mulle ei mitään ihmeempiä kuulu ja hiljaisella tuulella oon sen vuoksi ollut.

Tällä viikolla tuli sairaalasta kutsu sinne tähystykseen joka on joulukuun 8 pvä. Saa nyt kuitenkin nähdä miten sen tähystyksen kanssa käy kun siellä sairaalassa on sikainfluenssan vuoksi jouduttu tekemään järjestelyitä. Ja naistentautien kiirettömiä leikkauksia saatetaan joutua siirtämään, näin luin paikallisesta lehdestä! Voi prkl sentään jos niin käy.. Toivotaan kuitenkin että possulunssa on siihen mennessä rauhoittunut ja pääsisin vihdoin siihen tähystykseen!

Mites Asteri? Jokos on alkanut tajuntaan menemään että tosiaankin siellä sun masussa nyt joku kasvelee? :) niin ja onnittelut vielä.. en ole tainnutkaan ihan suoraan onnitella vielä vaikka muuta olenkin sulle kommentoinut.

Nelli kp 21/28 yk 17

Niin joo ja KP:lle synttärionnittelut!

Vierailija
29/65 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eewokki: Pahoittelut tädin saapumisesta. :( Toivottavasti jotain selviäisi gynen vastaanotolla. Minustakin tuntuu, että mitä järkeä tässä on kun on tuo endo, mutta jotenkin vaan tuntuu, että täytyy vaan yrittää.

Nelli: Toivotaan, että pääset tähystykseen milloin se sinun aikasi sinne on.

ON: puuhailut on nyt puuhailtu. Eipä tullut kun kaksi kertaa oviksen lähellä hommailtua; kp 10 ja kp 15. Ovisplussa päivänä ei onnistunut, mutta seuraavana aamuna onnistui, joten sitten tiedä oliko liian myöhään.. ? Tosin lapsettomuuslääkäri sanoi minulle, että ovisplussa päivänä kannattaa puuhailla ja seuraavana aamuna ja sitten jos vielä jaksaa niin vielä sitä seuraavana päivänä. Joten kaipa jotain mahkuja sitten on.??

Ensi viikolla minulla onkin se Kättärin lääkäriaika. Tulen sitten kertomaan enemmän (torstaina).

Hyvää viikonloppua! :) Ja tsemppiä! bdbdbdbd! :)

Kp 16/n.28, yk 26??

Vierailija
30/65 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Toivottavasti pääset tähystykseen ajallasi, eikä muutoksia tule.

SoFi: Vieläkö huonoa oloa? Jospa tosiaan olisi käynyt niin, että olisitkin raskaana...

Emma: Jaksamia keskussairaalan pääsyn odotukseen, tylsää tuo odottaminen.

Ennuli: Meilläkään ei periaatteessa mitään selkeetä vikaa löytynyt, ja päädyttiin sitten clomeihin ja inssiin...

ON: Edelleen täällä ollaan epäuskoisissa fiiliksissä, ei ole mitenkään kovin raskautuneet fiilkset, oireita ei vielä pahemmin ole, mutta yritän luottaa, että raskaana ollaan ja kaikki menee hyvin, keskenmeno kyllä pelottaa. Jos kaikki menee hyvin, niin joulukuun alussa menen alkuraskauden ultraan keskussairaalaan....

Tsemppiä kaikille.

T.Asteri

Vierailija
31/65 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, en ole aikaisemmin kirjoitellut minnekään palstalle enkä mihinkään ryhmään, mutta pikku hiljaa taitaisi olla pienen vertaistuen paikka :)

Olemme miehen kanssa yrittäneet vauvaa 10/2008 asti, ja ainut onnistunut yritys päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon hyvin alussa, joka kaavittiin. Jälkitarkukseen on tarkoitus mennä omalle gynelle ja siitä sitten suunnata yksityiselle tutkimuksiin. Olisiko täällä jolla kulla mielipidettä, kattaisiko suunnata Felicitakselle vai Väestöliittoon?

Aika paljon mielessä on katkeruutta, kun "kaikki muut" tuntuvat raskautuvat parissa kuukaudessa.

Vierailija
32/65 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitä hoitoa meille "määrätään", kun teillä (Inkeri ja Asteri) oli niin erilaiset lääkärin määräykset, vaikka kummallakaan ei vikaa löytynyt. Tulen sitten kertomaan....

Kaksi vauvaa kerralla olisikin aika jännää!

Tervetuloa Mina2! Meille pitkään tuhdanneille nuo katkeruuden tunteet ovat enemmän kuin tuttuja! Kun vauvaa ei kuulu ja muut vaan raskautuu, on vertaistuki todellakin tarpeen. En osaa Felicitas/Väestöliitto-kysymykseesi sanoa mitään, sillä olemme käyneet julkisella puolella.

Ovulaatiota odotellessa.

- Ennuli -

kp 7/27

Vierailija
33/65 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ystävällisistä sanoistasi :)

Erityisesti turhauttaa, kun varmaan lääkäreiden mielestä mitään ongelmaa ei ole. Raskauduin juuri ja juuri vuoden sisällä jnejne. Mukava vain odotella, jos seuraavaan kertaan menee yhtä kauan ja sekin sitten keskeytyy heti alkuunsa..

Pahoittelut kaikille yltiönegatiivisuudesta :(

Vierailija
34/65 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pinossa saa purkautua asian epäreiluudesta niin paljon kun sielu sietää, me kohtalotoverit ymmärrärämme...

Näistä jutuista, kun ei paljon muuten voi puhua..

Mitähän muuta, ajatus katkesi kun mies tuli selän taa lukemaan...

Terveisin Sofi, joka piinailee viimisiä päiviä..

Se muuten piti sanoa, että ajoittainen huono-olo jatkuu.. Tosin täällä päin on mahatautia liikentees, että vähän vainoharhainen olen.. Tekis kuitenkin mieli aamulla tikuttaa..

Vierailija
35/65 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oot tikutellut. Ja tervetuloa mukaan Mina2 täältä myös. Nuo sun tuntemukset on kyllä niin tuttuja, välillä ei halua nähdäkään ketään raskaana olevaa ja välistä huokailee ja ihastelee, että onpas ihana maha sulla.. :D

inkeri kp 10

Vierailija
36/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ollutkaan testiä kaapissa, muistin väärin...

Sitten aloin pessimistisesti ajattelemaan, että mitäs sitä testaamaankaan, odottelee nyt pari päivää niin kyllä se täti sieltä tulee...

Sofi kp32

Vierailija
37/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäiti: Tosi ikävä kuulla, että mies alkaa tulla toisiin aatoksiin... Täällä kanssa välillä itsellä olo, että nyt saa riittää, antaa olla koko asian. Toivottavasti lääkärin käynti tuo tullessaan jotain selvyyttä asiaan. Eikös se ole sulla ihan nyt kohta?

Sofi: Eikös sulla ole ollut sitä pahoinvointia/etovaa oloa jo jonkin aikaa? Joskos nyt kuitenkin :D Onko kierto norm. sen 32pv? Hui sulla on jännää! Tulepas heti kertomaan kuinka kävi! Joo ja mä kanssa toivon, että saataisiin aika nopeammin kuin 6kk päähän. Eikös me jonoteta samaan sairaalaan kuin te? Kauanko teillä meni saada aika?

Eewokki: Pahoittelut tädistä! Sulla onkin vaikea päätös edessä... Voimia sen tekemiseen!

Nelli: Voi possuflunssa, toivotaan nyt ettei se tosiaan sotke sun tähystyssuunnitelmia, vaan pääsisit siihen joulukuun alussa!

Tervetuloa Mina2, tämä on kyllä hyvä paikka purkautua ja saada vertaistukea. Vaikeita asioita muualla puhua...

Tänne ei ihmeitä, keskiviikkoista lääkärin aikaa odotellessa. Clomit on nappailtu jälleen tässä kierrossa ja nyt siis ultraan keskiviikkona. Aika masentuneet fiilikset. Tää on nyt sit vika kerta tuolla yksityisen puolella. Alkaa piiitkä odotus keskussairaalaan. Jos nyt ei kävis ihmettä ja onnistuis tästä kierrosta. Ei vaan itsellä oo enää yhtään luottavainen olo sen suhteen. Miks onnistuis nyt kun ei oo onnistunut viimeisen vuoden aikanakaan!

Emma

Vierailija
38/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, luulen, että jonotetaan samaan sairaalaan, eli Seks:iin. Meille ainakin tuli tosi nopeasti ajat, eli aina noin 1kk:ssa! Toivotaan, että teillekin siis tulis nopeammin! Ko. sairaalassa on vaan se harmi, että lapsettomuushoitoihin erikoistuneita lääkäreitä ei oo naisten polilla kun 3päivänä viikossa, että sen takia saattaa kestää..

Ja kyllä, kärsin etovasta olosta, mutta toisaalta, saatan sen ihan itse aiheuttaa hermoilemalla..=/ Niin lujaa toivon, että nyt tuliskin luomusti, mutta monta kertaa pettyneenä sitä stemppaa itseänsä kestämään pettymyksen..

Sofi taas...=)

Vierailija
39/65 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas vähän positiivisempi mieli :D Josko ei sitten menisikään ihan sitä puolta vuotta! Ihanaa! Ja tuttua toi pettymykseen tsemppaaminen. Mä oon ainakin tosi hyvä siinä, vähän liiankin hyvä, koska melko varma oon joka kerta ei oo tärpännyt, tai ainakin asennoidun niin, että täti tulee. No hyvä puoli se, että ei ainakaan enää näin pitkän yrityksen jälkeen hajoa joka kuukausi enää niin totaalisesti kuin aikaisemmin. Aika iisisti pystyn ainakin minä jo suhtautumaan tätiin sen joka kuukautisiin vierailuihin.

Emma

Vierailija
40/65 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli eli pato aukes...

Inssiä kohti siis..