Oulun ensimmäistä odottavat ja marraskuu
Kommentit (101)
Ei täältä minnekään vielä lähdetä :)
Uskon, että tässä menee vielä monta viikkoa kärvistellessä.
Viime yökin meni aika lailla valvoessa, muttei nuo supistukset mitenkään kipeitä olleet, niihin vaan herää kun ahdistavat niin paljon.
Muuten on kyllä paikat niin hajalla, kuin oisi pieksetty! :)
Seura ja ruoka oli kyllä todella hyvää!! Toivottavasti nähtäis taas pian. Oli aika hyvä ähky sit loppuillan, ei tarvinnu kotona enää miettiä mitä söis... :)
Toivotaan, että Verkun kärvistely ei enää kauaa kestäis ja vauva syntyis. Hassua, miten erilaiset raskaudet voi ihmisillä olla! Tuntuu taas, että itse pääsee yhäkin niin helpolla. Ei ole mitään samanlaisia tuntemuksia kuin Verkulla, vähän vaan välillä kuukautiskipumaista juilintaa ym. vihlontaa. Saa nähdä, millon vauva päättää pyrkiä ulos. La olis huomenna, mutta ei tää taida ihan huomenna syntyä! Elän toivossa, että ei tarvis käynnistää kuitenkaan... Zahrinan vauvakuulumisia olis kiva kuulla, mutta kirjoittele sitten kun vauvanhoidolta ehdit :) Marsupialialle onnea täysiaikaisuudesta! Ajattele, sulla on nyt ihan valmis vauva siellä masussa. Senkun tulis ulos vaan :)
Mukavat viikonloput kaikille.
H 39+6
Eilen menikin sitten tallilla vähän överiksi, jouduin pakkotilanteeseen ja kävelin edestakaisin varmaan 3km. Onneksi ei tarvinnut hevosta kiskoa vieressä, mutta kyllä huusi nivuset hoosiannaa ja hiki valui otsalta :)
Kipeämpiä supistuksia tuli koko illan aika säännöllisesti, mutta niistäkin se terä hävisi ja sain nukuttua aika hyvin. Tehoahan noihin pitäs kai tulla paljon lisää!
Mua ei sinänsä (vielä) edes haittaa, jos tämä menis yli, mutta pelkään, että kasvaa tosi isoksi jos vielä muutaman viikon tuolla muhii.
Täällä satelee oikein urakalla lunta. Sinne ne lehdet jäi alle.. :)
Ja Hellusella kauan odotettu päivä tänään. No, jospa se vauva kohta älyäisi ulostautua.
Aamulla vessassa käydessä bongasin melko klöntin kirkasta limaa, en oo kyllä ikinä ennen nähny! Piti sitten guuglettaa, ja kyllä limatulppa voi ilmeisesti olla ihan kirkastakin, joten sitä se tais olla! Jospa tämä kuitenkin tulis ennen laskettua? Monilla oli tosin kirkkaasta limasta kestänyt vissiin vielä viikkokaupallakin, ennen ku vauva oli syntyny, että ihan kamalan toiveikas en kuitenkaan ole. :) Piti jakaa tämä teidän kans, kun oon niin tohkeissani :D
Helluselle onnittelut lasketusta ajasta! Enää ei varmaan kovin pitkään mene, että vauva tulee. Verkullakin ihan kohta vauva sylissä. :)
Vieläkö kaikki on yhessä koossa? Täällä ainakin ollaan hyvin tiiviisti mahassa. Eilinen limatulpan riekale tais kuitenkin jotain enteillä, nimittäin yöllä heräsin kipeään supistukseen! On mulla aiemminkin ollut sellasia kipeähköjä, mutta tämä tuntukin ihan erilaiselta, teki jopa painetta tuonne alaspäin. Ainoaksi jäi, mutta eihän mulle enää tahtonut uni tulla, kun piti miettiä, josko sitä pääsis vaikka tositoimiin... :D Ei vaan taida tämä lapsonen haluta vielä pihalle. Rv:tkin on "vasta" 37+3, että onhan tässä vielä viis viikkoo aikaa kelliä mahassa.
Täällä vielä :)
Meillä eilen kokeiltiin kaikki mahdolliset ässät. Yöllä heräsin niin kipeisiin supistuksiin että meinasi itku päästä, ja olin ihan varma että kohta lähdetään,mutta hävisivätkin sitten.
Alapäätä vihloo kovasti koko ajan.
No niin Marsupialia, tiedä vaikka sinä oot ekana meistä synnyttämässä! :)
Kyttäsin muuten tuolta marrasmasujen puolelta, että Oysissa ois jo isienkin vierailu synnytysosastolla kielletty?!
Verkulla ja Marsupialialla taitaa kohta olla lähtö edessä ja vauvat sylisssä! Mä haudon tätä varmaan vielä jouluaattonaki! No, ehkei sentään. Tulee sitten kun on valmis tulemaan.
Tsekkasin ppshp:n sivuilta tuon vierailutilanteen, siellä sanottiin, että vain vauvan isä saa käydä sairaalassa katsomassa vauvaa, http://www.ppshp.fi/kanavat/synnytys/103/__2
Vähän hanurista, mutta eihän sille mitään voi. Pääasia, että isä kuitenkin saa tulla. Sitähän ne tuskin voi kieltää vaikka kuinka paha epidemia tulis.
Aika harmaa päivä, mutta pitäis kävelylle kuitenkin jaksaa lähteä. Ehkä sais sillä jotain eloa tuonne ap:n?!?!? Kävin vielä perjantaina mammajoogassa, se oli, niinku joka kerta on ollu, IHANAA! Luulen, että avautumisvaiheessa osasta niistä liikkeistä vois olla apua. Täytyy koittaa testata sitten, kun se aika tulee...
Mukavaa sunnuntain jatkoa ja toivotaan niitä supistuksia tulevaksi kaikille, joilla h-hetki on käsillä! :)
h 40+1 (huh, kuulostaa niin paljolta!)
Ei tämä ihan heti täältä oo tulossa, älkää hätäilkö, en varmasti etuile! :D
Ei ne varmaan ihan kokonaan isien vierailuja voi estää, mutta aika tehokkaastihan niitä nyt jo rajotetaan, kun on se puoltoista tuntia päivässä sallittu. Ilmeisesti siitä pidetään nyt aika tiukasti kiinni. Ja sittenhän ne toki voi kieltää käynnit, jos sattuu sairastamaan sikapossuainfluenssaa. Tai jotain muuta räkätautia.
Me tultiin just sisälle Hukkalenkiltä, kivasti virkisti kun oon ollu ihan puolikuollu koko päivän. Viikonloppuna mulla ei yleensä tuu paljoa ulkoiltua, kun mies hoitaa Hukan lenkitykset. Viikolla se on mun hommaa.
En kyllä ymmärrä, miten Verkku ja hellunen on noin maltillisia, kun itestä tuntuu etten jaksa enää päivääkään tätä raskautta. Eikä mulla kuitenkaan ole edes mitään hirveitä vaivoja, pää vaan on ihan kypsä jo. Että tulis vaan jo...
Meillä taitaa olla lähtö lähellä. Tai jos nämä supistukset vielä loppuu, niin hyppään kyllä kaivoon.
Yö kolmesta asti supistellu kipeästi 8-10min välein, ja ihan niitä kunnollisia n. minuutin kestoisia. Nyt en oo taas hetkeen kellottanut, onko väli lyhentynyt, mutta kun vielä pärjää ihan hyvin kotona niin ei kai tässä kiirettä.. Kai.
Äsken hulahti housuun jotain, verisiä hyytymiä siinä oli ainakin ja muuten ihan juoksevaa, mitä sitten lie.
Saunassa aattelin käväistä ja miettiä sitten, joko lähtisi.
rv 40+0
Jokohan Verkku on mennyt? Tsemppiä hurjasti! Sulla taitaa olla täsmällinen lapsonen. :D Me halutaan sitten mahdollisimman pian tietää, kumpi sieltä tuli! :)
terv. kateellinen perässä tulija rv 37+4
Oletkohan jo lähtenyt synnyttämään?? Kerro sitten heti kun jaksat vauvauutisia ja miten synnytys meni. Pidän täällä peukkuja, että kaikki menee hyvin!!
Nyt olen kyllä NIIN kateellinen. Tämä vauva ei vielä tänäänkään synny... Eilinen kävely tuotti sen verran tulosta, että muutaman kerran supisti ihan tuntuvasti illalla. Jotain edistystä sentään. Aika rankkaa tämä odottaminen on...
Tänään sitten vielä kaupungille shoppailemaan! Toisaalta yritän vielä nauttia näistä viimeisistä hetkistä ennen vauvaa ja käydä kaupungilla ja nukkua pitkään tai ottaa päikkäreitä tms., ei kuitenkaan ole enää kuin päivistä kysymys kun se syntyy.
Mutta Verkun vauvauutisia odotellen...
Vielä kotona kärvistelen, kun en osaa päättää lähteäkö vai ei.
Supistukset on aika hassuja, ne tulee kyllä säännöllisesti ja edelleen pitkinä, nyt reilu 5min välein ja saunan jälkeen tuntui kipu jo pahemmalta. Mutta välillä tulee kunnon supistusten välissä sellaisia välisuppareita, joissa kipu ei oo niin paha.
Jos oysiin oltas menossa, niin olisin kyllä jo käynyt näytillä, mutta en ois uskonut että tämä näin vaikeaa on! :)
Ja paineen tunne alapäässä on ihan järkyttävä, pöntöllä ei paljoa huvikseen istuta :)
No, jospa tämä joskus selviää. Oon jo nyt niin väsynyt, että tahtosin vaan nukkua.
Täällä kaikilla supistelee ja yks ihan tositoimissakin.. HUI! Älkää nyt kaikki jättäkö mua tänne yksin odottelemaan, please!!!
Mulla supisteli koko isänpäivän kanssa hyvin tiuhalla välillä, välillä väliä ei ollut kuin muutamaa minuuttia.. Mutta, mun supistukset edelleen, ONNEKS, on niitä kivuttomia kovisteluita joten nou hätää, kai.. Silti outoa että niitä noin usein tuli.. Kai olin rasittanut itseäni liikaa.
Ostettiin muuten ne rattaat vihdoin ja viimein. MEille siis tulee Teutonian Prestiget sellaisella ruskea/kukkakuvioisella kankaalla.. Molemmat tykättiin samoista ja oli helpot käsitellä ja autoonki mahtu just ja just niin oli lopulta sit helppo valinta..
Mä taidanki nyt soittaa Verkulle että joko se on menossa ja jääkö meidän kyläilyt väliin :)
Sognatore 31+4
P.S. Älkää nyt oikeesti kaikki jättäkö mua! *alkaa jo hätääntyä*
... minä en ainakaan oo menossa minnekään vielä muutamaan viikkoon! :) Mulla ei oo supisteluista ollu taas tietookaan, vaikka oon siivonnutkin.
Meillä oli muuten toisena vaihtoehtona vaunuiksi just nuo Prestiget. Päädyttiin sitten kuitenkin noihin Happyihin. Jos teidän autoon mahtuu just ja just, niin ei ne varmaan meidän miniautoon olis mahtunu ollenkaan. Happyt menee, jos ottaa toisen puolen renkaat irti. Onneks se on varsin helppo homma ja senkin voi tehdä siinä vaiheessa, kun ne on jo kyytissä. Takaluukku ei vaan mee kiinni, jos ne on paikallaan.
Kauhee nälkä koko ajan! Pitäis vissiin syödä enemmän. Jugurtti ei kai riitä lounaaksi. (Kuka tulis laittaan mulle oikeeta ruokaa, kun en ite jaksa?)
Oon niiiiiiin kateellinen, kun Verkku on saanut jo vauvan syliin! (Jos ette tiennyt, niin tyttö tuli.) Olisin ihan valmis lähtemään jo synnärille, kun joka paikka on kipeä ja taas yks valvottu yökin takana. Ja olishan se kiva nähdä minkälainen pötkylä tuolta tulee...
Mitä ootte mieltä, pitäiskö tuota meidän listaa vähän päivittää ja poistaa sieltä ne, jotka ei oo pariin kuukauteen kirjotellut? Ei taida olla järkevää sitä pitää noin pitkänä. Ei meitä kyllä montaa taida jäädä jäljelle. :) Uusia ei ookaan vähään aikaan tullut. Ollaankohan me niin pelottavia? :D
Mulla onkin tosiaan tänään neuvolapäivä, saapa nähdä mitä täti sanoo, kun paino on noussut yli kilon kahdessa viikossa... Ollut vähän herkutteluaikoja, kun on ollu kahet synttärit ja isänpäivä ja muutenkin syöny kauheesti namia. Liikkuminen alkaa olla kuitenkin aika pientä jo. No, nyt on oman vaa'an mukaan tullut 10 kiloa, neuvolan vaaka sanoo siihen hetikin kolme kiloa enemmän. Mutta omalla vaa'alla se alotuspainokin on kyllä mitattu, että ehkä luotan sitten kuitenkin siihen. :D
-m rv 37+5
muoks. Päivitin nyt tuon listan, otin pois kaikki jotka ei oo kirjottanu mitään syys- ja lokakuussa.
No kiva että edes yksi jää tänne pitämään mulle seuraa!!! ;)
Ja oon samaa mieltä, että mun mielestä tuolta listasta voi poistella nuo jotka ei ole kirjoitelleet ikuisuuksiin mitään. Osa taitanee olla sellaisia, jotka kirjoittivat kerran ja siihen se jäikin.. Helpompi sitten itselläkin katsoa siivottua listaa :)
Olin kyllä yllättynyt itsekin siitä, että ne vaunut veivät niin paljon tilaa ja että meidän takakontti on tosi pieni vaikka onkin farkku!
Mulla muuten tänään piikkipäivä!!! Kääk! Taitaa nyt tällä hetkellä jänskättää enemmän se piikin pistäminen kuin mahdolliset haitat.. Oon kuitenkin niin piikkikammoinen! Onneksi Zahrina kehui silloin aiemmin Caritan pistotaitoja, huoh..
Perjantaina muuten taas äippäpolilla käynti.. Mulle oli yllätys että niistä käynneistä täytyy maksaa.. tuli lasku postissa! Jotenkin kuvittelin, että kaikki raskauteen liittyvät käynnit ovat ilmaisia.. ja hammaslääkärikin maksoi.. Ihan tylsää!
No joo, nyt valmistautuun piikille :)
Sognatore 31+5
Verkulle paljon onnea pienestä tytöstä!! Aivan mahtavaa! Onko kukaan muuten kuullut Zahrinasta? Kumpi tuli ja miten synnytys meni?
Miten Sognatorella meni piikillä käynti? Tuliko mitään oireita?
Täällä on jopa ollut eilen ja tänään tuntuvia supistuksia, mutta taitaa silti olla synnytysmeininki vielä kaukana... Tänään siivosin apinan raivolla koko kämpän parissa tunnissa, mut ei siitä sanottavaa apua ollut... Toivotaan, että teillä muilla vauvat syntyy ajoissa!
H 40+3
Laitoin viestiä kaverille, joka on os. 13 harjottelussa ja kysyin että miten se vierailutilanne nyt on. Totaalikielto on päällä, edes isät ei pääse osastolle! Ei kuulemma tietoa, kuinka kauan tilanne kestää, mutta varmaan ainakin niin kauan kun sikainfluenssapiikki on päällä. Että joo, tosi kiva. Minen suostu sinne menemään, jos sinne ei kukaan pääse käymään. Monta päivää siellä sitten virua yksikseen, ei onnistu! Matkaan siis autosynnytyksen uhallakin Oulaskankaalle, kun aika koittaa.
Jee, hurraa OYS!!
Pitkään aikaan ei ole tullut kirjoiteltua tänne, kun oikeastaan ei hirveänä mitään uutta ole tapahtunut vauvarintamalla.
Onnittelut kuitenkin tähän alkuun Verkulle tyttövauvasta, toivottavasti synnytys meni hyvin.
Palasin sunnuntaina lomareissulta, joka meni kyllä hienosti vaikka vähän pelkäsin, miten esim turvotusta esiintyy kun ilmasto on hieman eri kuin tähän aikaan täällä kotomaassa. Mutta huoli osoittautui turhaksi. Ei ollut yhtään tukala fiilis. Viikossa massu kyllä otti kasvuspurtin ja ei tätä nyt millään muotoa enää pieneksi voi sanoa =)
Neuvolassa kävin juuri ennen matkaa ja sielläkin kaikki oli ok. Tässä itse innokkaana odotan äitiyslomasn alkua, että pääsis laittelemaan kaiken tarpeellisen vauvalle. Nyt lähinnä vähän vaatetta on ostettu, mutta muut puuttuu vieläkin. Ystävältäni sain lainaksi koliikkikeinun, jota kehui varsin hyväksi keksinnöksi. Oli itse 6 viikon ikäisestä omaa vauvaansa siinä keinutellut, kun vatsavaivoja oli ilmaantunut. No sen hyvyys sitten kokeillaan meidänkin poitsulla.
Aamukampa lyhenee ja vielä 11 työaamua jäljellä. Koko tähänastinen raskausaika on mennyt helposti. Mahtaakohan ne hankaluudet sitten vaania tuonnempana, mene ja tiedä. Töissä istuminen vielä onnistuu ja jaksankin vielä hyvin. Närästänyt ei ole vielä kertaakaan (koputtaa puuta) ja supistelutkin on vielä toistaiseksi ihan tuntematon käsite, no ehkä hyvä niin. Masuasukas on kyllä vilkasliikkeinen ja paukuttaa välillä antaumuksella.
Tällaista tältä erää.
Katjuska 31 + 6 (meniköhän oikein)
Verkku se lähtee kohta sitten synnyttämään, kyllä nuo oireet kuulostaa just eikä melkein siltä!!! :) Tsemppiä kovasti!
Mä oon nyt kuulostellut sitä hikkaa eri tarkasti ja kyllä mä uskon että tuo just sitä on. Oli niin paljon sen kuuloista kuin kuvasitte, säännöllisesti sykähti taikka miten tuota nyt sitten kuvais. Ei nuo tosiaan potkuja voi olla ja tuskin kädelläkään noin tasaiseen tahtiin osais kosketella eli uskon että se sitä hikkaa on.
Minäkin odottelen kovasti jo Zahrinan kuulumisia, mutta tietty siellä laitoksellakin sen muutaman päivän joutuu olemaan ja jos kannettavaa ei ole mukana niin saadaan vielä vähän odotella..
Tasaviikkoja täälläkin, 31+0 :) Enää 6 viikkoa ja täälläkin yks "täysikäinen" ;)
sognatore