Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehtyjä karkkeja, olisiko kenelläkään hyviä reseptejä?

20.01.2006 |

Testasi kukaan Vauva-lehdessä (1/2006) ollutta lumiukkokarkin tekoa? Saitko taikinasta helposti muovautuvaa? Mä taisin keittää hieman liian vähän aikaa kun oli työlästä pyöritellä palloja.

Siihen olisi pitänyt olla lakritsatoffeeta mutten löytänyt karkkihyllyltä sellaista. Tietääkö kukaan minkä merkistä karkkia pitäis katsella? Siitä pitäis muovailla sormilla hatut lumiukoille.

Mutta siis olisiko kellään vaikka hyviä linkkejä karkkien tekoon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perehtynyt asiaan, mutta heti tuli mieleen ne sahlmanin toffeepötköt, jotka on pakattu yksittäisiin pötköihin. Löytyy ruskean eri sävyjä, mustaa, vaaleanpunaista jne. Monet isot kaupat myyvät sitä, samoin jotkut karkkikojut. Katso netistä Sahlmanin sivuilta, jos siellä olisi kuva, jonka perusteella lähdet metsästämään. se on rakenteeltaan kuin muovailuvahaa.

Vierailija
2/3 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy katsella mainitsemaasi karkkia. Yritin katsella tässä kerran vanhaa tuttua Hopeatoffeeta mutta ei löytynyt. Vois kokeilla saako siitä muotoiltua kans.

Eikö kellään ole karkintekolinkkiä tai omia ohjeita?

Miten paljon teette yleensä karkkeja itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeatoffee on kyllä niin jäykkää, että siitä taitaa olla vaikea muotoilla. Mutta ne irtokarkkiboxeissa myytävät mustat fudget voisivat olla sopivia, kun kyseessä on pieni koriste. Kaulita niitä ei oikein voi, se halkeilee, testasin nimittäin=)

Enpä itse ole karkkeja oikein tehnyt, mitä nyt cornflakes-kaakaojauhe-tomusokeri-kookosrasva-kikkareita pienissä paperimuoteissa.

Marmeladia pitäisi joku päivä tehdä, eilen kaappeja siivotessani löysin agaragaria. Jos saan ne tässä tehtyä, laitan kyllä ohjeen ja kuvan blogiini=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi