***MARRASMASUT vko.45*OMA KUU***
NIMIMERKKI______LA______KUINKA MONES_____SYNNYTYSSAIRAALA___SP VEIKKAUS
papu’08’09_____1.11._____2._____KSKS_____poika
Mari88________1.11._____1._____VKS______tyttö
Hande83______1.11._____1._____VKS______tyttö
paakkis________4.11._____3._____KOS
anskupa_______4.11._____1._____Oulaskankaan sairaala
odessa________4.11._____3._____Kätilöopisto
Suhmura______5.11._____1._____K-S KS
Aippu77_______5.11._____2._____TYKS
pikkupippuri___6.11._____3._____SAS_____tyttö
Misu&masu___6.11._____3.______Ruotsi____poika
sirppis_______6.11._____5.______Oulaskankaan sairaala
julianna1______8.11._____1._____Jorvi
Nennu77______8.11._____3._____KOKS_____poika
anilja_________9.11._____3.______K-P KS
Adara________9.11._____2.______KSKS
uma81_______11.11._____2._____K-P KS
murumakkarat_11.11._____3.____TAYS
riina_________11.11______1._____TAYS
Piitaliina______13.11._____4._____NKL____poika
Lotta________14.11._____3.______Kätilöopisto
Kirsiliini______15.11._____3._____KOKS
peppipihlaja__16.11._____4._____KSKS_____tyttö
miau4fun____16.11._____1._____NKL
Nemilia______17.11._____1.______Kätiöopisto_____poika
OmeNainen___18.11.____3.______TAYS
Nyyny_______18.11._____2._____TYKS
Huldahuoleton_18.11.____3._____TAYS_____tyttö
Parsa87______18.11._____1._____TAYS_____tyttö
Irish79_______19.11._____1._____KYS
Jane_________19.11._____1._____?______tyttö
Helene4______20.11._____4._____LUS
joleen________20.11._____2._____HYS_____poika
MaggyOo_____21.11._____1._____KOKS
jenskae_______21.11._____2._____Kätilöopisto
UnelmaSäleikkö_22.11.____1._____TAYS
Jumppis______22.11._____3._____KHKS____tyttö
HeMuliini_____22.11._____4._____Kätilöopisto
Jonn@_______22.11._____5._____TYKS_____poika
mymmeli_____22.11._____2._____SEKS
minitassu_____23.11._____2._____OYS
RokkiMami____23.11_____2._____Seinäjoki
Aotearoa_____24.11._____4._____TYKS_____tyttö
Jemina_______25.11._____2._____OYS_____tyttö
höttis____24. tai 29.11.____2.____Jorvi
Santsuli______26.11._____1._____Lohja
toscana_______26.11.____1._____KSKS
Marsupialia____26.11.____1._____OYS_____poika
susbell________26.11.____1._____Kätilöopisto____poika
Höpö_________26.11.____3._____Jorvi
Eveliina87_____28.11.____1._____Raahen sairaala
xarda_________29.11.____1._____KHKS
Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL_____poika
kaisuliini______29.11.____1._____SAS
epeli09_______29.11.____1._____NKL____tyttö
***SYNTYNEET ***
Nimimerkki____pvm____rvt______SP______paino____pituus____pipo
Aotearoa____12.10.____33+6____tyttö____2680g____48,5 cm____31 cm
Piitaliina_____14.10.____35+5____poika___2355g____45 cm______32,5 cm
Pinky's mom____19.10.____________poika___1340g_____42 cm_____27,5 cm
Kommentit (76)
Empaattinen osanotto sulle Paakkis, kun jouduit tuolla tavalla puhelimessa roikkumaan ja vielä lapsi sairastui...Ihan peestä! Muakin pelottaa tuo esikoisen sairastumismahdollisuus. Tosi kamalaa ja hirveetä ajatella...siis vaikka ihan muutenkin tulis kuumeeseen, mutta vielä se sikis kummittelee...Just meillä marrasmasuilla tämä panepidemiakausi päällä synnytystä vasten, vähänkö kypsyttää. Sairaalakin sitten täynnä niitä sairaita ihmisiä. Muutenkin surkeeta ajatella koko juttua, kun jotku ihmiset oikeesti pahassa kunnossa, mutta sitten saa pelätä tarttuuko se tauti siellä sairaalassa itteensä ja vauvaan. :/ Kätilö vai mikä sairaanhoitaja olikaan kyllä meinasi, että synnyttävät naiset lähetään kotiin sairaalasta mahdollisimman nopeaa kotiin kunnosta riippuen. Ei siellä sairaalassa ole mitään herkkua olla, mulla ainakin vaikea nukkua öisin, kun miljoona(huom. Lapin lisä) vauvaa parkuu siellä yhteen ääneen. Muutenkaan synnärin osastolla ei ole mitenkään hiljaista öisin.
Itekin vielä täälä oottelen,2 pvää yli la.n eikö mitää merkkejä että vauveli syntyis.esikoinen 4v sai korkean kuumeen possupiikistä,40astetta ollut kohta 2 vuorokautta.mutta nyt jo hieman pirteempi.viime yön valvoin melkein kokonaa ku seurasin tytön voinita..harmittaa tosiaa ku just marrasmasuilla tällänen lisäStressi tästä taudista.Mutta toivotaa että kaikki pysytään terveenä!!Hyvää vointia!!
oi ihanaa jos edes yksi meistä lisää on päässyt jo tosi toimiin. itsekkin niin toivoisin, mutta eilinen neuvola taas musersi haaveet.. eli ei taida olla pikkuinen vielä tuloillaan.. eikä ole laskeutunut vielä, sen kyllä huomaa kun pystyy koiran kanssa ihan normaalisti lenkeillä käymään... sitä olen lueskellut kun eteeni sattui, että jos vauva ei ole vielä lakeutunut ja lapsi vedet menee niin pitäis pysyä makuu asenossa ja heti lähteä sairaalaan, kun on vaara että napanuora on kaulan ympärillä?? ajattelin että mihin aikaan raskaudesta vauva yleensä laskeutuu vai onko sekin ihan ihmiskohtaista??
Tuo sika tauti on kyllä inhottavaa, itse yrittänyr olla sitä liikaa ajattelematta, mutta sitä tulee ja tulee joka tuutista kokoajan... ja leikkauksiakin jo siirretään ja teholla pidetään sikatautisille paikkoja, kiva sinne sairaalaan mennä synnyttämään jos paikka on täynnä sikatautisia..
Miehelle eilen sanoin että saa kyllä olla kaiken aikaa mun seurana sairaalassa kun sinne mennään, kun ei vieraitakaan pääse käymään.. olen aika "ujo" pyytämään apua tms.. kun neuvola täti sanoi että TAYsissa ei enään imetystäkään neuvota ilman että sitä vaatii.. enkä mä osaa vaatia apua, saa imes tulla sinne komentelemaan =D
Ihanan loskaista keliä täällä meillä päin on.. koira nauttii kun saa loskassa kieriä (minä en kun sen jälkeen saa sisällä taas siivota)
mutta lähden uunia pesemään, kun sitä on jo kuukausi lykätty kun ei kiinnosta sitten yhtään... pakko pakko.. mieskin tulee tänään vasta myöhään illalla kotiin, tarvii kokopäiväksi keksiä tekemistä..
hviä vointeja ja paljon supistuksia kaikille =)
rv 39+2
Voi Paakkista. On tää aika ikävää tää possutauti ja etenkin jos se iskee pieniin ihmisiin. Lapset kun eivät oikein osaa kertoa kunnolla, että mihin sattuu ja mikä saattaisi auttaa=(
Hieman pelottaa tällä hetkellä myös sairalaan lähtö, kun siellä on varmaankin paljon keillä on se tauti. Rokotteen sain, mutta miekkoseni puolesta. Mut jos tarpeeks hyvin pesee kädet niin eiköhän se siitä.
Täällä on kans sellanen tunne että taitaa mennä yli lasketun ajan. Ei niin minkäänlaisia merkkejä vauvasta vaikka neuvolalääkäri vihjaili, että pikkuinen saattaisi syntyä ennen rv38 niin täällä ollaan viellä ja rv:tä on 38+2. Oon ruvennut asennoitumaan siihen, että syntyy sitten kun syntyy. En yritä enää käynnistellä kun tuntuu jotenkin turhalta mun kohdalla=(
Riina kyseli että mihin aikoihin vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt. Mun kohdalla se tapahtui jo viikolla 36. Oon kyllä kuullut, että joillakin vauva painuu vasta synnytys vaiheessa alas. Eli saattaa olla ihmiskohtanen.
Jaksuja kaikille ja odotellaan niitä vauva-uutisia
Tai ei se poika noin vaan putkahtanut, vaan kyllä sitä sai ponnistaa niin että verisuonia räjähteli kasvoissa. Pikaista synnytystarinaa ihan oman navan ympäriltä.
Eilen heräsin supisteluihin yhden aikaan yöllä. Niitä ihmettelin vähän aikaa, mutta kyllä se sitten aika nopeasti selvisi ettei ne ainakaan vähenemään päin olleet. Vessareissulla huomasin että aloin vuotaa hiukan verta. Tässä koneella istuskelin aikani kellottelemassa ja tännekkin aloin kirjottelemaan, mutta sitten yltyikin touhu niin että jäi kaikki ja ryntäsin soittamaan lapsenvahtia paikalle.
Synnärillä oltiin puoli neljän aikaan, 2 cm auki. Kätilö oli yli seitsenkymppinen ilmeisen kokenut mukava nainen joka sanoi, että kakkonen tulee aina nopeaan, mutta näissä kolmosissa kestää...
Tasasen kipeitä suppareita vastaanotin ammeessa jonkun tunnin, kunnes oli pakko päästä kaasunaamarille kuuden aikaan, 5 cm auki. Silloin teki mieli peruuttaa koko hanke, mutta eipä näissä enää ole palautusoikeutta ;) Siinä ei sitten juuri muuta ehtinyt enää, poika syntyi 6.48. Ponnistusvaihe on papereiden mukaan vain 11 minuuttia, mutta tuntui huomattavasti pitemmältä ajalta... Kyllä se nyytti sieltä sitten tuli käsi pään päällä maailmaan. Vedet meni vasta kun aloin ponnistamaan ja kätilö puhkaisi kalvot.
51 cm ja 3880 g. Iso verrattuna aiempiin (46 ja vajaa 3 kg + 49 ja 3,2kg). Kipeää se teki, mutta kaikki meni hyvin kummallakin ja nirhauman nirhaumaa ei mammaankaan tullut. Synnäriltä lähdettiin heti 6 tunnin jälkeen takasin kotiin. Maito ei ole vielä kunnolla noussut ja pikkumiehellä on nälkä ja mahanpuruja - väsyneitä ja onnellisia ollaan siitä huolimatta :) Isosiskot on haltiossaan, mutta tunteet vaihtelee hiukan mustasukkasuuden ja hoivavietin välillä.
Tsemppiä kaikille nyyttiänsä odottaville - nauttikaa vielä siitäkin ajasta! Saahan täällä vielä käydä kurkkimassa koska kukin hakee omansa...
m&m & Lillebror 1,5 päivää
Onnea paljon misujamasu :)
Ehkäpä kohta kuullaan uutisia pikkupippurista ja muistakin...
Onnittelut meidänkin puolestamme!
Aotearoa ja Ansku melkein 4viikkoa
MisujaMasu, onnea kovasti! Hienoa, että nämä rupeavat tulemaan ulos. Eipä montaa vauvaa ole vielä ilmaantunut tähän maailmaan, vaikka monella jo la mennyt.
Multa samalla vähän omaa napaa. Tänään oli neuvola. Kaikki ihan ok, sf-mitta 33cm, kaksi viime kertaa oli 31cm eri mittaajilta. Täti sanoi, että kiinnittynyt on, mutta ilmeisesti aika pitkä kaveri. Kiva nähdä pitääkö paikkaansa :).
Täti myös sanoi, että TYKSissä tosiaan on yhden vierailijan sääntö possuttelun takia. Mutta kuulemma kotiuttavat uudelleensynnyttäjät nopeasti, ihan vrk päästäkin.
Mäkin ilmeisesti pääsen pikkuhiljaa siivousvimmaisten joukkoon. Ikkunoista on pesty puolet (vain sisä- ja ulkopinnat), pihasta suurin osa haravoitu, tänään tehty ruokaa, kiisseleitä, kuivakakkua jne. Ja yks dekkarikin tullut viikon aikana luettua. Hyvä saldo tuon pojan kanssa touhuamisen ohessa.
Hyvää isänpäivän odottelua. Meillä taitaa enimmäkseen mennä kyläilyissä, mutta isälle on varattu hemmotteluaamiaistarvikkeet!
Nyyny 38+2 ja Nasu
Me tai siis abdu pääsi jorvista kotiin keskiviikkona, enään jäljellä kontrollikäyntejä.
Herralle painoa nyt 1615gr, ja 42cm pituutta.
Pikkuhiljaa aletaan saada lisää marraskuisia maailmaan:) Voimia koitokseen...
Heippa, yritän lukea ja kirjoittaa paremmin huomenna, mutta nyt pikaiset kuulumiset;
meidän tyttö syntyi 4.11. aamulla 3 h sairaalaolon päätteeksi. Painoi 3,2 kg ja 49 cm. Olemme vieläkin ihmeissämme, että tuli pari pv ennen laskettua! Tytöllä on paljon mustaa tukkaa.
Huomiseen! (jos tyttö malttaa nukkua...)
terv superonnellinen pp
Onneks olkoon paljon teille jotka ootte vaavin kanssa päässeet kotiin =)
täällä itse odotellaa.. supistukset kadonnut kokonaan huoh....
Onnea paljon misujamasu sekä pikkupippuri :) Ihanaa, että täällä alkaa poksua! Tuo vähän toivoa, että ehkä vielä tämäkin tapaus haluaa ulos :D Käytiin äsken saunassakin, saas nähä. Ollut kyllä tosiaan alusta asti fiilis, että syntyy 8.11. Ois kiva isänpäiväpaketti
misujamasulle ja pikkupippurille nyyteistä :)
Tällä on taas sillai hyvä olo - kaikki merkit kadonnu synnytyksen lähestymisestä... Neuvolalekuri oli eilen sitä mieltä, et ei tää tuu ulos kun vasta neljän viikon päästä...
Paljon onnea Misujamasu ja Pikkupippuri!! Ihanaa kun oikeasti syntyy jo enemmän pikkuisia marrasvauvoja
Minäkin haluaisin jo... :-)
Voimia teille ensipäiviin ja toipumiseen!
Jumppis
Onnittelut myös meiltä pienen tytön johdosta!
Aotearoa ja Ansku
Onnea Misu&masu pojasta!! Onnea myös Pikkupippurille tummatukkaisesta tytöstä!!
Vähän omaakin napaa tähän. Eilen kävin laitoksella katsomassa siskonpoikaa ja voi kun toinen oli pieni! Mukava oli saada konkreettinen muistutus siitä mikä tuolla mahassa oikeasti myllertää. Sisko joutuu vauvan korkeiden tulehdusarvojen takia olemaan vielä monta vuorokautta sairaalassa, joten vielä ehdittäisiin yhtäaikaakin siellä olemaan. En vain usko, että vauva syntyy vielä pitkään aikaan :/ Nyt olisin oikeasti valmis synnyttämäänkin, pääsisi elämässä vähän eteenpäin. Sitä samaa toivon kuin moni muukin, että synnytys alkaisi lapsivesien menolla niin ettei tarvitsisi arpoa onko tämä sitä itseään vai ei.
Nyt ulkoilemaan tuonne lumen keskelle!
Adara 39+5
onnea kaikille vauvan saaneille..minä vielä odottelen...rv40+3.hyviä vointeja-:)
Eihän ne mua sinne sairaalaan ottaneet edes näytille... soitin kyllä muutaman kerran mutta pallottelivat tyyliin soita sinne ja tänne... synnytysosastolta käskettiin soittaa päivystykseen kun pitäis saada lääkärin näkemys käynnistämiseen ja päivystyksestä käskettiin soittamaan synnytysosastolle jos "2 panadolia ja lämmin suihku" eivät auta.
No sitte vähän hermostuin ja päätin etten ainakaan enää soita ennenku oon IHAN VARMA että pitää lähteä. Terkkari vaan pelotteli kun sen joku asiakas oli synnyttänyt tällä viikolla kotiin tällästen silloin tällöin tulevien supistusten seurauksena... Äitikin on pelotellut että hälläkin ne kolmas ja neljäs synnytys oli NIIN nopeita...
No suppareita on tässä kyllä ollut, mutta tänä iltana mun esikoiselle nousi 38 asteen kuume... enhän mä nyt voi mennä mihkään synnyttään kun mun lapsi on kipee! Entäs jos sillä onki se sikaflunssa nytten, kukas sitä sit tulee hoitamaan... KÄÄK! Pieni paniikki päällä.
Paakkis 40+1