Haahujen marraskuu
Kommentit (70)
Kylläpä vain sais tämä meidän pikkunen tässä kuussa syntyä. Alkaa olemaan melko raskas kannatella tätä etumusta ;D Toivottavasti on nyt alkanu painumaan lähtökuoppiinsa. Ainakin alakerta on ihna pirun kipee välillä. Vihloo hulluna häpyluuhun ja välillä tuntuu että hän työntää jo kättään tuolta synnytyskanavasta ulos =D No, vielä en ole ainakaan kiinni saanut, joten se on varmasti vain tunne... Kipeitä supistuksia on jo päivittäin ja ihan olen uhallani niitä provosoinut. Pieniä lenkkejä koiran kanssa ja vähän raskaampaa tekemistä sisällä. Tiedä sitten kuinka fiksua on, mutta eivät neuvolassa kieltäneet. Ainoa asia minkä kielsi on selälleen kaatuminen, ja senhän onkin helppo olla tekemättä jos liukastuu. Toivottavasti ei liukastu siis. Täällä maalla tosin soratiet ei vielä järin liukkaita ole. Omat pihakivet kyllä aamuisin on jo melko liukkaan oloiset, mutta kiertelen niitä nurmikon kautta ;D
Danja: mulla on muutama tuttu jo synnyttänyt liittänyt tuon loppuraskauden unettomuuden suoraan synnytyksen lähenemiseen. Muutamia öitä ennen synnytystä kuulemma valvoneet... Peukkuja siis!!! Itse juoksen vessassa sen 2-5kertaa yössä, joten unet jää melko vähille täälläkin. Välit kyllä nukun ihan sikeästi. Saas nähdä kuinka pystyn pitämään pissaa rakossa sen vaadittavat 4tuntiaa kun tällä viikolla joudun sellasen näytteen viemäään neuvolaan...huh
Irish 37+4
Kiva, kun joku muu välillä aloittanut uuden pinon:)
Kyllä nuo yöt loppua kohden heikentyy heikentymistään..itsehän olen jonkin aikaa jo kärsinyt käsittämättömistä yöheräilyistä, herään 15-20 kertaa yössä ilman mitään syytä. Mä kun oon säästynyt onnekseni siltä sentään, että tarttisi veskissä öisin juosta, en ole yhtäkään kertaa koko raskauden aikana herännyt pissahätään:) Heräilen siis muuten vain, katsomaan kelloa, käännän kylkeä, valvon pari minuuttia..aloittaakseni saman rundin hetken kuluttua uudestaan! Tosin 2 viimeistä yötä on olleet suorastaan tuskaisia, oon heräillyt kaikenmoisiin kipuihin pitkin yötä, enimmäkseen on hajanaisia mutta erittäin kipeitä suppareita, mutta sitten heräilin myös outoihin olkapää- ja nivelkipuihin. Totta tosiaan, synnytys lähenee, kun nuo yölliset supistelut on yltyneet:) Luultavasti siis tässä kuussa tämäkin maailmaan tupsahtaa, toivoisin kyllä että vieläkin hetken kasvaisi masun suojissa, kaikista fyysisistä vaivoistani huolimatta.
Ai niin, eilen oli ensimmäinen kerta kun maitoa tihkui niin rinnoista, että meni paitakin vaihtoon:) Hiukka aikaisin on hanat auenneet:)
Hyvää alkanutta kuuta ja viikkoa haahuille!!
Helene 37+3
No nythän mä vasta hokasin kun teillä on viestit peräkkäin Irish, Danja ja Helene, että tehän meette ihan samoissa päivissä! Haahujen super-trio!
Pitäisköhän laittaa pitkästä aikaa sellainen lista niin kuin kuukausipinolaisilla, missä on lasketut ajat ja synnärit? Mä voisin vaikka täällä aikani kuluksi sen koota jos haluatte?
Tsemppiä tuohon yöpyörimiseen, itsekin oon sitä saanut jo maistaa jonkin verran, aamuyöstä hiippaan aina pissalle ja heräilen aika usein muutenkin. Päivisin olen ihme kyllä silti ihan pirteä.
Ja Helene, sehän on vaan hyvä jos on hanat valmiiksi auki, niin lähtee imetys sutjakasti sitten käyntiin :)
Jennuli
jos jaksat tuon listan väsätä niin mun tiedot:
synnäri:LUS, neljäs lapsi, L.A 20.11.
Ja km:t 11/07, 10/08 ja 2/09.
Jokohan alkaisi piikitys vähäksi aikaa riittää...? Ei kuitenkaan ole sitä kaikkein mukavinta puuhaa miusta...
Yöpyörimistä taitaa olla ilmassa... Meilläkin hilppasin varmaan viisi kertaa vessaan viime yönä, mahaa kiristeli sen verran että herätti ja sitten on pakko käydä pissalla... Onkos noi nyt ehkä sitten niitä supistuksia, vai vaan kasvukipuja (kun minä pöhkö en vieläkään tiedä..)?? Pieni tuuppailee välillä ikäviin paikkoihin, eli hieman häijyä tekee jotkut liikkeetkin, mutta en siis osaa vielä sanoa, mitkä tuntemukset on mitäkin... Menkkajomotuksia on joskus edelleen, vuotoja ei sentään onneksi enää.
Opettaako se vauva meitä jo tulevaan, kun ei taida ne yöunet enää ennallaan olla ainakaan jonkun aikaa..
Jos Jennuli jaksat pykätä esittelylistan kasaan, olisi se tosi kiva! Pysyy jotenkin kärryillä missä muut haahut menevät.
Omat tietoni tässä
Zeria
EKKS, La 28.12.2009, km:t 12/2006, 5/2007 ja 10/2007 esikoista odotellaan
Irish79
La 19.11.2009, km:t 10/07, 07/08 ja esikoinen tulossa..
Ehkäpä olen jo pikkuhiljaa pääsemässä yli noista km kun piti ihan miettiä millon ne oli ;) Tai sitten olen vaan niin totaalisen hormoonihuuruissani täällä....
Nyt vasta hokasin, että eikös nyt juuri ole täysikuu!?! Se joskus tuppaa häiritsemään unia ainakin minulla, mites muilla??
T: Zeria ja Sylvesteri 32+0
Tässä ovat nämä minunkin tiedot.
Danja80
LKS, la 19.11.2009, ensimmäinen lapsi, km:t tuulimuna 08/08
Irish: Kävi mulla se tosiaan mielessä että jos kroppa on levoton tulevan synnytyksen lähestyessä... Mitään merkkejä ei tosin ole vielä ollut synnytyksen alkamisesta; siis että olisi supistellut tavallista enemmän tai kivuliaammin. Pientä supistelua on toisinaan ollut kun vatsa menee ihan pinkeäksi mutta ei mitään synnytykseen viittaavaa kuitenkaan.
Kuten aiemmin kerroin niin äitinihän tosiaan synnytti meidät 2vk etuajassa mutta sen lisäksi olemme kaikki olleet todella nopeita synnytyksiä eli mitään "ennakkovaroituksia" ei olla annettu vaan kaikki on tapahtunut todella nopeasti.
Zeria: Vai täysikuu??? Omalla kohdalla en usko sen vaikuttavan asiaan koska tämä oli jo kolmas peräkkäinen uneton yö.
Sain unen joskus 5 aikaan ja heräsin vessaan vähän yli 8 enkä sitten enää saanutkaan uudestaan unta :( Vähän ennen puoltapäivää nukahdin ja otin 3h päikkärit :p
Danja, rv 37+4
Eli tänään oli käynti siellä ja mukavaa kuultavaahan tuo enimmäkseen oli: samat arviot teki kuin neuvola-lääkärikin että kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja kohdunsuu kiinni vaikkakin jonkin verran pehmennyt. Ultralla mitaten sai ilmeisesti kohdunkaulan pituudeksi 4cm, en oikein ymmärrä miksi silti merkitsi neuvolakortin taulukkoon myös tuon 2cm...? Täytyy kysyä ensi viikolla koska sain kuitenkin perjantaille kontrolliajan. Ottivat paljon erilaisia kokeita, joista kuulen sitten lähemmin. Täytyy myös käydä viemässä pissanäyte omaan terveyskeskukseen tässä joku päivä.
Vauva liikkui ihan mahdottomasti tutkimuksen aikana, niin kuin tekee muutenkin, ja joidenkin mittojen saaminen samoin kuin napavirtausten mittaukset oli työn takana, sotkeentui lääkäri-parka piuhoihin kun jahtasi Fabiota :) Olivat muuten kätilö ja lääkäri molemmat tosi mukavia ja osaavan oloisia, mieskin tästä erikseen jälkikäteen huomautti.
Painoarvio oli 1,414kg, lapsivettä normaali määrä ja muutenkin kaikki mitat ok. Eli summa summarum: eivät osanneet sanoa selvää syytä miksi niin supistelee, mutta varsinaista hätää ei näyttäisi olevan. Mahdollisesti vain supistusherkkä kohtu. Niin ja vauva ainakin vielä perätilassa ja istukka edessä ja aika alhaalla, mutta ei onneksi kohdunsuun edessä kuitenkaan.
Huh! Jopa helpotti...
Jennuli 29+1
Olipa taas pitkä yö :( No sainhan mie tuossa välissä yhden yön nukkua mutta nyt viime yö meni kyllä täysin valvoessa; ainoastaan 1-2 välillä käväisin kevyesti unessa... Tiä mikä tässä pitää hereillä öisin... Kohta olis neuvolakäyntikin; tohtiikohan siellä asiaa ottaa puheeksi...?!
Danja, rv 37+6
Ja kijaimellisesti niin... heräsin yöllä päänsärkyyn :( No, se meni ohi ihan itestään ja ajoittain vain muistutteli että vihloo. Ajattelin että niskat taas jumissa ja siks päähän sattuu. Aamulla sitten olikin ihan mukava päänsärky päällä... Panadolia naamaan ja koiran kanssa ulos. Meni onneks ohi sillä, mutta nokka vuotaa kun seula :( Ei oo mukavaa, ei.
Mulla on keskinmäärin kerran vuoteen kunnon nuha ja nythän se sitten päätti tulla. Kuumetta ei kuitenkaan taida olla, ei ainakaan siltä tunnu, joten en oo mitannu. Toivottavasti tää menee ihan parissa päivässä ohi niin ku yleensä mulla menee...
Irish 37+6 kera punaisen nenän ja heiluvan masun
On niin väsynyt olo aina vaan että kaikki energia on mennyt esikoisen hoitamiseen. Sekin on vielä ollut kipeänä pariin otteeseen :( Onneksi ei mitään kovin pitkäaikaista, mutta sen verran että pari unetonta yötä vetää mut nykyään ihan kokonaan raiteilta. NO nyt olen sitten alkanut valvomaan selkäkipujen takia.
Jouduin myös alistumaan ja ottamaan possupiikin :( Miehelle iski niin kova paniikki tuon flunssan takia kun oli lukenut lehdistä että loppuraskaudessa tauti on vaarallisin. Pelkää sitä että tuo taudin töistä kotiin ja kai sillä on vielä sekin mielessä kun esikoisen raskaudessa meinasin kuolla siinä auto-onnettomuudessa. Viikonlopun ajan ylipuhui minua ja pakkohan oli antaa sille periksi koska toinen pelkää niin paljon, ja onhan tämä hänenkin lapsi joten en voi yksin päättää tästä kohtalosta.
En itse raskauden vuoksi sitä piikkiä pelkää vaan sen että jos tulevaisuudessa lapsi sairastuu johonkin syöpään sen vuoksi. Kehitykseen meidän vauvan kohdalla tämä nyt ei vaikuta koska raskaus on jo niin pitkällä.
No yritän nyt vain olla ajattelematta asiaa sen kummemmin ja keskittyä vauveliin.
Tsemppiä viimeisiin viikkohin Irish, helene ja Danja! :)
Hermy ja Baby-J rv 32+6
Viimeyö tulikin vietettyä sitten sairaalassa tarkkailussa...
Joskus puoli kahdentoista maissa yöllä vessakäynnillä ihmettelin, kun jalkovälistä tippuu vaan jotain ihan tippumalla (ei ne lantionpohjan lihakset nyt niiin huonossa kunnossa ole..) Ja ihan kirkasta vertahan se oli, hyytymiä mukana. Ei muuta kun soitto synnärille ja tsekkaukseen. Halusivat sitten pitää miut siellä aamuun asti, vaikka vuoto olikin jo loppunut ja vauvan sykekäyrä hyvä. Ultrausta ei tällä kertaa tehty, kun alle viikko sitten kaikki oli kuitenkin kunnossa ja ensi tiistaina on kontrolliaika..
Että tällaista taas tänne.. Pitääkin olla jännä raskaus loppuun asti :) Kätilö muuten sanoi, että B12 vitamiini olis se, mitä raskaana olevien tulis erityisesti saada tarpeeksi, estää mm. ennenaikaisuutta. On kuulemma vesiliukoinen, eli ei voi saada yliannostusta ja ihan kaupan Pirkka-vitamiinit kelpaa. No niitä on nyt sitten hankittuna, kaikki konstit käytetään kyllä.
Hitsi kun tässä ei näy viestiketjua, en muista mitä kukakin kirjoitteli... Danjallako se unettomuus yhä vaivaa? Puhu ihmeessä asiasta neuvolassa. Pitäähän siun voida levätä kunnolla, kun kohta niitä voimia tarvitset oikein urakalla.
Jennulilla oli mukavat äitipolin kuulumiset ja tuo Fabio on kyllä metka tapaus kun noin lekureita härnää :) Miulle kanssa on sattunut nyt todella upeat lääkärit ja kätilöt, pitäisi vaan muistaa kiittää ihan kasvotusten kun aihetta siihen on. Nytkin olivat niin kannustavia vaikka oma olo tuntui tyhmältä (kun heti synnärille päästyä/matkalla sinne vuotoa ei tullut enää yhtään, eli ne kaikki loris sinne mein wc-pyttyyn, eli ylireagoinko???) Sanoivat vaan, että voi tulla vaikka heti takaisin ja aina saa soittaa ja kysyä, ja muutenkin tarkkaan ja kiireettömästi jaksoivat vastata kysymyksiin.
Irishille tsemppiä flunssan kourissa. Nyt vaan lepoa ja paljon lämmintä juotavaa.
Hermy: totta tuo sikapiikki mietitytti minuakin, mutta nää on taas niitä asioita mitä ei voi täysin elämässä hallita eikä valmiiksi tietää mikä on lopulta paras tai oikea vaihtoehto, etenkin kun valittavana on huono ja vielä huonompi... Uskotaan ja toivotaan ettei rokotteesta paljastu mitään katastrofia..
Vointeja myös muille haahuille!
T: Zeria ja Syl 32+2
Mäkin eilen kävin sikapiikillä kun rokotukset täällä alkoivat. Illalla tuli käsi kipeeks ja nukkuminen oli entistä hankalampaa. Kun ei ollut kovin mukava olla vasemmalla kyljellä, joka yleensä on mun suosikki nukkumisasento. Lonkkiakin särki vielä tavanomaista enemmän jos mahdollista. Saa nähdä koska tuo käsi paranee.
Lääkärissä kävin myös ja kaikki oli ok. Aika pikainen käyntihän se kyllä oli. sydänäänet kuunteli ja kohdunsuun tunnusteli. Pehmeä ja kiinni oli ja 2.5cm pitkä. Veikkas et yli la:n menee niinkuin ekakin. Toivottavasti ei kuitenkaan tällä kertaa tarvis käynnistää ja muutenkin alkaa jo olla aika tuskanen olo. Kaikenlaista jomotusta ja kipua ja kiristelyä mullakin ollut, mut ei oo sitten edistänyt kummemmin tilannetta. Kai se on enemmän liitoksista ja kannattimista tuo kipu. Syntymäpainoks veikkas n.neljää kiloa, niin kuin esikoinenkin. Kohdunkorkeus meneekin yläkäyrällä. No toivottavasti on myös pitkän mallinen, eikä kovin isopäinen, niin ei se paino haittaa.
En nyt enää muistakkaan mitä kirjoittelitte, mut tsemppiä kaikille. Ja toivotaan ettei kenenkään perheeseen sikapossu iske. Eiköhän jännitystä oo ollut tarpeeks kaikilla.
nau rv35+6
Kaikki arvot ihan ok. Painoa tullut viikossa kilo... huh! Sf-mitta 31cm. Sitä hämmästelen miten se kulkee nyt yhtäkkiä keskikäyrän alla, kun alotettiin kuitenkin käyrien yläpuolella?? No, kuulemma ihan ok näin. Mun maha vaan jotenkin tuntuu niin valtavalta, vaikka ilmeisesti sitä ei olekaan ;D
Vauva oli alhaalla, mutta ei vielä kiinni. Kohdunkaulaa jäljellä mutta pehmeä. Ihan ei kuulemma siltä näyttäis että tälle viikolle syntyis. Jospa kuitenkin... toivoa saattaa ;)
Liikkuminen sattuu jo...
Irish rv38
Meinaan tämä olo, flunssa iski eilen illalla ihan kunnolla:( Enpä ole koskaan näin loppuvaiheessa flunssan kourissa ollutkaan, liekö siitäkin syystä, että tämä on ensimmäinen talvivauvamme, muut syntyneet kesäkuukausina jolloin ei juurikaan liikkeellä edes flunssia. Laitoin tonne oman aloituksen flunssalääkkeistäkin, mutta eipä taida kukaan tietää sen enempää kuin itsekään sain selville, tuo parasetamoli kun ei tee mitään:/
No, sairastumisesta huolimatta vein aamulla kuopuksen kerhoon, tuli muutama jumalaton supistus sitten kerhoeteisessä, jouduin nojaamaan seinään ja puuskuttamaan kun teki niin kipeää. Ajattelinkin, että juuri näin, olisi aivan surkuhupaisaa tuuriani joutua synnytyspuuhiin tällaisessa taudissa. Meinaan nyt makailla ainakin huomiseen aamuun saakka sängyssä, jo pelkän flunssankin takia, mutta myös siksi, ettei ärsyttäisi suppareita tulemaan enempää, en meinaan mistään hinnasta haluaisi tässä kunnossa lähteä pinnistelemään synnärille:/ Toivon mukaan tauti hellittää, eikä pitkity..
Parempia vointeja teille muille!!
Helene 37+6
Irish ja Helene: Pikaista paranemista nuhasta, se on kyllä kurja tauti ja mullahan sitä kesti jotain 3-4vk joten se otti myös hermoillekin.
Hermylle myös jaksamisia flunssaisen perheen kanssa!
Zeria: Varmasti säikäytti tuollainen tilanne. Hyvä, että vauva on kunnossa :) Niin ja äiti myöskin!
ON: Neuvolakäynti oli tosiaan eilen ja pääsin ylimääräiseen ultraankin kun lääkäri tarvitsi "koekaniineja" uuden ultran harjoitteluun kouluttajan avustuksella.
Ultra oli ensin ja vesseli oli pää alaspäin mutta ilmeisesti ei ollut vielä kiinnittynyt koska siitä ei mitään mainittu... Lapsivettä normaali määrä, tämän hetkinen vauvan paino oli 2600g; tuo paino on ehkä max. 200g alakanttiin ja vauvan syntymäpainoarvio oli kolmisen kiloa. Olisko tyttö tulossa kun on niin pieni?!
Pyysin myös tarkistamaan kohdun tilanteen koska tässä on viimepäivinä ollut päivittäisiä supisteluja ja lisäksi ilmennyt vihlaisujakin. Kohdunsuu oli pehmeä "ehkä vähän auki" ja kanavaa 3cm; "kypsymässä on mutta ei vielä synny" oli lääkärin arvio. Äidillänikään ei kuitenkaan ollut mitään "ennakkovaroituksia" synnytyksen alkamisesta vaan kaikilla kolmella kerrallaan ne vain alkoivat noin vain.
Paikat ei vain oikein tykännyt tuosta sisätutkimuksesta sillä illalla oli rööri vähän kipeä ja taisi tulla hiuksen verran tuhruakin... silleen että juuri ja juuri paperi värjäyty mutta siihen se sitten jäikin. Aamuyöllä vessassa käydessä ei enää tullut mitään tihruja eikä tuhruja.
Myös menkkamaista särkyä oli yöllä joka sitten kuitenkin hellitti ja sain vähäksi aikaa unenpäästä kiinni.
Normaalimittaukset oli tietenkin; paino oli nyt sama kuin edelliskerralla, turvotusta sormissa, jaloissa ja lääkärin mukaan alapäänpaikat, verenpaine 130/78, tähän astisista lukemista korkein mutta johtuni valvotusta yöstä... Hemppa 131, myös korkein ja johtunee multitabseista joita otan nyt 2kpl/pv lihaskramppien takia.
Lihaskramppeja ei muuten ole nyt viikkoon ollut ja päivisin jaksaminenkin on nyt parempaa joka johtunee juuri hempan nousemisesta...
Yöthän ovat edelleen vaikeita nukkumisen kannalta mutta koska minnekään ei tarvitse mennä niin sitä voi aivan hyvin nukkua puolille päivin :)
Kuulemma päänsärky ja unettomuus kuuluvat sikapiikin sivuoireisiin; miehän otin sen piikin viimeviikon keskiviikkona joten johtuisikohan siitä nämä minunkin päänsäryt ja yövalvomiset...?!?
Danja, rv 38+0
Ihanaa marraskuuta kaikille ja varsinkin Danja, Irish ja Helene onnea synnärille - varmaan siis tämän kuun puolella sinne pääsette ;D! Nii ja sitäpaitsi marraskuu on hyvä kuu syntyä, nimimerkillä kokemusta on :D!
Irish ja Helene, toivottavasti vaan paranette ennen sitä! Sekä Danjalle parempia unia ennen koitosta :D
Jennuli, ihanaa kun olet sinäkin piristynyt täällä kirjoittelemiseen :D - mä lupaan kanssa kirjoitella tänne enempi jatkossa, varsinkin kun nuo kolme kohta peräkanaa jättää meidät ;)! Oon ollut joo todella väsynyt ja huoli ei vaan millään katoa - juuri muuttaa muotoaan niin kuin joku teistä mulle on sanonut... Huhtisissä olen enempi kirjoitellut niin sitten ei ole enää riittänyt rahkeet täällä... Luen kyllä kuulumisianne usein :)! Ja Jennuli, onnea hyvistä uutisista - onneksi vauva nyt ei ihan vielä ollut tulossa! Ja mullakin on eteisistukka...
Zeria, hui kamala miten varmaan säikähdit :O - mutta onneksi kaikki on hyvin! Zemppiä!
nau, mulla kesti kädessä särky 5 päivää sikapiikin jälkeen... Ei kiva tosiaan, kun minäkin olen tottunut nukkumaan vasemmalla kyljellä...
Nii ja tässä mun listatiedot viä, jos sellanen tulloo :D
fantasy
la 1.4.2010
toinen poika tulossa
Kätilöopisto
km 0409
Omaa napaa vain, että rakenne ultraa odotellaan kuumeisena! Se on viikon päästä! Ja neuvolaa nro2 myös, joka on vasta 30.11, jolloin oon jo viikolla 23+3! Ihan kauheeta odottaa noin pitkään, eikä mulla edes silloin ole vielä labraakaan :O
fantasy rv19+6 = viimeisimmän ultran mukaan!
Täälläkin tosiaan ollaan tuossa Helenen, Danjan ja Irishin tuntumassa, la on 23.11 ja luultavimmin siis tässä kuussa jakaannutaan :) Marraskuu voisi tosiaan olla hyvä kuu syntyä paitsi tässä possunuhatilanteessa... :( Itse en uskaltanut rokotetta ottaa, tiedä sitten kadunko. Poika sai tänään rokotteen ja ihan oireettomana meni nukkumaan. Tänään tosiaan neuvolassa kuulin että OYS:ssa on täysi vierailukielto osastoilla. SIis isätkään ei saa tulla katsomaan! Tietysti sen ymmärtää kun en itsekään ole rokotetta ottanut mutta silti... :(
Minulla myös tuo kirjoittelu on vähäistä, marraskuisissa kirjoittelu on niin reipasta että hyvä kun ehtii aina lukea viestit ja sit pitääkin taas mennä. Pojan hoitopaikan lopetin hiukan aikaisemmin tuon sikainfluenssan vuoksi. Täällä ihmetellään että mitenköhän se aika riittää molempien hoitamiseen kun yhden kanssakin saa päivät kulumaan...
Minullakin tuli tästä raskaudesta täysiaikainen! Nyt on jo 37+4. 1.5 vkoa sitten oli ultrassa 2700g joten eiköhän se ole jo yli kolmekiloinen (3xesikoisen kokoinen!)
Nyt taidan kohta laitella jo nukkuun un nuo yöt on aika rikkonaisia. Tsemppiä kaikille odotukseen ja virvallekin pikkuisen kanssa! Mukavaa fantasylla kun rakenneultra tulossa :)
Tiedot: Minitassu, la 23.11. toinen lapsi, esikoinen poika, nyt sukupuolta ei tiedetä, OYS, km 2/09.
Minitassu rv 37+4 jo!
Jo kolmas yö peräkkäin kun valvon vielä tähän aikaan :( Enkä ollut edes ottanut päikkäreitä joten mistä lie johtuu tämä levottomuus...
Eipä mulla oikeastaan ollut mitään asiaa tänne kirjotella; sekuvain koitan ajankulua keksiä jotta alkais unettaan... Se uni kun ei tullut vaikka kuinka yritin pysyä sängyssä silmät kiinni.
Uneton Danja, rv 37+4