Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**

Kommentit (230)

Vierailija
201/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just neuvolasta ja kerroin siellä hoitajalle siitä, että mulla on päivittäin kipeitä supistuksia. Siitä se sanoi, että mun täytyy maanantaina mennä virtsakokeeseen että voisko jokin tulehdus mahdollisesti aiheuttaa ne. Mainitsin myös sen, että seksin aikana tunnen kipua, tai että on tosi vaikeeta löytää asento, joka ei sattuisi kohdunsuulle. Se kuulemma vaikuttaa jo huonommalta, että jos se on alkanut jo pehmetä niin ne supistelut viittaisi myös siihen ja että sillon mulla vois olla riski kovinkin ennenaikaiseen synnytykseen :( Mulle varataan sen kusinäytteen jälkeen aika lääkärille joka sitten tutkii sen asian. Nyt siihen asti mun pitää vaan olla ihan rauhallisesti eikä rempoa mitään eikä varsinkaan harrastaa seksiä, kunnes tiedetään enemmän.

Lähdin sieltä vaan niin harmissani pois ja nyt tajusin etten edes kysynyt että onko siihen herranjumala olemassa mitään, esim lääkettä, jolla sen synnytyksen voi estää jos tää nyt on sitä?! Apua!! Se ois ihan kamalaa menettää tää vauva, se on jo niin iso tässä vaiheessa mutta kuitenkin vielä ihan liian pieni...

Luna rv 20+6

PS. Fantasy: mun kohdalle saa laittaa listaan, että poika ja jos lapsimäärää laitetaan siis myös niin tää on ensimmäinen

Vierailija
202/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sokerirasitusjuttu on nyt tosiaan paikkaunta kohtainen, koska mulla on painoindeksi 20 eikä suvussa ole mitään diabetestä eikä mitään...ja silti siis sinne testiin joudun.

Kolmatta lasta tännekin odotellaan, mutta sukupuolesta ei vielä ole tietoa, sillä ultra on 7.12.

Menin liian aikaisin töihin ja nyt on vissiin uudestaan mennyt kylkiluu...kyllä rupeaa masentamaan tää vastoinkäyminen, nyt viikonloppu saikkarilla ja maanantaina lääkäriin...ensi viikon perjantaina pitäisi lähteä laivalle, joten olisi kivaa jos pahimmat kivut olisi silloin jo poissa...päästäänkin sille siljan uusimmalle laivalle eli baltic queenille, kun europa on nyt siellä korjattavana. Onko kukaan ollut ??millainen laiva on ?

kolmasunelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenne takana. Oli ihana lääkäri, sama joka oli esikoisen aikaan ja on kyllä työnsä ammattilainen.

Kaikki oli hyvin. Sydäntä ei saanut kunnolla kuvattua, isot suonet jäi kuvaamatta joten uusi aika 10.päivä. EsteriArmaan koko vastasi viikkoja 20+2/3 ja nyt on rv21+0. painoarvio 359g ja istukka edessä ylhäällä. Sf-mitta korkea koska kohtu on ilmeisesti kiinnittynyt vatsan seinämään ja on siis pitkä.

sukupuolen haluttiin tietää. ensin näkyi poika, sitten tyttö. joten ei tietoa. poika se on, poika olo :)

väsy on kova.

ESteriArmas 21+0

Vierailija
204/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

jospa sitä viimein olisi aikaa kirjoitella kuulumisia minunkin osalta.

Eli 1.lasta odotetaan ja viikkoja on nyt kasassa 18 +0.

Raskaus on sujunut hyvin, alussa kärsin kokoaikaisesta kuvotuksesta ja pahoinvoinnista, mutta about viikon 14 jälkeen sekin on jäänyt pois.

Kuten monelta muultakin täältä, niin meiltäkin löytyy koira, rottweiler poika kohta 9vee, joka piti onneksi kyllä huolen siitä että tuli ja tulee siis ulkoiltua säännöllisesti.

Olen lueskellut satunnaisesti tätä ketjua ja pistää silmään että aika harvoin on neuvolakäyntejä muualla päin suomea. Minulla oli eilen jo 3. neuvola ja lääkärikin on ehtinyt olla kerran ja 1.ultra tietysti myös jo takana.

Ehkä se on näiden pienten paikkakuntien etuja että pääsee melko tiheään neuvolaan.

Eilen oli neuvola ja sitä olinkin jo kovasti odottanut kun edellisellä viikolla kaverini vauva kuoli kohtuun viikkoa ennen laskettua aikaa niin jotenkin sitä oli huolestunut fiilis itselläkin.

Sydänäänet kun eilen kuunneltiin niin itkuhan siinä tuli helpotuksesta.

Liikkeistä on täällä ollut myös puhetta, itse olen alkanut nyt n. reilun viikon ajan tuntea liikkeitä ja etenkin eilen ja tänään on meidän tahvo ilmoitellut itsestään ihan tuntuvasti.

Ehkä yrittää sekin viestiä mamalle että täällä kaikki kunnossa :)

Toki aina voi käydä milloin vaan mitä vaan, mutta jotenkin pisti vaan taas miettimään tuo kaverini juttu asioita...

Rakenneultra olis 17.12. ja sitä jo innolla odotetaan! jos vaan näkyvissä on kumpi on tulossa, niin haluaisimme sen kyllä ainakin näillä näkymin tietää.

Hyvää viikonloppua kaikille ja auvoista odotusaikaa :D

-Hilpi ja tahvo 18+0

Vierailija
205/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin rakenneultrakuulumisia ja tietojen päivitystä: meille odotellaan tyttöä ja hän on ensimmäisemme.

Voidaan alkaa naittamaan lapsia horoskooppimerkkien mukaan intialaisittain ;D. Ai kamala, siitä tulikin mieleen lapsiavioliitot, jotka eivät ole naurun asia.

Jos vielä kasvatetaan listatietoja, niin kiinnostaisiko muita tietää odottajan ikä?

Taidan olla vanhimmasta päästä listalla, sillä 32 on jo lasissa. Vauvakuume ei pakottanut lasten hankintaan, vaan käytännöllisesti katsoen sopiva elämäntilanne: yliopistosta valmistuminen ja alityöllisyys. Jos vakipaikkoja jäisin odottamaan, voisin sanoa lasten osalta, että juna meni jo ;D. Olen ihan tyytyväinen näin, sillä elämänprojektit menevät usein pikemminkin liukuvasti lomittain kuin tiukasti omina jaksoinaan.

Rakenneultra oli tänään ja kaikki hyvin! Poikaa tosiaan toivoin, mutta niin kuin matilda-aleksandra ihanasti siteerasi, "tyttärestä kasvaa äidin paras ystävä"! Se todella pitää paikkansa, sillä kenenkä muun kanssa olisin tämänkin uutisen jakanut ensimmäisenä (paitsi mieheni ja nyt teidän) kuin äitini. Mies veikkasi alusta asti tyttöä. Ultraaja kertoi sukupuolen vasta kysyttäessä, mutta aika varmana.

Tässä vaiheessa ajatukset kummastakin sukupuolesta ovat aika stereotyyppisiä, mutta muuttunevat lapsen persoonaan tutustumisen myötä :D. Hörhelöistä, prinsessajutuista tai vaaleanpunaisesta en ole koskaan pitänyt, mutta ei kai tarvitsekaan...

Syyllisyyttä ei mun mielestä näistä (sukupuoli- tai terveys-)toiveista kannata kantaa, yhtä lailla sitä rakastaa kuitenkin sitä tirriäistä, tulee siitä millainen vaan. Kiva silti, kun olette jakaneet tunteitanne! Ja voidaanhan aina sopia vaihtareista, jos myöhemmin vielä tuntuu, että haluatte pojan sijasta tytön! *hah-haa*

Oikeasti olen ollut aika hyväntuulinen tämän päivän. Tuntuu niin todelliselta, että meille tulee lapsi. Ja samalla suurelta salaisuudelta, kuka hän on, mitä meistä jo tietää ja valitsiko meidät vanhemmikseen. Vastasyntyneet kun näyttävät aina niin vanhoilta, vanhoja sielujako?

Rakenneultrassa selvisi sekin, miksi liikkeet ei tunnu terävinä, vaan kuin mietoina muksahduksina tai muljauksina. Istukka on vatsaseinämällä. Muutamat terävät potkut ovat tulleet sivustasta, missä istukkaa ei ilmeisesti ole. Mies kyllä rekisteröi sanoneeni, että "onkohan se kuollut sinne" kun kunnon liikkeitä ei pitkään aikaan tuntunut.

Omppulin äidille ja Poquito Larvalle toivotan voimia! Kyllä se kai on hyväksyttävä äidin osaksi, huolehtiminen. Siitä pääsevät epäilemättä kaikki ennen pitkää osallisiksi, vaikka odotus menisikin ongelmitta.

Nuppu2010: Kantoliina-ajatuksista olen minäkin innostunut. Ultraaja suositteli sitä tänään, koska kädet jäävät vapaaksi. Sanoi, että sellainen pussiasento sopii vauvalle, kun ovat sikiönäkin kovin kippurassa. Eli se, mitä aikuisille muistutetaan selän asennosta ei päde vauvoihin. Luen parhaillaan opusta Kantoliina ja kestovaippa ja hyvältä kuulostaa.

Rauhallista mieltä kaikenkokoisia ja kaikenlaisia vauvoja odottaville kohtalotovereille! Tiedättekö muuten, jakavatko miehet isyysajatuksiaan vastaanvanlaisissa keskusteluryhmissä?

Pomppu 21 rv

Vierailija
206/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt en ehdi muuta, mutta Fantasy, jos haluat lisätä tietoja listalle:

Tosiaan ensimmäinen tulossa, tyttö.

Ja kun Pomppu otti iän puheeksi, niin mulle kai parasta laittaa se 32, kun kerran parin viikon päästä sen täytän...

Niin, ja tsemppiä Omppulin äidille! Harmillista, kun joutuu tuollaistakin pohtimaan ja jännittämään. Vaikutit kaikesta huolimatta melko positiiviselta, ja se on hyvä se. Itse niin toivoisin, että osaisin olla huolehtimatta etukäteen sellaista, mille ei voi kuitenkaan mitään tehdä.

Mukavat viikonloput!

Pola rv jotain 19 ja 20 välillä

Vierailija
207/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan voisi minulle päivittää:

LA 14.4. asuinpaikka Tampere

2. lapsi, todennäköinen poika

Ikä 35 (vielä hetken :-)

Taidan olla vanhin täällä... mutta onneks on muitakin yli 30-vuotiaita! Esikoinen on ehtinyt jo 5-vuotiaaksi, kun meillä meni vähän tuumatessa, että halutaanko toinen vai ei. Ja nyt itse asiassa haluttais samantien perään vielä kolmaskin :-D Saas nähdä vieläkö vauvavaiheen jälkeen oikeasti halutaan...

Paljon voimia sinulle LUNA85! Eikös se ole juuri lepo tärkeintä, jos uhkaa olla tehokkaita supistuksia liian aikaisin. Jotakin lääkettäkin on olemassa, sellaista supistuksia estävää, en tiedä tarkalleen, mitä se on, mutta olen kuullut sitä annettavan ainakin loppuraskaudesta. Toivottavasti kuitenkin kyse on vain tilapäisestä kipuilusta, ettet nyt ihan vielä joudu saikulle. Töissä ei ole kivaa, mutta ei 20 viikkoa saikkuakaan mitään herkkua varmasti ole.

t

Sinisini rv 20+2

(maha on yhtäkkiä alkanut kasvaa ihan silmissä...)

Vierailija
208/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisen kanssa käytössä pitkä trikooliina, rengasliina ja Ergo-reppu. Pitkä liina oli ihana sekä itselle että vauvalle sitten kun sen sai päälle oikein, mutta sen opetteluun kannattaa varata hetkinen. Vauvat ei oikein malta odotella varttia kun äiti vääntää liinaa päälle...

Rengasliinaan taas en koskaan saanut vauvaa oikeaan asentoon, aina se oli jotekin jalka vääntyneenä tai sitten painoi itseä hartioihin.

ERgoa meillä eniten käytettiin, mutta se ei sovellu ihan pienille, ellei uudemmissa malleissa ole parempaa pääntukea. Se oli helppo ja nopea käyttää ja jotenkin sen verran teknisen näköinen, että mieskin tykästyi siihen. Sitä voi myös käyttää aika isoksi taaperoksi asti.

Kantoliinoja on niin paljon erilaisia, että kannattaa tutustua ja kokeilla. Tampereella ainakin ennen pystyi Napapiirillä kokeilemaankin erilaisia liinoja. Vauvalle paljon parempi kuin rintareppu, selkä ja jalat on luonnollisessa asennossa (sammakkoasento, eikä jalat suoraan alas niin kuin rintarepussa).

Vierailija
209/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkästä aikaa jos jotain kirjottais ja kertoisi kuulumisista. Rakenneultra siis takanapäin ja samoin 4D ultra Brunolla :) Tyttö on tulossa

Vierailija
210/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan pätkii tekstiäni mutta siis lisäyksiä minulle että ikää 35, kahdeksatta odotellaan ja tyttö tulossa :)

Vierailija
211/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppulin äiti, voimia tuloksien odotteluun!! Kauan niissä menee? Onneksi se keskenmeno prosentti on kumminkin tosi pieni - on varmaan kumminkin huojentavaa saada tietää varmuus! Zemppiä ja täydellinen pikku poitsu sieltä kumminkin on tulossa :)

Mindis, mun esikoisen aikaan 7v. sitten ei millään suostuttu kertomaan sukupuolta rakenneultrassa! Näin on moni sen aikana ja vielä monta vuotta sen jälkeenkin synnyttänyt sanonut... Mutta nykyään ne taas kertoo kysyttäessä, ainakin kaikki ketä tiedän niin on halutessaan saanut tietää - ainakin veikkauksen, jos ei ole selkeesti näkynyt!

Lunalle voimia supistuksiin, toivottavasti ovat vaan kipeitä harjoitussuppareita eivätkö ole pehmentäneet paikkoja! Zemppiä lääkärin odotteluun!

Hilpi, kamalaa miten sun kaverille on käynyt *ottaa osaa*! Ei ihme jos pistää miettimään, itse kunkin taas :/ - voimia!

Ihanaa perjantaita kaikille! Päivitän tuota meidän listaa ja lisää vaan jos halajatte :D

fantasy rv23+1 = Jippiiii!!!!

Vierailija
212/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi tulossa

Todennäköisesti poika, kuten esikoinen

La 9.4 ja ikää itsellä 23v

esikoisen kanssa minulla oli ja on vieläkin kantoliina kaapissa, kerran kokoeilin. tulevalle oon jo ostanut kantorepun. tomy merkkisen muistaakseni...

Vierailija
213/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on puoliväli saavutettu :)! Tai no laskettuaika varmistuu varmaan sitten ens viikon rakenneultrassa, mutta tuskin se kauheasti siirtyy. Edellisillä ultrakerroilla heittoa on ollut vain 1-2 päivää kokoon nähden.

Sokerirasituksesta on ollut puhetta ja siinä tosiaan on paikkakuntakohtaisia eroja. Mulle sanottiin neuvolassa, että en siihen joudu, kun painoindeksi on alle 25 (olikohan raja toi?). Tietysti tuohon varmasti vaikuttaa painoindeksistä huolimatta se, jos suvussa on sokeritautia.

Listalle voi lisätä mun kohdalle, että esikoista odotetaan ja ikää on 28v., jos sekin päätetään lisätä. Sukupuolta en teille paljasta :), koska ei aiota sitä itsekään kysyä. Mun tietääkseni sukupuoli kyllä nykyään kerrotaan rakenteessa, jos itse kysyy tai haluaa tietää. Jotkut ei kuulemma kuitenkaan sano, jos eivät voi olla varmoja. Pojista useimmiten kai ollaan varmempia. Tiedän kuitenkin tapauksia, joissa on sanottu "varma tyttö/poika" ja toinen on tullut. Sinänsä ymmärtää senkin, että ne ei halua lähteä veikkaileen, jos eivät ole melko varmoja.

Jaahas, ihanaa viikonloppua kanssasisaret :). Minä nautin nyt kupin (mehu)glögiä ja fiilistelen pikkujoulua kotosalla :).

Perhonen_81 rv 20+0

Vierailija
214/230 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita kaikille!

Olen koittanut Kelan sivuilta lueskella ja vähän noita keskustelupalstoja myöskin mutta ajattelin täältä vielä hakee varmistusta asiaan.. eli isyysloma on ilmeisesti siis 6 vko nykyään?

Saako isä tältä ajalta palkkaa vai jonkin Kelan korvauksen? Jos saa korvauksen niin paljonko se on? Eli tuleva isukki voi siis pitää vapaata esim. 4 vko heti lapsen syntymän jälkeen ja esim. 2 vko parin kuukauden päästä siitä? Auttakaa tyhmää =)

Sitten vielä omaan napaan.. =) Liikkeitä oon alkanut vihdoista viimein tuntemaan kunnolla ja päivittäin. Liikkeet tosin tuntuu oikeestaan vaan sillo kun oon nukkumaan menos ja päivisin tuntuu olevan hiljasempaa tai sitten siihen ei niin vaan kiinnitä huomiota. Musta tuntuu et mulle ei kyl vauvamasua oo vieläkään tullut.. =( läskit kyllä vähän siirtyneet eteenpäin, mutta siinäpä se sitten onkin, tylsyys. no ehkäpä täälläkin jossain vaiheessa maha poksahtaa esiin, toivavasti kun varmaan kaikki jotka ei tiedä raskaudesta ajattelee vaan että lihonut toi on..

Viikonloppua kaikille!!

- Hanna 21+2

215/230 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa siis kirjoittelen taas tänne, viime viikonlloppuna muistaakseni piti palata kirjoittelemaan, mutta aika tuntuu katoavan taivaan tuuliin...

Hurjsti oli tullut uusia viestejä ja jos nyt oikein muistan lukemaani niin oli tullut vielä ainakin yksi uudi odottaja, eli tervetuloa minunkin puolestani =)

Fantasylle myöhästyneet onnittelut ja kiitokset sinulle ja myöskin polalle kun jaksoitte vastata tuohon hinta uteluuni.

Poquito Larva: Teille paljon vopimia ja tsemppiä. On nuo tutkimukset kyllä niin rankkoja ja kuluttavia.

Omppulin äiti: Onneksi tosiaan tuo keskenmenon prosentti on noin pieni ja toivotaan tosiaan, että kaikki on hyvin. Kauan tulosten saaminen kestää?

Luna85: Sinulle niin ikään paljon voimai ja tsemppiä supistusten kanssa. Olen myöskin käsittänyt, että estolääkityksestä olisi apua.

Hanna1983: Olen itsekin vähän pihalla tuosta isyysloman pituudesta, kun käsitin, että se piteni 3viikosta 5viikkoon, mutta kaipaisin siis myös joltakin fiksummalta faktatietoa. Niin aja mielestäni isyysloman aikana isä saa kelata isyyrahaa, joka lasketaan samalla tavalla kun äitiyspäiväraha,korjtkaa jos olen väärässä.

Sitten siihen kuuluisaan omaan napaan: Eli syy miksi tuota yksityistä ultraa mietin on se, että en mielestäni tunne edelleenkään kunnolla liikkeitä ja hermostuttaa todella paljon. Nyt on viimeiset 2 päivää ilmaantunut kivuttomia supistuksia, mutta mietin että olisiko aiheellista mennä lääkäriä moikkaamassa, kun olen koko viime viikon ollut aivan kuoleman väsynyt ja johtunee siitä kun työpäivät venyy matkoineen n.11 tuntisiksi(hoitoalalla) ja sen lisäksi olen usein illat ilman miestä kun hän tekee iltapainotteista työtä. Eli tuntuu siltä etten yksinkertaisesti jaksa ja nyt kun ilmaantui vielä nuo supistuksetkin kuvaan mukaan. Rakenne ultra on perjantaina ja sitä odotan kun kuuta nousevaa, mutta sitä ennen mietin kovasti, että jaksanko tuon ensi viikon töissä.

No eiköhän tässä ollut kaikki tältä erää. Hyvää viikonloppua.

-mimmuli&papu- rv.18+5 niin ja neljättä odotellaan meille, ennestään on 2 tyttöä ja 1 poika

Vierailija
216/230 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaankin se suurin km riski nyt mennyt, kuulemma parin päivän sisään näytteenotosta tapahtuu jos tapahtuu. Vauva potkiskelee paljon ja tuntuu ihan normaalilta. Illalla jännitin että eihän vaan lapsivettä vuoda, melkein paniikissa olin ja tuntui et haluais koko ajan tarkistaa. huhhuh! Onneksi nukuttua sain kumminkin.

Tulokset tavallisimmista kromosomipoikkeamista saa viikossa ja sitten kolmessa viikossa harvinaisemmatkin. Noissa kestää pidempään kun soluja kasvatetaan jotta voidaan tutkia.

Hurja miettiä sitä että ulrassakaan ei loppujen lopuksi niin paljoa selviä, jotenkin olen miettinyt aina, että ultrassa näkisi enemmän noista vammoista..mutta eihän kromosomitasolla voida mitenkään nähdä kuin konkreettisen näytteen avulla vasta.

Tähän asti olen ollut aika positiivisella mielellä, mutta tänään aamulla tuli itku sitten ekan kerran noiden huolestuttavien uutisten saannin jälkeen. Ajattelen nyt sen pahimman mukaan, siitä ei voi enää sitten pahemmaksi muuttua ainakaan. Onneksi lääkärin mukaan ei ihan pahimmalta kuitenkaan nuo löydökset vaikuta.

Kiitokset edelleen kaikille tuesta, sillä kyllä on merkitystä. Toivottavasti muilla ultraan menijöillä on kaikki kunnossa.

Nyt ei ajatukset oikein jaksa pysyä kasassa, menen siivoamaan ja toivon että pystyn olemaan miettimättä liikaa..Sitten odotellaan anoppia ja appea pikkujoulun viettoon. Tuovat meille valmiit ruuat ja pikkujoulupaketin pojalle. =)

Omppulin äiti rv 20+0 ? (ekan ultran mukaan, tän hetkisen tiedon mukaan keskimäärin viikkoa pienempi)

Vierailija
217/230 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi jaksamisia kaikille joilla ikävämpiä asioita(en muista kaikkia nimimerkkejä)!

Täällä on alkanut liikkeet tuntua aika hyvinkin välillä tai ainakin toivottavasti ne on liikkeitä:)on kyl välillä niin selviä et pakko on sitä olla:D

Mun kohdalle saa listaan lisätä synnytyspaikaksi seiks eli seinäjoen keskussairaala ja ikää on 21 ja ensi kuussaa täyteen tulee 22 eli voi tuon 22 laittaa...Sukupuolta ei vielä tiedossa kun ei ole ollut ultraa meillä siis vasta 21.12. meni jotenki kumman myöhälle kun sillon jo viikkoja 22 mut no kai ne sielä tietää..eipä täällä ihmeempiä..

have ja sintti 18+5

Vierailija
218/230 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen käsitys, että ainakaan meidän sairaalassa ei oikeastaan hoideta supistuksia millään lääkkeillä ennen 23-24-raskausviikkoa, mutta kotikonstina voi kokeilla levon lisäksi runsasta veden juomista ja Parasetamolia (1g)jos on tuntunut useampia supistuksia peräkkäin. Yksittäisistä (varsinkaan kovotuksista) ei kyllä yleensä ole mitään haittaa. Raskauden ollessa pitemmällä supistuksia kyllä voidaan estää sairaalassa monenlaisillakin lääkkeillä, mutta ensisijaisesti suonensisäisellä nesteytyksellä.

Luin vasta jostain tutkimuksesta, jonka mukaan seksin jälkeisellä supistelulla (ainakaan kivuttomalla) ei yleensä ole vaikutusta kohdunsuun kypsymiseen, joillakinhan saattaa tulla orgasmin jälkeen tosi pitkäkestoisiakin supistuksia.

Hyvä on tietysti kuitenkin tarkastuttaa tilanne, mikäli supistuksia esiintyy (ainakin enemmän kuin pari päivässä).

Itselläni on joka raskaudessa ollut kovotteluja reilustikin jostain 21-viikolta lähtien, mutta kohdunsuu on pysynyt suljettuna riittävän kauan. Tässä raskaudessa alamahajomotus ja kovottelutkin alkoivat jo melko varhain, ja ajattelinkin jotakuta lääkäriä pyytää tarkistamaan kohdunsuun tilanteen, en vain ole saanut vielä aikaiseksi..

Meidän jätkää rakenneultrattiin toissa viikolla ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Koko vastasi aikaa melko tarkasti. Siellä se haukotteli parikin kertaa kun kasvojen seutua katsottiin, lääkäri meinasi että taitaa olla kaverilla tylsää..

Voimia Omppulin äidille epätietoisuuteen ja varsinkin jos jotain poikkeavaa ilmenee!

Onnea synttäreitä viettäneille ja lähiaikoina viettäville!

Nautitaan keskiraskaudesta!! ;)

-Poikavalta +jätkä (Tietoihin voi lisätä siis poika ja kuudes tulossa, ikä 33. Poikavalta siis kasvaa..)

Vierailija
219/230 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna 1983 kyseli..

Isyysloma on edelleen kolme viikkoa, mutta tuo äsken säädetty pidennys koski ns. isäkuukautta, joka siis tarkoittaa vanhempainvapaan viimeisiä viikkoja. Jos isä pitää vanhempainvapaasta viimeiset kaksi viikkoa, hän saa nykyisin olla kotona kuusi viikkoa (entisten neljän sijaan). Tällöin äiti ei siis saa olla vanhempainvapaalla vaan töissä, opiskelemassa tms (tai ehkä kesälomalla).. Tällä yritetään siis edistää isien osallistumista lastenhoitoon, olisi ikäänkuin yksin vastuussa vauvasta tuon ajan eikä yhdessä äidin kanssa kuten isyysloma-aikaan.

Tää on mun käsitys.

Vierailija
220/230 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve,

Eli saat tehdä arkipyhät ja sunnuntait töitä ilman, että vaikuttaa sun äippärahaan. Saa niitä töitä tehdä toki muulloinkin, mutta silloin työpäiviltä se päivärahan määrä on minimi 22,04 e/pvä. Muina päivinä normaalisti se mikä on päätöksessä päätetty.

Kotihoidontuella voi tehdä niin paljon töitä ku tahtoo, kunhan se lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Ainut mihin tuo työn teko vaikuttaa on hoitolisän (168,?) määrään joka siis on tulosidonnainen, mutta hoitorahaan ja mahdolliseen kuntalisään ei vaikuta.

Mielelläni autan, jos kysyttävää :)

Täällä menoillaan nyt rv 20+6 :) Kovasti muljuu tuo tyttömme masussa :)

Fantasy mun tietoihin voi lisätä tytön. Ilmoitan, jos tulee muutoksia.. Tosin Espoossa ei taida olla enään ultaa tiedossa jos kaikki menee hyvin, harmi. Saa nähä mennäänkö 4D-ultraan, on kovin kallis ja niitä rahoja pitäs säästää hankintoihin aikalailla..

Mukavaa odotusta kaikille :)