Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun touat 2010 marraskuuhun***

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisa, on tää kyllä. Nyt soppaa sekottaa vielä tää tukkonen nenä ja köhä. Ei kai sitä kipeänä saa ottaa? Äh. Itsekin ensin mietin, että jos ottaisi myöhemmin. Mutta toisaalta jos epidemia on tulossa/on jo täällä, niin mitä pikemmin, sen parempi, että ehtisi saada suojan... Kun siis viikkojakin alkaa olla. Huomenna en vielä mene kun poikakin taitaa olla vielä kipeänä ja jään sen kanssa kotiin... Työnantaja on tyytyväinen kun just pe ilmotin, että palaan tältä pitkältä sairaslomaltani ja sit soitan, et poika on kipeänä :D Mut ei auta. Paranemaan päin se jo on, mutta ainakin huomisen seuraan vielä kun tänään ei vielä ollut ihan kuumeeton. Joo. Tämmönen höpötyspäivä tänään. Mitähän vielä? Että pitäiskö jo alkaa pakaamaan tavaroita kun kuukauden päästä olis muutto. Sittenkin taitaa tulla kiire. Muuttaminen on kyllä niin kaoottista touhua, jotta! Joo. Mä taidan olla päiväunia vailla :D Jatkakaa te pinoa vähän vähemmän epäselvästi :D

Tuollaanen75, rv11+3

Vierailija
2/88 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin viime viikolla että tunnen jo liikkeet ja eipä mikään ihme ne tuntuu jo hienosti! Käytiin tänään np-ultrassa. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen liikkui reippaasti. Osasin vähän aavistaa että raskaus olisi pidemmällä kun kuukautisten mukaan ja olihan se. Tänään oli 13+3 eli uusi la on 7.5. En ole kolmella aikaisemmalla raskaudella mennyt omiin housuihin näillä viikolla joten jotain positiivista. Mulla on siis aina ollut mega-iso maha, kasvanut kaikkien käyrien ylärajoilla, mikä on varsin koomista pienelle ihmiselle. Joskohan nyt pysyisin siedettävyyden rajoilla.

Sikainfluenssa rantautui meidän lasten kouluun ennen rokotuksia. Keskiviikkona olisi tarkoitus mennä ottamaan rokotus itselle ja pienemmälle joka saa sen vielä neuvolan asiakkaana. Keskimmäinen saa rokotteen koulussa tämän viikon aikana, sillä kuuluu astman vuoksi riskiryhmään. Saattaa vaan olla että rokote ei ehdi vaikuttaa ennen kun sairastutaan. Sovittiin miehen kanssa että hän jää kotiin hoitamaan lapsia jos sairastuvat ja minä muutan evakkoon vanhemmilleni(thl:n ohjeiden mukaan riskiryhmään kuuluva ei saisi olla sairaanaolevan hoitaja). Äitini on jo saanut rokotteen joten siellä oli kohtuullisesti sikainfluenssavaaran ulottumattomissa ja vielä kun siirtää työpisteen kotiin. Tuttavani on infektiolääkäri ja keskustelu hänen kanssaan vaan vahvisti sen ettei sikainfluenssa oli ihan pikku juttu. Lasten koulussa sairastuneista monet on kuulemma ollut jo toista viikkoa yli 40 asteen kuumeessa. Korkea kuume on sikiölle todella vaarallinen joten ilman hengityselintenvaarojakin kuume voi olla haitaksi vauvalle. Toivottavasti me odottajat pysytään terveenä eikä kenellekkään käy mitään!

Hyvää uutta viikkoa toivottelee Marttis 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun jättämään hyvästit toukotoukille. Tänään ultrassa (10+5)todettu keskeytynyt keskenmeno, huomenna lääkkeelliseen tyhjennykseen naistentautien polille.

Olin osannut jo vähän varautua tilanteeseen, kuten Luminellekin kävi. Oireet loppuivat pari viikkoa sitten ja viime perjantaina alkoi vuoto:(

Olisimme niin ottaneet tämän pienen iltatähden vastaan, mutta sydämemme täyttää onni kahdesta terveestä, ihanasta tytöstämme. Vielä emme aio luovuttaa,toivottavasti tämä oli elämäni ensimmäinen ja viimeinen keskenmeno.

Onnea ja iloa teille kaikille odotukseen,

Dahlia

Vierailija
4/88 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Dahlia, pahoittelut ikävistä uutisistasi. Jaksamista teille!

Mulla on ilmeisesti ollut joku tiedostamaton stressi tästä sikainfluenssarokotuksesta, eilen alkoi illansuussa särkeä päätä ja nyt vasta alkaa helpottaa. Kävin pari tuntia sitten ottamassa rokotteen, toivotaan että mitään sivuvaikutuksia ei tule. Pohdin asiaa tosi pitkään, mutta päädyin siihen että rokote kannattaa ottaa, kuten suositellaankin. Turhaa hössötystä aiheen ympärillä tuntuisi olevan vähän liikaa.

Olotila on vielä parin viikon takaisesta parantunut huomattavasti, etova olo on muisto vain ;) Syödä pitää edelleen usein, mutta lähinnä siksi että on nälkä. Rinnat on edelleen tosi kipeät ja vatsaa jomottelee välillä. Mielestäni olen jo tuntenut muutaman hennon töytäisynkin masuasukin toimesta. Innolla odotan että liikkeet alkavat tuntua selvemmin, neuvolan terkka sanoi että 15-16 viikoilla pitäisi uudelleensynnyttäjällä jo tuntua liikkeet.

Surkki rv 13+4

Vierailija
5/88 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Dahlialle.

Olen myös päättänyt ottaa rokotteen. Soitan neuvolaan siitä vasta keskiviikkona olevan ultran jälkeen, jotta olen varma että vatsassa joku asuu. Vaikka kyllä maha näyttäis olevan hieman pömppö jo. Tai sitten kuvittelen vain.

Raskaudesta johtuva yhdeksän jälkeen nukahtelu on loppunut ja jaksan taas katsella telkkuakin myöhempään. Nukahtelun tilalle on saapunut inhotus joitain juomia kohtaan. Alas laskee enää erittäin laihat sekamehut, kaakao, maito ja joskus kola. Alkaa olla vaikeuksia kylässä, ku aina oon ennen juonu kahvia ja nyt koitan keksiä syitä miks en juo. Ku ei olla kerrottu tästä odotuksesta vielä suvulle, eikä monelle kaverillekaan.

Vierailija
6/88 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myos Dahlialle.

Ma olenkin tassa ihmetellyt miksi aina nukahdan yhdeksan jalkeen telkkarin eteen. Ollaan katsottu monet leffat miehen kanssa, tai siis han katsonut. Mina olen kuorsannut!? vieressa.

Pomena rv 11+4

Vierailija
7/88 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki toukokuun toukat!

Ajattelin kertoa teille että tyylikkäitä ja edullisia äitiysvaatteita löytyy osoitteesta www.bumbeez.com Käykäähän kurkkaamassa ja ihastumassa!

Vierailija
8/88 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo monta meitä joutunut jättämään pinon :( Nää uutiset tuntuu vaan niin pahalta. Pahoittelut Dahlialle ja voimia eteen päin. Mä näin viikonloppuna unta keskenmenosta. Näin unta, että töissä alkoi vuoto ja kun pääsin kotiin, niin vauva tuli pois. Otin sen käsiini ja se alkoi availla silmiään ja aukoa suutaan ja yritti sanoa jotakin. Sitten ihmettelin, että sehän elää, että eikös sen nyt voisi työntää takaisin kasvamaan. Ja siis unessa taisi käydä niin, että vauva vain syntyi tosi pienenä ja selvisi. Kummallinen uni. Huomaa, että uutisten myötä ja ultran lähestyessä ajatukset on paljon siinä, että onko kaikki hyvin. Toisaalta olo on luottavainen kun ei aihetta huoleen ole ilmaantunut ja oireitakin on ollut. Onneksi nyt tuntuu, että huono olo alkaa helpottaa. Huomenna pitäisi töihinkin. Toisaalta oli jo ikäväkin sinne :) Ainoa mikä nyt rassaa, on tuo väsymys. Nyt on ehkä lunssakin pukkaamassa. Tuntuu, että tänäänkin on nukkunut koko päivän! Tosin sitten ei heti illalla väsytä... Yöunet on siis silti olleet about 10h... ja päälle parin tunnin päikkärit melkeen joka päivä. Sais jo loppua tämä väsymys. Keskiraskauden energisyyttä ja hehkeyttä odotellessa... Mutta aamulla siis ultraan! Viimeinkin! Ja torstaina possupiikille (ja jättää mahdollisten vaarojen miettiminen kokonaan).

Tuollaanen75, rv 11+4

Vierailija
9/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulian LA 20.5: keski-suomen keskussairaala

Vierailija
10/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on toukokuun tursaiden ja kesäkuun keppanoiden perään jo pistämässä heinäkuisten pinoa pystyyn :)

Vierailija
11/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sydänäänet kuului.. Ihanaa. Nyt sain varmistuksen, että masussa tosiaan on elämää. :) Perjantaina eka ultra. Ei malttais odottaa.

Ens viikolla meidän neuvolassa aletaan antamaan sikainfluenssaroketetta. Olin jo päättänyt etten sitä heti ottaisi, mutta vajaa 3 viikon päästä ollaan lähössä matkalle ja edessä 13h lento edestakas niin vähän pelottaa jos siellä koneessa on jotain sikaflunssalaisia.. Onneks on viikko vielä aikaa miettiä mitä tekee.

Vierailija
12/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dahlialle paljon voimia ?

Kävin tänään lääkärineuvolassa ja sain samalla possupiikin. Nyt se sitten on ja pysyy, eikä sitä enää tarvi jahkailla. Sydänäänetkin kuultiin ekaa kertaa :) On se vaan aina yhtä jännää!

Nyt on niin taika pois, kun on huiskattu koko aamu ja päivä...

Iisa 13+4 (ei niitä viikkoja muutetukaan)

Vierailija
13/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Dahlia! Kurjaa kuinka sitä voi käydä niin. Toivon sinulle ja perheellesi jaksamista ja onnea uuteen yritykseen jos niin päätätte.

Meinaan käydä torstaina piikillä. Flunssan oireet ovat onneksi helpottaneet ja voin nyt sen rokotuksen ottaa. Vointi on muuten ollut mitä mainioin. Päikkärit edelleen houkuttelee kesken työpäivänkin, mutta muuten olen jaksellut paljon paremmin kuin pari viikkoa sitten. Meidän Kanarian reissukin lähestyy joten johtuuko siitä.

t. Tillinaiti rv 14+1

Vierailija
14/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nähtiin meidän pienen sydämen syke ja kaikki osat oli paikoillaan. Onnenkyyneleet vaihtuivat pian huoleksi kun niskapoimun ja verikokeiden yhteistuloksena riski siihen, että jotakin on hullusti, oli 1:10... Vetää hiljaiseksi. Siinä meni tovi miettiessä elämän perusasioita. Töihinkin piti mennä. Mutta pian voitti ajatus siitä, että vaikka pieni olisi sairas tms. niin se on silti niiiiin rakas. Ja vammaisuudessa mä nään itseasiassa myös paljon hyviä asioita. Onhan esim. Down-ihmiset vallan valloittavia persoonia jne. Ja vaikka taatusti tulisi olemaan raskasta, niin ehkä sitä ei ihmisenä itse kasva ainakaan huonompaan suuntaan... Ja tuohan on siis vaan riski. Se ei vielä tarkoita mitään. Jotenkin vaan on ajateltava asiaa heti monelta kantilta, että osaa suhtautua. Kyyneliä on vuodatettu mutta silti päällimmäisenä on onni siitä kun näki yhden siellä hyppivän tyytyväisenä :) Omanapaista, mutta nyt ei osaa muuta...

Tuollaanen75, rv 11+5 (11+2 olisi ollut oikeampi, muttei muutettu)

Vierailija
15/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitkätä aikaa jotakin kirjoitella. Melkein päivittäin kuulumisenne käyn lukemassa mutta usein kännykällä ja sillä niin hankala pitkiä juttuja laittaa.

Tuollaanen75. Kovasti voimia teille. Tehdäänkö jotain lisätutkimuksia vielä? Miten saitte samantien tuloksen? Meillä tuloksia pitää odottaa n. kaksi viikkoa. Kovasti itse jännitin eilistä ultraa ja tuota niskaturvotusta. Meillä se oli 0.7 ja vähän jahkailin että mennäkö edes verikokeeseen. No tuli mentyä, mutta ajattelin että kun ei sitä niskaturvotusta tuon enempää ollut ni ehkä kaikki hyvin. Muuten meidän pieni pomppi ja teki kuperkeikkoja ja poseerasi hienoti jotta saatiin kuvia mukaan.

Tänään kävin pitkän mietinnän jälkeen ottamassa possurokotuksen. Nähtävästi hyvin moni raskaana oleva on kuitenkin päättänyt en ottaa. Minunkin terkka sanoi että pitää vaan ajatella että hyödyt ovat haittoja suuremmat.Aluksi pistokohtaa vähän aristi mutta nyt ei juurikaan tunnu. Saa nähdä mitä illalla tuntuu kun 6-12 tuntia piti kestää ennen oireita. Täytyy vaan ajatella että tuli oikea ratkaisu tehtyä.

Omaa napaa kovasti. Pahoittelen siitä mutta jos jatkossa ehtisin kommentoimaan muidenkin tekstejä.

Heffis 12+1

Vierailija
16/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudunpa minäkin joukkoon kasvavaan, itellä menossa viikko 13+6 eli huomenna mennään neljännentoista puolelle. Ultrassa käyty ja kaikki oli ok, myös verikokeet tuli takaisin niin ettei lisätutkimuksia tarvita (voiko tässä käyttää sanaa "positiivisena"? :))

Katotaan paljon jaksan kirjotella, ihmetellä taustalla ainakin...

Vierailija
17/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heffis, Kävin jo aiemmin verikokeessa jotta näkivät sen tuloksen tuolla ja siitä se laski riskit. Mennään uudelleen ultraan ja sitten voimme miettiä, halutaanko istukka- tai lapsivesitutkimukseen. Lienee sinne olisi tässä tilanteessa hyvä mennä. Ei tarvitse koko raskautta pelätä (mahdollisesti turhaan) ja toisaalta jos kromosomipoikkeavuus löytyy, jää siihen aikaa sopeutua ja hankkia tietoa. Itsellä myös koulutus, joka auttaa lapsen kuntoutumisessa jos niikseen. Täytyy vaan päivittää vähän taitoja kun ihan eri puolella olen työskennellyt. Ja kiitos tsempistä! Auttaa aina kummasti :)

Vierailija
18/88 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaanen: Rakkautta teille ? Hienoa, että ajattelette noin positiivisesti. Onhan se oma rakas lapsi, vaikka mikä riski olisi :) Ja kuitenkin vasta riski. Ihanaa, että näitte pienokaisen iloisen melskeen :)

Ja tervetuloa Pesukeiju!

Mulla on vähäisiä oireita possupiikistä, eli kättä aristaa ja flunssan olosia kolotuksia on ilmaantunut. Eiköhän näistä selvitä ;)

Iisa

Vierailija
19/88 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätörkki - 2.11.2009 18:24 (# 120)

maanantaita

Ohhoh, nyt on huojentunut olo. Tänään oli ensimmäinen ultra ja kyllä siellä vauveli jo näkyi, jalat ja kädet vilisi kovaa vauhtia. Nyt jaksan jo ehkä uskoa että kyllä musta varmaan äiti sitten keväällä tulee. Tuosta sikainfluenssasta. Itse en meinannut rokotetta ottaa sillä uskon että se on samaa flunssaa mitä joka syksy ja kevät on. Eikä sitä ole täysin tutkittu kuinka vaikuttaa sitten kun vauva on jo aikuinen. Tuntuu että koko ajatus on vain lääkefirmoille vain plussaa. Tämä rokote tuli hetkessä markkinoille, mutta kun miettii että eihän esim. Hiv-virus rokotettakaan olla näin nopeasti keksitty niin kuinka sitten luottaa näin nopeesti markkinoille tulleeseen rokotteeseen.

kevätörkki+ avaruusolio 11+6

meritähti - 4.11.2009 2:39 (# 121)

flunssarokotteesta vielä

Hei vaan,

Olen huomenna menossa ottamaan possupiikkiä. Kuten moni muukin on sanonut, en ole minäkään kovin rauhallisella mielellä liikkeellä, mutta olen nyt kuitenkin kallistunut rokotteen kannalle. Tähän on vaikuttanut se, että sekä lääkärini että gyne ovat molemmat kannustaneet ehdottomasti ottamaan rokote. Omalta kohdaltani olen ajatellut niin, että kun en ole asiantuntija, joudun tässä turvautumaan muitten neuvoihin. Mutta ymmärrän hyvin niitäkin, jotka haluavat vielä odottaa tai jättävät rokotteen kokonaan väliin. Lisäksi joudun töitteni takia matkustamaan välillä, ja olen huomannut olevani aina vaan huolestuneempi.

Yleensä mulla on tapana ajatella, että stressi tai huoli vähenee, kun on tehnyt jonkun päätöksen, on se sitten suuntaan tai toiseen. Toivottavasti nyttenkin.

Mulla alko nyt rv 15, ja kun seuraavaa ultraa joutuu taas odottelemaan, koitan kuumeisesti tunnistaa, josko vatsasta alkaisi vähitellen tuntumaan jotain elämää. Miltä sikiön liikkeet tuntuvat? Pari kertaa on tuntunut kuin joku olisi hipaissut hennosti, vähän kuin olisi perhosia vatsassa. Voisiko se olla sitä?

Meritähti

Vierailija
20/88 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis eka ultra ja kyllä siellä näytti pieni tyyppi olevan. Syke, molemmat jalat ja kädetkin näkyi. Ja kovasti potkittiin ja heiluteltiin toista kättä.

Oltiinkin muute viikkoa pienempi ku luultiin ja laskettu aika siirtyi sit 28.5.

Mitat ja viikot oli täysin samat mitä ne oli ekas ultras myös meidän neidistä.

Uus ultra aika on ens keskiviikkona, ku ei noin pienestä näy vielä ne niskaturvotukset.

Mutta varmistuipa nyt ainakin, että joku tuolla on ja hyvissä voimissa vieläpä. Ei enää huolestuta vaikka suht oireeton on ollut tää alkutaival.