Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(♥) T-TERHOT perjantain viettoon (♥)

22.09.2006 |

Ja mie täällä taas toivotan ekana huomenta kaikille systereille :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8398686&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukaakaota tässä lopettelen ja pitäs alkaa imuroimaan. Pyykkikonekin on kohta jo valmis. Ja sit kymmeneks luennolle.

Luin tossa uusinta vauva lehteä ja mua kyllä hirvitti noi reiman ja tutan toppapukujen hinnat 70-80 e. On kyllä välillä aika hankalaa tukea suomalaista kun maksaa niin sikana. Se beige kappahlin 8vai oliko lindexin) korvallinen haalari makso alle 30 e....Pitäs vissiin kirppiksiä kiertää, mutta enpä oo kuullu että täällä jyväskylässä nyt mitään oikein olis, ainakaan keskustassa...

TurvaverkkoG: Eipä oo, turvaverkot on helsingissä. Sieltä kyllä mun äiti tulee tarvittaessa ihan koska vaan, ongelmana lähinnä että en kehtais eläkeläistä laittaa hotelliin, mutta ei täällä meidän kaksiossa kyllä voi olla. Hermo menee kaikilta:( Surettaa kyllä ja pelottaa jo vähän etukäteen. Mun harvat tosiystävät täällä lähtevät kevääksi vaihtoon, joten ollaan todella yksin. No, luojan kiitos mies sentään on kotona, toisin kuin nyt.

Kaveri tulee viikonlopuksi kylään, joten en varmaan ehi paljoa pinoutua. Sen takia mulla onkin täällä kauhee siivous päällä:)

Hyvää viikonlopun alkua kaikille tammikuisille!

Beijaflor rv 24+4

Vierailija
2/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uus raskausviikko alkamassa.

Olipas eilen surullisia juttuja =( Oli muutenkin eilen ihan surkupäivä ja illalla se itku sit tuli ennen nukkumaanmenoa. Itkin päivän pahan olon pois ja tilitin ukolle ahdistustani. Helpottikin kummasti, kun nukuin koko yön tosi hyvin. Selvisin yhdellä vessareissulla ja heräämisellä, mikä on tosi harvinaista.

TukiverkkoG: Sellaista meillä ei valitettavasti ole minkäänlaista. Miehen vanhemmat ovat jo kauan sitten lentäneet pilven reunalle, mun vanhemmat asuu kaukana ja ystävät jäi etelä-suomeen, kun muutettiin tänne susirajalle. Ois se ihanaa, että ois nuo isovanhemmat lähempänä ja ei siis vaan hoitopaikan takia, vaan että nähtäis useammin heitä. Mutsikin on tällä hetkellä aika huonossa kunnossa.

Aattelin piristää itteäni lähtemällä vähän kaupungille kiertelemään ja shoppailemaan. Joko yksin tai sit otan nuo pojat mukaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-tau- & hikkaava vauva 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mietin, ett imuroisinko vai mitä. Päätin sit laittaa uuniin tulet, ku jotenki kolotti jo iltasella luita myöten. Sit tuo mokoma tiilikasa alko savuttaan!! Eka kerran sen teki tälle syksyä. Yleensä ei sitä enää tee, jos etes kerran on onnistuneesti lämmitetty.

No tajusinpa sitte, ett ku akka söi viel keittiössä aamupalaa niin en voinu panna sieltä akkunaa auki niin sehän se oli syynä. Tuoksuupa nyt savupirtti ;)

Pitäs soittaa liittoon ja hoputtaa niitä. Alkaa tuntuun, ett miinuksella elää ku viimesen tilin sai heinäkuun lopussa. Tuli tehtyä kaikenlaisia hankintoja ehkä liian varhain. .

[clor=blue]Beijaflor [color=violet]sua ei sitten kiinnosta Lassien haalarit? Mun mielestä ne on aina roimasti halvempia, ku esim Reiman. Akalla oli viime talvena eka " merkki" haalari ja se oli Lassie. Tykästyttiin niin, ett ostettiin täksiki talveksi. Ja meillä se on ollu kovassa käytössä, eli akka saa mielin määrin rymytä missä vaan pihalla, ja ei menny miksikään.

[color=darkviolet]Nyt soittamaan ja kerjään rahaa. .

Z ja beibi 22 (jihuu taas pyöreä päivä!)

Vierailija
4/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas hyvin nukuttua yö.

Mullakin oli eilen illalla, kuten Taulla, sellainen ketutus ja apea mieli ettenpä ole aikoihin niin maassa ollut. Ukko- kulta sai sitten silittelyllä ja kuuntelulla olon paljon paremmaksi. Ei piristämiseen näköjään aina paljoa tarvita :)

Zatu: Miekin aattelin vähän pistää uuniin tulia nyt aamupäivällä. Meillä ei ole vielä lämpöpumput päällä niin joskus aamulla on sellainen kolea tunne. Puulla kun lämmittää ihan pikkuisen, niin saa sen kosteuden pois.

Mary: Minultakin IIIISO hali. Toivotaan kaikki kädet ristissä, että hälytys on yhtä väärä kuin se sinun saama diagnoosi aiemmin. Tuntuu, kummalta että tk -lääkäri diagnosoi jotakin noin vakavaa...

Beijaflor: Juu saahan sitä paljon kulutettua rahaa vauvan hankintoihin.. Mun mielestä on kyllä aivan turhaa ostaa vaunuissa makaavalle pikkuvauvalle jotain Reiman haalaria. Seuraava talvi on sitten eri asia, kun pikkuinen liikkuu enemmän. Monilla muillakin merkeillä on kauniita haalareita ja varmasti nekin lämpöisiä. Zatu jos mainitsi Lassien, sitä mäkin voin suositella. Meillä on poijilla ollut Lassien ja Reiman haalareita, sekä Jonathan- merkkisiä, enkä mitään eroa huomaa muuten kuin hinnoissa.

Nyt täytyy alkaa tuvanlämmityspuuhiin. ja keittelis kahvitkin kun saa rauhassa istua. Pojat hoidossa, tuolla turmion temppelissä, siis :)

Aurinkoista syyspäivää kaikille Terhoille!!

Ardisia 22+5

Vierailija
5/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei

Näin se on vain viikko taas vierähtänyt. Ja tänään päästään mekin jo " tehohoidon" pariin =) rv 24 eikös se ole raja??

Tukiverkostosta on täällä ollut puhe. Meillä on onneksi laaja tukiverkosto, jota minä kyllä " sumeilematta" käytän. Ystäviä pyydän vuoroin vieraissa käydään periaatteella ja sukulaisia voi pyytää muuten. Lapsettomia kavereita pyydän maksun edestä, ihan mitättömän summan maksan, mutta kuitenkin jotain. Ja sitten kun meillä on noita koneita ja pakettiautoja yms, niin sitten niitä annetaan lainaan tarvittaessa. Eli perus maaseutu elämä ei paljon rahaa pyöritellä, mutta korvataan muuten.

Mun ja miehen vanhemmat asuu paikkakunnalla, neitin kummit, ja koska olen täällä jo reilun 10 vuotta asunut, niin osa koulukavereistakin on tänne jäänyt ja heihin on helpompi luottaa, kuin " uusiin" ystäviin.

Meidän neiti aloitti juuri perhekerhon ja sit tammikuussa pääsee seurakunnan päiväkerhoon kerran viikkoa. Mutta muuten on kotihoidossa tai mummolassa tai kaverin luona leikkimässä. Yhdellä kaverillani on jo vanhempia lapsia (13 ja 15) ja sitten neitin ikäinen tyttö ja nyt tammikuussa LA, niin heillä on myös mukava käydä kun nämä isommat lapset voivat pitää pienempiä silmällä ja aikuiset saa juoda kahvit rauhassa.

Kertaalleen ystäväni tuli lasten kanssa tänne ja me mentiin ulos leikkimään ja äiti meni torkuille(nuorimmainen teki hampaita ja oli tosi kitkuinen monta yötä). Ja toisella kertaa tehtiin sit toisin päin. Siten jaksaa paremmin.

Noh tulipas selitettyä, tiivistetysti tukiverkosta löytyy ja sitä on hyvä käyttää, silloin voi paremmin vanhemmat ja lapset.

Niin ja siis vielä mainittava, että mies on tietenkin eka hoitaja neitille, mutta varsinkin näin kesäaikaan maatilalla ei se aina onnistu.

Voi Mary taitaa teilläkin olla melkoinen arvauskeskus tuo TK. Täällä myös!!! Laitetaan täälläkin sormet ristiin, että magneettikuvauksissa ei löydy mitään ja tk lääkäri on horissut omiaan. Ja todella inhottavaa lääkäriltä mennä arvailemaan noin. Ystävä lääkärini kanssa oli juuri tuossa jonkin aikaa sitten puhetta, että hän ei ikinä sano arvauksiaan potilaalle, vaan laittaa menemään lähetteessä sille toiselle lääkärille, jotta ei suotta vielä säikytä lääkäriä. Siis tuollaisissa tapauksissa, asia erikseen jos on vaikka käsi poikki =)

Nenn, olipas sinulla erittäin hyvä kirjoitus!!! Olet tainut pohtia asiaa ihan oikeasti.

Ja sitten vielä tuosta buranasta. Mulle taas lääkäri sanoi että keskikolmanneksella voi ottaa. Ei kannata kauhean paljon ottaa, mutta jos ei panadol auta niin sitten. Ja se panacod on hyvä vaihtoehto myös. Mutta sinä jolla se isias vaivasi, tarkasta asia vielä omalta lääkäriltäsi!!

Nyt tuli romaaninpuolikas =)

Täytyy mennä laittaa tulet uuniin.. Hauskaa viikonloppua kaikille

-E- 24+0

Vierailija
6/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt jotain apeaa mieltä vähän liikkeellä... Meillä on tänään surujen päivä, kun koiraystävämme lähtee koirien taivaaseen. Ollaan lykätty ja lykätty päätöstä, kun ei haluttaisi leikkiä jumalaakaan, mutta pakko se päätös vain oli tehdä. Turhaan odotetaan ihan lopullista romahdusta, kyllä hieno koira ansaitsee arvoisensa lopun, ennenkuin kivut yltyy liian koviksi. Mutta tänään sitten mennään eläinlääkäriin ja sen jälkeen hautaamaan koiruus. Että kyyneliä tiedossa :(

Beijaflor: Ihan samaa mieltä kuin Ardisia, että ei tosiaan ekaksi talveksi kannata ostaa mitään Reimaa tai vastaavaa (ellei halua). Vauvahan köllöttelee vaunuissa makuupussin suojissa eikä millään kosteuden tai tuulenkestävyydellä ole mitään merkitystä. Meillä mentiin esikoisen kanssa (syntynyt helmikuussa) ihan tuolla äp-puvulla, mutta koska se on kuitenkin aika hillittömän suuri vastasyntyneelle, niin tälle tulokkaalle ostin sen Kappahlin puvun. Muutenkin ihan pieniä vaatteita ei oikein ole järkeä ostaa uutena, jos vaan on aikaa kierrellä kirppiksiä. Yksi koko kun mahtuu ehkä kuukauden tai kaksi, niin ei se ehdi siinä mihinkään kulua. Ja pieniä vaatteita saa lahjaksi, isoja ei... Sitten isommat koot (n.70 cm) eteenpäin kun lapsi alkaa kontata, joutuu ostamaan uusina, koska niitä ei käytettynäkään löydy. Meillä ainakin on polvet ihan puhki jo yhden lapsen jäljiltä...

Meillä mentiin vielä toka talvikin halppispuvuilla, kun esikko silloin vasta harjoitteli ulkona kävelyä ja viihtyi mieluummin rattaissa. Esim suojakeleillä äp-toppis ja kurahousut oli oikein toimiva yhdistelmä. Vasta nyt kolmanneksi talveksi on kunnon toppapuku tarpeen.

Mä oon pahoillani, jos omalta osaltani aiheutin kenellekään huono äiti -fiilistä tuon päivähoitoasian tiimoilta!! Todellakin jokainen perhe tietää itse parhaiten eikä siihen ole muilla sanomista. Me asutaan kaupungissa, joten aktiviteettia riittää niin paljon kuin halutaan ja lisäksi läheinen ystäväperhe on täsmälleen samassa jamassa. Ehkä sitä on vaan vähän kadekin siitä, että joku voi ja saa olla yksin kotona, kun itse en ole ollut hetkeäkään yksin kotona yli 1,5 vuoteen... Se olisi aika luksusta :) Mutta tosiaan tarkoitukseni ei ollut ketään syyllistää!

Mukavaa perjantaipäivää!

ariella rv 21+6

Vierailija
7/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten kerinnyt lukemaan koko pinkkaa tai laittamaan mitään eilen.

oli mukamas niin " kiire" , kun olin laitatuttamassa kynsiä ja porotin kaupungilla menemään.

joku kyseli tukiverkoista?: minulla on appivanhemmat ulkomailla, omat (joiden kanssa en ole oikeastaan tekemisissä) alle 100km päässä meistä. ystäviä on suurin osa lapsettomia ja eräskin vkloppu minua on pyydetty ulos mukaan ravinteleihin. siis juomaan limpparia. eli senkin mukaan ystäviä kaikonnut, kun en baariloissa notku eikä ystävät tiedä / ymmärrä mitään raskauksista tahi vauvoista. aika pitkälle siis tässä kahdestaan mennään.

NENN: minäkin jo aiemmin tilitin, kun sukulaiseni synnytti rv19.. ei ole mikään varmaa kyllä tässä maailmassa :(

vieläkin on naurattanut se tammisten haalari.. luulin oikeesti, että se on siis meille tuleville äideille! ihmettelinkin sitä siiliä, mistä kaikki puhui.

katsoin tässä aamulla muutamaa edel. käynnin ultrakuvaa ja tuli ihanan hyvä olo ja mieli niistä.. :) jotenka BEIJAFLOR: menetkö tre vai helsinkiin ultraan? en ole laittanut mailiisi vielä mitään keski-suomen tapaamisesta, kun sähköpostini on koko nimelläni ja arastelen hiukan vielä..

rv 21+6 (huomenna tasaviikko!) :)

Vierailija
8/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on perjantai ja teen tänään vaan puolipäivää, mä olen ihan kypsä tähän duuniin ja olokin on ihan p****. Aloitinpa positiivisesti ;-)

Toivottavasti Mary kuulette hyviä uutisia, kuulostaa juu vähän omituiselle että hän voisi tuommoista diagnosoida.

Ibuprofeenista: mulle apteekista sanoivat että vikalla kolmanneksella ei pitäisi käyttää koska silloin voi vaikuttaa niihn sydämen suurien verisuonien sulkeutumiseen, tokalla kolmanneksella voi tarvittaessa käyttää (ainakin lääkärin luvalla)

Housesta: mä vähän sitä vilkaisin, mutta Lost oli pakko katsoa. Kertokaahan nyt kuinka sen neitokaisen kävi????

Toppapuvuista: mäkin voin suositella Lassien pukuja, niitä käytetty parina talvena ja ovat asiansa ajaneet oikein kunnialla. Tuntuu hassulta maksaa puvusta 80 euroa ja sitten pitäisi melkein vahtia poitsua ettei haalarille vaan käy mitään. Ihan yhtälailla kallimmassa puvussa tuntuu polvet ja pylly kuluvan...

Lusikoin vielä tota hoitoasiaa ja ihan vaan omalta kantiltani kun sen gallupinkin aloitin :-). Meidän esikoinen meni päiväkotiin 1 vuotiaana kun palasin töihin. Nyt on kolmas pk menossa ja on viihtynyt välillä hyvin ja välillä vähän huonommin, pääasiassa on tykännyt. Nykyisessä pk:ssa ollut nyt reilun vuoden ja siirtyi syksyllä isompien ryhmään, on nyt siis 4 vuotias. Kyseessä on iso päiväkoti Vantaalla ja henkilökunnalla on tiukkaa, mutta silti ovat tosi ihania ja positiivisia.

En ole vielä keskustellut tulevasta ryhmän hoitajien kanssa joten en tiedä kuinka suhtautuvat asiaan, eskariryhmän opettaja kyllä oli osa-aikaisen hoidon kannalla. Tuntuisi jotenkin vaikealle ottaa poika nyt kokonaan kotiin ja sitten reilun vuoden päästä taas opetella uudestaan päiväkotiarki (voisi olla poitsulle kova kolaus). Uskon myös että jos meidän lapsi jää kotiin, kyllä sille paikalle joku muu heti tulee, eli sinänsä ei hlökuntaa helpota. Lisäksi olen kuullut että (työkaverin vaimo on pk:n johtaja Espoossa) hoitsutädit puoltavat tuota hoidossa oloa vanhempien sairauksien yms. yllättävien vapaiden aikana. Pysyy se tietty rutiini ja lapsiluku pysyy paremmin suunnitellulla tasolla jolloin hlökunnan määrä on helpompi pitää oikeana.

On tosiaan olemassa myös niitä ääripäitä, ymmärrän kyllä sen jos on itse sairas että lapsi viedään hoitoon, mutta jos on viikon lomalla ja lapsi on pk:ssa, se menee kyllä yli hilseen. Arvostan kovasti äitejä jotka ovat kotona vauvan ja vanhemman lapsen kanssa, mutta kuten täällä todettu jokainen valitsee itselleen ja omalle perheelleen parhaiten sopivan tavan :-) Meilläkään asiaa ei ole vielä päätetty, mutta katsotaan miten käy.

(.) kuten todettu olo ei kovin kaksinen. Toivottavasti ehtisi viikonloppuna laittamaan kämpän kuntoon ja myös vähän lepäämään.

Tulihan taas kirjoitusta, riittänee tältä erää :-) Oikein mukavaa ja rauhallista viikonloppua toivottelee

Mirabella ja Albert rv 25+4

Vierailija
9/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B7355]Tuli mieleen, kun viikonlopun kauppalistaa tässä kyhäilen, jakaa myös teille tämä resepti.

On meillä poikien ja miehen mielestä superhyvää, itsekin ennen pidin kovasti (nyt tökkii liha ja kovasti..) On helppo ja nopea valmistaakin..

On aika pieni määrä tässä reseptissä, teen itse aina kaksin/kolminkertaisena.

8color=#8B4513]PIZZAMEDALJONGIT

3 luutonta kyljystä

1/2 maustemitallista valkopippuria

50g savukinkkua

1 1/2 dl Creme Fraichea

2 rkl chilikastiketta

2tlk majssijauhoa/maizenaa siis

1 tlk oreganoa

1dl juustoraastetta

Uuni 225 asteeseen,. Asettele kyljykset uuninkestävälle vuoalle. Lisää pippuri. Hakkaa kinkku pieneksi silpuksi ja sekoita muitten aineksien kanssa. Levitä seos kyljyksien päälle. Ripottele päälle juustoraaste.

Paista uunin keskitasossa noin 20-30min.

[color=8B7355]Erityisen hyvää esim. lohkoperunoitten taikka uuniperunoitten kanssa! Meillä syödään myös pastan kanssa toisinaan. Olen muuten lisännyt tuohon reseptiin esim. aurinkokuivattuja tomaatteja hienoksi silputtuna, tuli tosi hyvää :)

Meillä taidetaan syödä tätä viikonloppuna....

Vierailija
10/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha taidan minäkin ottaa tavaksi tuon tekstin tallentamisen..äsken kirjottelin oikein sydämeni kyllyydestä ja hups, mihin lie hävisi.

Minullakin oli eilen huono ilta. Veimme esikon jumpaan ja kuopuksen piti mennä isänsä kansa kirjastoon ja minun kauppaan. Kuopus aloitti hirrrveän huudon et haluaa mun mukaan, no kyllähän se isännän seura kauppareisulle kelpaa, joten lähdimme sit kauppaan koko porukka. Kaupassa alkoi sit toinen konsertti kun olisi pitänyt saada autokärryt, sitä kesti sit koko tunnin reissun ja mummot pyöritteli kaupassa päätään.

Beijaflor: Olen samaa mieltä kuin Ardisia ja Ariella, ei kannata ostaa kallista pukua vauvalle. Kahden talvivauvan kokemuksella voin sanoa että äp:n pukukin on riittävä, saa tarpeeksi vaatetta alle. Itse olen pärjännyt sillä puvulla eka talven ja seuraavan syksynkin ja olen ostanut lisäksi kirppikseltä toisen (äp:n puku myös) varapuvun jos puklailee. Toki se on reilu, et jos pienemmän haluaa niin sit kelpaa kyllä varmasti nuo söpöt lindexin ym. puvut.

Muutenkin äp vaatteet on mielestäni tosi riittävät ihan pienelle, et ihan pieniä nuttuja ei kyllä kannata hommata.

TukiverkkoG: Lähisuku asuu aivan lähellä. Siskot auttavat kyllä tarvittaessa ja muutenkin pidämme kaksossiskon kanssa yhteyttä päivittäin =0) Omat vanhempani ovat jo niin sairaita, etteivät jaksa osallistua. Miehen vanhemmat auttavat myös tarvittaessa. Eli onneksemme saamme apua aina tarvittaessa. Meillä on kyllä sellainen periaate, että isovanhempien ei tarvitse " hoitaa" lapsia silloin kun me niin haluamme, vaan silloin kun he itse haluavat. Käytän MLL:n lastenhoitoapua/ siskojani jos tulee pakottava tarve. Edellisessä työpaikassa pomoni oli sitä mieltä, kun lapsi sairastu, et muksu pitäisi viedä mummolle että pääsisin töihin, Noh siitä keskusteltiin usein pomon kanssa ;) Ja kyllähän se mielestäni oma äiti/isä on sairaalle lapselle paras hoitaja.

Nenn: juustotorttu aineet ostettu kaappiin, meinasin jo tehdä sen eilen, mutta imi mehut tuo kauppareissu. Täytyy tehdä tänään et saa huomenna herkutella.

Mary: No onneksi ystäväsi pääsee nopeasti kuvauksiin, et ei tarvii tuon arvauskeskuksen lääkärin diagnoosin varassa olla pitkään.

( . ) liikkeet näkyi illalla ja tytöt ihasteli niitä ..ihanaa

Ceciliah: Samoilla viikoilla mennään, ja etkös sinäkin ollut tulossa K-S keskussairaalaan synnyttämään? Nähdään viimeistään siellä ;)

Mamm@mia rv 21+6

Vierailija
11/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:

Mutta musta tuntuu, ett työkkäri kämmäsi tässä asiassa tai oikeestaan ihan sama kuka, mutta joutas opetteleen tekeen työnsä!!

[color=#8B4513]Toinen mahtava laitos on KELA! Aikoinaan ,en muista mikä raha se oli,tais olla tokan lapsen aikuinen äitiys raha tms. no, anyway..

Mä olin vienyt verokorttini sinne,aikaa kului ja aloin ihmetteleen,että kuinka toi raha onkin noin pieni ja aloin laskee,no olivat sitten ottaneet siitä veroa 60%!!

Menin kelaan ja kysyin,sanoivat että ottavat sen verta jos ei toimita korttia,sanoin että oon sen tuonut,niin ei sitä sieltä löytyny,Olivat HUKANNEET sen!

Eikä siinä vielä kaikki, kun pyysin että maksavat puuttuvat rahat,joita oli siis jäänyt saamatta yli 600, niin tää täti kysy:[b]Tarviks sä niitä rahoja välttämättä??[/b] Siis täh!?? Arvatkaa repesinkö? Kyllä!

Maksoi ne sit mulle ne puuttuvat rahat ja korttikin löytyi niiltä myöhemmin..et sillee..[/color]

[color=8B0A50]( . ) Jumppaa,taitaa olla sokeri humalassa ,leivoin tänä aamuna Dallas-pullia ja mokka paloja..[/color]

[color=#3CB371]Maria ja himpula 23+5[/color]

Vierailija
12/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkblue]Piti oikein hehkuttamaan tulla kuinka parani mieli heti kun pääsi kotiin. Poika on ukin luona vielä joten ehdin tässä kotona saada jotain aikaiseksi (ehkä :-) Ensin juon päiväkahvit ja sitten laittelen tavarat tuohon uuteen senkkiin. Sitten kirppiskamoja kasaan ja pesukone pyöriikin jo. Kyllä tuo työnteko kummasti vaan haittaa tätä vapaa-aikaa ja kodinhoitoa :-) Kiva kun välillä me saadaan näitä puolikkaita päiviä vapaiksi, tulee kun ollaan oltu jossain kokouksessa tai koulutuksessa joku ilta.

[color=purple]TurvaverkkoG: meillä asuu molempien perhe pk-seudulla joten ihan kivasti lasta on saatu tarvittaessa hoitoon. Yleensä miehen vanhemmat häntä hoitelee kun ukki on eläkkeellä ja mummo on osa-aikaeläkkeellä. Poika oli itseasiassa viikon kesällä heidän kanssaan veneilemässä kun päiväkoti oli vielä kiinni ja meidän piti mennä töihin. Mun äiti ei hirveesti hoida kun terveys ei ole paras mahdollinen, mutta mulla on kolme siskoa ja miehellä yksi joten heistäkin apua löytyy :-) Eli meillä kyllä hyvin asiat tuon suhteen, osittain siksi en täältä Vantaalta halua pois muuttaakkaan (kauemmas Suomeen siis)

[color=darkblue]Lohdutushali Ariellalle, tosi kurjaa joutua viemään toinen viimeiselle reissulle :-(

[color=purple]Toivottavasti Zatun hommelit selviää ja pysyhän Sinda terveenä!

[color=darkbrown]Nyt kahvin juontiin ja sitten hommiin :-)

t. piristynyt Mirabella

Vierailija
13/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]mua jo pelekästään se helpottaa ku saa ne omasta pääkopasta pihalle. Mikä parasta täältä heruu aina lohutuksia/kommentteja ja sitten onki jo parempi mieli :)

Hyvä, että [color=blue]Mirabellan [color=darkviolet]päiväki alko luistaan. Me käytiin akan kans äskön ottaan kujalla kuvia sienistä. Hirveesti erilaisia ja kärpässieniä etenki kuvasin. Yritän jotai hyviä syksysiä otoksia ottaa, että sais vessan seinälle täytettä. Sinne haalin luonto/ruska-aihetta kehyksiin. Ihme idiksiä mulla ;)

[color=blue]Maria-79 [color=darkviolet]juu tosiaan Kela se vasta osaa sössiä asioita. Joku aika sitte täälläki kirosin, ku vaativat nyt vuojen takasia rahoja takasi. Minkä minä he**etti sille voin, ett jouduin karenssiin ja valitin valittamisen päälle siittä päätöksestä. Kerkes Kela kummiski mulle vähä maksaa. .no haluaa nyt sitte ne takasi :/ en maksa päivääkää aiemmin, ku just marraskuussa jollon oli viimenen eräpäivä.

Sitten on joskus käyny niin, ett ku vein jotai hakemuksia ja kysyin luukulla etteihän mitään nyt puutu. Joo ei kyllä tässä on kaikki. Sitten menee aikaa niin saan kirjeen, että lähetäs sellanen papru vielä. Lähetän kiltisti. Tulee toinen kirje, että vielä puuttuu. Sillon napsahti ja toimitin paperit ja vaadin kattoon perusteellisesti ettei enää puutu mittää!! Painotin että heti alussa sanottiin ja . . .&%#¤! Se mua kismittää aina noissa, ku kirjeitä lähetetään niinku ei puhelimia ois keksitty ja se ois paaaaljon nopeempaa.

No joo taas mie papatan.

Nyt tää akka lähtee päiväsumpille ja syö jotai hyvää niin eiköhän se tästä taas ;)

Vierailija
14/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais käydä minulle eilen päinvastoin kuin muille, nimittäin eilisilta oli oikein onnistunut. Minulla oli taas mammajumppa ja viime torstainahan poika oli huutanut isänsä kanssa ollessaan mun perääni lähes koko jumpan ajan. No eilen ukot veivät mut jumppaan ja lähtivät yhdessä kaupoille ja hakemaan Mäcin ruokaa iltapalaksi. Olivat niin hyväntuulisa kun minut hakivat, että oli oikein ilo katsoa. Ja oli muuten hyvät hampparit. Piti nääs tasoittaa jumpan aiheuttaa terveellisyyttä roskaruoalla :)

Tänään leivotaan pojan kanssa niitä appelsiinipullia, joista ohje oli täällä viime viikolla.

Turvaverkkog: Meillä asuu kummankin äidit tässä lähistöllä, mutta ovat kumpikin sen verran ikääntyneitä, että paljon en raaski hoitoapuja pyytää. Kummallakin on myös siskot aika lähellä, mutta elävät sen verran kiireistä elämää, etten minä viitsi heidän harteillekaan poikaa laittaa. No, oikeastaan ei meillä ole sellaisia menoja ollutkaan, että olisi ollut pakko poika hoitoon laittaa. Neuvolakäyntien aikana äitini on ollut ulkoilemassa pojan kanssa. Se on ollut kyllä tosi kivaa, että olen saanut rauhassa siellä käydä.

Viimeistään vaavin syntymän aikoihin täytyy tuo esikoinen johonkin hoitoon viedä, kun tahdon ukkelin mukaan synnyttämään, mutta toivottavasti siihen on vielä pitkä aika.

Lohtuhaleja sinne ariellan perheelle. Kova paikka se on viedä toinen viimeiselle matkalle, vaikka päätös olisikin oikea.

Esikoinen on kotihoidossa ja jatkaa kotona vauvan synnyttyä, joten hoitokeskusteluun en voi osallistua tämän enempää.

Mutta taas kerran päiväunille!

Taneli + perttuvauva 24+5 (esikoisen ja isin yhteinen vitsi, josta jäi meille työnimeksi)

Vierailija
15/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kova ratkaisu tuo eläimen lopettaminen, mutta joskus elämässään joutuu siihen tilanteeseen kun on tuollainen päätös tehtävä. Se on niitä eläinystävän kovia paikkoja. kaikkea hyvää sulle tänään ja jaksamisia!

Vierailija
16/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinhan ihan hyvä keskustelu päivähoitoasioista aikaiseksi:) Samaa sanon miekin, mitä jo muutkin ovat sanoneet, että ketään ei todellakaan ole tarkoitus syyllistää tai arvostetella. Jokaisessa perheessä tehdään omat päätökset, jotka ovat sille perheelle parhaat. Ja nyt kirjoitan taas " normi" perheistä. Esim. lastensuojeluperheet ovat asia erikseen.

Beijaflor: Olen myös sitä mieltä, ettei ihan pienelle kannata kauhean kallista haalaria ostaa. Sit kun alkaa oikeesti liikkumaan niin kantsii enemmän kiinnittää huomiota haalarin ominaisuuksiin. Itse olne tykästynyt Travallen pukuihin, enkä ole kyllä katunut kertaakaan niihin sijoittamia rahoja:)

(.) Hiukan huonoa nyt kuuluu. Luulen, että miulta näkyy kohdunnapukka tuolta alapäästä.. Neuvolatäti on tietysti poissa tänään ja äitipolille sitten soitin hätäpäissäni. Ei kuulemma ole mitenkään tavatonta, että se näkyy. Kohtu voi olla niin alhaalla. Ei pitäisi olla vauvalle vaarallista, mutta epämukavaa miulle. Yritän kuitenkin päästä neuvolalääkärille pika pikaa, että saan varmuuden tilanteesta. Voi olla, että sairaslomaa tulee.. Vähän kuitenkin vetää mielen matalaksi, ja silti vauva huolettaa vaikkei siihen pitäisi olla syytä. Vauvan pitäisi kuitenkin pysyä vielä monta viikkoa masussa kasvamassa.

Mutta onko kellään (uskaltaako kukaan tunnustaa?!) ollut samaa ongelmaa? Kuiteskin uudelleen synnyttäjiä täältäkin löytyy.. Kyselen varmana vielä yleisestikin tätä.

allapäin oleva tikru+ tiuthti rv23

Vierailija
17/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

murheissani en hoksannut, edes Ariellea lohduttaa:(

Tsemppiä kovasti, koittakaa jaksaa. Päätös ei ole helppo, mutta

varmasti se oikea. Suru vain on kova kun perheenjäsenestä täytyy luopua:( Meilläkin on se lähivuosina edesä, koiruus on jo 13v.

Onneksi jää kauniit muistot yhteisestä ajasta.

tikru

Vierailija
18/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetin äitiys- ym.anomukset kelaan viime viikolla ja mukaan liitteeksi 6kk palkkatositteen ajalta 30.3-30.8 jonka sain palkanlaskijaltani. Noh, kelasta tuli ilmoitus että palkkatulot pitää olla viimeiseltä 6kk mitä on töissä ennen äitiyslomaa eli koska jään lomalle 30.11, on todistuksen oltava ajalta 30.5-29.11 TAI 1.5-30.10.

Itseni kannalta olisi parempi ilmoittaa tuo toukokuun lopulta eteenpäin, sillä olin koko toukokuun sairaslomalla ja koska olen proviikkapalkalla, ei meille tule sairasajan palkat yhtä hyvin kuin kiinteä palkkalaisilla eli tuloni toukokuulta oli hyvin pieni.

Soitettuani palkanlaskijalle hän sanoi ettei pysty toimittamaan todistusta kuin vasta marraskuun lopulla kun tunnit on laskettu. Kelan lapussa luki että papereiden pitää olla heillä viimeistään 15.12.

Nyt vähän pelottaa että uskaltaako sitä odottaa sinne marraskuun lopulle asti, että ehtiikö päätöksen tuesta saada siihen mennessä kuin rahaa pitäisi saada nostaa...

Onko jollakulla muulla samanlasita ongelma/ kokemusta aivan loppuvaiheessa lähetetyista anomuksista ja niiden käsittelynopeudesta?

Mä olen ollut aika huono noihin galluppeihin vastaamaan mutta jos nyt vastais mitä muistaa.

MIEHEN TYÖ-GALLUP: Mieheni on töissä varastopäällikkönä Rautialla ja hänellä on onneksi mukavat työvuorot,joko aamussa klo.8-16 tai illassa klo.11.30-19.30 (vuoro viikoin) eli pystyy aika paljon olemaan kotona mun ja tulokkaan kanssa.

TURVAVERKKO-GALLUP: Omat vanhempani asuvat 25km päässä, samoin kuin mieheni vanhemmat jotka ovat eronneet.

Omille vanhemmilleni pikkuinen pääsee hoitoon melkein koska vaan ja heidän apunsa on mulle hyvin tärkeä ja luotan heihin, kun taas mieheni äiti on jo 67-v kun vauva syntyy ja muutenkin vähän huonomuistinen ym, eli hänelle en oikein uskalla vauvaa antaa. Tästä kyllä pelkään että tulee anopin kanssa sanomista, mutta häneen en kyllä uskalla luottaa. Muutenkin hän on hyvin hysteerinen mieheni veljen pojasta joka on nyt 2-v. Koko ajan neuvomassa ja kauhuissaan jos poika laittaa suuhun peukalon päätä isomman ruokakappaleen tai juoksee sisällä sukat jalassa ym. Mieheni veljen onneksi hän perheineen asuu jenkeissä eli ei usein nää, kerran 2-3 vuodessa (anopin kannalta tietty hyvin ikävää kun oli ensimmäinen lapsenlapsi). Samoin mieleeni on jäänyt ne kerrat kun anoppini on poikaa hoitanut ja antanut hänelle kaikenlaisia herkkuja salaa(karkkia, limpparia, keksejä) vaikka mieheni veli vaimoineen on kieltänyt ja eivät syötä itsekään näitä.

Mutta tässä taas tätä avautumista =).

-Outi ja pikkukaveri joka potkii valtavasti 24+2

Vierailija
19/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osta mitään lähellekkään niin kallista haalaria..enhän yleensä raaski itsellenikään ostaa mitään niin kallista, saati nyt sitten vauvalle, jolle haalari kuitenkin jää pian pieneksi. Kuitenkin kun tarkotus ois enimmäkseen liinailla, niin ei toppapukua tartte välttämättä ollenkaan kun vauva on liinan ja takin sisällä. Pitääpä kuitenkin tutustua esim. siihen Lassieen mitä Zatukin vinkkas.

Ceciliah: Helsinkiin Femedaan ollaan menossa ultraan. Pitää muutenkin mennä helsinkiin kun kummilapsella on 4 v. synttärit. Ja älä huoli siitä sähköpostista, laitat sitten kun siltä tuntuu. Ja voidaanhan me täälläkin tapaamista koittaa sopia!

Voi että, kurjia juttuja nyt tapahtunu terhoille. Toivottavasti ensi viikko tois parempia tuulia tullessaan. Tsemppiä ja onnea meille kaikille!!

Beijaflor

Vierailija
20/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B7B8B]

Eipä sitä kaveriani sitten magneettikuvattukkaan. Sanoinkin eilen illalla miehelleni, että niinkin voi käydä vaikka lähettävä lääkäri pikaiseen magneettikuvaan lähettää niin ei oo eka kerta kun S-joki tyrmää ja ottaakin vaan verikokeita lisää.. Niin nytkin ja nyt sitten kahden viikon kärvistely asian suhteen tuloksia odotellessa.. Kaverini oli käynyt tiukan keskustelun lekurin kanssa siellä, mutta ensiavun lääkäri ei ollut tohtinut astua neuron lääkärin varpaille kun se oli sanonut ettei oo syytä kuvata...näkemätä tietysti.. Kyllä alkaa usko mennä tähän terveyssysteemiin pikkuhiljaa.. V**tuttaa noi egot, varpaat ja pikkumaisuudet. Kerroin eilen virheellisesti oireista, eli hällä on jatkuva päänsärky ja matala kuume koko ajan, tulehdusarvo ei oo koholla yhtään. Muistin sen väärinpäin. Kuume oli tänä aamuna ollu vielä kotona 37,4 mutta S-jolle päästessä e-avun vastaanotossa jo 38.

Mutta, ei se nyt kaiketi auta. Jotenkin voipunut olo itselläkin..

Sitten vielä vaavi aamusta kuuden maissa potki aivan tautisen kipeetä tonne alakulmaan, heräsin sätivään kipuun ja niihin potkuihin. On kyllä kovajalkainen kaveri tulossa ja vilkas kun alkaa potkiin. Liekö protestoinut nukkuma-asentoani, joka oli puoliksi kyljellään mutta hieman mahan puolelle kääntyneenä.. Arvasin, että tänään taas varmaan vuotaa verta, sen verran otti kipeetä potkut: ja niin sitten tulikin aamupäivällä paperiin verta. Enää ei tuu, joten se asia kunnossa. Potkii nytkin kovasti, mutta näin istualtaan ei pääse potkiin tonne kulmaan joten ei ota kipeetä.

[b]Ariellalle [/b] *ojentaa nessuja.. sniif..ottaa vähän itselleenkin * Keväällä piti meidänkin tehdä samanlainen päätös 12,5 vuoden yhteiselon jälkeen. Ei ollut helppo päätös, mutta itsestään selvä ku näki että ei parane enää. Myös perjantai-iltapäivään ajoitettiin..ja oli surkea viikonloppu. Vieläkin on välillä ikävä kaveria :(

[b] Tukiverkostosta [/b] Mun vanhemmat ovat kuolleet, miehellä elää äiti. Sukulaisia asuu kyllä paikkakunnalla, ollaan totuttu vaan pitämään itse huolta asioistamme. Ei saa ymmärtää väärin, niinhän teistäkin kaikki, en tarkoita sitä sillätavalla. Tilannehan on nyt meille uusi, joten en vielä tiedä miten suhtautua lapsenammoihin. Varmaan tulee tilanteita, että täytyy vaivata joitain asian tiimoilta. Itse olen teini-iässä ollut tosi paljon hoitamassa veljeni ja serkkuni lapsia, joten eiköhän nuo asiat suttaannu jotenkin mikäli tarvetta sellaiseen on.

Joku kertoi, kuinka oli salaa lapsen vanhemmilta lapselle syötetty karkkia ja limpparia..se muakin risoo ja tiedän että näin on tapahtunut joissain tapauksissa omassakin lähipiirissä.. Mikä saakin ihmiset tekemään niin..? Ja yleensä selityksenä on ollut, että on niin hysteeriset vanhemmat, pitäähän lapsella herkkupäiviäkin olla.. Unohdetaan tyystin, että syynä voi olla muukin kuin vain herkkukielto eism. allergia tai sen testaus..

[b]Zatulle [/b] tsemppiä taistoon rahojen puolesta. Laitokset osaa kyllä pompottaa..

Musta ei ny taida olla kommentoimaan muuta. Jotenkin pää tyhjä.

Hyviä viikonloppuja !!

[/color]

Mary 23+2